PDA

View Full Version : Nieuwe geluidskaart nodig?



Oipunkerke
15 augustus 2007, 19:57
Hey iedereen,

ik heb me de software native instruments v 2.0 Guitar Rig aangekocht (zonder footcontroller, want die had ik niet nodig...).

De software ziet er erg goed en duidelijk uit, met veel mogelijkheden, maar bij aankoop heb ik er niet aan gedacht wat voor geluidskaart ik heb...

Het probleem is dus, nadat ik mijn gitaar via line in verbind met de computer, dat het geluid fel hapert. Er komt wel iets door en je erkent wel wat je gespeeld hebt, maar het komt veel later met wat storing en gehaper.

Geluidssampel heb ik wel, maar uploaden duurt oneindig lang (problemen met Telenet internet met hun stomme dingen in belgie), dus dat zal niet lukken.

Een vriend van me zij dus dat het aan mijn geluidskaart kan liggen? Kan dat? en wat kan ik daar aan doen? Ik weet niet wat voor geluidskaart ik nu heb, maar als iemand me hiermee kan voorthelpen? Want het programma heeft wel wat gekost om het nu in de kast te laten liggen...


Hopelijk kan iemand me helpen,
bedankt,
simon

STW
15 augustus 2007, 20:34
misschien dat asio4all (google er eens op) je latencyproblemen kan verhelpen

het kan ook aan je pc of RAM liggen natuurlijk, we weten niet wat je hebt

heb je trouwens je gitaar direct in je line-in? is je signaal dan niet veel te zwak?
ik heb er zelf een pre-amp tussen zitten, een mixer of di-box (volgens mij) kan ook
je zou je gitaar ook direct in de mic-in van je pc kunnen prikken, dan gebruik je de pre-amp van je geluidskaart, die is niet al te best


bij een vriend van me met laptop en standaard geluidskaart hielp asio4all erg goed, hoewel ie nog steeds een kleine latency heeft

een nieuwe geluidskaart kan nooit kwaad natuurlijk, maar misschien dat je nu al geholpen bent. ik denk dat een nieuwe kaart vooral een vooruitgang is qua geluidskwaliteit, niet zozeer qua prestaties. hoewel er ook kaarten op de markt zijn die processorkracht van je pc overnemen

Oipunkerke
15 augustus 2007, 20:39
aan mijn pc zal het niet liggen:
3.06 ghz kloksnelheid
2 MB DDRRam (of zoiets)
harde schijf: 360 GB

en geluidskaart, tjah dat weet ik niet...

en mijn gitaar plug ik altijd eerst door een multieffectprocessor, die het geluid versterkt...

Meer reacties graag...

bedankt,
simon

STW
15 augustus 2007, 21:41
jouw pc moet het idd makkelijk trekken
het kan ook aan de instellingen van guitar rig liggen
bij file --> audio+midi settings kan je het een en ander instellen
dan zie je ook meteen de latency de die instelling die je hebt oplevert
de interface moet op asio staan, dat is geloof ik altijd het snelst
mocht je asio niet kunnen kiezen, wat volgens mij vaak het geval is bij standaard geluidskaarten, dan moet je dus ff asio4all downloaden