PDA

View Full Version : Japanse Strat



heavy-metal-thunder
15 augustus 2007, 19:26
Een Japanse Fender strat uit de 2de helft van de jaren negentig, uit de Vintage serie vermoed ik (crafted in Japan en een serial die begint met V en 6 cijfers), zijn dat doorgaans goede gitaren? Kunnen ze vergeleken worden met een American vintage 62ri doorstaan? Welke houtsoort, lak... Iemand enige ervaring hiermee? En wat kosten die tegenwoordig?

Nielsje
15 augustus 2007, 20:08
De vintage Ri's zijn goeie gitaren, maar de japanners zijn dat ook zeker.
Voor info over jap strats: http://homepage.ntlworld.com/john.blackman4/index.htm Lak is ongetwijfeld poly.

Heb je eentje op het oog? zo ja, wat wordt er gevraagd? Ik weet er hier een in Delft, jaren 80, en de dealer wil er 550 ervoor hebben, vind ik te veel.
Mijn strat heeft 350 gekost, en is volgens mij van '86 (E6....)
Zit dan ook iets werk aan..

Goeie gitaren, met goeie sound voor een goeie prijs.

heavy-metal-thunder
15 augustus 2007, 20:31
is een vintage 62 ri (maar dan crafted in Japan). Thx voor de link.

Eko
15 augustus 2007, 23:46
Houdt er rekening mee dat en Japanse reissue afwijkt van een American Vintage. De Jap heeft geen originele radius van toets en het fretdraad wijkt af. Ook is er geen Cellulose lak gebruikt.
Alles goed en wel, het zijn zeer goed gebouwde instrumenten waar menige USA standard nog een puntje aan kan zuigen. DE prijs hangt af van het feit of het instrument nog origineel is of totaal verbouwd. Als verzamelobject geld , hoe origineler hoe beter. Als axe geld, hoe beter het geluid........