PDA

View Full Version : drum



chubbyfan
15 augustus 2007, 13:13
ik ben zelf een beetje aan het prutsen met opnemen en ik probeer mijn eigen backingtracks te maken,mijn grootste probleem is de drum,ik probeer een dubbele basdrum te maken maar op de een of andere manier lukt het mij niet
ik gebruik reason 3.0 en nu is mijn vraag kan dit hier wel mee?ik vraag dit omdat ik geen zin heb om nog een duur programma aan te schaffen en dat achteraf blijkt dat dit met reason ook had gekunt,

Frankiefrank2
15 augustus 2007, 15:34
met wat voor programma werk je..
Als je cubase hebt dan kan ik je alleen maar ez drummer adviseren. Ik heb het zelf nu 3 dagen en het is echt supper makkelijk en leuk om te doen.

chubbyfan
15 augustus 2007, 15:41
met wat voor programma werk je..
Als je cubase hebt dan kan ik je alleen maar ez drummer adviseren. Ik heb het zelf nu 3 dagen en het is echt supper makkelijk en leuk om te doen.
ik heb ableton live 6 en weet niet of ik ezdrummer als plugin kan gebruiken daarin

Frankiefrank2
15 augustus 2007, 20:30
dat weet ik ook niet.
Maar ik ben echt zeer te spreken over ez drummer. De kwaliteit en het gemak zijn top. IK ben er vandaag weer de hele dag mee bezig geweest.
Dus je zou even uit moeten zoeken of dat kan combineren.

Frank

STW
15 augustus 2007, 21:35
dat moet wel kunnen met ableton denk ik, ezdrummer is toch n vst?

maar goed, ik begrijp het probleem niet zo.. krijg je de kicks niet snel genoeg in reason ofzo? je werkt dan met redrum zeker
dan kan je óf het tempo gewoon hoger zetten (2x zo snel)
of daar onder in dat edit-scherm wat kicks er bij tekenen

chubbyfan
15 augustus 2007, 21:41
dat moet wel kunnen met ableton denk ik, ezdrummer is toch n vst?

maar goed, ik begrijp het probleem niet zo.. krijg je de kicks niet snel genoeg in reason ofzo? je werkt dan met redrum zeker
dan kan je óf het tempo gewoon hoger zetten (2x zo snel)
of daar onder in dat edit-scherm wat kicks er bij tekenen
ja met redrum,is het daarmee mogelijk,zo ja dan sukkel ik wel een tijdje verder totdat het me wel lukt

STW
15 augustus 2007, 21:44
dat moet gewoon lukken : ) succes

chubbyfan
15 augustus 2007, 21:45
bedankt allemaal,

Guitarik
16 september 2008, 14:55
Is inderdaad makkelijk om dan een basispatroontje in ReDrum te maken en in de editor wat op te spicen. Je kunt dan ook makkelijk van beatresolutie veranderen.