PDA

View Full Version : combinatie behringer head en rockson cab voor beginner



kenx
15 augustus 2007, 10:35
hoy ik ben van plan een head van behringer:v-tone gmx 1200 h. aan te schaffen samen met een cab van rockson: ro-412. is dit een goede combinatie voor een beginner maar kan je daar ook een optreden mee doen. en heeft ie ook een mooi cleangeluid. maar ook degelijke overdrive?


greetz kenx

Nellyrocks
15 augustus 2007, 10:46
Ik heb even zitten zoeken en kwam op het volgende uit:
Head is gemiddeld zo'n €220,-
Cab €155,-

Ik kan die prijzen helemaal fout hebben maar dit is wat ik tegenkwam

Bij elkaar dus €375,-

Twee pagina’s Marktplaats rond die prijsklasse:

Peavy Classic 30 €350,-
Kustom 150 top + 4x12 €350,-
'70 s London city 100 watt top + 4x12 €350,-
Peavy valveking 2x12 €350,-

Ik denk dat je jezelf een plezier doet om even verder te kijken dan wat jij noemt.

a darker shade of grey
15 augustus 2007, 11:06
Koop zo'n nieuwe Spider III.
Line 6 modeling is erg goed, ze zijn goedkoop en ze gaan hard zat! Ben je heel lang heel gelukkig mee!

Kaboemba
15 augustus 2007, 12:05
Koop zo'n nieuwe Spider III.
Line 6 modeling is erg goed, ze zijn goedkoop en ze gaan hard zat! Ben je heel lang heel gelukkig mee!

Nou vond/vind ik juist die spiders totaal ruk klinken, tis zeker geen flextone.

ColourofFire
15 augustus 2007, 12:12
Hm als beginner een head+cab kopen is onzin. En zeker zo'n crappy behringer, koop dan gewoon een goede combo.

Sarco
15 augustus 2007, 12:16
Ik heb even zitten zoeken en kwam op het volgende uit:
Head is gemiddeld zo'n €220,-
Cab €155,-

Ik kan die prijzen helemaal fout hebben maar dit is wat ik tegenkwam

Bij elkaar dus €375,-

Twee pagina’s Marktplaats rond die prijsklasse:

Peavy Classic 30 €350,-
Kustom 150 top + 4x12 €350,-
'70 s London city 100 watt top + 4x12 €350,-
Peavy valveking 2x12 €350,-

Ik denk dat je jezelf een plezier doet om even verder te kijken dan wat jij noemt.

Met 375 euro zo ik ook voor zoiets 2dehands kijken (veel meer waar voor je geld).
Die Peavy Classic 30 heeft echt een degelijk clean en een goede overdrive voor blues en classic rock, als je nog meer wilt kun je er eventueel nog een pedaaltje voor zetten. Metal zal je er wel niet uithalen.
De Kustom 150 ken ik niet..
Met die London City zal clean wel geen probleem zijn, voor overdrive zal je een pedaaltje nodig hebben (tenzij je hem heel luid zet). Het is wel een versterker dat je zeer makkelijk kan modificeren volgens mij.
Op de valveking heb ik nog niet gespeeld maar ik heb al eens een filmpje gezien + je hoort er wel positieve dingen over. Heeft een clean kanaal en gaat qua overdrive redelijk ver (met de gain boost enzo).

brunodb
15 augustus 2007, 13:04
voor een beginner zou ik geen lampenbak aanraden. die weet toch nog niet welk genre hij gaat spelen tegen dat hij deftig gaat kunnen spelen. beter een moddelingsbakje waar veel effectjes en ampmodels inzitten zodat hij spelenderwijs kan uitzoeken welke geluiden hij leuk vindt en passen bij het ongetwijfeld merendeel covertjes dat hij wil leren spelen.

1 oplossing die alle andere overbodig maakt voor een beginner:

Vox Valvetronix. en dan naar gelang het budget de speakergroote bepalen. dus de 15 of 30 watter.

kenx
15 augustus 2007, 15:47
30 watt wel genoeg om eventuele optredens mee te doen?


grtz

almarvk
15 augustus 2007, 15:50
30 watt buizen wel. Transistor niet.

kenx
15 augustus 2007, 15:51
en deze ? by the way ik weet wel welk genre: rock

http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgS1SZUWSb0000000000000000lVVmBohm?Ca talogVideo=&ProductUUID=GQjVqHzlO5AAAAES.bJ_Z_G6&CatalogCategoryID=SdnVqHzmgksAAAERuZsvKPl9&JumpTo=OfferList


grtz

almarvk
15 augustus 2007, 15:53
Ik heb 'm zelf gehad en vond 'm erg waardeloos.

Je kan beter gaan voor een van de genoemde opties op Marktplaats/Gitaarmarkt

Peavy Classic 30 €350,-
Peavy valveking 2x12 €350,-

Daar heb je veeeeel langer lol van.

brunodb
15 augustus 2007, 16:48
30 watt wel genoeg om eventuele optredens mee te doen?


grtz


als je een beginner bent, ga je nog niet meteen optreden. maar als je een valvetronix wil waarme je kan optreden, kan je voor de 60 watter gaan. er is zelfs een 120 watter, die je 2dehands kan vinden voor je budget. die heb ik zelf gehad. was een leuke versterker

kenx
15 augustus 2007, 18:13
dus dit is niet goed voor mij?

http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgS1SZUWSb0000000000000000ERt515RH?Pr oductUUID=l7vVqHzljH8AAAEUo9sjOWS3&CatalogCategoryID=8DrVqHzmgkkAAAERuZsvKPl9

laat de dergelijke suggesties maar komen graag budget tot 350 en * ik speel in een band* dus hou daar een beetje rekening mee he

Sarco
15 augustus 2007, 18:22
Tjah, het komt erop neer dat je voor dat geld wel beter kan krijgen. Er zijn hierboven toch al een aantal goede suggesties gedaan.

Ik zou me trouwens met dat budget niet blindstaren op een halfstack, met een goeie combo kan je ook zonder problemen in een band spelen hoor.

Misschien eens kijken voor een 2dehands Peavey bandit, zijn goedkoop te vinden, hebben clean & distortion en gaan deftig luid. Of een oude Marshall Valvestate 8080, als je geluk hebt vind je er ιιn voor 200 euro, heeft ook clean + distortion.

Dribbel_
15 augustus 2007, 18:44
Die valveking 2x12 zou goed moeten zijn
loodzwaar ding wel
hard genoeg voor optredens
mooi clean
super overstuurd kanaal
degelijk
ik vind hem helemaal geweldig, nouja ik heb de top niet de 2x12 maar denk niet dat ze al te veel zullen verschillen
en voor die 350 euro een goed ding

Nellyrocks
15 augustus 2007, 19:11
by the way ik weet wel welk genre: rock


Verklaar u nader. Wat voor rock.

Ik zou echt serieus naar die twee peavys gaan kijken anders ben ik je voor. Die zijn het meest optredwaardig en daar ga je het langste plezier van hebben. Koop je een TSje of Boss BD2 erbij en lekker rocken.
Uit zo'n Bleringer komt echt geen gitaargeluid. Eerder zoiets wat je hoort als je buurvrouw aan het stofzuigen is.

Zo'n modeling ding is leuk maar als je beginnend bent zou ik het juist lekker simpel houden. Aan/ uit, hard/ zacht, clean/ scheur. lekker...

Spitfire
15 augustus 2007, 19:33
Zo'n modeling ding is leuk maar als je beginnend bent zou ik het juist lekker simpel houden. Aan/ uit, hard/ zacht, clean/ scheur. lekker...

Ja of juist niet, omdat ik geen idee had wat ik wou spelen toen ik begon raadde de gitaarverkoper mij een Vox AD30VT aan. Die heb ik nu nog steeds, maar waarschijnlijk komt daar binnenkort vervanging voor, omdat ik doorkrijg dat ik eigenlijk nog maar 2 amp models op dat ding gebruik.

kenx
15 augustus 2007, 21:22
en is dit wat samen met een degelijke goedkope cab bv. rockson?




grtz

vind de peaveys niet meteen kan die persoon even melden waar hij die juist gevonden heeft?

ColourofFire
15 augustus 2007, 22:14
Ga eens even zelf wat verder kijken dan alleen die zwaar klote behringer heads&cabs. Je kunt zelf toch ook wel nadenken. Lees eerst een wat rond voordat je een vraag een forum opschiet. Als ik jou was zou ik maar een naar een zaak als feedback oid gaan en veel testen. En geen dikke bakken, gewoon wat kleinere versterkers.