PDA

View Full Version : Welke gitaar wilde je nooit hebben maar heb je nu toch ?



Kaboemba
14 augustus 2007, 22:05
In het kader van de zinloze vragen deze dus.

Omdat ik van de week twee nieuwe gitaren erbij had van merken waar ik nooit over nagedacht had kom ik er mee. Als je begint komen al snel de bekende merken naar voren en de af of voorkeur.

Heb nu een ESP 901 en da's nu niet een merk waar ik ooit aan gedacht heb maar het speelt echt geweldig, als vanzelf bijna.
De Larrivee solidbody (geen idee welk type) speelt misschien nog lekkerder en daarvan wist ik al helemaal niet dat er solidbodies van waren.
Ik wilde nooit een gitaar met een puntige headstock (zoals jackson) maar beide hebben ze dat.

brunodb
14 augustus 2007, 22:14
Een fender stratocaster :p

ik vond stratten altijd gitaren voor mietjes met stokarmpjes en een brilletje en een te hoog opgetrokken broek. en dan nog vaak met de gitaar op tepelhoogte bij wijze van spreken.

En toch speel ik de laatste tijd vooral op een strat :)

omdat die gewoon stukken beter klinkt op het clean kanaal van mijn orange rocker 30 dat geen equalizing bezit.

Mijn grote liefde, de les paul gebruik ik enkel op het scheurkanaal

Orpheo
14 augustus 2007, 22:40
een tele en een strat. ik wilde 't nooit (meer), maar ik heb ze toch :P

Chris Winsemius
14 augustus 2007, 23:31
HSS Strat. Ben normaal into Strat=Strat, Les Paul is Les Paul maar deze is toch ook heel lekker :)

chennie
14 augustus 2007, 23:35
toen ik pas begon met spelen, nee toen ik nog niet kon spelen maar wel een gitaar wou, vond ik les pauls lelijk. Al mn electrische gitaren zijn les pauls anno nu. En eigenlijk vind ik een ander model lelijk.

Slevin
15 augustus 2007, 00:08
een tele. Godsgruwelijk lelijke dingen zijn het. En nog, maar ik waardeer ze steeds meer en meer sinds ik mn am fender teleetje heb :P

Gitaristje 18
15 augustus 2007, 00:24
Ik vond telecasters echt verschrikkelijk. Lelijke saai body en en headstock die nergens op lijkt, is net een ribbelig verlengstuk van de hals.
Maar toen ik op een paar had gespeeld vond ik het wel heel gaaf. Lekker geluid enzo. En met distortion krijg je zo'n heerlijke vintage rock & roll sound eruit :listen: . Toen ik dat hoorde dacht ik, ik ga er later zo'n eentje kopen.
Heb er nog niet 1, heb nu eens strat gekocht. Tele komt later ;)

Kim Wilson
15 augustus 2007, 07:58
Ik heb een Ibanez. Nooit gedacht dat ik ooit een Ibanez zou hebben. Ik vond het een metalmerk, van die strat-achtige dingen met ultra-dunne halsjes die goed passen in een metalband. En ik ben zelf qua spelen helemaal geen metalfan. En nu heb ik toch een Ibanez.





Artcore.

almarvk
15 augustus 2007, 08:01
Yamaha Pacifica Telecaster model. De gitaar speelde fantastisch, maar was toch niet echt wat voor mij.

Rutger
15 augustus 2007, 10:06
k Geloof dat ik niet de enige ben die Fenders lelijk vind maar oh zo geil vind klinken :D Ik heb dan ook een Strat en een Tele, maar vind ze nog steeds lelijk

Net als KW nooit gedacht dat ik een Ibanez zou kopen, k heb nu een oude Iba LP :)

Maar eigenlijk vind ik weinig gitaren écht heel mooi. Een Gretsch 6120 en een LP Custom vind ik er wel fantastisch uitzien

Nellyrocks
15 augustus 2007, 10:34
Ik straks de gitaar van Glasius. Nooit gedacht dat ik die zou winnen maar dat ga ik toch doen. :seriousf:

iwamoto
15 augustus 2007, 10:59
Ik heb een Ibanez. Nooit gedacht dat ik ooit een Ibanez zou hebben. Ik vond het een metalmerk, van die strat-achtige dingen met ultra-dunne halsjes die goed passen in een metalband. En ik ben zelf qua spelen helemaal geen metalfan. En nu heb ik toch een Ibanez.





Artcore.
ja maar dat is altijd al het probleem bij ibanez, iedereen denkt dat het ALLEEN metal gitaren zijn, omdat ze zich ook gedeeltelijk zo profileren (beetje jammer) maar ik kan er ook mooie blues op spelen hoor, gewoon de sound van een les paul, maar dan 3x zo dun en licht en comfortabel

ik dacht nooit een PRS te hebben, maar heb nu wel een soortgelijk model, ach, die verpats ik nog wel eens

Kim Wilson
15 augustus 2007, 11:01
ja maar dat is altijd al het probleem bij ibanez, iedereen denkt dat het ALLEEN metal gitaren zijn, omdat ze zich ook gedeeltelijk zo profileren (beetje jammer) maar ik kan er ook mooie blues op spelen hoor, gewoon de sound van een les paul, maar dan 3x zo dun en licht en comfortabel

...
Ja hoor es, je gaat met zo'n zwarte puntige shredplank met een hals als een satéprikker niet in een bluesband spelen. :stop:

Danny Drug
15 augustus 2007, 11:06
Ja hoor es, je gaat met zo'n zwarte puntige shredplank met een hals als een satéprikker niet in een bluesband spelen. :stop:

nee dat "hoort" niet he kim........... je zou maar eens iets anders proberen... bah


een prs... merk vond ik niet bij me passen en de gitaren waren niet echt bijzonder... totdat ik er op 1 speelde.. en damn, die hals.. heerlijk.. nog steeds niet echt tevreden over de pups die in die van mij zitten.. maar daar gaan nog wel eens een keer andere in..

oh en mijn PRS gebruik ik in mijn black metal band.. hoort ook niet kim?

nielsduursma
15 augustus 2007, 11:09
Ja hoor es, je gaat met zo'n zwarte puntige shredplank met een hals als een satéprikker niet in een bluesband spelen. :stop:

Hansje.... Ooit mijn artist wel eens gezien?:D
Vind ik samen met de Artcore's een van de weinige mooie Ibanezzen, al die metaldingen..... Bah....

Kim Wilson
15 augustus 2007, 11:11
@ Danny Drug:

Nee, dat hoort niet nee. (sinds wanneer word ik hier serieus genomen...?)

Het was dus een grapje, min of meer. Al moet ik er wel bijzeggen dat ik wel liever een gitaar heb die een beetje bij het soort muziek en het tijdsbeeld past. Wij spelen ook 50's en 60's blues en we hebben allemaal oude versterkers. Om het plaatje op het podium compleet te maken, hebben we ook gitaren die in de stijl passen. Noem het conservatief, maar ja, het oog wil ook wat. :)


En nu niet meer zo serieus erop ingaan. ;)

brunodb
15 augustus 2007, 11:25
ja maar dat is altijd al het probleem bij ibanez, iedereen denkt dat het ALLEEN metal gitaren zijn, omdat ze zich ook gedeeltelijk zo profileren (beetje jammer) maar ik kan er ook mooie blues op spelen hoor, gewoon de sound van een les paul, maar dan 3x zo dun en licht en comfortabel

ik dacht nooit een PRS te hebben, maar heb nu wel een soortgelijk model, ach, die verpats ik nog wel eens

als jouw ibanez 3x zo dun en licht als een les paul is, zal ze nooit de sound van een les paul hebben hoor ;)

schizo910
15 augustus 2007, 11:29
Een tele... nooit gedacht dat ik ooit weer aan de Fender zou gaan.

E-J
15 augustus 2007, 11:35
Vroeger, toen ik nog alleen hardrock en metal speelde (op een Ibanez/Epiphone Explorer en Marshall), vond ik een Les Paul lelijk en een Stratocaster voor van die popsulletjes... Toen stapte ik over naar een Stratocaster en een Fender versterker. Toen vond ik nog steeds Les Pauls verschrikkelijk lelijk en ze speelden voor geen meter.

Nu heb ik een Les Paul en ik wil er nog één :D Al denk ik niet erover om mijn Strat te verkopen!

Hoe raar kan het lopen...

Mitch
15 augustus 2007, 11:50
Ik heb een Ibanez. Nooit gedacht dat ik ooit een Ibanez zou hebben. .... En nu heb ik toch een Ibanez. Hardcore :rockon:

Huh ?

Anyway, iets soortgelijks heb ik ook. Een Dean en dan ook nog Made in China. Oké, een dikke hollowbody met P90's, dat dan weer wel, maar absoluut iets wat ik je niet had kunnen voorspellen dat die er nog eens zou komen.

Nobler
15 augustus 2007, 11:51
Ik heb altijd een voorkeur gehad voor Gibson-achtige gitaren en dat is nog zo. Ik heb lange tijd een afkeer voor Fender-achtige gitaren gehad, en nog steeds spreken ze me niet echt aan. De strat vond ik helemaal niks. Hij deed en doet mij altijd meer aan Buddy Holly en de Shadows denken dan aan Jimmi Hendrix. Toch koos ik toen ik een goedkope 'campinggitaar' zocht (minder kwetsbaar, groot en zwaar dan mijn andere gitaren, geeft niet zoveel als er wat mee gebeurt en kan daarom in een gigbag vervoerd worden in plaats van in een koffer en kan plat op de grond liggen door de niet gehoekte kop) voor een Squier Bullet Strat. Niet alleen voldoet die voor een laag bedrag perfect aan de gestelde eisen, maar bovendien vind ik hem ook nog lekker spelen en heel behoorlijk klinken.

Misery Signals
15 augustus 2007, 12:22
Ook een Tele voor mij. Ik haatte single coil want ik zat vastgeroest in het metal- punk en hardcore en daarin paste dat niet. Begon meer en meer bands te ontdekken andere genres (vooral emo) die toch van Tele's op hi-gain amps als 5150's speelden en waarin dat erg fijn klonk.

Las over London City Comets en die waren zo cheap dat ik er wel eens eentje wilde proberen. Kon er eentje tweedehands scoren voor 150 Euro, een blonde. Lekkere pickups maar ruk tuners. Okkassie Fender tuners erop. Ik als Duncan fan begon uit te kijken naar een mooi Tele replacement setje, single coil geluid met meer ballen en warmte dan de stocks. Kocht een setje Quarterpounders. Dan nog bij Guitargear custom schuine brugsaddles laten maken omdat de rechte saddles niet perfect te intoneren waren (Je kent ze wel, zo'n "t" saddles, staafje met vijsje in' t midden erdoor). Tensotte Musicstore tweed case gekocht.

Voor 375 Euro alles inbegrepen heb ik een echte toptele die zich, na vergelijk, kan meten met erg dure Fenders.
Intussen nog Valve Junior halfstack erbij gekocht en een Maxon OD808 voor een leuk vintage setje thuis te hebben, zalig!

robert-gitarist
15 augustus 2007, 12:44
Als voor dat ik gitaar gign spelen was ik al helemaal gek van de Fender Sambora strat. En dan persee de blauwe. Helaas zijn er niet heel erg veel in omloop van en had ik geen geld om er een aanteschaffen tot het moment kwam dat ik ging werken (2 jaar geleden is dat) en bij de muziekwinkel waar ik werkte een blauwe werd ingeruild. Een met orginele floyd,dimazio PAF,Fender 60's single coil en een Clapton single coil..oef dacht ik, maar toch kon ik hem betalen en meteen geddaan. Eerste instantie nam ik hem mee na huis om uitteproberen en wat foto's te maken maar ja, helemaal verliefd op het ding, geen krasje te bekennen (vorige eigenaar ken ik goed en ik weet hoe hij met gitaren omgaat) en ja dé blauwe die ik moest hebben. Dus ja maar gekocht he :D Nu 2 jaar laten heb ik hem nog en dat zal wel zo blijven. Desondanks een mooie en fijne gitaar maar ik speel er nooit op omdat mijn voorkeur bij Les Pauls ligt.

Zo ook met een Epiphone LP goldtop+p90's. Ik moest en zou er een hebben en heb ik toen ook gekocht maar daar speel ik dan wel heel veel op :D Maar die twee planken (goldtop+sambora strat) moest ik gewoon hebben :)

Kim Wilson
15 augustus 2007, 12:47
Pssst, Robert. Heb je de topictitel wel goed gelezen? :D

robert-gitarist
15 augustus 2007, 12:49
Oh fuck inderdaad hans :D Niet helemaal met me kop erbij vandaag :sssh:

Dom dom dom.
Nja welke gitaar ik niet wilde hebben is een BC Rich. Hoewel ik er wel een heb gehad maar na 2 maand ook weer heb weg gedaan. Vond het 10 keer niks. Misschien dat de duurdere series van hun wel lekker zijn maar die goedkopere serie vind ik niks. Ook totaal geen spijt van dat ik hem weer van de hand heb gedaan.

Kaboemba
15 augustus 2007, 14:21
He pssst Robert, nog een keer de titel lezen.




Zit mijn topic niet te verneuken, het is dat je uit Deventer komt en dat ik weet dat je het goed bedoelt.

Mattia
15 augustus 2007, 15:39
Tja, een Tele, eigenlijk. Strat was m'n eerste gitaartje, en ondanks het feit dat ze ergens ook best lelijk zijn (de vormen zijn niet vloeiend/rond genoeg, het is allemaal wat blokkig/hoekig), ergens, hebben ze toch ook een bepaalde charme. Als ze maar niet zo'n oer-lelijke enorme 70's kop hebben.

Maar Telecasters....nouja. Spuuglelijk vond ik die dingen. niet om aan te zien. Het blokkige van een strat, maar dan dubbel zo erg. En toen - na een wat nuttelose discussie met een vriend - toch maar een matched pair (strat en tele, zelfde blokken hout) gaan bouwen. En verdomd, maar dat ding, dat heeft toch ergens wel wat.

Ik kan het nog steeds niet echt uitleggen, maar die Tele, die klopt wel op de een of andere gekke manier. Een bloedmooie gitaar zal het nooit worden, maar wel eentje die Klopt.

Mattia

robert-gitarist
15 augustus 2007, 18:12
He pssst Robert, nog een keer de titel lezen.




Zit mijn topic niet te verneuken, het is dat je uit Deventer komt en dat ik weet dat je het goed bedoelt.


je bent vrij soft vandaag :hippie:

Bins
15 augustus 2007, 18:15
Een musicman axis kopie (olp). Ik vind en vond em spuuglelijk, maar hij klonk en speelde zo lekker en hij kostte geen drol...
Het is uiteindelijk 2 jaar mn "main axe" geweest, en hij heeft behoorlijk wat shows overleefd. Nu is het mijn backup.

Das Schaap
15 augustus 2007, 18:19
Ik was altijd 'tegen' de superstrats, iedereen speelde op die dingen en ik koos juist voor de Flying V. Echter enkele jaren later toen de drang voor een nieuwe gitaar ook steeds groter werd kwam ik de Cort Viva II tegen en de vorm was toch net iets anders dan een gewone superstrat. En het sprak me vreemd genoeg ineens ook erg aan.

Verder vind ik veel superstrats nog steeds erg lelijk.

Veekeren
15 augustus 2007, 18:59
Had nooit verwacht iets als dit te krijgen:

http://i12.photobucket.com/albums/a210/Veekeren/15082007111.jpg

Nu heb ik em dan ook letterlijk gekregen, echt geweldig :D. Leuk gitaartje wel hoor, al bevestigt het wel dat ik een Tele, meeste Gibsons, PRS en wellicht nog wel meer eigenlijk prefereer :)

Saf
15 augustus 2007, 19:58
toen ik begon met bassen en heel erg punk was (dacht te zijn) wilde ik nooit op fender spelen omdat dat zo standaard was. nu speel ik meestal op tweeo ude fender musicmaster bassen over een fender bassman 135 of een musicmaster combo. Tsja. Wil eignelijk ook niet meer anders. Heb het in het begin goed gepraat door er nog bij te zeggen dat bijna niemand op musicmasters speeld was ik met mijn fender toch nog punk ha ha ha. en nooit gedacht dat ik een les paul model gitaar zou kopen vond het altijd een erg ouderwets model gitaar en vond mijn stratje mooier. heb nu nog een el cheapo les paul.

Kan vreemd lopen

cardinal
16 augustus 2007, 22:10
Fenders, dat vond ik echt ouwe lullen gitaren met een kxxxtsound. Nu loop ik ermee weg, hehehe. Ik heb een zelfbouw fender (assemblage) staan en die speelt als een tierelier en op e.o.a. manier vind ik hem supermooi. Gewoon wit met zwart slagplaatje, maar hij heeft het gewoon. De hals is geweldig.

BartL
16 augustus 2007, 22:33
Tot dusver is het mij nog niet gebeurd dat ik een gitaar heb gekocht die ik doorvoor nooit had willen hebben. Ik zie mezelf nooit een SG kopen. Niet omdat ik ze niet mooi vind, maar 't past niet zo bij me denk ik :)

Ik had overigens nooit verwacht dat ik op een PRS zou spelen, maar die heb ik overigens ook al een jaar. Erg fijne gitaar...en 't is niet eens een custom! :)

brunodb
17 augustus 2007, 09:26
Fenders, dat vond ik echt ouwe lullen gitaren met een kxxxtsound. Nu loop ik ermee weg, hehehe. Ik heb een zelfbouw fender (assemblage) staan en die speelt als een tierelier en op e.o.a. manier vind ik hem supermooi. Gewoon wit met zwart slagplaatje, maar hij heeft het gewoon. De hals is geweldig.

misschien ben je ondertussen zelf wel al een ouwe lul geworden :) hahaha

nee maar idd, met een strat ga je weinig punten scoren op de coolheidsbarometer maar het zijn geweldige gitaren

Kaboemba
17 augustus 2007, 09:45
misschien ben je ondertussen zelf wel al een ouwe lul geworden :) hahaha

nee maar idd, met een strat ga je weinig punten scoren op de coolheidsbarometer maar het zijn geweldige gitaren

Ik heb er een paar gehad en steeds gingen ze redelijk snel weer weg.
Kortom ik vond ze eigenlijk behooorlijk tegen vallen, maar misschien is het toch gewoon de hals aangezien ik toch steeds een slanke hals wel prettig vind.