PDA

View Full Version : Soort van flanger?



Nicolaas
14 augustus 2007, 21:23
Hee Jongens,

Ik ben ook zoek naar een effectje dat sterk op een flanger lijkt maar je niet die spacy sound erbij krijgt. Kortom meer een rotating speaker sound. Ik wil hem graag zodat ik Wings for marie kan spelen van tool en ook 10,000 days daar hoor je het ook in. Enig idee?

Thanks any who.

Dribbel_
14 augustus 2007, 21:34
Weet niet hoe die nummers klinken maar ik denk eigenlijk dat je een Phaser bedoelt

drap
14 augustus 2007, 21:56
Ik heb het nummer net ff op joetjoep geluisterd, het klinkt mij nog het meest naar een flanger met de level op laag en een reverb en korte delay. Maar het zou me niks verbazen dat die gozer zo'n rotary speaker heeft gebruikt.

Nicolaas
15 augustus 2007, 00:22
En aan rotary speaker moet ik denk aan een apparte cabinet? (ja ben echt een Noob hoor) Maar ik had het 1 één ander gezocht en dan kwam je op 1 of andere cabinet/amp uit.

Jedeel
15 augustus 2007, 00:49
En aan rotary speaker moet ik denk aan een apparte cabinet? (ja ben echt een Noob hoor) Maar ik had het 1 één ander gezocht en dan kwam je op 1 of andere cabinet/amp uit.
Rotary speakers; letterlijk draaiende speakers.
Vroeger (en nog geloof ik) had men voor het laag een draaiende trommel met een opening. Deze trommel sloot dus voor een groot deel de speaker af (behalve bij de opening).
Voor het hoog werd een soort van draaiende dubbelhoorn gebruikt. Die hoorn slingerde het hoog de ruimte in. Veel gebruikt voor scheurorgels/hammonds.
Tegenwoordig bouwt men echte draaiende speakers (die hebben dan glijkontakten of zoiets.

Nicolaas
15 augustus 2007, 01:17
Ah thanks, word dus dan maar een delay en een flanger.

Valoosj
15 augustus 2007, 11:37
BOSS BF-2!
dat is wat je moet hebben voor Adam Jones na te spelen. heb hem zelf ook liggen, en je speakers draaien als zot als je hem goed afstelt.

E-J
15 augustus 2007, 11:48
Je bedoelt de Electro Harmonix Electric Mistress!!! Probeer die uit. Je kan die spacy sound eruit draaien en het is een koud kunstje om het Leslie effect (rotating speaker) te krijgen.

EHX Electric Mistress
Swirling sound; colour 10:00, range “off”, rate 10:00 (o’clock)
Leslie sim setting; colour 10:00, range 10:00, rate 2:30 (o’clock)

http://data.muzikus.cz/save/db_images/16170

Valoosj
15 augustus 2007, 12:47
de topicstarter wou precies de sound van Tool , wat kan je dan beter doen dan zoveel mogelijk materiaal gebruiken dat zij ook hebben?
nu nog een Les Paul Custom Silverburst, een Diezel VH4, een Mesa Boogie, en nog een 3tal 4x12 speakerkaste :D

robert-gitarist
15 augustus 2007, 12:47
Ah thanks, word dus dan maar een delay en een flanger.

Waarom geen Boss RT-20 Rotory Ensemble? Denk dat je aan zoiets meer hebt als je specifiek dat geluid wil benaderen. Hoewel je aan de andere kant meer hebt aan een Flanger en Delay want die gebruik je daarin tegen veel meer. Nja gewoon kwestie van wat uitproberen :)

Cheetoria
15 augustus 2007, 19:59
Leslie! duur, maar hij doet t wel. over een jaar of 8 voor gaan sparen:)

anders heb je in de meeste MFX pedalen ook een rotary functie

vinni
15 augustus 2007, 23:17
Wordt hier geen vibe bedoeld?

Vinni

Nicolaas
17 augustus 2007, 00:14
Oh vet, veel opties! Kga gewoon even naar de Guitar shop en lekker alles even proberen. En even voor de duidelijkheid, hoef niet percee de sound van Adam Jones te hebben, als ik die rotating speaker sound maar heb. Zonder dat spacy gedoe van een flanger. Anywho! Thanks