PDA

View Full Version : Eindelijk, m'n eerste elektrische gitaar



lennaertn
14 augustus 2007, 20:43
Eindelijk gaat het dan toch gebeuren...

NU ben ik gelukkig neit meer gitaarloos op een gitaar forum :satisfie:

Vandaag met een collega van me pa naar Guitarbox geweest en daar beetje rond gekeken. En heb besloten morgen daar een Squier (Made by Fender) Stratocaster te gaan kopen.

Gloedje nieuw...

Had ook gekeken naar een Ibanez met H-S-H, maar de Strat klonk toch mooier/beter... Naar mijn mening

Ik heb al wel gekozen voor een zwarte. Stond daar voor 169 incl. dikke draag hoes... dus ik ben erg blij :D

Zal morgen wat foto's posten... Al weet iedereen wel hoe een strat er uit ziet :P

Band van die collega: linky (www.littlefrankie.nl)

Jeroen_TRC
14 augustus 2007, 20:44
Goede keuze kerel!!!!
Ikzelf ben absoluut geen fan van zwarte gitaren (saai! ;)) maar als jij er blij mee bent!
Veel plezier met je squier!

lennaertn
14 augustus 2007, 20:48
Nou, ik heb al een andere slagplaat in gedachte die dat zwarte mooi opbreekt.. Die gaat het best op zwart staan, maar dat zien jullie nog wel :)

Eko
14 augustus 2007, 21:49
Gefeliciteerd.DE Squier is een mooie gitaar om er mee te beginnen. Guitarbox is een nette winkel. Ik ken de eigenaar. Goede gitaartechneut die je zeker niet in de steek laat mocht je nog informatie willen of service.

Kaboemba
14 augustus 2007, 21:54
Er kunnen niet genoeg mensen hun eerste gitaar hebben, en nu oefenen jij :blast:

Gitaristje 18
14 augustus 2007, 23:01
Coowl :)

Ja ik ben benieuwd naar de foto's en info.

Veel plezier ermee alvast :satisfie:

lennaertn
15 augustus 2007, 13:02
Nog een paar uur, en dan ga ik em ophalen :)

Gitaristje 18
15 augustus 2007, 13:33
Counting the seconds :nervous: ;)

bass blom
15 augustus 2007, 13:40
ja spannend, ik herinner me nog vaag een treinreis van 2 uur (31 jaar geleden)
dan met een gibson les paul custom, 2000 gulden armer, in een doos weer 2 uur terug.
best jammer dat ik de doos niet bewaard heb.. :D

iwamoto
15 augustus 2007, 13:43
wat stond er op die doos? :D;)

bass blom
15 augustus 2007, 14:14
weet ik niet meer, denk rooie of zwarte letters gibson.
niet zoals tegenwoordig, your ticket to stardom :hippie: (adonis ofzo)

heb wel eens iemand op lespaulforum gezien die hem soort van ingelijst heeft :D
niet dat ik dat zou doen, maar bijvoorbeeld het aanbieding foldertje van servaas heb ik nog wel ergens, leuk gewoon.
jet black heette de kleur, vast een verzinsel van nico himself :D

lennaertn
15 augustus 2007, 19:28
Hier issie:

http://i225.photobucket.com/albums/dd110/Lnijssen/IMG_1576.jpg
Heb 2 versterkers te leen, 1'tje daarvan ga/kan ik kopen...

http://i225.photobucket.com/albums/dd110/Lnijssen/IMG_1575.jpg
Headstock

http://i225.photobucket.com/albums/dd110/Lnijssen/IMG_1574.jpg
Squier Bullet... met versterker


Tis basic spul, maar ben er wel godse blij mee

lennaertn
15 augustus 2007, 19:30
deel 2...
http://i225.photobucket.com/albums/dd110/Lnijssen/IMG_1573.jpg
pedaaltjes,.. ook te leen

overall plaatje
http://i225.photobucket.com/albums/dd110/Lnijssen/IMG_1572.jpg

Dat was het wel zo'n beetje...

ajuu

bass blom
15 augustus 2007, 19:48
en nou lekker spelen.. op je sloffen :D

:hippie:

Gitaristje 18
15 augustus 2007, 20:38
Mooi hoor:).

Heel veel plezier ermee ;).

Die versterker ziet er wel dik uit, bevalt ie? En hoe vind je de pedaaltjes, en het belangrijkste, bevalt je gitaar?

zeppo
15 augustus 2007, 20:51
Hmmm een mooie oude Lab. Weet niet wat de andere is, maar zo'n L5: ik zou het wel weten!

LaurentB
15 augustus 2007, 20:54
Die Boss Chorus; je vindt niet gauw een beter klinkende. Ik had hem ooit ook, maar vanwege praktische redenen daarna altijd multi-effectprocessoren gebruikt. Maar die Boss klonk beter...

Basic maakt niet uit, als de basis maar goed is en je als een gek gaat spelen!

lennaertn
15 augustus 2007, 20:59
@Gitaristje 18: Versterker klinkt echt gaaf, zit mooie reverb op kan alles mooi afstellen. Pedalen zijn ook fijn... maar clean klinkt ook gaaf...

En de gitaar... hele fijne hals.. zit nog beetje met de schakelaar en de tone regelingen te klooien.. harstikke gaaf :)

@zeppo: Die andere is een Vester Maniac, maar vind de Lab mooier klinken..

@LaurentB: Die effecten wil die man helaas niet verkopen dus die moet ik over een paar maanden weer terug brengen, maar 2e hands zijn ze niet zo duur gelukkig

GunMetalBlue
15 augustus 2007, 21:09
Erg mooie startersuitrusting hoor!

Veel plezier ermee!

bass blom
15 augustus 2007, 21:27
lekkere compressor die lab.
meen ik me te herinneren van lang, lang geleden :D

Gitaristje 18
15 augustus 2007, 21:41
@Gitaristje 18: Versterker klinkt echt gaaf, zit mooie reverb op kan alles mooi afstellen. Pedalen zijn ook fijn... maar clean klinkt ook gaaf...

En de gitaar... hele fijne hals.. zit nog beetje met de schakelaar en de tone regelingen te klooien.. harstikke gaaf :)


Mooi zo:). Ja das ff wennen hoor die knoppen. Ik heb nu sinds kort ook een stratocaster en ik moet ook enorm wennen aan de element schakelaar en al die knoppen. Ben op mijn andere gitaar gewoon zo'n simpele les paul achtige schakelaar en 1 knopje voor gewoon het volume gewend;).

Veel plezier ermee:)

Knbr
15 augustus 2007, 22:38
Mooi zo:). Ja das ff wennen hoor die knoppen. Ik heb nu sinds kort ook een stratocaster en ik moet ook enorm wennen aan de element schakelaar en al die knoppen. Ben op mijn andere gitaar gewoon zo'n simpele les paul achtige schakelaar en 1 knopje voor gewoon het volume gewend;).

Veel plezier ermee:)

les paul heeft toch 2 volume knoppen 1 per element? maarja ik ben geen les paul kenner :satisfie: ik vind persoonlijk de knoppen van de strat het fijnst (kun je heel snel met je pink dicht draaien) maar dat is hoogst waarschijnlijk omdat dat mijn beginners gitaar was en dat ik niet vaak op een les paul gespeeld heb

Gitaristje 18
15 augustus 2007, 22:42
Ja, les paul heeft veel knoppen. Maar ik bedoel de element schakelaar. Gewoon simpel 3 standjes en als je van de hals humbucker naar de brug humbucker wilt, dan geef je die schakelaar gewoon een tik. En bij een strat gaat dat wat minder makkelijk, vooral als je een standje in het midden wilt hebben. Dan moet het met aandacht gebeuren. De element schakelijk op de Washburn gaat ook met een tikje naar het midden, dus das ook een stuk relaxer.
Kortom, ff wennen :satisfie:

vulvasonic
15 augustus 2007, 23:16
Tsja jammer, knul.
Je had beter een drumstel of een synthesizer kunnen kopen, daar is namelijk altijd een schreeuwend gebrek aan. Als gitarist moet je straks concureren met talloze anderen.

Maar ja, te laat hè?





Maar toch gefeliciteerd hoor. En maak er iets moois van hè? :D

lennaertn
16 augustus 2007, 00:12
Het heeft me al moeite gekost dat dit mocht.. Laat staan dat ik met een drumkit aan kom :satisfie: