PDA

View Full Version : beginners gitaar. Cort G210?



Arkaine
14 augustus 2007, 20:28
is Cort een goed merk voor beginners?

Cort G210 BK
http://www.bratpol.com.pl/admin/data/galerie_ikony/1500_1052.jpg

deze kan ik kopen voor 135€
normaal kost hij 225€ maar wegens 'lichte lakschade' staat em te koop voor 135

tis vooral om Rock en Metal op te leren


sorry voor deze topic, maar ik vond niet direct een 'algemeen advies' voor beginners topic (die denk ik heel handig zou zijn. Kunnen alle posts samen gegroepeerd worden)

bij voorbaat dank

Jeroen_TRC
14 augustus 2007, 20:35
Ja hoor, ruig bakkie! Ik zou het zeker doen.

*edit*

En ook harmony central (http://reviews.harmony-central.com/reviews/Guitar/product/Cort/G210/10/1) is positief over de gitaar!

klik (http://www.retrotownmusic.com/catalog/images/june18th%20593.jpg)

Het is nog een best mooi gitaartje ook!!
Lekker apart.

Kakihara
14 augustus 2007, 21:01
Uitproberen zou ik zeggen :)
Cort maakt naar verluidt niet onaardige beginnersgitaren, heb er zelf geen ervaringen mee.

Kaboemba
14 augustus 2007, 21:15
Ik heb meerdere corts gehad en ze zijn me eigenlijk nooit tegen gevallen.

Ralfje
14 augustus 2007, 21:16
Kun je al een beetje spelen? Ben akoestich begonnen? Ga je lessen?

Zit zelf ook te denken om een electrsche gitaar te kopen. Ben nu aan het spelen op een akoestiche (van mijn zus). Wil nog niet echt lukken. Heb me aangemeld voor lessen. Akoestich werd me aangeraden.

mawashi
14 augustus 2007, 21:26
'k heb zelf een cort G210D en 'k vind dit een goede beginnersgitaar. Klinkt niet onaardig vind ik.

Squier4ever
14 augustus 2007, 21:31
Kun je al een beetje spelen? Ben akoestich begonnen? Ga je lessen?

Zit zelf ook te denken om een electrsche gitaar te kopen. Ben nu aan het spelen op een akoestiche (van mijn zus). Wil nog niet echt lukken. Heb me aangemeld voor lessen. Akoestich werd me aangeraden.

akoestisch beginnen is bullshit
het is als je net begint allemaal even moeilijk, dus je ken net zo goed electrisch beginnen, kost alleen iets meer.

Ralfje
14 augustus 2007, 21:34
Sommige mensen vinden het onzin en sommigen niet. Zelf weet ik het niet. Heb wel gelezen dat electrisch de snaren makkelijker zijn in te drukken. Zeker een voordeel. En je schijnt ook minder nauwkeurig te hoeven zijn?

mawashi
14 augustus 2007, 21:37
'k vind elektrisch persoonlijk vooral makkelijker omdat de hals meestal wat dunner is en dit is eenvoudiger met men minihandjes.
Maar uiteindelijk als je elektrisch wil leren spelen waarom ze jou dan eerst akoestisch beginnen? Je speelt toch gewoon datgene wat je het liefste speelt.

Arkaine
14 augustus 2007, 21:39
bedankt voor de reacties.
de winkel was vandaag dicht omdat ze de brug maken naar morgen. Donderdag pas ga ik dus eens kunnen langsgaan

ik ben nu op een akoestische de basis aan het leren via een DVD puur omdat ik die al had staan van m'n broer vroeger :)

Ik kan nog zo goed als niets maar dat komt wel.
Als het echt slecht gaat kan ik altijd les gaan volgen :)

no 1 hops
15 augustus 2007, 10:02
ik heb de wat duurdere versie en vind de bodyvorm ook perfect om zittend te spelen.
gewoon er in de winkel lekker op spelen en als dat letterlijk goed voelt er voor gaan.

Kakihara
15 augustus 2007, 12:42
bedankt voor de reacties.
de winkel was vandaag dicht omdat ze de brug maken naar morgen. Donderdag pas ga ik dus eens kunnen langsgaan

ik ben nu op een akoestische de basis aan het leren via een DVD puur omdat ik die al had staan van m'n broer vroeger :)

Ik kan nog zo goed als niets maar dat komt wel.
Als het echt slecht gaat kan ik altijd les gaan volgen :)

Misschien toch iemand meenemen die wat van gitaren kent dan. Niet dat je een miskoop gaat riskeren met een Cort denk ik, maar beginners zijn wel erg aantrekkelijk voor gevorderde verkopers ;)