PDA

View Full Version : ZVEX Nano



FTI
14 augustus 2007, 17:33
OMG ik heb hem vandag even uitgeprobeerd via een orange cab. What sweet sounds.

Ongeveer 500 euro.... dat wordt sparen.

Jimwoud
14 augustus 2007, 17:43
Ziet er echt heel cool uit, maar lijkt me echt zonde van je geld.

M Kactus
14 augustus 2007, 17:45
Ziet er echt heel cool uit, maar lijkt me echt zonde van je geld.

Da's toch die 1W head, of iets dergelijks ? ZVEX is echt wel aan een opgang bezig. Plots zoekt iedereen er! De pedaaltjes zijn wel overtuigend en de fuzz maakt indruk, maar waarom vind je de Nano een zonde van het geld ?

Jimwoud
14 augustus 2007, 17:51
Da's toch die 1W head, of iets dergelijks ? ZVEX is echt wel aan een opgang bezig. Plots zoekt iedereen er! De pedaaltjes zijn wel overtuigend en de fuzz maakt indruk, maar waarom vind je de Nano een zonde van het geld ?

Ik ken dat hele ding niet hoor. Maar als zo'n ding 500 euro kost vind ik dat gewoon veel geld voor zoiets, alsof er geen grenzen meer zijn aan prijzen. Dat de simpelste dingen maar godsgruwelijk duur mogen kosten door een bepaalde rage ofzo.

Ik lijk wel een communist, ben ik totaal niet hoor, maar 500 euro voor zoiets overschrijdt gewoon een soort van grens VOOR MIJ.

M Kactus
14 augustus 2007, 17:55
Ik ken dat hele ding niet hoor. Maar als zo'n ding 500 euro kost vind ik dat gewoon veel geld voor zoiets, alsof er geen grenzen meer zijn aan prijzen. Dat de simpelste dingen maar godsgruwelijk duur mogen kosten door een bepaalde rage ofzo.

Ik lijk wel een communist, ben ik totaal niet hoor, maar 500 euro voor zoiets overschrijdt gewoon een soort van grens VOOR MIJ.

O, zo bedoel je. Ja, uiteindelijk blijft het perverse principe van "wat de gek ervoor geeft" de leidraad. De gek regelt de prijzen :). Het is natuurlijk te duur, maar dat zijn vele andere dingen ook. Ik dacht dat je het kwalitatief bedoelde.

brunodb
14 augustus 2007, 17:55
voor dat geld koop je beter een orange tiny terror ;-) klinkt minstens even super en is toch nog iets veelzijdiger en is nog relatief bruikbaar in een niet te luide band en toch ook heel praktisch in de studio of thuis

ColourofFire
14 augustus 2007, 18:09
Mja zou nou ook niet heel snel 500 euro neertellen voor een zvex nano. Lijkt me wat veel voor een 1 watt ampje. k heb zelf een fuzz factory, is een geweldig ding, en gebouwd als een tank, dus die nano zal zeker een kwalitatief enorm goed ding zijn, en zachary vex is ook een goede bouwer, maar voor 500 euro zou ik idd liever een tiny terror oid kopen. Daar heb je dan een stuk meer aan.

Mitch
14 augustus 2007, 18:12
Inmiddels prijstechnisch wel ingehaald door de Tiny Terrors en Valve Juniors e.d. ? Ik vind het nogal wat, het ding gebruikt niet alledaagse buizen en de sound vind ik eh... sja... niet echt 'bang for the buck' zal ik maar zeggen :D

brunodb
14 augustus 2007, 18:15
het is gewoon een leuk en goedklinkende gadget voor mensen die een nieuw speeltje willen. voor de rest is er voor 500 euro veel leukers te vinden. Maar ja... als je natuurlijk al een bogner stack staan hebt en paar prs'en en les pauls op je bed liggen hebt, kan je al sneller eens verleid worden tot een niet zo rationeel speeltje :)

Les Paul R8
14 augustus 2007, 23:08
De Nano is allesbehalve een speeltje. Met zijn halve watt is het mogelijk een echte eindbuisoversturing te krijgen op een volume wat thuis acceptabel is.
Ik ben erg tevreden over de Nano en gebruik hem regelmatig.

De Tiny Terror wilde ik kopen, maar viel mij erg tegen en heb ik dus laten staan. Natuurlijk is de TT wel bruikbaar in een band. De Nano is dat zeker niet.

FTI
15 augustus 2007, 09:15
Yep. En voor de mensen die het nog niet hebben geprobeerd, don't knock it till you try it.

Ik heb dezelfde middag ook de TT geprobeerd, en vond het toch minder.

Voor mensen zoals ik die alleen nog thuis spelen (of willen gaan recorden) is dit een hele mooie aanschaf. Met een 1/5 watt kan je op een heel fatsoenlijk geluid al de mooiste buizen klankjes creeren.

Ik tel liever 500 euro neer voor een volle geluid dan 1000 voor een tweedehandse Mesa (heb ik vorger gehad) of een Koch die ik nooit op een fatsoenlijke volume kan laten draaien. Verder zijn de 7 - 5 buizen watters ook gewoon te hard voor thuis gebruik.

Kim Wilson
15 augustus 2007, 09:22
Een "gadget" voor 500 euro!!?? Blijkbaar gaat het weer goed met het consumentenvertrouwen. :D

drap
16 augustus 2007, 14:45
Whahahaha! Wat de gek er voor geeft krijgt ineens een hele andere dimensie. Pleur toch op man, 500 euro voor zo'n doosje :seriousf:

Raffel
16 augustus 2007, 16:34
tja, de meeste stompboxes van Z-vex kosten ook over de 300/350 euro. Het zijn nu eenmaal boutique effecten. En voor de Z-vex Nano geldt niets anders.

drap
16 augustus 2007, 17:34
tja, de meeste stompboxes van Z-vex kosten ook over de 300/350 euro. Het zijn nu eenmaal boutique effecten. En voor de Z-vex Nano geldt niets anders.

Z-Vex is een duur merk ja, dat is waar. Zal 'm ook in het handgemaakte zitten. Toevallig vandaag een Fuzz Factory binnen gekregen, 179 euro. Wel eentje uit de Vexter series en nog niet goedkoop eigenlijk, maar toch wel behoorlijk onder de 300 tot 350 euro. Ik zei het wat grof, maar ik kan echt niet bij die €500,- voor een pieledingetje. Maar ik gun ieder z'n eigen hoor.

brunodb
17 augustus 2007, 17:35
Z-Vex is een duur merk ja, dat is waar. Zal 'm ook in het handgemaakte zitten. Toevallig vandaag een Fuzz Factory binnen gekregen, 179 euro. Wel eentje uit de Vexter series en nog niet goedkoop eigenlijk, maar toch wel behoorlijk onder de 300 tot 350 euro. Ik zei het wat grof, maar ik kan echt niet bij die €500,- voor een pieledingetje. Maar ik gun ieder z'n eigen hoor.

Ik zou best wel zo een nanoheadje willen. maar ik krijg het niet over mijn hart om daar 500 euro aan te geven. Voor dat geld heb ik veel liever een orange tiny terror. en die heb ik voorlopig ook nog laten staan omdat mijn rocker 30 nog ruimschoots voldoet

2350
19 augustus 2007, 01:49
Ik speel mijn Nano (jaja, duur enzo maar kheb um gekregen :-) ).....over een 4 x 12 cab en dan kan ie makkelijk in de bandrepetitie mee. Produceert ie gewoon een onaangenaam volume, zoals het een gitaarversterker betaamd.

P@ul

DeiDRagonas
19 augustus 2007, 02:00
Ik speel mijn Nano (jaja, duur enzo maar kheb um gekregen :-) ).....over een 4 x 12 cab en dan kan ie makkelijk in de bandrepetitie mee. Produceert ie gewoon een onaangenaam volume, zoals het een gitaarversterker betaamd.

P@ul

Gast, you crack me up dude... Ja hoor, zet hem maar naast mn 50 watt Marshalls, ik denk dat die Nano ze helemaal wegvaagd. NOT.

Naast onze drummer hoor je zo'n dingetje gewoon NIET.

Ieder zn eigen ding natuurlijk, maar ik vind het ook veeeeel te duur. Ik vind de Tiny Terror all te duur voor wat je ervoor krijgt!

vulvasonic
19 augustus 2007, 02:06
Ik speel mijn Nano (jaja, duur enzo maar kheb um gekregen :-) ).....over een 4 x 12 cab en dan kan ie makkelijk in de bandrepetitie mee. Produceert ie gewoon een onaangenaam volume, zoals het een gitaarversterker betaamd.

P@ul

Serieus?
4 watt en dan toch voldoende vermogen om keihard te klinken?
Ik weet dat het wattage zeker niet per definitie een versterker luider maakt naarmate het wattage hoger is. Maar 4 watt?

Clean (zo las ik) produceert het ding zelfs maar 1 wattje!!!!
Hoe repeteren jullie, als ik vragen mag?
Niet dat ik jouw bevindingen in twijfel trek, maar ik kan me voorstellen dat het een en ander ook te maken kan hebben met de omstandigheden.

ZVEX heeft me al vaker versteld doen staan, dus.......... ik sta nergens meer van te kijken, wat dat betreft. :)

guitarnijboer
19 augustus 2007, 02:07
Gast, you crack me up dude... Ja hoor, zet hem maar naast mn 50 watt Marshalls, ik denk dat die Nano ze helemaal wegvaagd. NOT.

Naast onze drummer hoor je zo'n dingetje gewoon NIET.



In de slaapkamer klinkt ie vast alsof ie net zo hard als een drummer zou kunnen gaan..... :seriousf: Die bandrepetitie moet je meer zien als meepielen met een cd-tje denk ik!

Les Paul R8
19 augustus 2007, 08:44
Gast, you crack me up dude... Ja hoor, zet hem maar naast mn 50 watt Marshalls, ik denk dat die Nano ze helemaal wegvaagd. NOT.

Naast onze drummer hoor je zo'n dingetje gewoon NIET.

Ieder zn eigen ding natuurlijk, maar ik vind het ook veeeeel te duur. Ik vind de Tiny Terror all te duur voor wat je ervoor krijgt!

De nano klinkt misschien niet zo hard als je 50 watt Marshalls, maar hij klinkt wel beter dan de meeste moderne Marshalls!

Een amp die ik veel gebruik is voor mij niet snel te duur. Een TT zou ik niet gebruiken en is dus veel te duur.

Ik zal hem in november meenemen naar Almere. Ten slotte past hij in mijn binnenzak :)

drap
19 augustus 2007, 10:24
De nano klinkt misschien niet zo hard als je 50 watt Marshalls, maar hij klinkt wel beter dan de meeste moderne Marshalls!

Een amp die ik veel gebruik is voor mij niet snel te duur. Een TT zou ik niet gebruiken en is dus veel te duur.

Ik zal hem in november meenemen naar Almere. Ten slotte past hij in mijn binnenzak :)

Ik wil 'm dan wel weer horen, dat wel. Ik vind 'm veel te duur, maar ik ben wel benieuwd wat dat dingetje nou doet.

Het lijkt me ook meer een speledingetje voor de gitarist die puur z'n geluiden uit z'n versterker haalt, zeg ik dat goed? En hoe zit het met die buizen, waar koop je die? Tenminste, ze zijn toch bepaald niet standaard?

Les Paul R8
20 augustus 2007, 06:29
Ik wil 'm dan wel weer horen, dat wel. Ik vind 'm veel te duur, maar ik ben wel benieuwd wat dat dingetje nou doet.

Het lijkt me ook meer een speledingetje voor de gitarist die puur z'n geluiden uit z'n versterker haalt, zeg ik dat goed? En hoe zit het met die buizen, waar koop je die? Tenminste, ze zijn toch bepaald niet standaard?

Hij is inderdaad bedoeld om te gebruiken zonder extra overdrives en zo. De oversturing komt echt uit de eindbuis.

Vorig jaar hebben we een nummer opgenomen en toen ik de technicus vertelde dat ik de solo met de Nano op wilde nemen, dacht hij dat ik een geintje maakte. Toen hij hem gehoord had, vroeg hij waar ze te koop waren :D

Nieuwe buizen kan je bij Zvex bestellen. Kosten $32 en je kunt ze zelf vervangen. Overigens hebben de gebruikte buisjes een levensduur van 100.000 uur = bijna 11,5 jaar bij continu gebruik.

waix
20 augustus 2007, 07:39
Ach afhankelijk van de speakers, de drummer en de muziek die gespeeld wordt moet het best in een repetitie mee kunnen komen hoor. Maar je moet natuurlijk geen keiharde rock willen spelen of iets dergelijks...

bass blom
20 augustus 2007, 09:59
Vorig jaar hebben we een nummer opgenomen en toen ik de technicus vertelde dat ik de solo met de Nano op wilde nemen, dacht hij dat ik een geintje maakte. Toen hij hem gehoord had, vroeg hij waar ze te koop waren :D

kunnen we dat horen ergens?

FTI
20 augustus 2007, 12:18
Heb zelf de Nano uitgeprobeerd in Ned. Muziekland in Almere.

Like I said, don't knock it till you try it. Voor het geluid alleen zou ik 500 euro's betalen zelfs in een kartonnen doosje. Jajaja ik overdrijf, maar ik zou hem niet kopen voor de looks, of size, maar echt voor het buizen geluid dat je op een oorvriendelijke volume kan creeren.

Besides wat is 500 euro tegenwoordig....

- Nieuwe GSM - 500
- nieuwe pocketpc - 500
- 1 auto per maand (+/- 500 benzine, belasting, verzekering)
- Sony playstation 3 + 500
- enz....

dacrow
22 november 2008, 14:07
Er staat er eentje op Marktplaats voor 300€ !!
Jammer dat Utrecht niet zo dichtbij is :)

Ik denk dat het principe geniaal is, een heerlijke buizenoversturing op 'huiskamervolume' !!
Nu ik ben zelf een Zvex freak, ik vind de Box of Rock schitterend maar,500€ is fuckin' veel geld voor zo een ding.

Ik heb een Marshall Jcm 800 4210 voor 400€ gekocht, een heerlijk geluid, ik heb een 65 Fender Twin voor veel geld gekocht, maar als ik dat met die Marshall sound vergelijk.....
Nu dit is niet relevant met het kleine buizenampje, maar ik bedoel gewoon prijs-kwaliteit snap je??

Volgens mij kun je met minder geld ook iets leuks zelf bouwen..