PDA

View Full Version : Gil-effect (dimebag, zakk wylde) ook zonder pedaal?



Parasite
14 augustus 2007, 17:06
Hey mensen,

Ik heb gehoord dat het "gil-effect" dat veel metalgitaristen zoals dimebag darrel, zakk wylde en Mick Thompson gebruiken in solo's en zo ook zonder effectenpedaal te maken is. Is dit waar? zo ja, hoe moet dit dan?

alvast bedankt.

chubbyfan
14 augustus 2007, 17:13
toon aanslaan met plectrum,naar boven benden en gelijk met de zijkant van je duim dempen,ik sla hem eigelijk met de zijkant van mijn plectrum en duim tegelijk aan en bend dan naar boven,pinch harmonic heet dat ,moet je maar eens intikken in de zoekfunctie,pinch harmonic

Parasite
14 augustus 2007, 17:28
Ok bedankt man.

Steven Otto
22 augustus 2007, 12:47
Misschien bedoelt hij squeelie's ofzo? daar heb je een tremolo voor nodig, pinche of harmonic en dan je whammy bar naar beneden duwen aan de andere kant van de brug :speed:

YannickH
22 augustus 2007, 13:09
Misschien bedoelt hij squeelie's ofzo? daar heb je een tremolo voor nodig, pinche of harmonic en dan je whammy bar naar beneden duwen aan de andere kant van de brug :speed:

gaat alleen toch met een floyd rose tremelo he?
ik kan het toch alleen maar met men floyd rose :p

Steven Otto
22 augustus 2007, 13:11
op m'n ibanez lukte het me ook, grg170, maar nu heb ik hem vast laten zetten dus kan het niet meer. maar kan wel

power_chord
25 augustus 2007, 16:37
jup doe je met een pinched harmonic.

met een bend en vibrato klinkt het dan nog gillender.

dan moet je het je duim tegen je snaar van je aansla hand
niet zo aanslaan hup derop. maar in 1 slag.
je moet denkik zelf uitzoeken hoe je het fijn vind. maar doe wel je punt bij je duim. dat gaat makkelijker. en speel niet op botte plectrums.

power_chord
25 augustus 2007, 16:39
Misschien bedoelt hij squeelie's ofzo? daar heb je een tremolo voor nodig, pinche of harmonic en dan je whammy bar naar beneden duwen aan de andere kant van de brug :speed:
dat zie je dimebag idd regelmatig doen. kicke effect is het. hij lukt me nog niet standaart op de G op 2e fret. maar is me wel paar keer gelukt.

supermagneet
6 september 2007, 00:41
Mischien een handige tip is om ook de goeie plek te vinden waar je met je plectrum aansla en met je duim de snaar dempt, als je het op de goeie plek doe krijg je zo een natural harmonic en komt dat hoge toontje er beter uit.

Mauser
15 september 2007, 11:37
De Dimebag squeel is als het goed is met een tapped harmonic, er staan wel wat filmpjes op Youtube

r33n
24 september 2007, 23:04
dacht dat ie de 'divebomb' gedoopt was?

wel vet effect

edit:

dit effect?

Vonk
24 september 2007, 23:42
dacht dat ie de 'divebomb' gedoopt was?

wel vet effect

edit:

dit effect?

Welk effect?

He? Wanneer?

r33n
25 september 2007, 22:05
Welk effect?

He? Wanneer?

mijn excuses, link vergeten, dom van me:

http://nl.youtube.com/watch?v=b-WEVF9Ox2U