PDA

View Full Version : Te koop gevraagd



sash
19 januari 2003, 23:41
Ok, ok. Ik weet dat het hier niet thuishoort, maar ik ben wanhopig. Voor degenen die het gevolgd hebben, ik heb m'n Twin pas naar de reparateur gebracht en daar zijn ze erachter gekomen dat het er een uit 1980 is niet uit 1975. Hij is dus Ultralineair en 135 watt ipv een 100 watter.

Nu ben ik dus op zoek naar een andere amp. Ben inmiddels het vertrouwen kwijt in Twins (omdat er zoveel mis wat met deze) dus iets anders. Wie heeft er nog een Fender buizenbak staan? Laat maar weten als je wat hebt staan, dan kijk ik of ik er wat mee kan. In ieder geval geen Hotrods.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sash op 2003-01-20 17:55 ]</font>

piezo
19 januari 2003, 23:56
Mottet een ouwe zijn?
En wat maggie koste?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: piezo op 2003-01-19 23:58 ]</font>

Mr.Jay
20 januari 2003, 08:43
Nou nou.....om zomaar te stellen dat je het vertrouwen in TWINS kwijtbent , gewoon omdat iemenad jou belazerd heeft gaat me toch te ver !!
Een TWIN is een goeie amp, mits in orde natuurlijk, zelfs van een135er kun je een goeie maken, mist speakers oké zijn. En dat een Twin vlg. velen te hard gaat, is ook bullshit, ook dat is aan te passen, je joudt dan nog steeds die mooie volheid van zijn sound.
Ik wet ook naar welke reparateur ie gebracht is ( gelezen laatst ), die heeft ECHT WEL de capaciteiten om dit alles te doen, kost natuurlijk wat, want als er veel aan te versleutelen valt door b.v. slechtte buizen / speakers en weet ik nog wat allemaal gaat het wat kosten.
Resultaat is dan wel een PRIMA amp waar je jaren mee vooruit kan. Als je nu denkt een 2e Fender te kopen en dat deze van begin af aan wellicht PERFECT is, zou ik er toch niet teveel rekening mee houden.
Bij aanschaf van een vintage moet je gewoon rekening houden met eventueel achterstallig onderhoud.
Als je gen budget hebt voor zoiets ben je fout bezig, koop dan een nw. versterker incl. garantie, heb je geen zorgen.
Mocht je nu denk ik op zoek gaan naar een kleinere Fender , tel er maar op dat ze NET zo duur zijn, dan wel niet NOG duurder vanwege de meer zeldzaamheid ervan, TWINS zijn er veel meer !
2 eindbuizen eruit en je hebt ook een "kleintje Fender".

Negative K3 fan
20 januari 2003, 10:11
van een ultra lineaire twin een goede versterker maken is behoorlijk wat werk, en je ziet op internet vaak "echte" silverface twins staan (die je evt nog kunt blackfacen). Misschien dat je eens een echte blackface twin kunt spelen ergens, dan weet je meteen of je de hoop echthebt opgegeven of niet.

riekie
20 januari 2003, 10:25
Particulier gekocht, handelaar of winkel???

niels5150
20 januari 2003, 10:31
ik krijg op 1 of andere manier nooit een goed geluid uit een twin. Ik zal wel iets verkeerd doen. hij overstuurd heel snel en gaat helemaal niet hard. Echt vaag. Heb ik bij elke twin gehad waar ik tot nu toe op gespeeld heb.

Rectifier
20 januari 2003, 10:52
Haha, dat ligt eerder aan jou en je gitaar dan aan een Twin. :wink:
Voor je een Twin aan't scheuren hebt, moet hij toch al vrij hard staan.

jpb
20 januari 2003, 11:25
Ik zou op zoek gaan naar een sf twin. Vroeg of laat-sf of non-mv is niet eens van belang, zolang hij maar niet 135W is.
Persoonlijk vind ik de 'gewone' twin-reverb een van de beste/mooist klinkende versterkers. Blijft vol klinken en met een goed pedaal kun je er bij lager volume ook nog wat mee. Ik heb hem niet nodig en vind hem te zwaar (enige nadeel), maar anders......
Als je een trapje lager wilt, is een pro-reverb of bandmaster-reverb mischien ook te overwegen? Andere modellen zijn idd zeldzamer=duurder. succes

dalon
20 januari 2003, 13:45
De bandmaster reverb, ik vroeg me al af hoe die ongeveer klinkt....?

jpb
20 januari 2003, 14:30
Op 2003-01-20 13:45, schreef dalon:
De bandmaster reverb, ik vroeg me al af hoe die ongeveer klinkt....?
[/quote]

Nooit op gespeeld, maar bestaat alleen silverface en CBS heeft er nogal wat aan geprutst in die periode; zelfs naar 70W rond 1980. 40-45W 2x6L6 top met veel te grote (vind ik) 2x12 cab. Vooral de uitgangstrafo is veel te klein. Een grotere scheelt veel. Je ziet ze nog wel eens, soms alleen topjes. Ik denk dat met wat aanpassingen/investeringen je er zeker een goede versterker aan hebt.

Overigens Sash, moet 'ie per se reverb hebben? Zo nee, dan is je keuze in oude fenders groter (en goedkoper).

Dude
20 januari 2003, 14:46
Op 2003-01-19 23:41, schreef sash:
Hij is dus Ultralineair en 135 watt.

wat is dat, en sash, ik dacht dat je zo blij was met de sound die die nu had ?

sash
20 januari 2003, 17:54
JPB> Ik ben ook uitgekeken op het geluid van de Twin en voor mij te krachtig. Ik ben nu eigenlijk op zoek naar Vibrolux Reverb, zo'n 2x10 40 watter, maar goeie andere amps met mooie diepe reverb zijn ook welkom.

Iamyou: Ik was in het begin nog tevreden met m'n Twin, maar toen hoorde ik een blackface Super Reverb en ik wist ik zeker dat er iets mis was met m'n Twin.

sash
20 januari 2003, 17:59
Op 2003-01-20 08:43, schreef Mr.Jay:
Nou nou.....om zomaar te stellen dat je het vertrouwen in TWINS kwijtbent , gewoon omdat iemenad jou belazerd heeft gaat me toch te ver !!
Een TWIN is een goeie amp, mits in orde natuurlijk, zelfs van een135er kun je een goeie maken, mist speakers oké zijn. En dat een Twin vlg. velen te hard gaat, is ook bullshit, ook dat is aan te passen, je joudt dan nog steeds die mooie volheid van zijn sound.
Ik wet ook naar welke reparateur ie gebracht is ( gelezen laatst ), die heeft ECHT WEL de capaciteiten om dit alles te doen, kost natuurlijk wat, want als er veel aan te versleutelen valt door b.v. slechtte buizen / speakers en weet ik nog wat allemaal gaat het wat kosten.
Resultaat is dan wel een PRIMA amp waar je jaren mee vooruit kan. Als je nu denkt een 2e Fender te kopen en dat deze van begin af aan wellicht PERFECT is, zou ik er toch niet teveel rekening mee houden.
Bij aanschaf van een vintage moet je gewoon rekening houden met eventueel achterstallig onderhoud.
Als je gen budget hebt voor zoiets ben je fout bezig, koop dan een nw. versterker incl. garantie, heb je geen zorgen.
Mocht je nu denk ik op zoek gaan naar een kleinere Fender , tel er maar op dat ze NET zo duur zijn, dan wel niet NOG duurder vanwege de meer zeldzaamheid ervan, TWINS zijn er veel meer !
2 eindbuizen eruit en je hebt ook een "kleintje Fender".












Al heeft idd de capaciteit om hem helemaal om te bouwen naar mijn wensen, maar dat kost me te veel. Als je het budget niet hebt, maar het hele gebeuren wel nodig hebt ben je naar mijn mening ook niet verkeer bezig, een 16-jarige kan nou eenmaal niet zomaar 200 euro of meer ophoesten.

Ik weet dat een andere amp me wat meer gaat kosten en ben dus ook bereid om het te betalen. Een Vibrolux Reverb wordt al snel minstens 1000 Euro en dus meer dan de Twin, maar daar werk ik dan wel even voor en zal ik ook een veel betere sound hebben.

sash
20 januari 2003, 18:00
Op 2003-01-20 10:25, schreef riekie:
Particulier gekocht, handelaar of winkel???


stratmarket

Mr.Jay
20 januari 2003, 19:06
[/quote]
Al heeft idd de capaciteit om hem helemaal om te bouwen naar mijn wensen, maar dat kost me te veel. Als je het budget niet hebt, maar het hele gebeuren wel nodig hebt ben je naar mijn mening ook niet verkeer bezig, een 16-jarige kan nou eenmaal niet zomaar 200 euro of meer ophoesten.

SCHEEF beeld hier > goeie sound nodig hebben ? > GEEN budget hebben ?? niet verkeerd bezig zijn ??
Wèl budget om andere amp aan te schaffen maar niet om de 1e keuze( half jaar pas hebben ) te verbeteren ?

>Ik weet dat een andere amp me wat meer gaat kosten en ben dus ook bereid om het te betalen.

WAAROM niet voor de "verbeterbeurt" dan ?
Rare doelstelling.
Maar goed.........

>Een Vibrolux Reverb wordt al snel minstens 1000 Euro en dus meer dan de Twin, maar daar werk ik dan wel even voor en zal ik ook een veel betere sound hebben.

Lijkt me sterk maar dat komt omdat ik WEL een goeie TWIN heb, en OOK een goeie VIBROLUX heb gehad !!

n als je deze Vibrolux NAAST een SuperReverb zet, zul je WEDEROM het verschil horen, dus kun je niet beter doorwerken voor een SR ??
Ben je van al het gelazer af !

JAY

jpb
20 januari 2003, 19:23
Een BFSR zal al snel beter klinken dan elke andere amp binnen jouw budget. Silverfaces zijn volgens mij ook niet zo goedkoop?

SteavisSmokin
20 januari 2003, 20:38
Hmm sas...'te koop gevraagd' advertenties horen zoals je zelf al aangaf hier niet thuis. Ik laat het nu wel staan omdat het nu een hele andere wending is gaan nemen maar gebruik a.u.b. gitaarmarkt voor advertenties (ik delete redelijk vaak advertenties hier...als ik ze allemaal zou laten staan dan zouden er nauwelijks discussies meer zijn maar voor het grootste gedeelte advertenties en dat zou erg jammer van een forum zijn).

Jou kennende en wetende naar wat voor geluid je op zoek bent denk ik dat een vibrolux of super het beste bij je stijl past, als je het geld er voor (over) hebt moet je het echt in die richting zoeken.

sash
20 januari 2003, 21:16
Ach dit is ook niet echt een te koop gevraagd topic. Meer, welke amp kan ik kopen :grin:

riekie
21 januari 2003, 08:56
Op 2003-01-20 18:00, schreef sash:


Op 2003-01-20 10:25, schreef riekie:
Particulier gekocht, handelaar of winkel???


stratmarket



Lekkere reclame.....duuusssss....

hawisaem
21 januari 2003, 09:11
stratmarket


Lekkere reclame.....duuusssss....
[/quote]
Waarom ga je met je amp niet terug naar die dealer en leg je je problemen voor. Ze hebben jou voor de gek gehouden en zouden in iedergeval je geld moeten teruggeven. Ze hebben duidelijk iets verkocht wat absoluut niet waar is. En anders maar in het guestbook van stratmarket je bevindingen zetten en andere mensen hiervoor waarschuwen.

Dude
21 januari 2003, 12:18
ik moet heel eerlijk zeggen dat ik deze reactie ook niet van stratmarket had verwacht, de ervaring die ik met hem heb is alleen maar positief,

ik vind dat inderdaad stratmarket zo fair moet zijn de versterker terug te nemen, hij heeft je iets verkocht wat niet bleek te zijn dat het moest zijn, of wat die althans beloofd had dat het was dus daar uit moet hij zijn conclusies zelf maar trekken dan...

riekie
21 januari 2003, 13:27
en zo is 't.

sash
21 januari 2003, 16:08
Op 2003-01-21 09:11, schreef hawisaem:


stratmarket


Lekkere reclame.....duuusssss....

Waarom ga je met je amp niet terug naar die dealer en leg je je problemen voor. Ze hebben jou voor de gek gehouden en zouden in iedergeval je geld moeten teruggeven. Ze hebben duidelijk iets verkocht wat absoluut niet waar is. En anders maar in het guestbook van stratmarket je bevindingen zetten en andere mensen hiervoor waarschuwen.
[/quote]

Ik heb al gebeld en hij zei meteen dat ie em wou omruilen. Later kreeg ik een antwoord dat ie daar eigenlijk helemaal geen tijd voor had en dat ik em zelf maar moest proberen te verkopen. Ik heb ook een strat en univibe gekocht bij stratmarket, maar daar geen problemen mee gehad. De produkten zijn goed, maar als er wat mis mee is wordt er van alle kanten voor gezorgd dat het hun geen geld en moeite gaat kosten. Stratmarket was wel de laatste van wie ik dat had kunnen verwachten, voornamelijk ook omdat ik redelijk bevriend was met Philippe.

Ik ga nu gewoon op zoek naar een andere amp en speel zolang op deze amp. Zodra ik een andere gevonden heb verkoop ik deze gewoon.

Bins
21 januari 2003, 16:14
&lt;edit> whoops, eerst pagina 2 lezen, dan reply posten... Sorry&lt;/edit>

Sas, je moet je niet zo laten afschepen man. Wat nou "geen tijd" hij heeft jou iets verkeerds verkocht, dus hij moet tijd maken! Ik heb geen verstand van al die fender troep, maar als ik het zo leest, is die 135watter niet zo goed als de 100watter. Dan is hij toch ook meteen minder waard? Amp terugbrengen en geld terugkrijgen. Desnoods vaders/moeders/advokaten enzo inschakelen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bins op 2003-01-21 16:15 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bins op 2003-01-21 16:21 ]</font>

pimmetje
21 januari 2003, 16:59
idd sash, niet zomaar pikken dat soort opmerkingen. Dat is toch pure minachting? De verkoper heeft zich er in dit geval de eerste keer al makkelijk vanaf gemaakt door óf moedwillig te liegen óf niet de moeite te nemen om te checken wat hij verkoopt. Dan is 't toch bij de beesten af om vervolgens bij ontdekking van die verkeerde handeling ook de klant voor alle moeite (en evt financiele gevolgen) te laten opdraaien.

Je hoort of je geld terug te krijgen of een amp krijgen die je volgens die koop-overeenkomst mee naar huis zou krijgen. Ook geen gezeik over verminderde waard door versleten buizen etc. Of 't nu moedwillig was of niet, stratmarket is hun deel van de deal niet nagekomen (in steviger woorden: je bent bedrogen). Dat kan jou niet worden aangerekend. Zij zijn immers de expert, jij niet.

sash
21 januari 2003, 17:24
Gelukkig dat jullie het ook zo zien en ik hoop dat philbee het ook leest.
Ik heb helemaal geen koopovereenkomst/bon gehad dus daar valt niets op terug te halen.

Ik heb het volgende met ze afgesproken, ik ga op zoek naar een andere amp en zodra ik er een gevonden heb verkopen hun hem voor meer geld dat dat ik em gekocht heb.

Normaliter zou ik me nooit zo laten afschepen, maar ik heb al flink wat gemailed met phil en steeds krijg ik van die antwoorden met van 'tis niet mijn schuld/probleem' en dat ik maar beter op had moeten letten bij de koop en maar had moeten zeggen dat ik een 100 watter wilde om te blackfacen. Nou sorry hoor, als er 1975 op de site staat (en jullie kunnen kijken, hij staat er nog steeds op), dan neem ik gewoon aan dat het een 100 watter is.

sash
21 januari 2003, 22:46
Ik heb inmiddels een geblackfacede seventies pro reverb gevonden. Waarschijnlijk wordt die het.
http://home.tiscali.nl/~ti075317/pleun/sales_pro.html



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sash op 2003-01-21 22:49 ]</font>

RadiuS
22 januari 2003, 10:03
Nou, ziet r mooi uit die gast heeft r aardig wat werk van gemaakt maar hij zal er ook wel flink wat voor vragen..?

Als ik geld over heb ga ik mn twin ook wel blackfacen denk ik maar nu ben ik r nog tevreden mee. Hij is uit 72 en klinkt als een klok alleen de oversturing klinkt bagger (als je kanaalvolume op 10 zet en master op 1 ofzo).

pimmetje
22 januari 2003, 10:40
Op 2003-01-21 17:24, schreef sash:
Ik heb het volgende met ze afgesproken, ik ga op zoek naar een andere amp en zodra ik er een gevonden heb verkopen hun hem voor meer geld dat dat ik em gekocht heb.

Kolere... die stratmarket doet zeker veel zaken in 3e wereldlanden? Wat een manier van zaken doen zeg.


Op 2003-01-21 17:24, schreef sash:
... steeds krijg ik van die antwoorden met van 'tis niet mijn schuld/probleem' en dat ik maar beter op had moeten letten bij de koop en maar had moeten zeggen dat ik een 100 watter wilde om te blackfacen. Nou sorry hoor, als er 1975 op de site staat (en jullie kunnen kijken, hij staat er nog steeds op), dan neem ik gewoon aan dat het een 100 watter is.

Echt schandalig!!!
Je hebt idd jammer genoeg duidelijk minder poot om op te staan zonder enig bewijs van transactie. Als je 't geld niet contant hebt geregeld maar via bank of giro hebt overgemaakt, dan zou je nog kunnen kijken naar wat voor bewijs je wel hebt:
- het afschrift
- de versterker + rapport reparateur
- de (nog staande) reklame voor het apparaat
- de mailtjes met phil (evt forum-gesprekken?)

dus hopelijk heb je nog veel correspondentie over de amp met phil bewaard.

Juist bij zo'n reactie zou ik nog harder m'n tanden erin bijten. Zo'n manier van afpoeieren getuigt van complete minachting voor de klant en komt op mij eerder over als een soort van routine (kan 't fout hebben, maar gevoel telt). Anders schrik je toch als verkoper zelf van je fout?

Ik ga dan meteen vermoeden dat dit een standaard manier van doen is. Misschien ten onrechte, maar ok... dan moet de klacht maar netjes en serieus afgehandeld worden.

Het is moeilijk om een serieus kanaal te vinden waar je wat aan hebt, maar denk gewoon 'ns aan consumentenbond(en) etc. Negatieve reklame stoppen/voorkomen is voor vele bedrijven best aantrekkelijk.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: pimmetje op 2003-01-22 10:42 ]</font>

Bins
22 januari 2003, 12:39
Ik denk dat er nu zowizo al negatieve reclame is. Er komen hier toch dik 2000 gitaristen, allemaal potentiele klanten. En ik kan me voorstellen dat in de toekomst als iemand zegt "ik ga naar stratmarket" er mensen zullen reageren met : "doe maar niet, want..."
Ik vind hoe ze jou daar behandelen echt asociaal, je hebt gvd nog naast die man op het podium gestaan! Bel/mail eens met de consumentenbond, die weten vast wel wat je opties zijn. Fight for your right man!

Mitch
22 januari 2003, 12:50
Lastige zaak. Je hebt hem dus eigenlijk particulier gekocht van Phil, die toevallig ook een zaak heeft.
Is dat dan gegaan in de trant van: vriendenprijs, zonder BTW ????
Echt een pokkenstreek.
Overigens is er dan nog steeds sprake van verantwoordelijkheid van de verkopende partij, maar met weinig harde bewijzen als een aankoopbon kun je dergelijke problemen alleen oplossen door een zaak aan te spannen tegen een verkoper. Gaat wellicht wat ver...

sash
22 januari 2003, 14:44
Het was idd meer als vriendenprijs, contant in het handje, maar die vriendenprijs bleek achteraf dus aan de dure kant te zijn. Consumentenbond laat ik maar achterwege, zover wil ik niet gaan, zou ie alleen maar boos van worden en ik hoef geen ruzie's, aangezien ik nu een superdeal gesloten met de verkoper van die Pro Reverb. Hij vroeg er eigenlijk 950 voor (staat nog op gitaarmarkt als het goed is), maar die gozer bleek een goede vriend te zijn van mijn amp doc en nog een aantal mensen waarmee ik ook goed bevriend ben, dus voor mij wilde hij wel een uitzondering maken.
Ik kan nu mijn Twin inruilen bij hem (wel met 200 Euro aan nieuwe buizen en revisie) + 150 Euro.

Hartstikke bedankt voor al jullie reacties in ieder geval!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sash op 2003-01-22 14:54 ]</font>

SteavisSmokin
22 januari 2003, 14:52
WEHOHA!!! SAS!! GAAAAAFFF!!!!!!!

SteavisSmokin
22 januari 2003, 15:08
ik zeg: da's een goeie deal!!

DAVID01
22 januari 2003, 15:11
Te gek joh, gefeliciteerd.
Kun je mij misschien uitleggen wat het verschil is tussen de amp die je besteld had en degen die je uiteindelijk geleverd heb gekregen door stratmarket.
In de eerste instantie leek je toch tevreden met je "twin".

sash
22 januari 2003, 15:31
Nou die Twin bleek dus uit 1980 te zijn en dus 135 watt, ultralineaire eind trafo enzo. Ik had hem gekocht als een '75er en dus 100 watt (zie site van stratmarket, er staat '75 bij). Toen ik hem kocht wist ik de ballen van buizenamps af en ik had een marshall valvestate dus m'n sound werd in vergelijking met dat die valvestate super. Naderhand hoorde ik verschillende andere buizenamps (Twins, Supers etc.) en toen wist ik dat er wat mis was.

Rutger
22 januari 2003, 16:17
Dan moet ik maar niet naar andere Twins gaan luisteren want ik ben onwijs tevreden met mijn '80 Twin. :smile:

Dirk_Hendrik
22 januari 2003, 17:53
Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen een gewone en een Ultralineaire Twin?

Met wat ik van " school" weet van dit verschil in buizenversterkers zou ik zeggen dat een conversie hooguit 15 minuten duurt...
Alleen, als ik dat zou doen zou mijn vermogen in niet UL omhoog gaan en niet omlaag.

sash
22 januari 2003, 18:10
Bij een ultralineair wordt er een hoger voltage door de eindbuizen gepompt zodat ze alles geven wat erin zit. In theorie is dit rendement verhogend, maar in de praktijk klinkt het slecht en oppervlakkig.

jpb
22 januari 2003, 18:23
CBS vond het toen nodig om versterkers met groter vermogen te maken (concurrentie). twin naar 135W, pro-reverb naar 70W en zelfde verhaal voor bassmans. Ging ten koste van geluidskwaliteit en je had zeer goede eindbuizen nodig om de hoge voltages te hanteren. Paul Rivera ("f*ck the power-race")had vervolgens de visie om de vermogens weer terug terug te brengen naar proporties (Concert; Superchamp etc.).

DAVID01
23 januari 2003, 14:19
Is er geen "andere kant" van het verhaal????

sash
23 januari 2003, 16:06
Je bedoelt Philbee's verhaal? Hij zal vertellen dat het zijn fout niet is. Hetzelfde als hij tegen mij gezegd heeft.

Dude
23 januari 2003, 16:40
dus sash als ik het goed begrijp:

Twin + 150 euro + 200 euro rep kosten = pro reverb....


jezus dude, ik wil niet zeiken hoor sash maar toen je dat ding kocht was je er helemaal wezenloos van, DE klank die je zocht, Twin was het helemaal !
volgens mij gaat het jou nu alleen meer om bouwjaar / specificaties / type dan om het geluid zelf.

Als ik het fout heb moet je het zeggen hoor...
Beetje jammer wel maar goed, als je nu gevonden hebt wat je zoekt is het ok....


Bart.

&lt;

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: iamyou op 2003-01-23 16:50 ]</font>

Mr.Jay
23 januari 2003, 16:48
Dure PRO !!
Maar misschien is het dit wel helemaal...

PeArLjAm
23 januari 2003, 17:07
He sas die Twin kostte toch 900 euro??

900+200+150 is toch wel een hoop geld hoor voor een silverfacepro reverb, of heb ik dat nou mis.. Anyway je bent gewoon genaaid door stratmarket, kut voor je echt waar..

sash
23 januari 2003, 17:24
Op 2003-01-23 16:40, schreef iamyou:
dus sash als ik het goed begrijp:

Twin + 150 euro + 200 euro rep kosten = pro reverb....


jezus dude, ik wil niet zeiken hoor sash maar toen je dat ding kocht was je er helemaal wezenloos van, DE klank die je zocht, Twin was het helemaal !
volgens mij gaat het jou nu alleen meer om bouwjaar / specificaties / type dan om het geluid zelf.

Als ik het fout heb moet je het zeggen hoor...
Beetje jammer wel maar goed, als je nu gevonden hebt wat je zoekt is het ok....


Bart.

&lt;

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: iamyou op 2003-01-23 16:50 ]</font>


Dude, de amp die daarvoor had was een fucking marshall valvestate. Geen wonder dat het beter klonk. Zoals ik al zei, ik had de ballen verstand van buizenamps. Later hoorde ik verscheidene andere 100 watt twins en andere buizenamps en wist ik dat die twin niet helemaal lekker klonk zoals een 100 watter zou moeten klinken.

En het gaat me nu ZEKER niet om bouwjaar en type. Het is gewoon een feit dat oudere amps beter klinken, dus daarom ga ik daarvoor. Ik was eigenlijk op zoek naar een vibrolux of super reverb, maar toch voor een pro reverb gegaan, dus type maakt me ook niets uit.

Dude
23 januari 2003, 17:25
als je dan nu weer voor een amp gaat die je eigenlijk niet zocht ben je fout bezig denk ik, ga gewoon op zoek naar die vibro man, duurt even maar dan heb je ook wat je zoekt....

sash
23 januari 2003, 17:57
Vibro's zijn erg moeilijk te vinden. Wil er wel graag een hebben, maar dat komt dan nog wel eens. Het punt is, ik ben die Twin spuug en spuugzat (niet dat Twins slecht zijn, maar gewoon die amp zelf). Het klinkt misschien wel een beetje raar, maar ik heb het echt gehad met dat ding, dus vandaar.

mathe
23 januari 2003, 19:23
Maar als je die Pro Reverb hebt, ga je hem dan laten 'blackfacen'?
Marc

PeeVee
23 januari 2003, 21:45
Sterker nog... het IS al geblackfaced! Overigens is het blackface circuit (in dit geval AA165) niet per definitie zaligmakend hoor. Sommige amps hebben wat meer of soms zelfs minder warmte nodig, zelfde geldt voor mid (punch) en hoog. Ook het karakter is nog wel wat aan te doen, sommige amps klinken wat te los / flodderig, sommige juist wat te pinnig en strak. Is overigens ook weer een kwestie van smaak dus let's not twist again.

Niet alleen van belang is de juiste waarde op de juist plek als het gaat om parts, maar ook het type van de gebruikte parts (m.n. coupling caps, maar ook hetzij in mindere mate weerstanden) kan enorm veel doen. Mr. Jay zal dit ongetwijfeld kunnen beamen.

Ik heb Sash beloofd om de amp nog wat te tunen op warmte. Bovendien wil Sash een beetje een knorrige amp die lekker snel en smooth opbreekt, welnu, ook dat kan geregeld worden. Het circuit wordt (en dus ook de spanningen!) vrijwel gelijk aan Vibrolux Reverb. Qua amp komt het dan al dicht in de buurt.

Natuurlijk is het karakter van 2 x 12" anders dan 2 x 10", maar met de juiste speakers of speaker combinatie is daar absoluut iets zeer bruikbaars te behalen. Er zitten nu Fender CTS speakers in, geen wereld speaker maar niet zo "suffig" als 70's Oxford of Utah, voorlopig dus best een goede start. Het kan natuurlijk altijd beter, en dat is ook het leuke van dit soort amps.

Ik vind het persoonlijk wel wat moeilijker om een goede 12" speaker te vinden maar da's een kwestie van geduld, goed luisteren, vergelijken, uitproberen, iets wat wel aan Sash besteed is denk ik. Sash "leermeesters" gitaarhelden spelen volgens mij met vette punchy Marshall speakers (zou niet mijn keuze zijn), dus een setje Celestion Vintage Lead 80's zal ongetwijfeld aardig in de smaak vallen bij master Mike en Ruben. Het is ook nog een idee om bewust voor twee verschillende speakers te kiezen, dan krijg je het idee van tweestemmigheid c.q. twee verschillende amps c.q. twee-weg systeem. Ik ben aanhanger van symetrie, maar wordt zondermeer veel gedaan. Heb in mijn Super Reverb wel 2 verschillende SETJES speakers.

Als Sash in de nabije toekomst(vakantiebaantje) ook nog wat investeeert in een dikke vette (Bassman) output trafo, dan zal de sound toch akelig dicht in de buurt moeten komen van het sonische Fender walhalla (ja, het kan altijd nog beter).

Leuke "afer sales": als Sash een tijdje op de amp heeft gespeeld en evt. andere speakers of OT heeft (wil ik er best voor hem inzetten, geen kosten aan verbonden) kan hij gerust nog een keertje terug komen om nog wat meer op smaak te maken, beetje meer headroom of juist beetje meer crunch... tikkie meer of minder bright... Wat Sash maar wil...

Laatste amp die zo'n soort behandeling heeft ondergaan heb ik ingeruild bij Phil, en volgens mij speelt ie daar nog steeds op, ondanks al het andere "lekkers" dat hij binnen handbereik heeft.

Wat het belangrijkste is van deze amp, is dat het een heel goed startpunt is om verder te ontwikkelen tot Sash's ideale persoonlijke amp. Met een 135W UL twin gaat dat lastiger, is eigenlijk niet te blackfacen, spanningen zijn te hoog, trafo's en parts zijn anders etc. etc.

SteavisSmokin
23 januari 2003, 21:48
Marc, die pro is al geblackfaced.

>900+200+150 is toch wel een hoop geld hoor voor een silverfacepro reverb

Een UL '79 Twin die net nagekeken is inruilen tegen een '75 pro + 150 euro die HELEMAAL ok is? Lijkt me toch een erg goede deal.

SteavisSmokin
23 januari 2003, 21:56
PeeVee, ik was mijn bericht geloof ik tegelijktijdig met jou aan het typen. :grin:

Ik vroeg me af welke speakers jij in je super reverb hebt? Ik ruil binnenkort met mr. Jay 2 van mijn oude eminence alnico's in tegen 2 Jensen C10Q's die ik dan samen met een paar Weber P10Q's in mijn '65/'66 BF super gooi. Ik heb de amp van binnen al redelijk geupgrade (nog originele Molded caps, maar PI caps en weerstanden gematched voor goed gebalanceerd signaal naar eindversterker), dat samen met mijn NOS buizen en die speakers moet denk ik toch wel voor een killer tone zorgen.

Dude
24 januari 2003, 09:49
a lotta tech talk here boyzz !!

Duane
24 januari 2003, 16:31
Wel gek dat je van een 85 watt terug gaat naar een 40 watt versterker. Als je hem dan bij een optreden es flink hard moet zetten (als er bijv. geen PA is) gaat je sound meteen vervormen.

sash
24 januari 2003, 16:52
Dat is dus ook waar ik naar op zoek ben :smile: Ik wil juist een amp die lekker gaat oversturen.

Duane
24 januari 2003, 16:57
Oh ok, dat kan natuurlijk ook. Ik ga zelf voor het cleane geluid van de Fender amps. Voor scheur/overdive activeer ik m'n marshall.

De Fender Deluxe Reverb schijnt ook heel goed te zijn.

PeeVee
24 januari 2003, 17:28
Het is sneu voor Sash dat hij al het nodige aan zijn amp had laten doen voordat hij wist dat ie niet geblackfaced kon worden. Wellicht had hij beter meteen een Pro (of iets anders) kunnen kopen dan had hij zich inderdaad wat centen uitgespaard, maar aan die situatie kan ik helaas niets veranderen.

Prijs is reëel (vond Al ook), zeker gezien de staat waarin ie verkeert. De Pro is bijna als nieuw UL Twin is op zijn minst "relic" te noemen. Uiteraard ook gereviseerd, parts en ruimschoots geinvesteerde tijd.

Sash kan altijd met de amp langskomen voor evt. kleine modificaties en wil hem ook helpen met b.v. monteren van andere output trafo. Kortom, dit is een heel goed vertrekpunt en vanaf hier kan het eigenlijk alleen maar beter worden. Ik denk dat dat ook wat waard is.

Mr.Jay
24 januari 2003, 18:37
[quote]
Op 2003-01-24 17:28, schreef PeeVee:
Het is sneu voor Sash dat hij al het nodige aan zijn amp had laten doen voordat hij wist dat ie niet geblackfaced kon worden. Wellicht had hij beter meteen een Pro (of iets anders) kunnen kopen dan had hij zich inderdaad wat centen uitgespaard, maar aan die situatie kan ik helaas niets veranderen.


Ach......Leergeld, hebben de meeste gitaristen dat niet plenty betaald om erachter te komen wat ze misschien uiteindelijk weten, of nog steeds niet.
Hoort er gewoon bij, en schijnt vaak ene eindeloos verhaal te worden.

Nu heeft ie op zijn minst een goeie Fender uit de "echte" periode !

Jay

Dude
25 januari 2003, 02:35
nog steeds vnd ik het een hoop gezeur om niks !!!!

:wink:

Mr.Jay
25 januari 2003, 09:51
[quote]
Op 2003-01-25 02:35, schreef iamyou:
nog steeds vnd ik het een hoop gezeur om niks !!!!

Je "hoeft" het toch niet te lezen.
Jay

SteavisSmokin
25 januari 2003, 13:51
"niks"?

Dude
25 januari 2003, 13:57
mag sasha toch een beetje narren jongens !!

die gozer koopt voor een vermogen aan shit, versterkers / pedaaltjes en verkoopt ze na een maandje of wat weer, met zijn smaak houdt het de 2e hands markt wel levendig maar ja....

HE SASHHHH !!!!!! :smile:

sash
25 januari 2003, 14:43
Ben nu vrij defenitieve keuzes aan het maken qua pedalen en amps en als ik iets koop verkoop ik het ouwe weer zodat ik bijna geen verlies maak dus echte vermogens ben ik niet kwijt.

en het is SASCHA :razz: :grin:

Dude
25 januari 2003, 15:08
oh ja, in de oostblok spelling inderdaad...

sash
25 januari 2003, 15:32
Nee oostblokspelling is helemaal anders :smile:

PeeVee
27 januari 2003, 12:31
Sash, er zitten nu NOS RCA 6L6G in, gloednieuw uit het (50's) doosje dat van ellende bijna uit elkaar viel.

Ja u leest het goed, de allereerste glazen 6L6 uitvoering van RCA (ook met zwarte platen).

Amp draait nu op ong. 420V en gebiassed op ruim 35 mA en klinkt FANTASTISCH! Zal je van opkijken donderdag!

SteavisSmokin
27 januari 2003, 14:22
Sas, 'k ben jaloers!! hehe Neem je je amp 9 feb. ook mee?

riekie
27 januari 2003, 15:10
9 feb???
Optreden??
Waar??

SteavisSmokin
27 januari 2003, 17:20
Geen optreden, een blues sessie in cafe The Shuffle in Nijmegen. Is meestal wel lache, maarja het blijft een sessie he... :wink:

sash
27 januari 2003, 17:44
Op 2003-01-27 12:31, schreef PeeVee:
Sash, er zitten nu NOS RCA 6L6G in, gloednieuw uit het (50's) doosje dat van ellende bijna uit elkaar viel.

Ja u leest het goed, de allereerste glazen 6L6 uitvoering van RCA (ook met zwarte platen).

Amp draait nu op ong. 420V en gebiassed op ruim 35 mA en klinkt FANTASTISCH! Zal je van opkijken donderdag!


Gaaf! Ben erg benieuwd, maar dat komt wel goed denk ik :smile: Harstikke bedankt!

@Steavis: Jep de amp gaat mee naar Mike, dus als je wat eerder komt kan je hem ook ff horen. Kheb ook een Teese RMC3 wah gekocht en die neem ik ook mee. Mail jij Mike er ff over dat jij rond een uur of drie komt?

SteavisSmokin
27 januari 2003, 17:49
Sas, ik heb mike zaterdag al gesproken erover, hij vond het een erg koel plan. 'k neem mijn RX Overdriver ook mee, mijn fulldrive waarschijnlijk ook.

sash
27 januari 2003, 17:54
Ah jah das gaaf! Ik heb vandaag m'n Voodoo Lab Sparkle Drive binnen gekregen. Hij is beter dan ik verwacht had. Fulldrive ging niet door jammergenoeg :sad: Maar goed deze is ook erg gaaf en de clean boost is een leuk speeltje. Ik bel je vanavond nog wel ff.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sash op 2003-01-27 17:56 ]</font>

SteavisSmokin
29 januari 2003, 14:43
PeeVee, ik was net nog effe naar je Pro Reverb advertentie aan het kijken en het viel me op dat je een 5U4 rectifier gebruikt. Verder is alles blackface aan de amp, ik vroeg me af waarom je dan geen gz34 rectifier gebruikt?

Mr.Jay
29 januari 2003, 16:32
Pro Reverb advertentie aan het kijken en het viel me op dat je een 5U4 rectifier gebruikt. Verder is alles blackface aan de amp, ik vroeg me af waarom je dan geen gz34 rectifier gebruikt?


Wellicht de B+ spanning te hoog met GZ34 en 230V uit de muur tegenwoordig.
OF voorkeur voor wat meer sag met de 5U4.

Jay

PeeVee
30 januari 2003, 23:33
Jawel... Mr. Jay heeft het alweer bij het rechte eind... In den leerlingen herkent men de meester zullen we maar denken hahaha...
(ik zie mezelf ook als "leerling" hoor)

5U4 voor meer sag, en lagere B+ m.b.t. de mighty fine 50's NOS RCA 6L6G's. Overigens geeft deze PT netjes rond de 450V met een 5U4 dus trafo is er wel voor bedoelt, een "oud" trafo zou met GZ34 die spanning geven, met een 5U4 (NIET aan te bevelen!! trekt meer filament stroom) zou die spanning lager zijn.

Overigens zit er origineel een 5U4 in deze amp. Die gebruikt ruim 1A meer filament stroom dan een GZ34 dus het zou in principe wel kunnen. Minder sag, hogere spanning dus meer headroom. Is prima optie als Sas een keer een grotere OT heeft en vette speakers, met een GZ34 zou je op een B+ van 465 uit kunnen komen... De SR spanning...

Circuit is juist nu wat meer Vibrolux achtig, lagere spanning en hogere stroom, beetje richting klasse A met mooie grote coke bottles... Klinkt errug lekker...

sash
31 januari 2003, 15:31
Nou ik heb hem gisteravond opgehaald en net er ff thuis uitgebreid op gespeeld en hij klinkt echt retegoed. Op den duur ga ik er wel andere speakers in zetten, maar de klank die er nu al uit komt, damn... stukken beter dan die twin :smile:

PeeVee bedankt!

Duane
31 januari 2003, 15:36
Succes ermee!! Volgens mij klinken de Deluxe Reverbs ook HEEL goed.

dalon
31 januari 2003, 18:53
Ik was vandaag ook bij Al, een Blackface Bandmaster topje gekocht. Ik zag daar gisteren Shasha's Twin ook staan!

Die Bandmaster klinkt in ieder geval echt te gek! Ik heb hem vergeleken met Al's Superreverb, en het verschil in geluid was erg klein vond ik. (zonder galm dan he)

Nu nog een speakerkast vinden!!

Daan

sash
31 januari 2003, 18:59
Sinds wanneer heet ik Shasha :smile:

Maar goed, geleficiteerd met je bandmaster! Ik heb gisteren nog even met m'n Pro over die speakerkast die onder die bandmaster stond gespeeld (als dat dezelfde was, hij heeft zoveel staan :grin: ).

jpb
31 januari 2003, 18:59
Op 2003-01-31 18:53, schreef dalon:
Ik was vandaag ook bij Al, een Blackface Bandmaster topje gekocht. Ik zag daar gisteren Shasha's Twin ook staan!

Die Bandmaster klinkt in ieder geval echt te gek! Ik heb hem vergeleken met Al's Superreverb, en het verschil in geluid was erg klein vond ik. (zonder galm dan he)

Nu nog een speakerkast vinden!!

Daan


Wat heb je voor de bandmaster-top betaald, als ik vragen mag?

PeeVee
31 januari 2003, 19:12
Sash, ik hoop dat je er veel plezier van hebt... Als je harder (hard) gaat spelen, dus als ie echt op begint te breken, dan "easy on the bass", ergens tussen 3 - 4 zit de "sweet spot" en dan heb je plenty laag.

Ik zou als ik jou was met een AB(Y) kastje gaan spelen, stel je normal channel beetje clean (met een randje), en geef je vibrato channel nog een tik meer volume, niet te veel bass, lekker wat mid en hoog, kan je daar lekker op soleren. Tubescreamertje of b.v. compressie pedaaltje ervoor voor het echte jankwerk en dan ben je toch 't heertje!

Nog wat stoerder is gewoon het ding op 8 zetten en met je volume spelen, volgens mij is dat een kunstje dat jij wel beheerst (doet Mike ook zo geloof ik). Mocht er wat zijn of als je nog vragen hebt, dan kun je me uiteraard altijd mailen. Speel er eerst maar eens een tijdje op, even aan wennen, mocht je nog wensen hebben dan kan ik 'm altijd nog een beetje "op smaak" maken voor zover mogelijk.

jpb
31 januari 2003, 19:21
Overigens, Dalon, gefeliciteerd met je bandmaster, vreselijk goeie (en ondergewaardeerde) versterkers!

BLOK182
31 januari 2003, 19:23
Hey Sash, gefeliciteerd met je nieuwe amp!

qwerty
31 januari 2003, 20:05
He sash, mooi dingetje. Gefeliciteerd!
Denk wel dat je er een tijdje zoet mee bent... :grin:

:B :B :B :B

sash
31 januari 2003, 20:20
Op 2003-01-31 20:05, schreef qwerty:
He sash, mooi dingetje. Gefeliciteerd!
Denk wel dat je er een tijdje zoet mee bent... :grin:

:B :B :B :B


Dank dank :smile:

Denk het ook wel hehe, hij klinkt echt heel erg lekker, had ik niet verwacht van een pro (dacht altijd dat dat een kleiner en goedkoper alternatief op een twin was, NOT :smile: )

Wanneer kom jij eens deze kant uit om te jammen?

dalon
31 januari 2003, 22:09
Ik heb voor die top 350 euro betaald, en dat vind ik echt bijna voor niks. Hij klinkt ZOO vet, echt super (reverb) :smile: Er zit ook een Mid-regeling in nu, erg fijn.

Die speakers eronder heb ik inderdaad gehoord, Celestion G12H's, die ga ik ook kopen.

Fender is toch wel het allermooiste he... Tranen in je ogen van dat geluid.

sash
31 januari 2003, 23:27
Gaaf man, congrats! Wat voor reverb ga je gebruiken?

qwerty
31 januari 2003, 23:29
@ sash:
Zeg ´t maar...
je hebt nu een prive-bericht met wat manieren waarop je me kunt bereiken...


:B :B :B :B

sash
31 januari 2003, 23:37
Mooi, ff kijken wanneer er hier een jamsessie is. Misschien een keer in l'esprit. (www.lesprit.nl) Hoe zou jij komen eigenlijk? Met de auto ofzo?

dalon
1 februari 2003, 09:19
Ik dacht aan de Holy Grail als reverb... Ervaringen?

jpb
1 februari 2003, 09:45
Op 2003-01-31 22:09, schreef dalon:
Ik heb voor die top 350 euro betaald, en dat vind ik echt bijna voor niks. Hij klinkt ZOO vet, echt super (reverb) :smile: Er zit ook een Mid-regeling in nu, erg fijn.

Die speakers eronder heb ik inderdaad gehoord, Celestion G12H's, die ga ik ook kopen.

Fender is toch wel het allermooiste he... Tranen in je ogen van dat geluid.


Goeie deal! Niet dat Al je gematst heeft, maar die topjes zijn nu eenmaal om onbegrijpelijke redenen zo goedkoop, zal wel veranderen als de PCB's van alle hotrods het tzt gaan begeven :wink:. Waar zit die mid-control overigens? Goede toevoeging, mits netjes (="reversible") aangebracht. G12H's is een hele goeie optie in jouw geval, hangen ook onder mijn bf tremolux en ze houden het laag strak, wat belangrijk is bij fenders. Goede balans, ik vind amerikaanse speakers (Jensen/Weber) vaak iets te schel klinken onder bf/sf fenders.

dalon
1 februari 2003, 11:37
De mid zit ipv de intensity van de vibrato. Ook zit er een grotere uitgangstrafo in. Laatst zag ik in den haag een blackface bassman met slangenleer-tolex, die was al verkocht voor.... 1200 euro! Wow, onbegrijpelijk he...

jpb
1 februari 2003, 13:35
Dat betekent dat je vibrato is losgekoppeld; schijnt het geluid ten goede te komen (zelf nog niet geprobeerd).
Grotere uitgangstrafo is eigen lijk een 'must' voor bandmasters, de stock is veel te klein (sommige vinden de stock wel mooi; 'zingt' meer, maar wel ten koste van strakte in laag en definitie).
Bf Bassman's zijn zeldzamer en staan bekend om hun krachtige blues-oversturing en kunnen goed gemodificeerd worden (extra gain-stage) omdat er nog een 'halve' 12AX7 over is.
1200,- (voor alleen top?) vind ik overigens wel erg veel.

Mr.Jay
2 februari 2003, 10:46
[quote]
Op 2003-02-01 13:35, schreef jpb:
Dat betekent dat je vibrato is losgekoppeld; schijnt het geluid ten goede te komen (zelf nog niet geprobeerd).

scheelt zowat 30% in extra gain in je circuit. ZOVEEL "jat"dit vrijwel ongebruikte vibratocircuit weg.
Je kunt het nog altijd via een pushpull of andere schakelaar aansluiten en ervoor kiezen als je het nodig hebt.

>Grotere uitgangstrafo is eigen lijk een 'must' voor bandmasters,
=SAME AS PROREVERB.

>de stock is veel te klein (sommige vinden de stock wel mooi; 'zingt' meer, maar wel ten koste van strakte in laag en definitie).

precies > kwestie van smaak en gebruiksdoel, ik zou zéker ook voor een grotere OT kiezen, heb er een laten maken met 2,4,8 ohm taps erop, héél handug voor een TOP.

>Bf Bassman's zijn zeldzamer en staan bekend om hun krachtige blues-oversturing

NIET STOCK !! echte Basversterker, anders dan zijn voorganger de 6G6B brownface, die wel meteen prima voor gitaar is.

>en kunnen goed gemodificeerd worden (extra gain-stage) omdat er nog een 'halve' 12AX7 over is.

Kijk > dan spreken we al over wat anders.
Heb zelf een 65Bassman waar ik een Superreverb circuit in heb gemaakt, geen heiligschennis hoor, hij was toch al helemaal gestript en moest opnieuw opgebouwd worden.

Jay

jpb
2 februari 2003, 11:53
Jay, ik heb me nogal verdiept in bf topjes toen ik mijn tremolux kocht en ik begreep dat de bf bassman nu juist het snelst overstuurde (relatief dan). Klopt dat niet?

Nog iets: Fender gebruikte in de oudere bassmans 3, soms 4, voortrappen (itt de gangbare 2). Dat was toch om de het signaal clean te houden (maw de voortrappen worden minder belast), ook omdat laag sneller vervormt. Tegelijkertijd zorgen die 3-4 voortrappen voor een sterkere aansturing van de eindtrap, dus snellere vervorming, versglijkbaar met de 3 vs 2 voortrappen van reverb-modellen?
Heb ik er nou geen hol van begrepen :wink: of hoe zit het?

Mr.Jay
2 februari 2003, 14:48
Op 2003-02-02 11:53, schreef jpb:
Jay, ik heb me nogal verdiept in bf topjes toen ik mijn tremolux kocht en ik begreep dat de bf bassman nu juist het snelst overstuurde (relatief dan). Klopt dat niet?

IK vind het sowieso géén bluesoversturing , eerder rock, dus heavier en wat platter, vind ik ook wel van de 6G6 hoor, maar in iets minderer mate, zijn gewoon andere karakters dan een AB763circuit.
Ik ken die BfBassmans zelf niet goed, misschien dat AL gaat reageren hierop, die heeft er verscheidene gehad, ik heb er een gehoord van em, die scheurde als de hel.
Maar vlg. mij niet stock, doch verbouwd, met jij al aangaf.

>og iets: Fender gebruikte in de oudere bassmans 3, soms 4, voortrappen (itt de gangbare 2). Dat was toch om de het signaal clean te houden (maw de voortrappen worden minder belast), ook omdat laag sneller vervormt. Tegelijkertijd zorgen die 3-4 voortrappen voor een sterkere aansturing van de eindtrap, dus snellere vervorming, versglijkbaar met de 3 vs 2 voortrappen van reverb-modellen?
Heb ik er nou geen hol van begrepen :wink: of hoe zit het?


precies weet ik het niet zoals ik al zei, heb me niet verder verdiept in deze circuits, ze interessemeren me gewoon te weinig, maar vlg. mij heeft die 65Bassman nog bepaalde afwijkingen wat betreft negatieve feedback.

Jay

Al
3 februari 2003, 13:30
> jpb …..”me nogal verdiept in bf topjes toen ik mijn tremolux kocht en ik begreep dat de bf bassman nu juist het snelst overstuurde (relatief dan). Klopt dat niet?“

Ligt er aan wat en welke je bedoelt. Vooropgesteld vind ik van iedere bassmantop het baskanaal zonder modificaties qua voicing niet geschikt voor gitaar.

6G6-B zou ik voor alle duidelijkheid geen blackface willen noemen maar brownface.

--> A864 heeft een standaard normal kanaal. Dit is identiek aan het normal kanaal van de andere types Fender uit die tijd. Prima maar eigenlijk niets bijzonders.

--> AA165 idem

--> AB165, de laatset bfBassman. Hier heeft het normal kanaal een extra gaintrap. (Overigens is dit circuit de oervader van het latere silverfacecircuit –-> balance bias in 1965!) Het gitaristische “voordeel” van deze extra gaintrap wordt weer teniet gedaan door de negatieve feedback. Dit circuit heeft veel negatieve feedback.

> “Fender gebruikte in de oudere bassmans 3, soms 4, voortrappen”

Klopt. Maar voornamelijk in het baskanaal. De bruine hadden 3 trappen i.c.m. een kathodevolger. De zwarte AA864, AA165 en AB165 hadden 3 trappen waaravn 2 trappen na de toonregeling.

“Tegelijkertijd zorgen die 3-4 voortrappen voor een sterkere aansturing van de eindtrap, dus snellere vervorming, versglijkbaar met de 3 vs 2 voortrappen van reverb-modellen? Heb ik er nou geen hol van begrepen of hoe zit het?”

Het ligt eraan hoe je het bekijkt. Globaal werkt het zo:

--> In het concept van twee trappen zal het je normaal gesproken niet goed lukken distortion op te wekken in de preamp. Je hebt wel genoeg drive om je eindtrap te oversturen. Je kan zeggen dat dit circuit meer op de eindbuizen leunt wat betreft distortion.

--> In het concept van meer dan twee trappen zal je eerder preampdistortion op kunnen wekken.

In beide gevallen heb je voldoende aansturing om de eindtrap te oversturen. Wel is vervorming van preampbuizen anders van karakter dan die van eindbuizen. Om even een verschil aan te geven: Preampvervorming is onmisbaar in Rock. Powerampvervorming hoor je vaak bij blues. Het klinkt en voelt ook anders.

(*In de 3-traps bf-reverb amps wordt veel drive weggegooid doordat er een weerstand van 3,3M in het signaalpad is geplaatst. Ben je dus eigenlijk weer een terug bij af.)


Mr.Jay: …” IK vind het sowieso géén bluesoversturing , eerder rock, dus heavier en wat platter, vind ik ook wel van de 6G6 hoor, maar in iets minderer mate, zijn gewoon andere karakters dan een AB763circuit. “

Ja, dat karakterverschil zit in het verschil tussen pre- en powerampoversturing.

> “Ik ken die BfBassmans zelf niet goed, misschien dat AL gaat reageren hierop, die heeft er verscheidene gehad, ik heb er een gehoord van em, die scheurde als de hel. Maar vlg. mij niet stock, doch verbouwd, met jij al aangaf. “

Was een AB165. Die inderdaad niet stock, zo klinken ze normaal dus echt niet. Ik had als ik ne goed herinner de meeste feedback eruit gegooid. Signaal kwam hard op de PI. Is bij Marshall ook zo.

Je zal dus wel een en ander moeten doen om een Bassman op te peppen. Het baskanaal een gitaarvoicing geven is al een prima stap. Heb je een AB165 dan is het raadzaam die eerst te backfacen (haha) en de vele negatieve feedback onder handen te nemen.

Al

jpb
3 februari 2003, 15:54
Blackfacen van een blackface, dat is weer eens wat anders. Wel grappig om met deze vraag een gitaarwinkel binnen te stappen :smile:.

Ik begrijp toch nog niet goed wat je vertelde over die meerdere voortrappen. Stel je hebt twee voortrappen die allebei hard moeten werken om het gitaar-signaal klaar te maken voor de eindtrap en b.v beide 100% werken. Voeg je een derde trap toe, dan hoeven ze minder hard te werken (ong. 70% elk) Klopt? Dan denk ik dat in het eerste geval gemakkelijker voortrap oversturing optreedt, want met 3 kunnen ze het makkelijker aan. Maar het is dus net andersom. Hoe zit dat dan?

Ik heb overigens niet gezegd dat een 6G6-B blackface is; dat weet ik wel. Wat vindt je van 'brownfaces', overigens, of verschilt dat erg per versterker? Je ziet ze nauwelijks meer.

Al
4 februari 2003, 02:02
JPB

> Stel je hebt twee voortrappen die allebei hard moeten werken om het gitaar-signaal klaar te maken voor de eindtrap en b.v beide 100% werken. Voeg je een derde trap toe, dan hoeven ze minder hard te werken (ong. 70% elk) Klopt?

Niet echt. Een preampbuis werkt in principe altijd 100%. Wat je met de verkregen gain doet is een ander verhaal.

> Dan denk ik dat in het eerste geval gemakkelijker voortrap oversturing optreedt, want met 3 kunnen ze het makkelijker aan. Maar het is dus net andersom. Hoe zit dat dan?

Preampbuizen clippen als ze een signaal te verwerken krijgen wat groter is dan ze aankunnen. Harder insturen zal niet resulteren in hogere output maar meer vervorming. Normaal gesproken is gaintrap 1 nooit krachtig genoeg om 2 te oversturen. Bij bfFenders (normal channel) heb je na 1 de tonestack en volumeregelaar waar een hoop gain weer verloren gaat. Dan kan je je voorstellen dat er voor 2 niet genoeg pep over is om hard de PI aan te sturen. Resultaat is een amp die nauwelijks overstuurt in de preamp. Met een derde gaintrap tot beschikking kom je een stuk verder. Ligt aan het circuit maar je zou met gaintrap 2 een derde gaintrap al goed kunnen oversturen. Hoe meer trappen je hebt des te makkelijker je in staat bent genoeg gain te generen om een en ander te oversturen.

> Ik heb overigens niet gezegd dat een 6G6-B blackface is

Weet ik. Ik noemde het volledigheidshalve vanwege die bf faceplate die ze hebben, is misschien verwarrend voor anderen die dit lezen.

> Wat vindt je van 'brownfaces', overigens, of verschilt dat erg per versterker? Je ziet ze nauwelijks meer.

Ik vind er over het algemeen weinig aan. Wat middige sound met treble die nooit twinkel krijgt. Geschikt voor bepaalde bluessound als je ze flink hard zet maar daar houdt het voor mij eigenlijk wel op.

Alle brownfaces die ik ken hadden ceramische speakers. Ik vermoed dat die amps daar oorspronlijk niet voor gevoiced zijn. Zou de reden kunnen zijn waarom ze vrij snel terzijde geschoven werden.

Al

Dirtypool
8 februari 2003, 21:10
Wow, jullie weten er behoorlijk wat vanaf.
Ik weet alleen dat die dingen lekker ruiken :smile: als ze warm zijn.

Zeg ik heb een Blues de Luxe, wat kan ik hiermee doen om m te optimaliseren?

GrtzRichard, A'foort

Mr.Jay
9 februari 2003, 11:05
[quote]
Zeg ik heb een Blues de Luxe, wat kan ik hiermee doen om m te optimaliseren?

Alles eruit gooien wat erin zit, dan is PRIMA.
Gekheid, GOEIE set buizen erin en VOORAL opnieuw laten Biassen ( HETER ! ), want die dingen staan SUPERKOUD af-fabriek. Spelen dan stug en klinken koud.
Daarna misschien een beter speaker monteren, gaat ie minder blikkerig klinken.
Je hebt gelukkig nog een BLUES-serie, de HR is nog stappie erger wat dat betreft.

Jay

Dude
9 februari 2003, 14:23
PeeVee heb jij ook een internet site ?

bart.

PeeVee
10 februari 2003, 01:12
Ja, van mijn bandje Let's Buzz (www.letsbuzz.nl) en mijn persoonlijke pagina's met prive marktplaatsje op http://pleun.tiscaliweb.nl. Komt ooit ook wel iets te staan over mijn eigen amps, mods, tweaks etc. maargoed... is toch al ruimschoots voorhanden op internet...

philbee
13 februari 2003, 00:55
Ik lees deze topic voor het eerst nu. Ik ben dus Phil van Stratmarket die Sash de Twin verkocht heeft

Voordat ik mijn versie geef (die wel degelijk verschilt van wat hier staat), vind ik het sportief om Sash de gelegenheid te geven het e.e.a. te verduidelijken. Ik heb hem een mail gestuurd en hem gevraagd of hij dat wil doen.

Ik wacht af.

Voor de goede orde, Stratmarket is niks anders als een domeinnaam, geen zaak ofzo. Gewoon een internet site voor verkoop van particulier tot particulier.

Lees overigens het guestbook om erachter te komen wat andere kopers van de Stratmarket spullen vinden. http://www.stratmarket.net

philbee
13 februari 2003, 01:00
He Phil,
Nu heb je al voor een verschrikkelijk goeie strat gezorgd en nu ook al voor een fantastische Twin, hij klinkt echt super! Bedankt!
Sas


Letterlijke tekst uit het guestbook na aankoop van de Twin......
Later bedank je me nog voor de fantastische Univibe.....

Het woord is aan jou Sas

sash
13 februari 2003, 08:33
Ja klopt, dat heb ik ook gezegd. In het begin vond ik hem ook fantastisch, maar wat wist ik toen van buizenbakken af? Precies... niets. Jij blijkbaar ook niet veel, want anders had je niet gezegd dat het een '75er was (dat staat ook letterlijk op stratmarket), maar goed als je alleen afgaat op een tail onder een logootje weet je natuurlijk ook niet beter. Nogal logisch dan dat je het verschil ook niet weet/hoort/ziet (en daar dan ook dezelfde prijzen voor hanteert) tussen een ultralineaire Twin uit 1980 en een goeie 100 watter uit 1975.
Voor de meer technische specs, wat er allemaal mis mee was moet je Al maar eens vragen, maar ik kan wel wat dingen uit zijn mail kopieren.

Dit was voordat ik wist dat het een 135 watter was:

'Heb buisvoeten opgespannen. Is vrijwel zeker oorzaak storingen. Buizen hingen er bijna los in. Zullen wel eens chinese buizen in hebben gezeten, die hebben dikkere pinnen. Dan krijg je wat. Kan je zo een set buizen kosten als je dat niet weet. Buizen van jouw zien er dan ook aangeslagen uit. Hebben ook door slecnt contact flink in het rood gestaan. Rare amuzikale vervorming kan dan optreden bij dit soort dingen, precies wat je omschrijft. Heb buizen even getest. Is niet zoveel meer, zitten op zo'n 70%.'

En nog een andere mail:

'Sasss

Die Twin is uit 1980. Naar mijn weten kwamen de UL Twins uit in 1977. Ik heb op Stratmarket gekeken. Het is duidelijk dat Phil's info niet klopt. Dat de buizen een half jaar oud zouden zijn lijkt me ook sterk.

5 jaar verschil en dus een ander type amp verkopen is niet echt een kleinigheid.

GrAl'


In jouw mail die je gisteren naar mij gestuurd hebt zeg je ook dat je het niet leuk vond dat je hier werd afgeschilderd als een eerste klas oplichter... Denk je dat ik het leuk vond om een Twin te kopen met verrote buizen (waarbij op de site staat er nieuwe groove tubes inzitten), die technisch 100% zou zijn en die ook nog is een '80er is ipv een '75er. En ik ben niet degene die je hier afschilderd als een eerste klas oplichter, als je de topic goed leest zie je gewoon dat ik opzoek ben naar een andere amp.
Als het gewoon een '75er was geweest had ik em laten blackfacen en had ik nog steeds een top amp gehad en had er deze zomer een Super Reverb naast kunnen staan. Maar nee, het was een ultralineaire '80er die me eerst 200 Euro aan onderdelen heeft gekost en daarna ook nog eens 150 Euro extra (die ik heb moeten lenen, omdat m'n geld echt op was) voor een andere (maar wel goeie) amp.

Laat spullen, voordat je ze verkoopt, eerst maar eens goed nakijken zodat je weet wat je verkoopt...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sash op 2003-02-13 08:37 ]</font>

Mr.Jay
13 februari 2003, 08:41
[quote]
Op 2003-02-13 08:33, schreef sash:
Ja klopt, dat heb ik ook gezegd. In het begin vond ik hem ook fantastisch, maar wat wist ik toen van buizenbakken af? Precies... niets.

RAAR...
Volgens mij HOEF je niks van buizenversterkers af te weten om een AMP GOED te vinden klinken FANTASTISCH of NIET goed.

Proef hier eerder dat je em NIET goed vond klinken NADAT iemand anders je verteld had dat deze amp niet zo best was.

Ik denk dat je nog veel ervaring op moet doen moet om iets met je eigen oren te beoordelen.

anekdote:
SRV klonk ook "NERGENS NAAR" toen ie al meer dan 10 jaar (!) bezig was en hoorde het zelf niet helemaal , totdat Cesar Diaz hem hierop wees en ook de capaciteit had om dit te verbeteren.

Jay

sash
13 februari 2003, 09:09
Op 2003-02-13 08:41, schreef Mr.Jay:
RAAR...
Volgens mij HOEF je niks van buizenversterkers af te weten om een AMP GOED te vinden klinken FANTASTISCH of NIET goed.


Wat ik bedoel met dat ik niets van buizenbakken af wist, was dat ik nog geen andere amps had gehoord. Nogal logisch dat dat ding goed klonk aangezien ik eerst een Marshall Valvestate had...

philbee
14 februari 2003, 00:20
Beste Sas,

Je hebt openlijk met modder gegooid op een forum waar mensen schrijven en lezen die de naam Stratmarket en Phil Bee ook kennen. Ik denk dat ik daarom recht heb op een weerwoord alhier.

Voor degene die het niet kunnen weten: Sash heeft diverse spullen bij mij (Stratmarket, particuliere site, géén firma) gekocht. Verder kwamen Sash en zijn vader, hele aardige vent overigens, enkele maanden geleden regelmatig bij optredens kijken van Doctor Rhythm waar ik zanger/gitarist van ben. Uit vriendschap vonden wij goed dat Sash een paar keer een nummer met ons mee speelde.

Ik richt me nu tot Sash, jullie mogen meelezen:

Feit is wel dat ik je de Strat, de Univibe en de Twin alles bijelkaar zo'n 400 Euro (toch zo'n 880 gulden...) goedkoper heb verkocht als ik normaliter gedaan zou hebben. Alleen al voor de Strat en de Twin al.

Feit is verder dat ik zeer coulante betalingsregeling met je heb gedoogd, hoewel je niet stipt je termijnen na kwam gunde ik gewoon dat jij spul had waar jij lekker op kon spelen. Ik had dat niet hoeven doen, ik ben geen winkel en ook geen financiele instelling dus ik deed het alleen om jou een plezier te doen. Ik verkocht in die tijd wekelijks Twins, dus aan een ander net zo makkelijk. Contant en duurder.

Feit is dat jij op het forum doet voorkomen alsof jij de Twin voor 900 Euro hebt gekocht. Terwijl het 750 was.

Feit is dat je je begint af te vragen of de amp wel helemaal is wat je wil nadat je er, mag ik aannemen, bijna dagelijks zo'n 4 maanden op gespeeld hebt. Dat is waarschijnlijk meer uren bijelkaar als een gemiddelde gitarist in 3 jaar. Je neemt kontakt met me op na 4/5 maanden dat je amp niet lekker klinkt. Op dat ogenblik heb ik nog op je amp gespeeld in l'Esprit. Had ik toen duidelijk iets aan jou amp gehoord had ik hem in de bandbus geduwd en in orde laten maken. Je pa is getuige dat het geluid prima was. Ik heb erop gespeeld, jij hebt erop gespeeld, niks aan het handje. Ook hiervan lees ik niks in de discussie.

Feit is dat jij toen je de amp kocht nog nooit had gehoord van een ultralineaire Twin of niet. Ik geef toe ik ook niet. Je kunt na 5 maanden niet komen klagen dat ik je een ultralineaire Twin heb verkocht voor een niet ultralineaire m.a.w. dat ik zou gelogen hebben over het bouwjaar. Je weet net zo goed als ik dat dit mijn opzet nooit is geweest. Als jij op dat ogenblik een 100W amp wilde hebben om hem te blackfacen had je gewoon achterop de amp kunnen kijken. Bij de speaker uitgang staat dat op iedere Twin vermeld. Ofwel 100W ofwel 135W. Simple as that. Je hebt kennelijk in de tussentijd op de Blackface Super Reverb van Mike gespeeld. Ja allicht. Als ik in een Ferrari Maranello ga rijden is mijn eigen auto daarna ook een klote bak.

Feit is dat ik je een mailtje heb gestuurd eind januari dat als je perse erop zou staan ik de 135W Twin zou ruilen voor een 100W, dat ik echter door mijn nieuwe baan daar heel weinig tijd voor zou hebben en het wellicht iets kon duren. Daarop heb jij besloten om de Twin zelf te verkopen. Wat je overigens verrassend snel gelukt is. Ik dit lees ik niet in de discussie.

Jij mag dan vinden dat het feit dat wij je met Jan Akkerman met onze band hebben mee laten spelen niks met jouw Twin te maken heeft, (niet te spreken over de andere optredens), ik vind het toch een soort goodwill die wij t.o.v. van jou getoond hebben die je op zijn minst zou moeten respecteren. Don't shit where you eat, zeggen de Amerikanen. Hoe ben je ook alweer aan de drummer gekomen waar je nu mee speelt? Sas het is aan jou, ik vergeef je omwille van je jeugdige leeftijd, ik vind echter dat ik ten onrechte als een soort oplichter hier te kijk werd gezet.

De ironie wilt dat de Pro Reverb waar jij nu op speelt oorspronkelijk ook van Stratmarket vandaan komt

lars
14 februari 2003, 11:56
thats so, like, 10.000 spoons when all you need is a knife.

philbee
14 februari 2003, 12:33
en de rest van de opmerkingen?

pimmetje
14 februari 2003, 12:55
Goed dat je 't ff hebt rechtgezet Phil. Gooit een heel ander licht op 't geheel.

't Laat wel weer zien dat zakelijke handelingen op vriendschappelijke basis eigenlijk vragen om moeilijkheden is... ongeacht welke kant van het verhaal je als meer of minder waar zou willen zien.

sash
14 februari 2003, 12:57
En dan zal ook ik maar weer komen met een weerwoord.

Verder kwamen Sash en zijn vader, hele aardige vent overigens>

Hmm hier krijg ik het gevoel bij alsof ik een of ander demonisch kereltje ben met een aardige pa.
Zeker omdat die aardige vent mee zou betalen aan jullie volgende cd...

>Feit is wel dat ik je de Strat, de Univibe en de Twin alles bijelkaar zo'n 400 Euro (toch zo'n 880 gulden...) goedkoper heb verkocht als ik normaliter gedaan zou hebben. Alleen al voor de Strat en de Twin al.


Strat 25 euro goedkoper (hij was eigenlijk 550, maar je wilde er wel 525 van maken)
Univibe 40 Euro goedkoper
Twin 150 Euro goedkoper.

Raar... ik kom niet verder 215 Euro...

>hoewel je niet stipt je termijnen na kwam gunde ik gewoon dat jij spul had waar jij lekker op kon spelen

Termijnen?! We hebben het nooit over termijnen gehad. Het geld van de strat had ik binnen een week en ik kan me nog herinneren dat je letterlijk tegen me zei, goh dat is snel.
Voor de Twin heb ik je na het optreden in Giethoorn 50 Euro gegeven en eind oktober mailde ik je dat ik het overige geld had en de eerstvolgende keer dat ik je zag het mee zou nemen...
Dat zijn dus in totaal 3 termijnen waarvan 1 binnen afzienbare tijd. Aan de rest te oordelen wat ze er van vinden.

>Feit is dat jij op het forum doet voorkomen alsof jij de Twin voor 900 Euro hebt gekocht. Terwijl het 750 was.

Waar heb ik gezegd dat die Twin 900 zou zijn? Zoek maar eens erg goed. En later bleken die 750 Euro's nog te duur te zijn...


>Op dat ogenblik heb ik nog op je amp gespeeld in l'Esprit. Had ik toen duidelijk iets aan jou amp gehoord had ik hem in de bandbus geduwd en in orde laten maken. Je pa is getuige dat het geluid prima was. Ik heb erop gespeeld, jij hebt erop gespeeld, niks aan het handje.

Als je m'n vorige reply gelezen hebt zie je dat de buizen er bijna los in hingen. Door het schokken tijdens vervoer maakten ze weer contact. Al heeft het eerste kwartier probleemloos zitten spelen toen ik de amp naar hem bracht.


Je kunt na 5 maanden niet komen klagen dat ik je een ultralineaire Twin heb verkocht voor een niet ultralineaire m.a.w. dat ik zou gelogen hebben over het bouwjaar. Je weet net zo goed als ik dat dit mijn opzet nooit is geweest.

Dat heb je ook.
Letterlijke tekst van de ad op stratmarket:

Fender Twin Reverb mid 70-er jaren (1975).
Technisch 100%, JBL speakers, nieuwe Groove Tubes.
Tolex iets beschadigd, ziet er wel écht vintage uit.
€: 939,-

Mid 70-er jaren? Eerder begin eighties...
Nieuwe Groove Tubes? Ouwe gloeilampen...

>Je hebt kennelijk in de tussentijd op de Blackface Super Reverb van Mike gespeeld. Ja allicht

Ook op een andere 135watter en dat ding klonk ook beter.

>Feit is dat ik je een mailtje heb gestuurd eind januari dat als je perse erop zou staan ik de 135W Twin zou ruilen voor een 100W,

Eerst vertelde je me door de telefoon dat het geen probleem zou zijn en dat je op zoek zou gaan naar een 100 watter.
Later kreeg ik een mail van je waarin idd stond dat je ze wel om wilde ruilen, maar dat je er eigenlijk niet echt tijd voor had en dat wanneer je dat zou doen dat er een heel andere relatie tussen ons zou ontstaan. Dit lees ik niet in je reply...

>Jij mag dan vinden dat het feit dat wij je met Jan Akkerman met onze band hebben mee laten spelen niks met jouw Twin te maken heeft, (niet te spreken over de andere optredens), ik vind het toch een soort goodwill die wij t.o.v. van jou getoond hebben die je op zijn minst zou moeten respecteren.

En ik vind nog steeds dat er niets mee te maken heeft. De andere optredens noemde je trouwens promoting in een mail van je. Als ik met een andere band meespeel zie ik het als MUZIEK MAKEN en niet als PROMOTING. Maar goed je zei zelf ook dat je meer zakenman bent dan muzikant en dan is het nogal logisch dat je optredens gaat zien als promoting...
Wat natuurlijk niet wegneemt dat ik het wel degelijk respecteer dat ik met jullie heb mee mogen spelen.

>ik vind echter dat ik ten onrechte als een soort oplichter hier te kijk werd gezet.

Een oplichter ben je zeker niet. De Strat en de Univibe zijn goed, erg goed zelfs en ben er nog steeds reuzeblij mee, alleen wat ik zo jammer vind is dat dit ene akkefietje met de Twin alles heeft moeten verzieken...

lars
14 februari 2003, 13:03
Et blijft wel zo dat als je een amp verkoopt als een 100 watt 75'er met nieuwe buizen, en et is een 135watt uit 80 met oude buizen dat je de boel oplicht, ongeacht de klantvriendelijkheid/goodwill/korting/blowjobs/whatever, dat klopt gewoon niet.

aan de andere kant, kijk eens op marktplaats en check wat er daaraan allemaal niet klopt dan kom je tot de conclusie dat je als koper gewoon zelf goed moet opletten.

DAVID01
14 februari 2003, 13:15
He Phil,

Begrijp ik dat je gestopt bent met Stratmarket? Zonde.
Wat ga je nu doen dan?

Succes in ieder geval..

Zonde dat deze "vriendschap" op zo'n kloterige manier kapot gaat...

philbee
14 februari 2003, 13:57
Stratmarket, ja zeker zonde, tis (was) leuk maar erg arbeidsintensief als hobby.

Ik had nog wat gitaren en amps en die liggen nu in consignatie bij Robberts gitaren in Hilversum. oa mijn 65 Strat, een Super Reverb, Tele, Strats etc.

Vind het zeker jammer van de vriendschap

sash
14 februari 2003, 14:09
Aangezien we het allebei jammer vinden van de vriendschap, zullen we dan hierbij de strijdbijl begraven? Tis gebeurt en het valt niet meer terug te draaien. Zullen we het goedmaken in Leerdam met een biertje?

mathe
14 februari 2003, 14:15
Hallo Phillipe,
Is Wheels B.V. dan ook op zijn einde?

Marc

Mr.Jay
14 februari 2003, 14:42
Op 2003-02-14 14:09, schreef sash:
Aangezien we het allebei jammer vinden van de vriendschap, zullen we dan hierbij de strijdbijl begraven? Tis gebeurt en het valt niet meer terug te draaien. Zullen we het goedmaken in Leerdam met een biertje?


Ik doe mee met een biertje !!
Niet TEVEEL, moet daar nog laat spelen...

Jay.

philbee
14 februari 2003, 15:18
Vind het een goed plan, biertje, lullen spelen, blues en lol.

Prima line up trouwens Leerdam blues

philbee
14 februari 2003, 15:20
tussen lullen en spelen een komma trouwens, anders krijgen jullie misschien nog een verkeerd idee.....

sash
14 februari 2003, 15:30
Ik dacht al, zat al te twijfelen of ik wel moest gaan :grin:

BLOK182
14 februari 2003, 18:16
lullen spelen!???

Al
14 februari 2003, 18:37
HOORDE IK BIERRR????

Ik doe mee!

Al

hoofd
14 februari 2003, 18:49
Bier, ja lekker...waar, wanneer, wie betaald bier? :grin:

sash
14 februari 2003, 18:55
Volgende week zaterdag. Bluesfestival Leerdam. :smile:

jpb
14 februari 2003, 19:37
Waar ligy Bierdam?

frankpaul1
14 februari 2003, 19:49
Oh wat een mooi verhaal. Ruzie, argumenten, strijdbijl begraven, bier!!!!! Hier zou een film over gemaakt moeten worden, of een sprookje over geschreven worden. Alle sprookjes zouden moeten eindigen met bier. :grin:

Moonchild
14 februari 2003, 20:02
geen zin om 9 bladzijdes te lezen... :razz:

philbee
15 februari 2003, 11:58
Zoals ik Sash al gemaild heb, eind goed al goed, en bier toe.

Voor eenieder die van blues houdt, volgende weke zaterdag Leerdam "het Dak", met oa

Julian Sas (Julian Sash ??)
Mike &amp; the Mellotones
Bugaboo Tang
T99
Doctor Rhythm
etc.......

en diverse bier eilanden.......

see ya'll there

Dude
15 februari 2003, 12:09
Op 2003-02-14 19:49, schreef frankpaul1:
Oh wat een mooi verhaal. Ruzie, argumenten, strijdbijl begraven, bier!!!!! Hier zou een film over gemaakt moeten worden, of een sprookje over geschreven worden. Alle sprookjes zouden moeten eindigen met bier. :grin:


idd gaat wel erg makkelijk zo, goed hoor daar niet van, maar als ik een algemene eindconclusie zou geven zou ik zeggen dat phil iets sneller had moeten zijn naar sash met zijn antwoorden en sash het iets minder groots (hier op het forum) en zeurderig aan had moeten pakken.....

hoofd
15 februari 2003, 19:58
Okay, en waar is Leerdam? Toch niet ver weg uit Amsterdam he? In de grote boze buitenwereld?

sash
15 februari 2003, 20:31
http://www.geostar.nl :smile:

PeeVee
16 februari 2003, 17:12
Ik doe dan ook maar even een duit in het zakje. Phil, Sasha's TR staat nu bij mij en hij heeft mijn PR. Die komt inderdaad ook bij Stratmarket vandaan maar klonk van zichzelf niet fantastisch (dat wist ik overigens ook, geen probleem). Heb er vrij veel tijd inzitten, maar is uiteindelijk toch een hele lekkere losse amp geworden.

Ik heb er destijds mijn '70 Twin op ingeruild, eigenlijk een beetje spijt van, maar ik geloof dat jij die nog steeds gebruikt Phil, dat is natuurlijk ook een leuk compliment.

Sash is blij met Pro, dus da's verder klaar. Blij dat jullie weer vrienden zijn. Ik ben er van overtuigd dat Phil niet bewust iemand heeft proberen te tillen. Het is/was een "ongelukkige samenloop van omstandigheden". Ik moet wel zeggen dat het de verkoper zou sieren zich nog iets meer te verdiepen in zijn spulletjes (hint: die bf Showman heeft GEEN reverb Phil!), maargoed maar nogmaals, ik denk zeker niet dat er sprake is van kwade opzet! Die suggestie is hier misschien niet gewekt, maar ook niet verworpen.

Goed... Sash UL Twin staat dus hier. Een UL trafo is niet anders dan een gewone maar heeft twee extra taps, ik meen 1/4 van het midden. Een UL OT is probleemloos "gewoon" aan te sluiten, kan zelfs schakelbaar gemaakt worden. Kennis van me heeft ook een (door mij getunede) UL-twin en verkiest zelfs de UL stand (cleaner basisgeluid). UL Twin kan dus gemakkelijk tot een "gewone" Twin worden gemaakt (qua output trafo). Dat maakt 'm al een stuk losser / minder pinnig.

Jammer dat gebruikte parts (caps, chassis, buisvoeten e.d.) in 80's Fenders van wat mindere kwaliteit zijn dan daarvoor, maar altijd nog beter dan Japanse zooi (da's erg!) dus ook daar geen onoverkomenlijke problemen. Wel jammer dat de spanning op de eindbuizen wat aan de hoge kant is, maar 490V B+ kan ook nog wel. Ook zit er geen choke trafootje in (kan dat er wel inzetten natuurlijk) natuurlijk ook dat maakt een amp normaliter wat milder maargoed, dat zijn nuances.

Kortom, dat gaat allemaal best goedkomen, leuk projectje, u zult er nog verbaasd van staan hoe deze Twin zal gaan klinken. En daar gaat het om mensen, hoe ie klinkt en niet om wat er op staat.

Is wel een eigenwijze Twin, dat kan Al beamen maar is vast wel iets mee te beginnen. Ik heb een liefhebber voor de JBL's, daarna ga ik er zelf nog even mee "spelen" (letterlijk en figuurlijk), netjes reviseren, tweaken en tunen en daarna gaat ie de verkoop in, hier in regio Nijmegen / Maas &amp; Waal zijn Twins vrij zeldzaam dus raak ik wel kwijt. Als iemand interesse heeft (duurt nog wel een tijdje voordattie klaar is) dan mag ie zich melden. Prijsje wordt iets lager dan wat Sash ervoor betaald heeft, met "gewone" (CTS geloof ik) speakers, getuned, service beurt (recap) etc.

PROOST! (op naar Bierdam!)

philbee
16 februari 2003, 18:25
Gelijk heb je Pleun (PeeVee) ik zou me idd wat meer kunnen verdiept hebben in de amps. Stratmarket is eigenlijk begonnen om een leegte op te vullen in het aanbod van originele USA Strats en Tele's. Probeer maar eens een site te vinden die dat consequent aanbiedt....no way Jose.

Van het een kwam het ander en zodoende ben ik ook amps gaan aanbieden. Ik heb zelf een Reisue Twin Amp en een Hot Rod Blues Deville gehad, beide nieuw gekocht, dus je begrijpt uit welke hoek ik kwam. Toen ik eenmaal de Silverfaces geproefd had klonken die al een stuk beter als die nieuwe zooi. Vandaar dat ik ook anderen deelgenoot wilde maken van mijn 'ontdekking'.

Zo diep als jij Steavis, Al, Mr Jay e.d. gaan zijn echt de uitzonderingen in NL. Absoluut fantastisch wat jullie doen, echter voor mij abracadabra. Ik dacht, en getuige de reacties op mijn guestbook, mensen gelukkig te maken met Silverfaces. Dat is voor een groot gedeelte ook gelukt. Inderdaad heb ik en passant in mijn onwetendheid wat fouten gemaakt, sorry, maar idd, Pleun je kent me, zonder einige opzet.

Ik speel nog altijd op de Twin die door jou getuned is, ik vind hem nog steeds top dus bedankt daarvoor. ben ook blij dat in dit kleine circuitje van Fender liefhebbers we elkaar het licht in de ogen gunnen, heb een hekel aan geruzie dat hebben jullie ook gemerkt. Sas en ik hebben het inmiddels bijgelegd en zo hoort dat ook.

SteavisSmokin
17 februari 2003, 01:26
Goed te lezen dat alles weer is bijgelegd, blues/fender/muziekliefhebbers onder elkaar zouden niet moeten ruzien (eigenlijk zou niemand moeten ruzien, als Bush en Hussein het nou ook zo bij zouden leggen als jullie... :wink:) Een vriend van me heeft een gedeelte van deze 'thread' (wat is in g*dsn**m het nederlandse woord daarvoor?!) gelezen en het eerste wat ie zei: "sjit man, 't is net een soap!!" haha, von'k wel effe een leuke Anneke Dote.

Phil:
>Gelijk heb je Pleun (PeeVee) ik zou me idd wat meer kunnen verdiept hebben in de amps.

Had je toch wat meer in mijn Fender Amp Book moeten lezen die je van me hebt geleend... :grin: Hoeist daarmee trouwens? 'k wil hem toch nog wel een keertje terug, maar dat komt tzt wel.


En dan nog wat 'amptalk' voer: heb laatst speakers geruild met mr Jay tijdens een fijn middagje (was erg leuk!) vergelijken van amps en gitaren (we hebben veel hetzelfde spul en zelfde smaak/ideeen), 2 van mijn eminence P10R (had er 7 van) tegen 2 Jensen C10Q. Had ook 2 Weber P10Q's aangeschaft. De combinatie P10Q/C10Q in mijn '65/'66 Super Reverb klinkt echt..SUPER! Voor de rest NOS buizen (GE 6L6GC, GE 12AX7 en GE 12AT7's, binnenkort komt er een set OS RCA Blackplates 6L6GC in...:grin:) en nog wat gekloot in het circuit en 't is nu echt 1 van de best klinkende amps die ik ooit gehoord heb. Heb er net een optreden mee achter de rug en dat ding knalt gewoon dwars door de mix heen, helemaal fantastisch!

'k wilde nog naar Leerdam komen de 22e maar mijn neefje en tante komen hier logeren en anders zit mijn neefje met mijn moeder en tante opgescheept, kan'k helaas niet maken anders was ik zeker gekomen.

Mr.Jay
17 februari 2003, 09:23
Op 2003-02-17 01:26, schreef SteavisSmokin:
(eigenlijk zou niemand moeten ruzien, als Bush en Hussein het nou ook zo bij zouden leggen als jullie...

UITNODIGING naar ze sturenvoor Leerdam >> BIERTJE ??!!!!!

>deze 'thread' (wat is in g*dsn**m het nederlandse woord daarvoor?!)

DRAAD...........
Kun je die tenminste weer gewoon oppakken !

>Had je toch wat meer in mijn Fender Amp Book moeten lezen die je van me hebt geleend...

Helemaal met je eens, i.p.v. ZOVEEL, ZOVAAK, DEZELFDE items vragen over Fenders, zouden zich meer mensen die BIBLE moeten kopen ( lenen kan ook lees ik ..), heb je meteen bijne alle nodige info in huis > CONSTANT !


>En dan nog wat 'amptalk' voer: heb laatst speakers geruild met mr Jay tijdens een fijn middagje (was erg leuk!) vergelijken van amps en gitaren (we hebben veel hetzelfde spul en zelfde smaak/ideeen),

TOCH FRAPPANT hè !!??

>De combinatie P10Q/C10Q in mijn '65/'66 Super Reverb klinkt echt..SUPER!

Mee eens, heb dit al een hele poos in mijn SR. Zo ook in m'n 5F6TWEED vaker.
Maar sommige SR gebruikers zal nog steeds een CTSalnico-setje goed bevallen, is toch lekker vintage mellow..

>en nog wat gekloot in het circuit
DAT SCHEELDE TOCH !!

>dat ding knalt gewoon dwars door de mix heen, helemaal fantastisch!

Heerlijk voor een P.A. man zeker.......

'k wilde nog naar Leerdam ,kan'k helaas niet maken anders was ik zeker gekomen.

Jammer, was behoorlijk cluppie geworden..

Jay

philbee
17 februari 2003, 15:02
zeker jammer

RadiuS
17 februari 2003, 18:26
Dat leerdam is dat de 22e of 1 maart? anderes kommik misschien ook wel als blues/fender/muziekliefhebber :grin:

mzzls Matthijs

sash
17 februari 2003, 20:23
De 22e. Bel even voor kaarten naar het volgende nummer: 0345/613626

sash
17 februari 2003, 20:24
Op 2003-02-16 18:25, schreef philbee:
sorry, maar idd, Pleun je kent me, zonder einige opzet.



Daar twijfelde ik ook niet aan.

Ik had me ook wat minder kinderachtig kunnen gedragen, ook mijn excuus daarvoor.

Plectrum
17 februari 2003, 21:07
of gewoon een andere versterker...probeer eens een Mesa...mmmmmm klinkt super!!

sash
17 februari 2003, 21:31
Euhm... mjah...

SteavisSmokin
17 februari 2003, 22:27
'k heb ook nog wel een prachtige Novanex B-Tour versterker om te ruilen tegen je Pro, sas, da's veel beter dan een mesa! Was je nog van plan om te doen met je pro wat ik je vertelde of nog effe niet?

sash
17 februari 2003, 22:33
Ik heb anders nog wel m'n eerste 1 kanaals 10 wat ss bakje MET REVERB die ik wel wil ruilen tegen je bfsr :grin:

Pro blijft voorlopig zoals ie is, eerst maar eens een dikkere OT en een setje speakers.

philbee
20 februari 2003, 12:52
Op 2003-02-17 20:24, schreef sash:


Op 2003-02-16 18:25, schreef philbee:
sorry, maar idd, Pleun je kent me, zonder einige opzet.



Daar twijfelde ik ook niet aan.

Ik had me ook wat minder kinderachtig kunnen gedragen, ook mijn excuus daarvoor.


accepted

PeeVee
24 februari 2003, 10:18
Sash... Ik ga mijn eigen Vibrolux (je mag jouw Pro qua circuit toch ook wel een beetje vergelijkbaar beschouwen) toch ook weer wat cleaner maken. Ook met grotere (bassman) OT en zitten nu Weber C10Q's in. Ga zelf ook de spanning letterlijk en figuurlijk wat opvoeren. Het feit dat mijn vroeger nota bene 6V6's ver boven 400V gebruikte, heeft me doen besluiten om de gok toch ook maar te wagen met mijn Vibro. Ik ga wel eerst wat voorzorgsmaatregelen treffen zodat als er een buis gaat, mijn trafo's e.d. heel blijven... Ik houd je wel op de hoogte van de experimenten!

philbee
24 februari 2003, 15:37
was behalve Sas nog iemand in Leerdam.

Bugaboo (Mr Jay) Tang swong de pan uit en Dr Rhythm heeft ondanks die randdebielen aan het geluid ook best lekker gespeeld (hoewel heb ze toch al eens beter gehoord)

PeeVee
24 februari 2003, 19:30
Bugabootang rulez! Heeft Jacko nog een tatoosjoow gegeven?!..

Hij kon het vast niet hebben dat Jay zo'n mooie pin-up stickert op z'n gitaar heeft dus moest ie toch wat... :wink:

Mr.Jay
24 februari 2003, 23:36
[quote]
Op 2003-02-24 19:30, schreef PeeVee:
Bugabootang rulez! Heeft Jacko nog een tatoosjoow gegeven?!..

Wat dacht je.... !!???
Speciaal voor de ladies natuurlijk weer.

Jay

Mr.Jay
24 februari 2003, 23:38
Op 2003-02-24 10:18, schreef PeeVee:
Ik ga mijn eigen Vibrolux (je mag jouw Pro qua circuit toch ook wel een beetje vergelijkbaar beschouwen) toch ook weer wat cleaner maken. Ook met grotere (bassman) OT en zitten nu Weber C10Q's in. Ga zelf ook de spanning letterlijk en figuurlijk wat opvoeren. Het feit dat mijn vroeger nota bene 6V6's ver boven 400V gebruikte, heeft me doen besluiten om de gok toch ook maar te wagen met mijn Vibro. Ik ga wel eerst wat voorzorgsmaatregelen treffen zodat als er een buis gaat, mijn trafo's e.d. heel blijven... Ik houd je wel op de hoogte van de experimenten!

Ga je nu 6V6's plaatsen dan of begrijp ik iets niet goed?


Jay

PeeVee
1 maart 2003, 01:06
> Ga je nu 6V6's plaatsen dan
> of begrijp ik iets niet goed?
Heuh? Nee joh... Sash heeft van die NOS (50's!) RCA 6L6G's in zijn Pro en ik in mijn Vibrolux. Bij beide amps gaat dat net door de Voltage schakelaar op 240V te zetten. Meestal is het lichtnet een tikkie hoger dan 220V en da's net genoeg voor 5,8V gloeispanning, kan allemaal net. Komt er zo'n 400 - 410 VDC op de eindpitten. Die hebben in klasse A/B push-pull een max. rating van 400 VDC. Nu heb ik me laten vertellen dat men in de 50's een zeer (extreem) ruime tolerantie aanhield, minstens 10%. Ik ga dus bij mijn Vibrolux de schakelaar weer gewoon op 230V zetten, kom ik denk ik op 420 - 430 Volt, moet lukken, beetje rustig instellen. Als dat goed gaat, dan zou dat bij Sash ook wel moeten lukken, kan ie wat cleaner spelen. Als ie echt nog wat meer power wil dan misschien toch een setje JJ's of Svetlana's overwegen, in combinatie met een GZ34 moet dat toch wel lekker hard gaan. Dan moet ie wel een wat dikker OT, en liefst nog wat vettere speakers... moet jij eens zien hoe dat Prootje straks blaast :wink:

sash
1 maart 2003, 01:15
Ja eerst maar eens een dikkere OT en andere speakers.
Die RCA's gaan er pas uit als ik echt wanhopig ben, want ik vind ze werelds klinken. Denk dat ik met een dikkere OT en andere speakers en stukken betere sound krijg.

jpb
1 maart 2003, 09:05
Op 2003-03-01 01:15, schreef sash:
Ja eerst maar eens een dikkere OT en andere speakers.
Die RCA's gaan er pas uit als ik echt wanhopig ben, want ik vind ze werelds klinken. Denk dat ik met een dikkere OT en andere speakers en stukken betere sound krijg.


Is het geluid van de Pro-reverb nog niet OK? Wat is er dan nog mis mee?

SteavisSmokin
1 maart 2003, 13:18
jpb: d'r is toch niets koelers dan een amp tweaken om er maximale toon uit te halen! :smile:

PeeVee
1 maart 2003, 13:44
Precies! Het kan ALTIJD beter, en da's ook een prima streven!

BLOK182
1 maart 2003, 14:25
Hey, nou we het toch over speakers verwisselen hebben, zou het een aanrader zijn om de celestion black shadow in mun Mesa te verwisselen door een Electrovoice?

mathe
1 maart 2003, 16:36
Op 2003-03-01 13:18, schreef SteavisSmokin:
jpb: d'r is toch niets koelers dan een amp tweaken om er maximale toon uit te halen! :smile:


Als een versterker in origineelstaat niet klinkt zoals je wilt en er zitten verder geen defekten in kun je toch beter kijken voor een ander model?
Mijn ervaring is dat mensen later spijt krijgen van de aangebrachte modificaties en er dan weer veel geld voor moeten neertellen om één en ander in origineelstaat terug te brengen (goed voor mij, minder voor hen).
Marc

SteavisSmokin
1 maart 2003, 17:27
Ik ben het met je eens als mensen b.v. een Fender amp om gaan bouwen tot een complete Marshall oid, dan had je beter een Marshall kunnen kopen. Maar zaken zoals speakers, caps en buizen verbeteren zijn dingen die je toon aanzienlijk beter maken en makkelijk ongedaan te maken zijn.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: SteavisSmokin op 2003-03-01 17:28 ]</font>

Mr.Jay
1 maart 2003, 17:37
[quote]
Op 2003-03-01 17:27, schreef SteavisSmokin:
Ik ben het met je eens als mensen b.v. een Fender amp om gaan bouwen tot een complete Marshall oid, dan had je beter een Marshall kunnen kopen. Maar zaken zoals speakers, caps en buizen verbeteren zijn dingen die je toon aanzienlijk beter maken en makkelijk ongedaan te maken zijn.

PRECIES !
Hoeveel "grote" gitaristen spelen NIET op "originele "amps, maar op aangepaste, gemodificeerde bakken, puur om er alles optimaal uit te halen aan toon ?
Dacht je werkelijk dat de meeste versterkers STOCK perfect zijn ?.vergeet nioet dat meestal om produktiekosten gaat en niet om optimale kwaliteit.

Vandaar dat er zoveel boutique-amp bouwers bij zijn gekomen.
Jay

SteavisSmokin
1 maart 2003, 19:07
Inderdaad! En d'r is nog ZO veel meer toon uit versterkers te persen ZONDER het karakter van de versterker om zeep te helpen. Dus WEL dezelfde versterker maar dan BETER! (yes it's possible!)

sash
1 maart 2003, 19:49
Op 2003-03-01 09:05, schreef jpb:


Op 2003-03-01 01:15, schreef sash:
Ja eerst maar eens een dikkere OT en andere speakers.
Die RCA's gaan er pas uit als ik echt wanhopig ben, want ik vind ze werelds klinken. Denk dat ik met een dikkere OT en andere speakers en stukken betere sound krijg.


Is het geluid van de Pro-reverb nog niet OK? Wat is er dan nog mis mee?


Geluid van de Pro is erg goed, maar het kan beter. En zoals steavis en jay al beaamden, het is gewoon leuk om optimale toon uit je speakers te persen door wat tweaken. Net als met pedaaltjes :smile:

mathe
1 maart 2003, 20:10
Ik wil jullie mening niet betwisten. Ik kan alleen vertellen wat mijn ervaringen zijn.
Sinds een jaar of 15 restaureer ik oude Marshall, Vox en een enkele Fender versterker. Op enkele uitzonderingen na gebruik ik hiervoor uitsluitend originele componenten.
Regelmatig komen bij mij mensen die hun gemodificeerde versterkers terug willen laten bouwen naar de originele configuratie.
Ik ben dan ook al van alles tegengekomen. Complete scheurkanalen, effect loops, master volumes maar ook versterkers waar alle koolweerstanden waren vervangen door metaalfilm, de koppelcondensatoren waren vervangen door Spraque Orange Drops enz. enz.
Naast de zoektocht naar het originele geluid van een versterker zal een deel van de mensen ook voor ogen hebben dat modificaties een (soms behoorlijke) waardevermindering tot gevolg hebben.
Ik ben nog steeds van mening dat wanneer je speakers of trafo's moet gaan vervangen in je versterker om een goed geluid te krijgen je echt de verkeerde versterker hebt gekocht.
Marc

Ic3gl0vE
1 maart 2003, 21:37
maar Sash zoekt nu zijn ultieme geluid.. dat hij dus niet meer gaat verkopen

sash
1 maart 2003, 21:39
Op 2003-03-01 20:10, schreef mathe:
Ik ben nog steeds van mening dat wanneer je speakers of trafo's moet gaan vervangen in je versterker om een goed geluid te krijgen je echt de verkeerde versterker hebt gekocht.


Zo dacht ik eerst ook, maar in de korte tijd dat ik ervaring heb met buizenbakken ben ik buizenbakken steeds meer gaan zien als levende wezens. Klinkt misschien raar, maar zo is het wel. Als jouw vrouw/vriendin naar de kapper gaat voor een ander haarkleurtje zeg ik toch ook niet dat je de verkeerde vrouw gekozen hebt.
Zie het als vervangen van elementen of andere onderdelen op je gitaar waardoor je een betere sound krijgt. Dus waarom zou je dan ook geen speakers of andere onderdelen in versterker gaan vervangen als je daardoor een betere sound krijgt.

pimmetje
1 maart 2003, 21:51
Mijn vriendin heeft met een andere haarkleur nog steeds dat zelfde zeurderige toontje :grin:.

Ic3gl0vE
1 maart 2003, 21:58
sash> je zou natuurlijk ook eerst kunnen leren spelen :wink:

sash
1 maart 2003, 22:50
Ach ja... alles op z'n tijd :grin:

SteavisSmokin
2 maart 2003, 01:24
LOL @ pimmetje!! haha

mathe, ik ben het weer voor een deel met je eens. Trafo's vervangen vind ik zelf ook redelijk radikaal en in mijn Super of Vibrolux zou ik het ook niet doen omdat ik het overbodig vind. Maar de bruine couple caps in een SF veranderen voor orange drops zou het eerste zijn wat ik zou doen, samen met de buizen en speakers (en de filter caps natuurlijk maar das weer een ander verhaal). De standaard speakers in Fender amps zijn vaak geen speakers die ik goed vind dus wat is er fout aan om ze te veranderen door speakers die *wel* de sound hebben die ik zoek?

Maar om het kort samen te vatten, als iemand de weerstanden, speakers, of caps wilt vervangen, waarom niet? Bewaar de originele dan kan je ze altijd nog in originele staat terug brengen. D'r is niets fout aan het verbeteren van een bestaand concept.

jpb
2 maart 2003, 10:28
Ik vroeg het meer over diie Pro-reverb omdat wanneer je niet tevreden bent met je amp, het de vraag is of je hem met 'tweaken' wel goed kunt laten klinken. Wanneer je het basis-geluid goed vindt, heeft het weer wel zin om hem nog beter te maken.

Andere caps (bv 715's), speakers of kleine mods (bv PI-mod bij princetons) zijn idd gemakkelijk weer ongedaan te maken dus ik zie niet waarom dat niet zou kunnen.

Onherstelbare mods (boren in chassis/front, extra gain-stages toevoegen) zou ik zelf nooit doen, dan zou ik een andere versterker kopen.

Een grotere OT zit vind ik op het randje, vooral omdat je soms zult moeten boren voor de bevestiging. Bij Bandmaster/Pro/tremolux is de 125A6A nogal krap, dus een grotere kan je geluid verbeteren (is kwestie van smaak overigens; vindt niet iedereen). Ik ben overigens zeer tevreden over de iets grotere (45W) OT van FNS in mijn tremolux. De ouwe zit in een zakje veilig opgeborgen; ik kan hem altijd weer terugzetten.

Mr.Jay
2 maart 2003, 11:17
Op 2003-03-02 10:28, schreef jpb:
Onherstelbare mods (boren in chassis/front, extra gain-stages toevoegen) zou ik zelf nooit doen, dan zou ik een andere versterker kopen.
Ik ben overigens zeer tevreden over de iets grotere (45W) OT van FNS in mijn tremolux. De ouwe zit in een zakje veilig opgeborgen; ik kan hem altijd weer terugzetten.

Niet hoeven boren dan ???
Jay

PeeVee
2 maart 2003, 11:54
> Een grotere OT zit vind ik op het randje
> vooral omdat je soms zult moeten boren
> voor de bevestiging.
Nou eeh... een paar van dat soort gaatjes meer of minder daar kraait echt geen haan naar hoor maarre for your information, een Bassman OT kan met 2 schroefjes precies diagonaal in de bestaande gaatjes worden gezet. Prima mod! Sas Pro is nu nog een Pro (lijkt erg op Vibrolux) maar aangezien Fender amps allemaal erg op elkaar lijken is daar ook een Super Reverb achtige amp van te maken. Is nu niet mogelijk door oude (50's) RCA buizen en beperkte output trafo, maar kan het zeker gaan worden.

sash
2 maart 2003, 12:42
Op 2003-03-02 10:28, schreef jpb:
Ik vroeg het meer over diie Pro-reverb omdat wanneer je niet tevreden bent met je amp,


Nou ik ben er wel tevreden mee. Alleen het geluid kan nog beter dus waarom niet :smile: