PDA

View Full Version : Pickups van de ESP standard EX en de Standard FX



pupanus1
14 augustus 2007, 16:05
Ik heb een vraagje met betrekking tot de pickup samenstelling van de ESP Standard EX en ESP Standard FX.

Ik heb op geen van beide kunnen spelen omdat ze enkel in Duitsland te koop zijn, dus bij voorbaat liever geen antwoorden met: Je moet erop spelen, ik snap zelf ook wel dat dat het beste zou zijn.

Maar goed mijn vraag, ik wil een gitaar waar ik vooral dikke rifs kan spelen, ik soleer (nog) niet al te veel dus ik heb denk ik echt baat bij een slag gitaar.

Nu heeft de standard Ex twee EMG 81 als pickups, ik heb begrepen dat de EMG 81 toch vooral goed is voor soleren. Of is het zo dat de 81 in de neck positie toch geschikt is voor slag, ik hoor nml best veel mensen over een 81 in de neck zetten.

De standard FX heeft een 81 in de brug en een EMG 60 in de neck positie, de 60 is (naar wat ik heb vernomen) goed voor slag. Dan lijkt mij dat de FX beter geschikt voor me is, aangezien hij zowel een 81 heeft als een 60

Of zit ik er helemaal naast?


Ik speel trouwens veel Tool, Slipknot, Rammstein, Soulfly, Stonesour etc. om jullie een idee te geven van de sounds die ik wil bereiken

edit: Oja en zou iemand mij de grote verschillen tussen de EMG 81 en EMG 60 kunnen uitleggen, ik zou graag wat meer willen leren over pickups etc. bv wat betekend High output nou precies etc.

Soulflyhigh
14 augustus 2007, 18:28
In principe kun je zowel slag als lead gitaar spelen met beide gitaren. Alleen is de 60 in de nek ook geschikt voor een degelijk clean geluid (Hetfield combinatie) Met beide gitaren kun je geen bult vallen met een dik riff geluid. De combinatie van een 81 in de brug met een mahonie body klinkt sowiezo erg dik.