PDA

View Full Version : problemen met bc rich bridge



allochthomas
14 augustus 2007, 14:47
ik post dit bericht namens een vriendin die met dit probleem zit.

ze is al een tijdje in bezit van een bc rich warlock(koste ong 450 euro) en is er erg blij mee. maar ong 2-3 weken terug zat ik effe op de gitaar te spelen, en kwam tot de ontdekking dat de brug scheef stond te opzichten van de body.
de brug zit vast aan de brug met 2 "schroeven"en hij helde naar de neck toe.(schroeven zitten scheef in de body)
omdat ze het niet helemaal vertrouwde is ze er mee naar de winkel gegaan, en daar achter gelaten voor reparatie, afgelopen zaterdag heeft ze hem weer opgehaald, maar het enige wat ze hadden gedaan was een ringetje vast gezet(wat niet eens heel netjes was gedaan) en de man zei dat de brug zo scheef hoort te zitten. en nu is ze ook tot de conclusie gekomen dat de brug in hoogte verstelbaar is, maar dat kan niet, omdat 1 schroef op maximaal staat en de ander op minimaal.

dus in het kort: ze zit me een scheve brug dat volgens de verkoper zo hoort, de brug kan niet verstelt worden en de reparatie is niet netjes uitgevoert.

nou is de vraag: heeft de verkoper gelijk dat de brug scheef hoort te staan(volgens mij hoort hij gewoon level te staan met de body), zoniet wat voor een stappen kan ze dan ondernemen?

renier
14 augustus 2007, 15:48
foto's, anders kunnen we er niks mee....

Danieldg
14 augustus 2007, 15:58
Euh, wat voor snaren heb je derop zitten? Als je dikke bassnaren hebt en normale hoge snaren moet de brug gewoon scheef staan + dit is op mijn BCRich ook btw, kan je perfect lage actie hebben voor hoge snaren en iets hogere actie voor de bassnaren :)

Niets dus om je zorgen over te maken.

ACSlater
14 augustus 2007, 18:11
Een foto zoals al eerder is gezegd kan helpen bij het geven van een mening hierover. Zoals ik je verhaal lees, lijkt er mij weinig mis maar misschien dat er meer aan de hand is.

Dark_Tranquillity
14 augustus 2007, 18:57
Het ligt eraan wat voor editie het is ? ik heb zelf een BC Rich Warlock op het oog, een Bronze series, voor aan de muur ( :dance: ) Dar schijnt ook het probleem te zien dat de brug naar voren gaat hellen door het vrij zachte hout dat word gebruikt. Post eens een fototje!

allochthomas
14 augustus 2007, 19:21
ze heeft als het goed is foto's gemaakt, ik zal wel vragen.

EDIT* ze is nu op weg naar werk, dus ze stuurt de foto's asap op.

allochthomas
14 augustus 2007, 19:29
Euh, wat voor snaren heb je derop zitten? Als je dikke bassnaren hebt en normale hoge snaren moet de brug gewoon scheef staan + dit is op mijn BCRich ook btw, kan je perfect lage actie hebben voor hoge snaren en iets hogere actie voor de bassnaren :)

Niets dus om je zorgen over te maken.
ze heeft een setje dunne snaren er op zitten 0.09 etc

Orpheo
14 augustus 2007, 21:51
scheef, en op zichte van de middellijn van 't body? dat hoort (als 't een wraparound enkel delige brug is)

als ie scheef is ten opzichte van de top, en heel erg uit 't lood, dan moet je ermee dudielijk terug. maar ja, wat wil je van BCR? Dat merk staat sowieso niet bekend om zijn extreem solide gitaren (idem dito voor de usa's)

allochthomas
18 augustus 2007, 00:09
scheef, en op zichte van de middellijn van 't body? dat hoort (als 't een wraparound enkel delige brug is)

als ie scheef is ten opzichte van de top, en heel erg uit 't lood, dan moet je ermee dudielijk terug. maar ja, wat wil je van BCR? Dat merk staat sowieso niet bekend om zijn extreem solide gitaren (idem dito voor de usa's)
(mn vriendin is te lui om me de foto's te sturen)
hij staat scheef te opzichte van de top, dus de brug helt naarvoren, en best een eindje.

Orpheo
18 augustus 2007, 00:25
(mn vriendin is te lui om me de foto's te sturen)
hij staat scheef te opzichte van de top, dus de brug helt naarvoren, en best een eindje.

dan is dat slordig en slecht. kijk even hoe 't gaat met de intonatie en stemming. als 't echt problematisch is, moet je OF intonatie fixen, OF de hele meuk terugbrengen en n nieuwe eisen.


maar checken op 't internet of BCR redelijke kwaliteit levert, was dat echt zo lastig? :chicken:

DeiDRagonas
18 augustus 2007, 01:40
Met mn usa Bc Rich is nix mis btw. Weer zo'n geval van BS... Net als bij elk merk zitten er goede en slechte exemplaren tussen. Tenzij je een Bronze serie koopt. Dan weet je zeker dat je een kutgitaar hebt, dat wel.

Maar over watvoor brug hebben we t hier eigenlijk? Vaste brug? Dan ist het niet netjes afgewerkt en moet dat ding gewoon trug naar de winkel. Helemaal als het in hoogte verstellen al niet meer mogelijk is doordat die schroeven zo vaag erin zitten. Dat hoort dus echt niet zo... Gewoon mee terug gaan met dat ding.

grt Roy.

Orpheo
18 augustus 2007, 01:46
@ deidragonas:

ja DUH. usa bcr. die dingen zijn ook goed (ok ok; imo redelijk goed). maar de aziatische varianten zijn imo schroot. ongeveer ter hoogte van stagg, alleen heeft bcr en iets betere naam omdat diverse 'helden' erop spelen.

DeiDRagonas
18 augustus 2007, 02:16
hihihi... Bij de aziaten van BCR moet je inderdaad ongeveer aan dergelijke kwaliteit denken ja. Helaas... Ik vind t jammer dat zo'n merk zichzelf verneukt met t uitbrengen van die troep.

Swampash
18 augustus 2007, 12:00
De nieuwe koreaanse exotic neck true series zijn anders van een enorme kwaliteit. Een aantal jaren terug was idd veel slecht bij bc maar dat is echt enorm veranderd. Zag laatst bij max in den haag enorm mooie BC gitaartjes hangen.

Orpheo
18 augustus 2007, 12:29
moah, zelfs die neckthru serie kan mij niet bekoren.

Braindead
19 augustus 2007, 01:05
Mijn USA BC Rich is ook niks mis mee. Zit zelfs een original floyd Rose op, wel met BC Rich logo.

Gewoon niet die aziatische Riches kopen. Alhoewel de Japanse wel weer okay zouden zijn.