PDA

View Full Version : klagende paps



GetnFunky
14 augustus 2007, 12:12
Na 00.00 begint de avond pas echt, volledige rust. Geen rondrennend stiefzusje, en geen stiefbroertje die zijn zelfgemaakte shitbeats laat dreunen door het huis.

Die stilte waar ik elke dag naar verlang, wat alleen onderbroken mag worden door mijn gitaar.

Tot ik een boel gebulder hoor en padre van de trap af hoor rennen.. Zeggend dat ik niet meer mag spelen na 23:00.

Zijn wil mag van mij absoluut niet wet zijn. Daarom zoek ik een manier om het geluid van mijn Seagull S6 enigzins te dempen. Alles is welkom.. :D

InternEd
14 augustus 2007, 12:14
Een Feedback buster erin? Scheelt ook behoorlijk in volume.

Kim Wilson
14 augustus 2007, 12:15
Goed leren spelen kan helpen. :D

chubbyfan
14 augustus 2007, 12:16
gewoon de deur op slot doen en 220volt op de deurklink zetten

Rutger
14 augustus 2007, 12:21
Je klankkast volspuiten met purschuim?
Lastig om een akoestische gitaar voldoende te dimmen zodat hij in de rest van t huis niet hoorbaar is.

Je kunt je snaren nog dempen ter hoogte van je brug. Dat zal ook schelen, maar dan kun je alleen nog staccato spelen

no 1 hops
14 augustus 2007, 12:25
zo'n silent gitaar kopen en met hoofdtelefoon werken, en rekening naar pa sturen. ;-)

maar zonder gekheid, die seagull is te mooi en te goed om daar zulk soort fratsen mee uit te halen als purschuim.
dit is een opvoedmatig probleem.
afspraken maken met de rest zodat jij op een normale tijd een uurtje mag spelen en de rest zich dan koest houd.
wel zo eerlijk lijkt mij

GetnFunky
14 augustus 2007, 12:26
Goed leren spelen kan helpen. :D

Meestal lukt het me wel om heel nice and gentle te spelen. Maar op een gegeven moment beginnen je handen opeens te rammen op je gitaar.. Echt heel vervelend, haha!

Zo'n feedback buster lijkt me wel wat als het ook echt werkt. :D

Makor1966
14 augustus 2007, 12:30
Een cheapo elektrische gitaar en effectenbakje met hoofdtelefoonaansluiting aanschaffen om na 23:00 uur op te spelen, werkt ook heel goed als je kleine kinderen in huis hebt.

GetnFunky
14 augustus 2007, 12:36
zo'n silent gitaar kopen en met hoofdtelefoon werken, en rekening naar pa sturen. ;-)

maar zonder gekheid, die seagull is te mooi en te goed om daar zulk soort fratsen mee uit te halen als purschuim.
dit is een opvoedmatig probleem.
afspraken maken met de rest zodat jij op een normale tijd een uurtje mag spelen en de rest zich dan koest houd.
wel zo eerlijk lijkt mij

Dat is het nou juist! De ochtend heeft toch een bepaalde charme, ik ben dan liever wakker. Gitaar spelend en naar vallende sterren kijkend .. ofzo

Harald
14 augustus 2007, 12:40
Feedbackbuster scheelt vrij veel in de bassen, zeker te proberen. Je gitaar wordt iets zachter. Elektrische gitaar of silentgitaar is waarschijnlijk de beste optie hiervoor. Dacht dat je bij de silentgitaar de hoofdtelefoon gelijk op de gitaar kunt aansluiten, en dat er ook wat galm opzit. Een jazzgitaar onversterkt spelen is ook een aardige optie, dat voelt net wat meer als een akoestische. Zorg wel dat je er een hebt die onversterkt leuk klinkt. Een peperdure archtop moet je net weer niet hebben, gewoon een redelijke met gelamineerd bovenblad en niet al te hol. Een echt goede archtop is nl. onversterkt waarschijnlijk nog steeds te luid. (Bovendien zijn ze dan behoorlijk duur)

Kim Wilson
14 augustus 2007, 13:01
Dat kan idd ook. Een (semi-)hollow kopen. Ik kan met die van mij ook prima onversterkt spelen. En als het verder toch rustig is, zou het ook nog kunnen op een Strat. Ook dat doe ik regelmatig. Kun je heerlijk oefenen zonder dat iemand er last van heeft. :)

Don Capo
14 augustus 2007, 13:36
Ik heb hier DE oplossing voor.


De beste, nooit falende EN goedkoopste optie.

Koop een stukje schuimrubber. Schuif het tussen je snaren en je bovenblad net voor de kam. Je hebt nu een heel droog en zacht geluid. Dat droge geluid moet je even aan wennen maar is uiteindelijk nog beter om je fouten te horen ook.

Echt lekker raggen is er niet bij maar werken aan je techniek dus destemeer.

GetnFunky
14 augustus 2007, 16:56
Ik ben maar meteen naar Nederland Muziek gefietst om een Feedback buster te kopen.. Het proberen waard lijkt me. Wat spelen die Taylors licht btw, heel mooi. BRB! effe uittesten.!

Pais
14 augustus 2007, 17:16
Ben benieuwd!
Ik heb voorheen ook vanalles met mn spaansje uitgehaald om geluidoverlast te bestreiden, maar ik vind het niet leuk om op een gedempte gitaar te spelen. Uit frustratie ben ik elektrisch gaan spelen, wat ongeveer een week geduurd heeft tot die werkeloos werd.
Een feedbackbuster zal toch niet veel meer dempen dan de twee fleecetruien die ik in mn klankkast heb gepropt destijds... en dat was niet genoeg..!

Je kunt ook gewoon verhuizen :sssh:

Don Capo
14 augustus 2007, 17:22
Paisje, voor jou helemaal die tip van mij. Erg flamenco nl.

GetnFunky
14 augustus 2007, 18:07
hielp amper.. Toch maar weer dat vetertje tussen mn snaren en het fretboard naast de topkam. Alsnog bedankt gozers! :D Misschien dat ik nog wat aan die buster heb in de toekomst.

Thoon_Loque
14 augustus 2007, 19:02
Idd een Feedback Buster is nooit weg, als je eens Live optreedt.
Ik heb die van mij (geloof het of niet) bij Feedback in Eindhoven gekocht. Daar konden ze wel lachen om dat woordgrapje......

Hmm, na 2300 gitaar spelen... Ik ben blij dat ik rond die tijd in mun bed kan liggen. (als mun wekkertje smorgens weer om 530 afloopt).

Pais
14 augustus 2007, 19:15
Paisje, voor jou helemaal die tip van mij. Erg flamenco nl.
I know, die tip ben ik in het flamencowereldje vaker tegengekomen en heb het ook wel eens gedaan om rasgeo's te oefenen maar als ik gitaar speel, vind ik het leuk als het mooi klinkt ook nog :)

GetnFunky
14 augustus 2007, 20:37
Oeh oeh! Ik heb nu een aantal veters uitgeprobeerd, de platte schoen veters zijn puf. De ronde sportschoen veters dempen goed, maar de veter van een badsponsje werkt het best! Ik dacht, misschien dat jullie het interessant vinden..? >< Adviezen blijven welkom :D

Maurice_732
14 augustus 2007, 20:48
een koptelefoon is ook wel handig;)

Kim Wilson
15 augustus 2007, 08:10
een koptelefoon is ook wel handig;)
Met een akoestische gitaar!?




:seriousf:

Maurice_732
15 augustus 2007, 09:40
Met een akoestische gitaar!?




:seriousf:
Daar zeg he me wat :chicken:

heavy-metal-thunder
15 augustus 2007, 13:31
gewoon een goedkope electrische kopen. Laat ons eerlijk zijn, een middernacht moet je geen akoestische gitaar meer spelen in een niet geďsoleerde kamer.

ps @ Harald: leuke muziek op jouw space.

Harald
15 augustus 2007, 13:36
ps @ Harald: leuke muziek op jouw space.

Thanks !

axmaster
15 augustus 2007, 13:46
Hoi Getnfunky,

Misschien is een goedkope Chinese rip-off van een Silent Guitar of Frameworks Guitar iets voor jou.

Tijdens Acoustic Strings eerder dit jaar kwam ik een FM-gitaar tegen (€ 99). Het is een silent gitaar-achtig ding met een FM-zender. De gitaar zendt wat je speelt via een FM signaal naar een radio (of MP3 speler met radio én dus koptelefoon én dus stil voor je huisgenoten).

Ik heb er een besteld, maar de importeur is wat nonchalant, ik heb mijn exemplaar nog niet. Zelf blijven bellen dus. Meer info op www.raysland.nl

Overigens klonk de gitaar overeenkomstig de prijs. Het is dus echt een noodoplossing voor die situaties waar je geen geluid kunt maken (in mijn geval op een camping).

Ik hoop dat dit helpt.
Peter

axmaster
15 augustus 2007, 13:48
Ik zag op de site dat de FM gitaar niet vermeld staat. Voor meer info dus even bellen.

Peter

-Yves-
17 augustus 2007, 15:33
Een oud laken in de klankkast proppen...

Er speciaal iets voor kopen zou ik niet doen.

Succes nog!

FerdiV
19 augustus 2007, 17:18
Mmm ik mag niet meer na 22.30 geluid maken, mijn ouders willen dat niet. Want onze buren mogen ons niet zo graag. Maar tot hoe laat mag je volgens de wetgeving geluid maken?