PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar



knepman
14 augustus 2007, 11:49
Na 5 jaar trouwe dienst denk ik dat het tijd wordt om mijn Yamaha Pacifica een beetje rust te geven en te vervangen door een nieuwe gitaar. Hiervoor het ik er op dit moment 2 op het oog en wel;

- de Gibson Les Paul Standaard en,
- de PRS custom 24 (of 22).

Nu was ik een beetje aan het kijken op de site van PRS en toen zag ik ook de CE 24 (en 22). Ik kon alleen niet echt het daadwerkelijke verschil tussen de custom en de CE vinden.

Dus vandaar de vraag wat is het verschil tussen de custom en de CE en welke is "beter" (of welke zou jij liever nemen)?

Ik ben benieuwd... alsvast dank

ER_MO
15 augustus 2007, 00:33
Als ik het goed heb heeft de CE een geschroefde hals en de custom een
gelijmde hals.

mvg Erik.

Veekeren
15 augustus 2007, 00:59
Het verschil tussen een CE en een CU zit em idd vooral in de geschroefde en gelijmde neck, andere elementen en wat uiterlijke opties.

Het zijn allebei geweldige gitaren, naar mijn ervaring. Ik vind de CE qua klank lekkerder, wat meer attack en heeft over mijn set voor mijn muziek meer ballen. Ik vond mijn CU's eigenlijk wel ietsjes lekkerder spelen (misschien ook het verschil tussen 22 en 24 geweest), maar hadden het qua klank voor mij allemaal net niet. Niet de dikte van een Les Paul, en niet het fellere knallende van mn CE22.

knepman
15 augustus 2007, 19:35
Het verschil tussen een CE en een CU zit em idd vooral in de geschroefde en gelijmde neck, andere elementen en wat uiterlijke opties.

Het zijn allebei geweldige gitaren, naar mijn ervaring. Ik vind de CE qua klank lekkerder, wat meer attack en heeft over mijn set voor mijn muziek meer ballen. Ik vond mijn CU's eigenlijk wel ietsjes lekkerder spelen (misschien ook het verschil tussen 22 en 24 geweest), maar hadden het qua klank voor mij allemaal net niet. Niet de dikte van een Les Paul, en niet het fellere knallende van mn CE22.

Geven die verschillende halzen ook nog een bepaald geluid of luisterd dat niet zo nauw?