PDA

View Full Version : heavy metal versterker



r33n
14 augustus 2007, 00:39
hallo allemaal

jullie hebben vaak al wat vragen gelezen over wat is nou de beste versterker voor x aantal euries enzovoort, en ik heb ook al heel wat afgelezen maar weet niet echt wat te doen.

Ik speel onderhand al 4 jaar op een crappy versterker, jim harley 20w combo dingetje, heeft me 100e nieuw gekost toendertijd. Samen met mn schecter en bos me30 klinkt dit voor mij, maar enkel omdat ik niet meer gewoon ben.

Ik speel al een tijd met het plan ene nieuwe versterker te kopen, maar de wereld der versterkers is compleet nieuw voor me.

het moet dus een amp worden om op te treden met een lekkere scheur en een goeie bottom. Ik wil de gouwe ouwe metal gaan samengooien met nieuwere en een sound à la avenged sevenfold/g'nr/pantera gaan krijgen (avenged staat niet per toeval eerst, niet dat ik ze hoger in waarde schat maar gewoon omdat ik die klank ongeveer wil bekomen)

nu bogners en mesa boogies lijken mij totaal buiten mijn prijsklasse, daar ik een goeie 800 euro wil spenderen. Nu vraag ik mij af of het beter is door te sparen en een goeie 2dehandse versterker te gaan kopen of toch het geld te hangen aan bv een hughes and kettner warp 7 of dergelijks?

iedereen vind half-stacks and full stacks wel vet, ik ook trouwens, maar wat is het echte verschil met een combo?

ik ben niet de eerste en de laatste die met zo'n vragen op de proppen komt, maar ik wil dit doen vooraleer dingen te gaan testen, puur omdat ik te snel tevreden ben naar mijn gevoel en te impulsief ga kopen.

engl heb ik hier ook al veel goeds over gelezen, maar die vind je hier maar weinig in het belgenlandje, zeker al niet voor een lage prijs (of ik zoek niet goed genoeg?)

ik hoop dat jullie me wat kunnen helpen. ik speel nog maar 4 jaar en heb versterkers altijd links laten liggen, gewoon omdat ik het geld niet had om me deftig materiaal aan te schaffen.

mvg niels

happynjitram
14 augustus 2007, 02:03