PDA

View Full Version : Wat doe ik verkeerd?



Matsvansanten
13 augustus 2007, 19:18
Hallo allemaal,

Misschien zien jullie dit als spam maar ik probeer zelf even tips te krijgen. Mochten jullie het hier niet mee eens zijn mag het topic dicht of verwijderd.

Ik probeer nu een tijdje mijn Musicman Petrucci 6 string limited edition te verkopen. Ik begon met een vraagprijs van 1895,- wat duidelijk erg aan de hoge kant was, maarja hoog beginnen he. Ik ben nu de prijs flink aan het verlagen naar 1450,- en wil nog wel verder naar beneden maar krijg maar geen reacties. Heb een paar ruilvoorstellen gehad maar die zag ik niet zitten.
Wat doe ik verkeerd? Heb ik nog steeds een te hoge vraagprijs? Ik wil hem zelf redelijk snel kwijt want ik wil een nieuwe Mac gaan kopen.

Hoop dat dit niet tegen de regels in gaat.

Groeten,
Mats

Wiellem
13 augustus 2007, 19:21
Hoe lang ben je al bezig het proberen te verkopen?

Als het kort is is het denk ik een kwestie van geduld en het vinden van de juiste persoon, en heb je ook gekeken naar prijzen van soortgelijke modellen of dezelfde modellen op internet?

Danielovich
13 augustus 2007, 19:36
bied de gitaar op zoveel mogelijk sites aan;)

Matsvansanten
13 augustus 2007, 19:38
Ik heb het er nu denk ik zo'n 2 weken op staan. Zal wel kort zijn maar ik vind het lang voelen:P. Verder is er voor een gitaar als deze vrij weinig aanbod, vooral ook omdat het wel een speciale variant is die je niet snel tegen zal komen. Geduld is altijd zo lastig. Het lijkt mij ook dat een gitaar als deze, welke toch vrij lastig te krijgen is, vrij snel zou verkopen. Daarom zit ik er een beetje mee.

Misschien is het ongelukkige timing net met alle vakantie's enzo?

Wiellem
13 augustus 2007, 19:46
Al gekeken wat handelaars ervoor geven?

en in twee weken vind je echt niet zomaar iemand die net die gitaar zocht he :P

Verkopen is ook gedult hebben

Matsvansanten
13 augustus 2007, 19:53
Wat versta je onder een handelaar? Een winkel?

Wiellem
13 augustus 2007, 19:57
Ja ook, maar er zijn denk ik ook wel personen op marktplaats te vinden die daarin handelen?

bass blom
13 augustus 2007, 20:01
twee weken is niet erg lang toch?

Matsvansanten
13 augustus 2007, 20:03
Nee het is inderdaad niet heel erg lang maar ik heb weinig geduld en had gewoon verwacht dat er wel meer geinteresseerden zouden zijn.

Piekhaar
13 augustus 2007, 20:08
Ik weet niet of het aan je prijs ligt. Maar ik heb ook meerdere keren spullen op Marktplaats verkocht dat het heel lang duurde. Je moet net die persoon treffen die jou gitaar (of in mijn geval versterker) zoekt.

Mijn Peavey Classic VT Series heeft er 2 maanden op gestaan voordat ik iemand had die hem wilde kopen.

Vampire
13 augustus 2007, 20:28
Ik zou vooral niet teveel in prijs zakken omdat je ongeduldig bent, daar maak je anderen misschien heel blij mee, maar jezelf uiteindelijk niet.

Reb
13 augustus 2007, 20:28
Ik heb die gitaar ook op de Ernie Ball forums zien staan. ;) Een vraagprijs van rond de 1500 euro lijkt me voor deze gitaar (mits de beschadigingen niet te groot zijn) redelijk.

Ik zou het als ik jouw was gewoon afwachten en niet omdat je zo snel mogelijk je nieuwe mac wilt de gitaar verkopen voor een te lage prijs.

Kim Wilson
13 augustus 2007, 20:30
Je moet net het geluk hebben dat iemand net zo'n gitaar zoekt. En dat kan wel effe duren. Wacht eerst nog maar eens een maandje af. :)

niekb
13 augustus 2007, 20:39
Je moet net het geluk hebben dat iemand net zo'n gitaar zoekt. En dat kan wel effe duren. Wacht eerst nog maar eens een maandje af. :)

psies en daarbij is het aanbod enorm groot. Keuze te meer lijkt me zo. Nog even geduld hebben dus. Suc6

Maurice_732
13 augustus 2007, 20:49
Je moet ook een goede adverentie hebben

Saf
13 augustus 2007, 21:21
dit is een slechte tijd om een gitaar te verkopen. mensen zijn net op vakantie geweest, jeugd gaat nog naar festivals ec. rond midden september is de markt weer normaal is mijn ervaring. daarin tegen is dit ideaal om tweedehands iets op te kop te tikken omdat er minder geboden word zijn de prijzen vaak net iets lagen.