PDA

View Full Version : Stagg S402, beter dan fender mexico!?!



Rikguitar
13 augustus 2007, 18:43
Jongens .. de rest heeft zwier niet gezecht maar ik ... k heb dingen op gezocht en gesproken met vrienden die ook veel van gitaren af weten ...
k heb hem daar alleen gekocht ... het komt misschien zo over dat zwier dat gezecht heeft, omdat op internet nog al gauw iets lijkt omdat sommige dingen nie goed overkomen ,duss dit is onzin ... voor mij persoonlijk speelt de stagg net zo lekker of lekkerder dan de andere waar ik op gespeelt heb .. en toevallig had zwier hem...
punt uit ... dit slaat tog compleet nergens op ... Sjak zwier heeft hier helemaal niks mee te maken voor de rest .. alleen dat ik hem bij hem gekocht heb :S ... en hij kwam met meerdere gitaren aan ,... en deze wou ik gewoon omdat hij lekkerdere speelde dan de andere vergeleken met de prijs :S .. sjonge jonge jonge ...

iwamoto
13 augustus 2007, 18:47
hmmm, naja, hier heeft stagg een slechte naam, hoewel ik denk dat ze tegenwoordig al weer wat beter zijn geworden, anyway, eentje van zwier is natuurlijk wel handpicked en afgesteld, dan heb je al meteen een veel betere gitaar, maar toch zou ik voor de fender gaan :)

bass blom
13 augustus 2007, 18:51
ik kocht toch liever een mex, die is nog wat waard als je hem ooit wegdoet.
maar je hebt de stagg al, veel plezier ermee :D

Rikguitar
13 augustus 2007, 18:52
waarom zou je dan tog voor de fender gaan ?

G.G.
13 augustus 2007, 18:53
en hij rade mij af om er zo 1 te kopen .. veel te duur .. voor zo'n slechte kwaliteit.. duss kwam hij aan met een stagg... echt heel raar .. maar oke hij is de meester :P ... en hij speelde fucking lekker .. het geluid was mooi en warm ... echt klonk echt ruig ... meteen gekocht ! ..


Mooie manier om van je troep af te komen

Rikguitar
13 augustus 2007, 18:53
het is geen troep.. dat is iets wat zeker is ... klinkt echt super .. en hij speelt super .. beter dan de fender mex

jplm
13 augustus 2007, 18:55
En wat zou jij kiezen.. De goedkope maar van super kwaliteit Stagg (in prijs kwaliteits verhouding.. Of de dure maar matige fender ?

Daar kom je vanzelf achter als je hem weer gaat verkopen :sneaky:.

Maar effe serieus; ik heb destijds als eerste elektrische gitaar een gebruikte Challenge VP gekocht, ook een Koreaans merk, en sommigen zeggen dat Stagg de vervolg-naam was van Challenge. Anyway, ik heb het ding nog steeds, en daarnaast tegenwoordig een Amerikaanse Tele en Strat, en een customshop Goldtop, maar als ik er drie weg zou moeten doen, en er dus eentje mag blijven, dan blijft m'n Challenge.

Groet, Jan, en succes met je gitaar (als je hem hebt gekocht omdat hij je beviel is de rest eigenlijk niet meer belangrijk.

ACSlater
13 augustus 2007, 18:58
Mooie manier om van je troep af te komen

Je verwoordt tevens mijn mening over deze aankoop.

G.G.
13 augustus 2007, 19:01
Je verwoordt tevens mijn mening over deze aankoop.

Heb recent een paar stratocasters van Stagg in mijn handen gehad, niet omdat ik er eentje wilde kopen, maar gewoon om te kijken of het klopt wat iedereen zegt.

Vind het echt rotzooi, slecht afgewerkt, frets ongelijk, scherpe randjes. Onversterkt geen lekker sound (dus dat hoef ik versterkt al helemaal niet te proberen)

Rikguitar
13 augustus 2007, 19:01
Jongens .. de rest heeft zwier niet gezecht maar ik ... k heb dingen op gezocht en gesproken met vrienden die ook veel van gitaren af weten ...
k heb hem daar alleen gekocht ... het komt misschien zo over dat zwier dat gezecht heeft, omdat op internet nog al gauw iets lijkt omdat sommige dingen nie goed overkomen ,duss dit is onzin ... voor mij persoonlijk speelt de stagg net zo lekker of lekkerder dan de andere waar ik op gespeelt heb .. en toevallig had zwier hem...
punt uit ... dit slaat tog compleet nergens op ... Sjak zwier heeft hier helemaal niks mee te maken voor de rest .. alleen dat ik hem bij hem gekocht heb :S ... en hij kwam met meerdere gitaren aan ,... en deze wou ik gewoon omdat hij lekkerdere speelde dan de andere vergeleken met de prijs :S .. sjonge jonge jonge ...

bass blom
13 augustus 2007, 19:02
is dit nou reclame voor sjak zwier? :o

G.G.
13 augustus 2007, 19:05
het is geen troep ... K Bedoel een gitaar bouwer gaat z'n status nie verneuke door troep te verkopen

Nee, de gitaarbouwer verkoopt ze, omdat er ook vraag is naar gitaren binnen dat prijssegment.


hij verkoopt maar een paar staggs omdat de rest troep is .. k wil nie lullig doen hoor

Wat denk jij? Dat de bouwer bij de fabriek hele stapels Stagg gaat uitproberen op zoek naar die paar goeie exemplaren?


k wil nie lullig doen hoor .. maar de gene die zegge dat het troep is .. hebben geen verstand van ...

Ik weet inderdaad niets van gitaren en de bouw ervan. Met name strats weet ik helemaal niets vanaf. Zou niet weten hoe een strat inelkaar zit en kan dus mankementen niet ontdekken. Ik heb er geen verstand van.

Rikguitar
13 augustus 2007, 19:05
Jongens .. de rest heeft zwier niet gezecht maar ik ... k heb dingen op gezocht en gesproken met vrienden die ook veel van gitaren af weten ...
k heb hem daar alleen gekocht ... het komt misschien zo over dat zwier dat gezecht heeft, omdat op internet nog al gauw iets lijkt omdat sommige dingen nie goed overkomen ,duss dit is onzin ... voor mij persoonlijk speelt de stagg net zo lekker of lekkerder dan de andere waar ik op gespeelt heb .. en toevallig had zwier hem...
punt uit ... dit slaat tog compleet nergens op ... Sjak zwier heeft hier helemaal niks mee te maken voor de rest .. alleen dat ik hem bij hem gekocht heb :S ... en hij kwam met meerdere gitaren aan ,... en deze wou ik gewoon omdat hij lekkerdere speelde dan de andere vergeleken met de prijs :S .. sjonge jonge jonge ...

Rikguitar
13 augustus 2007, 19:09
Nee, de gitaarbouwer verkoopt ze, omdat er ook vraag is naar gitaren binnen dat prijssegment.



Wat denk jij? Dat de bouwer bij de fabriek hele stapels Stagg gaat uitproberen op zoek naar die paar goeie exemplaren?



Ik weet inderdaad niets van gitaren en de bouw ervan. Met name strats weet ik helemaal niets vanaf. Zou niet weten hoe een strat inelkaar zit en kan dus mankementen niet ontdekken. Ik heb er geen verstand van.

hij weet veel van gitaren af omdat hij al een tijd in het vak zit .. en k durf te wedden dat hij niet als van gorp of feedback is .. hij checkt z'n gitaren hij heeft zelfs een stagg voor de etalage hangen ... zijn hier nog mensen met echt verstand er van ? en niet sjak zwier zitte af te kraken .. want het gaat om het hout van de gitaar .. in fenders american deluxe en andere series van fender zitte ook elze (alder) houte bodys...

Spitfire
13 augustus 2007, 19:09
iets zegt me dat jij rick zwier heet... :confused:

Jeroen_TRC
13 augustus 2007, 19:09
Normaal gesproken ben ik niet zo van de Spelling Gestappo hier, maar kerel: let a.u.b. op je spelling!!!
En dan vooral.... op... al.. die... nuttel..oze... puntj...e..s...!

Dat zou het voor mij al een stuk makkelijker maken om je posts serieus te nemen.

Verder kan IK het me amper voorstellen dat een stagg even goed is als (of zelfs beter dan) een mex fender maar goed, wie ben ik.

Wel denk ik dat er (bij toeval) erg goede staggs bij kunnen zitten ja.


iets zegt me dat jij rick zwier heet... :confused:

Hahaha nee het is toch echt Rick Matthijssen. :D


want het gaat om het hout van de gitaar ..

Daar gaat het natuurlijk voor een groot gedeelte om maar verder ook de elementen, frets, de rechtheid van de nek, stemmechanieken enzovoorts enzovoorts... Ik durf te wedden dat die Sjak Zwier van een stuk multiplex een beter gitaar kan maken dan ik van het duurste Ash Swamp dat er te krijgen is :D

BrianMay
13 augustus 2007, 19:10
zou kunne .. maar sjak is een super gitaar bouwer ... en hij haalt zelf alle gitaar uit elkaar en hij customize ze ... repareert ze .. en kijkt welke merken en series goed zijn .. en deze serie is goed van stagg .. zwier verkoopt geen rotzooi ..

Als jij zo overtuigt bent van je gelijk, waarom kom je de mensen hier dan vragen welke er beter is, de Fender Mex of de Stagg? Lijkt me een beetje overbodig dan om dat te vragen als je je mening toch al gevormt hebt, en zo defensief reageert als mensen een andere mening zijn toegedaan dan jou...

Tin
13 augustus 2007, 19:10
Mhh juist een stagg beter dan een fender mex.....

Volgens mij ben je gewoon gebrainwashed door die verkoper.(tis wel een goede verkoper aangezien ie jou heeft laten geloven dat een stagg beter is dan een fender mex)

Noujah als jij er blij mee bent prima.

Maar ik blijf erbij dat stagg de grootste troep is die je kan kopen.

Rikguitar
13 augustus 2007, 19:12
Jongens .. de rest heeft zwier niet gezecht maar ik ... k heb dingen op gezocht en gesproken met vrienden die ook veel van gitaren af weten ...
k heb hem daar alleen gekocht ... het komt misschien zo over dat zwier dat gezecht heeft, omdat op internet nog al gauw iets lijkt omdat sommige dingen nie goed overkomen ,duss dit is onzin ... voor mij persoonlijk speelt de stagg net zo lekker of lekkerder dan de andere waar ik op gespeelt heb .. en toevallig had zwier hem...
punt uit ... dit slaat tog compleet nergens op ... Sjak zwier heeft hier helemaal niks mee te maken voor de rest .. alleen dat ik hem bij hem gekocht heb :S ... en hij kwam met meerdere gitaren aan ,... en deze wou ik gewoon omdat hij lekkerdere speelde dan de andere vergeleken met de prijs :S .. sjonge jonge jonge ...

Danielovich
13 augustus 2007, 19:12
stagg is gewoon bagger. Slotje?

Jeroen_TRC
13 augustus 2007, 19:13
sorry. Ik zal op m'n taal letten bij het typen.

Merci :) ik zie het hier vaker bij jonge leden (niet dat ik zelf oud ben met mijn 19 jaren :p) en of iemand een keer een -t vergeet dat maakt me geen fluit uit, maar het moet wel leesbaar blijven.

*edit*

Maar aan de andere kant kun je beter belachelijk typen dan belachelijke opmerkingen maken.


stagg is gewoon bagger. Slotje?

:roll:

Danielovich
13 augustus 2007, 19:16
Sinds wanneer is een feit een belachtelijke opmerking?

Jeroen_TRC
13 augustus 2007, 19:20
Een feit zal niet zo snel een belachelijk opmerking zijn, maar een attitude die volledig misplaatst is wel.

Wie ben jij om te bepalen dat er een slotje op moet?

De topicstarter formuleert het misschien een beetje vreemd en lijkt niet 100 % gediend te zijn van goed bedoelde commentaren maar het is toch een normale vraag/opmerking?

Hij heeft blijkbaar een extreem goede stagg gekocht (iets dat volgens mij, bij wijze van uitzondering, goed mogelijk is) en vroeg zich af of anderen dezelfde keuze gemaakte zouden hebben:
Een goedkope goede gitaar of een dure gitaar die relatief minder goed is.

bass blom
13 augustus 2007, 19:22
maar de vraag was of alder beter is dan populier.. of andersom :D

Jeroen_TRC
13 augustus 2007, 19:24
Alder is beter!
Slotje!!


:seriousf:

bass blom
13 augustus 2007, 19:27
dus zo'n stagg is beter dan een mex.
ik heb een mex, uit 1990, als ik die dan verkoop kan ik 3 van die staggz om me nek hengen :P

Rikguitar
13 augustus 2007, 19:29
oke jongens einden hier van .. mijn vraag was of jullie weten wat de eigenschappen zijn van populieren hout ... omdat stagg van alder is gemaakt ..
het is een cliche dat fender beter is omdat er een merkje op staat ..
stagg is prima kwaliteit .. en geweldig warm geluid .. en k heb op een godin gespeelt .. en fender strat amerikaan ... maar de stagg kwam voor mij het beste uit de bus .. punt uit ... de rest koopt maar wat hij wil .. k ben de gelukkigste gitarist met een stagg :D:P..

Bedankt iedereen die sirieus mee praat ...

G.G.
13 augustus 2007, 19:33
.. k ben de gelukkigste gitarist met een stagg :D:P..


Da's belangrijk. Kom nog eens terug in dit topic als de witte broodsweken voorbij zijn.

Pepe
13 augustus 2007, 19:33
sjeez, die knaap is blij met zijn gitaar, da's toch mooi
ik ken geen stagg's maar de standaard mexico vind ik ook niet echt geweldig dus die Zwier kan best een punt hebben
niet te verwarren met de mex-classic serie, daar zitten echt goeie exemplaren tussen ook al hou ik niet van die nekken
wat dat hout betreft, liever een mooi stukje populierenhout dan een kneusje van elzen

Danielovich
13 augustus 2007, 19:35
Tja... daar hebben jullie wel een punt. Als hij er maar blij mee is;) mischien iets te overhaast gereageerd;)

prs
13 augustus 2007, 20:43
Da's belangrijk. Kom nog eens terug in dit topic als de witte broodsweken voorbij zijn.

hahahaha!:D

Kim Wilson
13 augustus 2007, 20:50
Er is hier helemaal niemand die die gitaar in de handen heeft gehad, maar we weten wel allemaal dat ie een kutgitaar heeft gekocht... :roll:

Stagg is door de regel idd een baggermerk, maar dat wil toch niet zeggen dat zijn gitaar niet goed is? Geef die jongen toch het voordeel van de twijfel, ipv hem volledig af te fikken. Stelletje kleuters.

wietse
13 augustus 2007, 20:51
oke jongens einden hier van .. mijn vraag was of jullie weten wat de eigenschappen zijn van populieren hout ... omdat stagg van alder is gemaakt ..
het is een cliche dat fender beter is omdat er een merkje op staat ..
stagg is prima kwaliteit .. en geweldig warm geluid .. en k heb op een godin gespeelt .. en fender strat amerikaan ... maar de stagg kwam voor mij het beste uit de bus .. punt uit ... de rest koopt maar wat hij wil .. k ben de gelukkigste gitarist met een stagg :D:P..

Bedankt iedereen die sirieus mee praat ...

mooi dat je er blij mee bent, goede staggs bestaan alleen als je hem ooit weer kwijt wil krijg je er geen zak meer voor.
want helaas zijn de meeste staggs bagger zien er goed uit spelen vaak wel goed (na een afstel job) alleen vallen na een tijdje uit elkaar, heb nog liever een oude hondo, daar zitten tenminste vaak nog top elementen in.

maar heb je soms een spraakprobleem?
al die punten zijn verdomd irritant.

Herman
13 augustus 2007, 20:54
Persoonlijk zou ik voor de Fender mex gaan, aangezien de enige twee (!, kan best wezen dat er misschien gerust af en toe ook een vrij normaal exemplaat russen zit) pure bagger waren met uitstekende frets, slecht afgewerkte body en gewoon weinig klank. Máár, valt niemand op dat er een knipoog voor het topic staat? Ik wil de topicstarter niet beledigen als het wel serieus was maar lijkt me dat het om een geintje gaat.

drap
13 augustus 2007, 20:55
Die twee puntjes achter elke zin heb ik hier eerder gezien bij een persoon. Ik kan het niet hardmaken, maar ik heb een vermoeden.

Als de topicstarter net zo praat als dat ie schrijft had ik 'm ook een Stagg aangesmeerd, of ie nou goed is of niet.

wietse
13 augustus 2007, 20:59
Die twee puntjes achter elke zin heb ik hier eerder gezien bij een persoon. Ik kan het niet hardmaken, maar ik heb een vermoeden.



achter elke zin?
om de drie/vier woorden dat is geen zin.

Orgasmocaster
13 augustus 2007, 21:01
oke jongens einden hier van .. mijn vraag was of jullie weten wat de eigenschappen zijn van populieren hout ... omdat stagg van alder is gemaakt ..
het is een cliche dat fender beter is omdat er een merkje op staat ..
stagg is prima kwaliteit .. en geweldig warm geluid .. en k heb op een godin gespeelt .. en fender strat amerikaan ... maar de stagg kwam voor mij het beste uit de bus .. punt uit ... de rest koopt maar wat hij wil .. k ben de gelukkigste gitarist met een stagg :D:P..

Bedankt iedereen die sirieus mee praat ...

Poplar heeft de zelfde eigenschappen als Alder. het grootste verschil is dat poplar erg lelijk hout is, en daarom niet geschikt voor transparante finishes. het is tevens ook ietsje zwaarder(en goedkoper)
volgens mij zijn trouwens niet alle mexicaanse strats gemaakt van poplar. in iedergeval niet de 'natural' en burst modelletjes.

Tupelo
13 augustus 2007, 21:02
Hart onder de riem.
Ook ik ben stags tegengekomen die in tegenstelling wat hier altijd rondgebazuind wordt best deugden.
Fijne hals, daadwerkelijk houten body, zet je trem vast, pleur er andere elementen op (want die zuigen wel echt heel erg), topkammetje bij (laten) veilen, andere tuners... en dan zou je best weleens een goede gitaar kunnen hebben.

Luthiers in Den Bosch verkoopt ze ook.
Geloofde in het begin mijn ogen ook niet.
Maar een goed afgestelde Stag zal vaak wel beter dienst doen dan een ruk van de band gekomen Fender Mex.

Nog het één nog het ander is onvoorwaardelijk waar, maar ik geloof best dat er aardige exemplaren bijzitten die met wat liefde goed afgesteld helemaal niet onder doen voor je MIM-tje nee. Zullen veel MIM owners niet blij mee zijn maar ach.

Zal wel altijd moelijk verkopen blijven, dat heb je wel door inmiddels. :)

Saf
13 augustus 2007, 21:06
Ik had inderdaad ook vor de fender bekozen en dan meer om het verhaal dat je er dan nog wat voor terug krijgt. Alhoewel ik geen merkgeil type ben heb ik wel wat fender spul staan hier achter me in de hobby kamer. Het is een persoonlijke keuze inderdaad als die stagg beter is voor jouw dan die fender mex heb je een goede keuze gemaakt. Al vind de hele werled die fender beter, het gaat er om dat jij de gitaar uitzoekt die jij het beste vind spelen.
Ik heb ook ooit eens een stagg les paul model in de handen gehad die prachtig speelde en klonk. Moet er dan wel eerlijkheidshalve bijzeggen dat die gitaar door de vader van die vriend erg goed afgesteld en bijgewerkt was. Fretten vijlen etc. En andere elementen en tuners had.

Het hout van de body tsja. ik denk dat een goede plank elzen geen betere bodies opleverd als hij in amerika gezaagd word of in china/korea. Ik heb een squier strat uit china en die heeft een ontzettend mooie elzen body, heb hem laten relicen en kreeg nog complimenten over de body.
Heb zo ook eens een richwood tele gehad met een blank gelakte body (als je zo'n goedkoop merk koopt heb ik het idee dat je het beste een blank gelakte (naturel) kunt kopen daar gebruiken ze heb beste/mooiste hout voor) en die body was ook erg mooi.

Als Sjak Zwier die stagg helemaal goed afgesteld heeft dan zal die wel goed spelen dat geloof ik meteen. Dat hij heel erg mooi en warm klinkt lijkt me stug met de orginele elementen. Maar als je een leuk effect of een goede versterker hebt wil dat al veel goedmaken. De staggs die ik vast gehad heb en uitgeprobeerd hadden niet een naar mijn idee mooi warm geluid. Moet daar dan eerlijkheidhalve ook wel bij zeggen dat ik de laatste tijd (erg lange laatste tijd) een stagg neit eens meer oppak in een winkel.
Akoestisch overigs heb ik wel al een paar erg mooi klinkende en goed spelende explaren gezien/vastgehad.

Dat squier en zelfs fender in het verleden gitaren gebouwd hebben van multiplex zal niemand ontkennen maar dat is nu het punt eigenlijk ook niet.
Of populier of alder beter is wat betreft klankeigenschappen zal waarschijnlijk ook aan je eigen smaak liggen.
Overigs heb ik ook multiplex strats gehoord die een mooie warme klank en een erg goede sustain hadden.

Laten we stellen dat je dan erg geluk hebt gehad met je goed afgestelde strat. En misschien dat stagg tegenwoordig betere kwaliteit gitaren bouwt (ze zullen wel moeten) maar het feit is dat een ieder die al een tijdje in de gitaarwereld rondzwerft naar all waarschijnlijkheid nog niet dood gevonden wil worden met een stagg. puur alleen al om de naam die ze hebben opgebouwd door een hele tijd lang zwaar inferieure gitaren de markt op te slingeren.

Bij een fender betaal je zoals bij elk merk ook zeker een voor de prijs maar dat zelfde merk houd ook in dat een fender veel waardevaster is. Een multiplex fender lead leverd je met z'n inferieure brug/slagplaat systeem en dergelijke nog steeds meer op dan je prachtig spelend en klinkende stagg.

In ieder geval veel plezier ermee, en het enige wat telt is dat jij het de beste van de twee vond. Als iets eigne is vind je het sowieso vaak beter spelen. ik spiegel elke bas die ik bekijk/bespeel aan mijn hoofdbas een oude fender musicmaster bas. terwijl die bas eigenlijk helemaal niet je van het is maar voor mij is hij perfect ben vergroeid met dat ding.

Megadeth_
13 augustus 2007, 22:04
Als je het prijsverschil bekijkt lijkt het me vrijwel onmogelijk. Een fender mex kost een veelvoud van die stagg, heeft z'n reputatie mee en stagg nou niet bepaalt. 't Kan best een goeie gitaar wezen, maar voor een fender mex is hij normaal geen partij. Met zo'n titeltopic lijkt het me logisch dat heel wat mensen verbauwereerd reageren.

Pepe
13 augustus 2007, 22:22
is je argument nou dat omdat de mex iets duurder is moet hij per definitie ook beter zijn?
dat zou handig zijn!
maakt dit forum voor de toekomst ook gelijk een stuk simpeler.

Melon1510
13 augustus 2007, 22:25
Ik neem aan dat er, zelfs bij Stagg, kwaliteitsverschil zit tussen de "hooggeprijste" en goedkopere modellen. De goedkopere modellen, vooral de Starterspakket-Staggs, zijn verschrikkelijk; constant vals en de rock-appeal van een hamburger. Maar het zou best kunnen dat de duurdere Staggs beter zijn. Als jij hem goed vindt spelen lijkt me dat voldoende. Persoonlijk zou ik idd rekening houden met een eventuele doorverkoop, zoals eerder opgemerkt, maar ik denk dat je de komende paar jaar van plan bent dat ding te houden. :D

jimihattricks
13 augustus 2007, 22:41
oke jongens einden hier van .. mijn vraag was of jullie weten wat de eigenschappen zijn van populieren hout ... omdat stagg van alder is gemaakt ..
het is een cliche dat fender beter is omdat er een merkje op staat ..
stagg is prima kwaliteit .. en geweldig warm geluid .. en k heb op een godin gespeelt .. en fender strat amerikaan ... maar de stagg kwam voor mij het beste uit de bus .. punt uit ... de rest koopt maar wat hij wil .. k ben de gelukkigste gitarist met een stagg :D:P..

Bedankt iedereen die sirieus mee praat ...

Even over het hout, de mexicaanse standaard-serie strats (waar hier naar ik aanneem over wordt gesproken) hebben alder bodies. Ik heb de mijne namelijk gerefinished, het zijn wel drie stukken aan elkaar geplakt, maar t is alder (zoals de specs ook aangeven)..

wat betreft die specifieke stagg-serie; je moet dan wel geluk hebben, want de laatste keer toen ik een dergelijke gitaar in mijn handen had, haalde ik mijn ringvinger open aan een fretrandje..

Noid
13 augustus 2007, 23:02
Er is hier helemaal niemand die die gitaar in de handen heeft gehad, maar we weten wel allemaal dat ie een kutgitaar heeft gekocht... :roll:

Stagg is door de regel idd een baggermerk, maar dat wil toch niet zeggen dat zijn gitaar niet goed is? Geef die jongen toch het voordeel van de twijfel, ipv hem volledig af te fikken. Stelletje kleuters.
Hier sluit ik me volledig bij aan.

Nellyrocks
13 augustus 2007, 23:18
Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd naar die stagg. Heb je een foto? Misschien een stukje muziek. Ja... Ben met name eigenlijk heel erg benieuwd hoe goed ie eigenlijk wel niet klinkt. Laat even wat horen.

Slevin
14 augustus 2007, 00:36
Ehm, Erikt, die hier ook ergens in een donker hoekje ronddwaalt heeft een yamaha strat. Staat ook niet echt bekend als beter dan fender, toch ben ik het roerend met 'm eens dat ie beter klinkt dan de paar fender strats die we toen bij keesdee hebben geprobeerd. Daarbij speelt dat ding ook prima. Stomme vooroordelen altijd :sneaky:

eazy G
14 augustus 2007, 01:21
Er is hier helemaal niemand die die gitaar in de handen heeft gehad, maar we weten wel allemaal dat ie een kutgitaar heeft gekocht... :roll:

Stagg is door de regel idd een baggermerk, maar dat wil toch niet zeggen dat zijn gitaar niet goed is? Geef die jongen toch het voordeel van de twijfel, ipv hem volledig af te fikken. Stelletje kleuters.


Hier sluit ik me volledig bij aan.

Ik kan niet anders dan me ook hierbij aan te sluiten.

Triest hoe er gereageerd wordt.
Nog triester vind ik hoe er hier gereageerd word op spelfouten!
Alles wat de jongen geschreven heeft is leesbaar, met of zonder spelfouten of overdadig puntgebruik.


Dat zou het voor mij al een stuk makkelijker maken om je posts serieus te nemen.

Deze uitspraak is te triest, dus iemand die niet zo goed kan spellen kun je niet serieus nemen?!
ik denk dat we 19 jarige kinderen zoals jou niet zo serieus moeten nemen, dude!

Rikguitar, ik wens je veel plezier met je nieuwe gitaar!

happynjitram
14 augustus 2007, 02:00
Ik ook!! Veel plezier er mee!

Nellyrocks
14 augustus 2007, 08:36
Ook mee eens maar ik ben nog steeds benieuwd.

Kim Wilson
14 augustus 2007, 08:43
Ik ben ook wel benieuwd. En als ik weer eens in een gitaarzaak ben, zal ik nog weer eens een (paar) Stagg(s) uitproberen. Ik heb er ook al meerdere geprobeerd, en ik heb ook nog geen goeie gevonden. Maar dat wil niet zeggen dat ze niet bestaan. Sjak Zwier lijkt me iig geen klungel die zomaar een gitaar verkoopt, en Rikguitar is ook geen snotneus van 11. Ik ga er vooralsnog gewoon vanuit dat Rik geluk heeft en echt een knappe Stagg op de kop heeft getikt.

Rik, van harte met je gitaar en veel speelplezier!

MegaDrive
14 augustus 2007, 09:10
Ik heb afgelopen weekend deze gitaar van marktplaats geplukt:

http://www.staggmusic.com/images/14220.jpg

110 euro voor betaald, helemaal in nieuwstaat. Gaat als backup dienen naast mijn Schecter C-1 Blackjack, dus wilde een beetje dezelfde specs, maar dan iets waar ik wel mee kan gooien. Gelijmde hals, mooie top, goed fretwerk en netjes afgewerkt. Nadelen: stock pickups zijn bagger en de inlays zijn hemeltergend lelijk.

Inmiddels zit er een Duncan Invader in de brug, een Air Norton in de neckpositie en een set Grover tuners erop. Kam een beetje bijgevijld, 010's erop, straplocks erop en go!

Super gitaartje voor 250 piek: Volle klank, veel sustain, goede pickupbalans, mooie dynamics en daar kan echt geen mexicaan tegenop. Ik overweeg om hem te gaan pimpen in een Dodge thema, maar daar ben ik nog niet uit. Vooralsnog een superaankoop waar ik me niet bepaald voor ga zitten schamen.

Veel plezier met je gitaar dude!

Kakihara
14 augustus 2007, 09:23
Ach, gitaren en hun reputatie, persoonlijk zal het me worst wezen. Niet zolang geleden werden Squiers, Epiphones en andere klonen in Korea gemaakt, waren toen ook zogezegd "bagger"gitaren. Sinds ze in China, India, Indonesië of God weet waar worden in elkaar gestoken, roept iedereen dat de Koreaanse ("bagger") versie van destijds toch zo goed was... Nog daarvoor werden ze gemaakt in Japan, zelfde verhaal: "bagger" gitaren, moet je nu eens op zoek gaan naar een MIJ van de jaren 70 tot begin 80.
Het bijzonderste is dat je zelf tevreden bent van je Stagg, als je hardware zwaar zuigt en je hebt een deftige elzenbody, heb je nog een koopje gedaan denk ik dan maar...

gerrekat
14 augustus 2007, 09:29
het is geen troep ... K Bedoel een gitaar bouwer gaat z'n status nie verneuke door troep te verkopen .. hij verkoopt maar een paar staggs omdat de rest troep is .. k wil nie lullig doen hoor .. maar de gene die zegge dat het troep is .. hebben geen verstand van ...

leer eens behoorlijk Nederlands man, of is dit de nieuwe internet turbotaal?

Jeroen_TRC
14 augustus 2007, 09:34
Deze uitspraak is te triest, dus iemand die niet zo goed kan spellen kun je niet serieus nemen?!
ik denk dat we 19 jarige kinderen zoals jou niet zo serieus moeten nemen, dude!

Rikguitar, ik wens je veel plezier met je nieuwe gitaar!

Hé Macho, lees dan ook even de rest van mijn posts, wil je?
Dan zie je dat ik deze jongen serieus antwoord heb gegeven en alleen gevraagd heb of hij die puntjes weg wil halen. Die zijn nutteloos en maken het lezen niet bepaald prettig.

En nee, leeftijd of zelfs dyslectie is geen excuus om zomaar overal puntjes te plaatsen, wel dan????

EuroCinema
14 augustus 2007, 10:23
Wow, iemand durft de forumwaarheid ter discussie te stellen en de hel breekt los.Waarom vervangen we het hele forum niet gewoon door 1 sticky topic met meteen een slotje erop en de volgende inhoud:

GEACCEPTEERDE STANDPUNTEN OP GITAARNET
- Staggs zijn altijd slecht
- Squiers zijn slecht, tenzij ze heel oud zijn
- Behringer = de duivel en moet gestopt worden
- London City, Hondo en Tokai zijn de enige geaccepteerde b-merken
- De originele elementen en schakelaars zijn ALTIJD slecht, ongeacht de gitaar
- Alle pedalen MOETEN true bypass zijn
- Een patchkabel van meer dan 40 euro is altijd goed, zelfs als hij spontaan uitvalt
- Elk pedaal waaar er meer dan 10 per jaar van gemaakt worden heeft tonesuck
- Een vintage 808 klinkt VEEL BETER dan elke andere tubescreamer
- John Frusciante is god
- Solderen is leuker dan musiceren

Dit alles natuurlijk met een dikke ;) he want ik vind het hier wel leuk hoor.

Kim Wilson
14 augustus 2007, 10:29
Wow, iemand durft de forumwaarheid ter discussie te stellen en de hel breekt los....
Dit alles natuurlijk met een dikke ;) he want ik vind het hier wel leuk hoor.
Kleine aanpassing hierop: de TS zegt dat hij een goeie Stagg heeft gekocht, en iedereen hier op dit forum denkt te weten dat ie een kutgitaar heeft. Niemand heeft die gitaar van Rik gezien of bespeeld, en ik denk dat ruim 60% van de mensen die in dit topic gereageerd heeft, zelf nog nooit een Stagg bespeeld heeft, maar wel iedereen lekker napraat.

nielsduursma
14 augustus 2007, 10:30
Veel mensen die maar brullen dat stagg slecht is hebben of nog nooit op eentje gespeeld of er 1 of 2 uitgeprobeerd ooit even snel. Ongeveer hetzelfde als de mensen die maar brullen dat modelling niet goed zou zijn volgens mij nooit echt een versterker of effect lang heeft getest.

Ikzelf heb een week lang in een muziekzaak stage gelopen met alleen maar stagg gitaren (electrisch, akoustisch hadden ze wel meer, maar ze waren vooral gericht op toetsen).

Ik ben van mening dat stagg niet heel slecht is, maar voor 't geld is zooooo veel beters te krijgen! Bijv. een stagg ES335 kopie van 350 euro. Vergeleken met z'n broertje van Epiphone of Indie was deze gewoon veel slechter en z'n geld niet waard.

ACSlater
14 augustus 2007, 10:41
Kleine aanpassing hierop: de TS zegt dat hij een goeie Stagg heeft gekocht, en iedereen hier op dit forum denkt te weten dat ie een kutgitaar heeft. Niemand heeft die gitaar van Rik gezien of bespeeld, en ik denk dat ruim 60% van de mensen die in dit topic gereageerd heeft, zelf nog nooit een Stagg bespeeld heeft, maar wel iedereen lekker napraat.

Het gaat er niet om of die Stagg nou zo slecht is maar dat de TS zo leuk beweerd dat z'n Stagg beter is dan een Fender Mex. Dat er om die reden een lolletje wordt gemaakt met Stagg gitaren vind ik wel logisch eigenlijk.

Kim Wilson
14 augustus 2007, 10:43
Het gaat er niet om of die Stagg nou zo slecht is maar dat de TS zo leuk beweerd dat z'n Stagg beter is dan een Fender Mex. Dat er om die reden een lolletje wordt gemaakt met Stagg gitaren vind ik wel logisch eigenlijk.
Hoe weet iedereen dan zo zeker dat zijn gitaar zeker niet zo goed is dan een Fender Mex? Wat mij betreft zou het best kunnen. Maar nee, het is een Stagg, dus het kan niet.

jurgensteffens
14 augustus 2007, 10:47
Ik heb zelf ook een Stagg les paul model. Zo uit de winkel niet echt te bespelen, maar naa een fikse afstelbeurt (topkam in model gevijld, andere snaren, intonatie afstellen, halskromming) speelt hij meer dan aardig. Enige dingen die ik nog wel wil is de frets een keer beter afwerken, en een keer andere elementen proberen.

Ik vind dat ik er wel een leuk gitaartje aan heb.

ACSlater
14 augustus 2007, 10:54
Hoe weet iedereen dan zo zeker dat zijn gitaar zeker niet zo goed is dan een Fender Mex? Wat mij betreft zou het best kunnen. Maar nee, het is een Stagg, dus het kan niet.

Omdat bij een verkoopprijs van €135,- toch een bepaald beeld ontstaat misschien? Als het nou idd een gitaar uit de "duurdere serie" is, als Stagg die uberhaubt heeft, dan zou ik misschien geneigd zijn om enige waarheid achter de TS zijn stelling te zoeken.

Kim Wilson
14 augustus 2007, 10:57
Omdat bij een verkoopprijs van €135,- toch een bepaald beeld ontstaat misschien? Als het nou idd een gitaar uit de "duurdere serie" is, als Stagg die uberhaubt heeft, dan zou ik misschien geneigd zijn om enige waarheid achter de TS zijn stelling te zoeken.
En nu niet? Waarom niet? Hij zegt dat ie meerdere gitaren heeft geprobeerd en dat deze er als zeer goed uit kwam. Waarom zou je dat in twijfel trekken? Waarom geloof je hem niet?

marcelca
14 augustus 2007, 11:04
wat een ongelooflijk stelletje zeikerds heb je hier ( niet iedereen )

ik heb het hele topic doorgelezen en iedereen loopt te zeiken over de stagg,


ikzelf ga geen mening over stagg geven omdat ik nog nooit een stagg in mijn handen heb gehad ( dat zouden misschien meer mensen moeten doen )

als iemand een argument geeft dat een fender mex veel duurder is dus dan ook beter moet zijn, heb je misschien dan wel is bedacht dat een fender gewoon veel te duur is.

er zal heus wel bespaart zijn op bepaalde onderdelen maar dat maakt het nog geen kutgitaar

zeker als een goedkope gitaar is afgesteld bij een gerenomeerde gitaarbouwer en misschien wel bepaalde dingen zijn vervangen dan acht ik het zeker niet onmogelijk dat een stagg beter, speelt ,klinkt en voelt als een fender mex

het aspect : dat ie straks niet meer waard is bij inruil :

lekker belangrijk bij een gitaar van bijvoorbeel 130 euro, procentueel gezien zal die er niet eens zo gek veel op verliezen, je raakt een gitaar altijd wel weer kwijt via MP

Danny Drug
14 augustus 2007, 11:15
als deze stagg 135 euro was..

hoeveel is er dan aan veranderd?

Piekhaar
14 augustus 2007, 11:18
Ikzelf heb een week lang in een muziekzaak stage gelopen met alleen maar stagg gitaren (electrisch, akoustisch hadden ze wel meer, maar ze waren vooral gericht op toetsen).
Toevallig in Rotterdam aan de Westersingel vlak bij Eendachtsplein?

Ik ben genoeg Stagg gitaren tegengekomen (en ook op gespeeld) die gewoon redelijk waren (SG en Strat clonen) en ook een paar die echt bagger waren.

Ik kan best geloven dat hij (toevallig) een goede Stagg is tegengekomen, als deze dan ook nog eens afgesteld is door iemand met veel verstand kan ik best geloven dat het lekkerder speelt en aanvoelt dan een Mex Fender.

Het is waar dan een Fender beter doorverkoopt, maar ik koop ook nooit een gitaar waarbij ik denk, 'heej die kan ik weer doorverkopen'. Dus als de Stagg echt beter was (na testen enzo) was ik ook zeker voor de Stagg gegaan. Boeiend dan andere mensen denken dat het ene kutgitaar is. Als ik er maar mee overweg kan.

Hendriks
14 augustus 2007, 11:24
Als de TS er gelukkig mee is , dan is dat toch geweldig voor hem en zouden we hem moeten feliciteren met zijn aankoop.Dat gebeurd ook wanneer iemand zijn Fender , Gibson , etc... hier op het forum laat zien.
Niet iedereen heeft het budget voor een "merk" gitaar en zal dan ook eerder tevreden zijn met een "iets" mindere .

nielsduursma
14 augustus 2007, 11:25
Toevallig in Rotterdam aan de Westersingel vlak bij Eendachtsplein?


Nee, toevallig niet;)

Ik fietste er laatst toevallig langs (die zaak waar ik stage liep dan:D) en ik zag een naturel tele, met een maple hals en een bigsby en zwarte slagplaat. Ding was een stagg (wist nieteens dat ze dat model hadden...) en 150 euro. Helaasch was de zaak dicht, anders had ik 'm wel even geprobeerd!

renier
14 augustus 2007, 11:35
grappig eigenlijk. zo'n forum als dit draait helemaal om 1 ding: het objectiveren van subjectieve waarnemingen.

iemand roept dat blauw mooier is dan rood, en vervolgens gaan we 10 pagina's lang discussieren of dat al dan niet waar is.

zo subjectief is het natuurlijk niet helemaal. waarschijnlijk zal het merendeel van de gitaristen de mening toebedeelt zijn dat een goede fender mex strat die goed is afgesteld een betere gitaar is dan een goede stagg die goed is afgesteld. dat mag ook wel, gezien het prijsverschil. dat daar in individuele gevallen uitzonderingen op zijn is natuurlijk goed mogelijk.

volgens mij zijn er altijd een paar dingen die hier discussie veroorzaken:

-verschil in smaak (de een vind een andere feel en geluid mooi dan de ander)
-verschil in ervaring (naarmate je langer speelt ga je andere kwaliteiten van een instrument of apperatuur waarderen dan een onervaren gitarist)
-exemplarisch bewijs (de ervaringen van iedere afzonderlijke gitaristen wijken vaak af van het gemiddelde; ik heb ook een tijdje alle fenders afgeschreven omdat ik toevallig 2 slechte na elkaar in mijn klauwen had)
- het verdedigen van de eigen aankoop; vaak kopen mensen niet iets omdat ze het mooi vinden, maar vinden ze het mooi omdat ze het gekocht hebben.


dat alles gezegd hebbende zou ik toch liever een fender mex dan een stagg gekocht hebben, maar dat terzijde.

InternEd
14 augustus 2007, 11:41
...omdat ik nog nooit een stagg in mijn handen heb gehad ( dat zouden misschien meer mensen moeten doen )

Volgens mij staat hier niet wat je bedoelt :D

Piekhaar
14 augustus 2007, 11:43
Volgens mij staat hier niet wat je bedoelt :D
Hoezo? Hij zegt dat hij geen mening geeft over Stagg omdat hij er nog nooit één getest heeft. En dat iedereen die nog nooit een Stagg heeft vast gehad er dus ook zijn mening niet over moet (en kan) geven.

Klopt als een bus toch?

renier
14 augustus 2007, 11:46
Hoezo? Hij zegt dat hij geen mening geeft over Stagg omdat hij er nog nooit één getest heeft. En dat iedereen die nog nooit een Stagg heeft vast gehad er dus ook zijn mening niet over moet (en kan) geven.

Klopt als een bus toch?

nou, je zou ook kunnen lezen dat het mischien beter was als niemand ooit een stagg in zijn handen zou hebben....

hendrix2
14 augustus 2007, 11:49
Ik heb veel ervaring met Staggs (zelf niet alleen gitaren maar ook andere instrumenten) en ook met mexicaanse Fenders.

Ik héb op heel goede staggs gespeeld MITS enige redelijke afstelbeurt. Eigenlijk vond ik de meeste staggs die ik al in mijn handen heb gehad zelf redelijk goed spelen. Af en toe bespeel ik er nog eens een van een vriend van mij en die gitaar speelt gewoon erg lekker. Lage actie zonder fretbuzz, soepele nek, niet kopzwaar ofzo...

Ik heb ook redelijk wat mexicaanse fenders bespeeld en daar zitten ook echt gitaren bij die ik nooit zou willen hebben. Die inderdaad misschien nog minder goed spelen dan zo'n stagg. Maar ik heb ook op fantastische mexicaanse fenders gespeeld. En als je het geluk hebt om een echt goede mexicaanse fender te vinden dan heb je wel een héél goede gitaar voor het geld.

Maar anderzijds als je een goede stagg vind heb je ook véél gitaar voor weinig geld.

Laat je ook niet afschrikken door het forum. 90% roept hier dat Stagg brandhout is. Maar ik weet zeker dat wanneer er 10 gitaren staan waarvan 9 fenders en 1 stagg waarvan het logo afgedekt is, dat 50% NIET de stagg eruit kan halen. Daar ben ik zelf meer dan zeker van.

Das Schaap
14 augustus 2007, 11:52
Waarom valt alles meteen in 2 extremen van de TS heeft gelijk of hij heeft ongelijk.

Wie weet hier ook maar iets over de TS, hij zou pas net nu z'n 1e gitaar kunnen hebben gekocht en nog niet veel er vanaf weten, of hij zou al heel lang kunnen spelen (wellicht 1 vd wonderkids van youtube :D ).

Dat lijkt me toch een belangrijk punt bij zoiets. Nee ik heb zijn stagg niet gezien/gehoord/bespeeld maar de logische reactie op zijn post is toch allereerst tegengas. Als iemand zegt dat Gibson/Fender etc. kut is in een topic dan krijg je ook tegengas, nu zegt iemand dat Stagg beter is, dus dan krijg je ook tegengas. Er lopen hier genoeg mensen rond die al vaak zat genoeg van alle prijsklassen en merken in de handen hebben gehad om toch wat te mogen zeggen.

En tegen G.G. zeggen dat hij er geen verstand van heeft slaat natuurlijk nergens op. :blast:

marcelca
14 augustus 2007, 11:52
Hoezo? Hij zegt dat hij geen mening geeft over Stagg omdat hij er nog nooit één getest heeft. En dat iedereen die nog nooit een Stagg heeft vast gehad er dus ook zijn mening niet over moet (en kan) geven.

Klopt als een bus toch?

dat is inderdaad exact wat ik bedoel

en van mij mogen mensen best een mening hieover hebben maar hier schemert veel door, ik heb van horen zeggen dat stagg slecht is dus een heleboel mensen roepen het mee, en dat stoort me wel een beetje..



die ander quote die is een beetje uit zijn verband doordat er maar een stukje gequote ( is dat een werkwoord :D ) is

Kakihara
14 augustus 2007, 11:52
Dit is eigenlijk een onderwerp dat aan de gang is sinds Ibanez zijn eerste Les Paul - kloon op de markt bracht ergens in de jaren 70, nergens naartoe leidt en geen einde kent. Sindsdien is er altijd een discussie geweest of een "B"-merk wel opkan tegen een "A"-merk ... Ik werd begin jaren 90 ook weggelachen toen ik riep dat mijn Vester Telecaster beter was dan de Squiers van mijn vrienden (ondermerk van Fender en daarom alleen al een pak duurder). Mijn Vester wordt nog elke dag bespeeld, de Squiers zijn verdwenen ...

Kim Wilson
14 augustus 2007, 11:54
Waarom valt alles meteen in 2 extremen van de TS heeft gelijk of hij heeft ongelijk.

Wie weet hier ook maar iets over de TS, hij zou pas net nu z'n 1e gitaar kunnen hebben gekocht en nog niet veel er vanaf weten, of hij zou al heel lang kunnen spelen (wellicht 1 vd wonderkids van youtube :D ).

...
Ik denk zelfs dat er maar weinig zijn die weten dat deze jongen inmiddels al 17 is...

guitarnijboer
14 augustus 2007, 11:58
Ik wil nog even reageren:

Ik heb geen ervaring met Stagg maar wel met Sjak. Zonder teveel in detail te treden wil ik wel zeggen dat hij het vooral vaak erg mooi weet te brengen en prachtige verhalen heeft waarbij hij zich laat voorstaan op zijn geweldige kennis en expertise. ( :sneaky: ) Neem maar eens iemand mee die echt verstand van zaken heeft en wat kritische vragen stelt....

Ik denk eerder dat er gewoon een grotere winstmarge zit op de Stagg in vergelijking met een mexicaanse fender.

Piekhaar
14 augustus 2007, 11:59
Dit is eigenlijk een onderwerp dat aan de gang is sinds Ibanez zijn eerste Les Paul - kloon op de markt bracht ergens in de jaren 70, nergens naartoe leidt en geen einde kent. Sindsdien is er altijd een discussie geweest of een "B"-merk wel opkan tegen een "A"-merk ... Ik werd begin jaren 90 ook weggelachen toen ik riep dat mijn Vester Telecaster beter was dan de Squiers van mijn vrienden (ondermerk van Fender en daarom alleen al een pak duurder). Mijn Vester wordt nog elke dag bespeeld, de Squiers zijn verdwenen ...
Ik heb ook een Vester! Inmiddels wel verbouwd, maar echt een superding! Alleen de pick-ups vond ik minder.

Hendriks
14 augustus 2007, 12:02
Ik denk zelfs dat er maar weinig zijn die weten dat deze jongen inmiddels al 17 is...

Toen ik 17 was had ik een plank van spaanplaat met de actie van een pijl en boog (75 gulden) , ik had toen heel graag een Stagg gehad.

Kim Wilson
14 augustus 2007, 12:05
Toen ik 17 was had ik een plank van spaanplaat met de actie van een pijl en boog (75 gulden) , ik had toen heel graag een Stagg gehad.
Ik neem aan dat je toen al wel wist wat wel en niet goed was. Als iemand van 11 nou met zo'n verhaal aankomt, kun je het nog wat relativeren. Maar deze jongen is 17, ik neem aan dat hij wel wat beter in staat is objectief te oordelen.

InternEd
14 augustus 2007, 12:07
Ik denk dat leeftijd er veel minder toe doet dan (speel)ervaring. Al ben je 40 en het is de eerste gitaar die je in je handen houdt, dan is dat nog moeilijk te beoordelen.

Kim Wilson
14 augustus 2007, 12:12
Ja goed, da's waar. Maar in een post zegt hij dit:


.. en k heb op een godin gespeelt .. en fender strat amerikaan ... maar de stagg kwam voor mij het beste uit de bus .. punt uit ...
Waarom zou je er dan aan twijfelen? Het lijkt mij dat hij een bijzonder goeie keus heeft gemaakt door niet achter de meute aan te lopen en te oordelen met zijn eigen oren en vingers. Iets wat hier zo gepredikt wordt. Maar nu is het een Stagg, en heeft ie een wereldfout begaan. Raar volkje...

Hendriks
14 augustus 2007, 12:12
Ik neem aan dat je toen al wel wist wat wel en niet goed was. Als iemand van 11 nou met zo'n verhaal aankomt, kun je het nog wat relativeren. Maar deze jongen is 17, ik neem aan dat hij wel wat beter in staat is objectief te oordelen.

Ik wou wel wat beters , maar kon dat gewoon niet betalen.

guitarnijboer
14 augustus 2007, 12:13
Aan de andere kant: hoe groot is de buil die je je kan vallen voor slechts 112,- Euro....

http://www.pianelli.de/de/standard-fat-s-e-gitarre-stagg-s402_a3426.html?id=de1aa62903336b8c431f103ce7378e5 3

Rikguitar
14 augustus 2007, 15:02
Jongens .. de rest heeft zwier niet gezecht maar ik ... k heb dingen op gezocht en gesproken met vrienden die ook veel van gitaren af weten ...
k heb hem daar alleen gekocht ... het komt misschien zo over dat zwier dat gezecht heeft, omdat op internet nog al gauw iets lijkt omdat sommige dingen nie goed overkomen ,duss dit is onzin ... voor mij persoonlijk speelt de stagg net zo lekker of lekkerder dan de andere waar ik op gespeelt heb .. en toevallig had zwier hem...
punt uit ... dit slaat tog compleet nergens op ... Sjak zwier heeft hier helemaal niks mee te maken voor de rest .. alleen dat ik hem bij hem gekocht heb :S ... en hij kwam met meerdere gitaren aan ,... en deze wou ik gewoon omdat hij lekkerdere speelde dan de andere vergeleken met de prijs :S .. sjonge jonge jonge ...

Rikguitar
14 augustus 2007, 15:07
Kleine aanpassing hierop: de TS zegt dat hij een goeie Stagg heeft gekocht, en iedereen hier op dit forum denkt te weten dat ie een kutgitaar heeft. Niemand heeft die gitaar van Rik gezien of bespeeld, en ik denk dat ruim 60% van de mensen die in dit topic gereageerd heeft, zelf nog nooit een Stagg bespeeld heeft, maar wel iedereen lekker napraat.

dat is waar ... deze stagg is de eerste stagg waar k ooit op gespeelt heb.
Ik denk dat iedereen het eens moet proberen. Want het is idd vaak na praten .

dr.distortion
14 augustus 2007, 15:16
Gefeliciteerd met je aankoop! JIJ moet er op spelen en niemand anders dan JIJ kan deze beoordelen...hopelijk heb je er nog heel lang plezier van!!!

Rikguitar
14 augustus 2007, 15:29
hee mensen ik ben blij dat er ook serieus gereageerd is. Ik liep ook mee met de mensen die zeiden dan stagg slecht was. EN moet je nou kijken, ik ben weg van de stagg. K heb op dit moment de fender strat 40 jarig bestaan van m'n overbuurman te leen. M'n eigen greg bennett trorino en een squier strat uit 1992. En ik moet zegge dat k 3 uur die 4 gitaren gecheckt heb en m'n lijstje is als volgt
1. Stagg
2.Squier
3. Greg
4. fender

en met name omdat de fender slob en te schel klinkt.. er zit voor mij te weinig power in.. misschien omdat hij bij van gorp gekocht is en niet goed afgesteld is, ik weet het niet. Ik heb ook nog een droom waar ik voor wil sparen, een Dikke custome made chopper.

En een goede gitarist kan uit een goedkope gitaar net zo mooie geluiden halen als uit een dure...

en nogmaals bedankt dat er mensen serieus gereageerd hebben !

eazy G
14 augustus 2007, 15:53
Hé Macho, lees dan ook even de rest van mijn posts, wil je?
Dan zie je dat ik deze jongen serieus antwoord heb gegeven en alleen gevraagd heb of hij die puntjes weg wil halen. Die zijn nutteloos en maken het lezen niet bepaald prettig.

En nee, leeftijd of zelfs dyslectie is geen excuus om zomaar overal puntjes te plaatsen, wel dan????

Macho...? waarom ben ik een macho?
Ik heb al je posts gelezen, Je hebt zn berichten kunnen lezen en serieus geantwoord.
Waarom dan, toch nog ff uit de hoogte reageren en hem wijzen op zn spelfouten en zeggen dat zn posts bijna niet leesbaar en bijna niet serieus te nemen zijn.
toch vaag?

ACSlater
14 augustus 2007, 16:23
Macho...? waarom ben ik een macho?
Ik heb al je posts gelezen, Je hebt zn berichten kunnen lezen en serieus geantwoord.
Waarom dan, toch nog ff uit de hoogte reageren en hem wijzen op zn spelfouten en zeggen dat zn posts bijna niet leesbaar en bijna niet serieus te nemen zijn.
toch vaag?

Omdat zijn Nederlands dermate slecht is dat het storend is. Vast door het vele msn-en, waar vaak losse zinnen zonder interpuntcie en hoofdletters gestuurd worden. Als je na elke zin een enter geeft, blijft het redelijk leesbaar maar zo'n heel verhaal als de eerste in dit topic leest behoorlijk irritant.

Orgasmocaster
14 augustus 2007, 16:26
Ik ben blij voor Rik dat ie blij met zn Stagg is.
Maar ik vindt wel dat het belangrijk is om beginnende (TS heeft al 4 gitaren dus waarschijnlijk geen beginner.) en Naive gitaristen te waarschuwen voor verkopers.. en dan vooral verkopers van gitaren. het maakt niet uit hoe goed ze bekend staan en hoeveel verstand ze dr van hebben, ze hebben maar een doel: zo veel mogelijk verkopen met zoveel mogelijk marge. ze proberen er achter te komen wat je budget is, en ze vertellen je dan precies wat je wilt horen! Ik wil ook wel es een gitaar met opgevoerde elementen!

Soms als een gitaarverkoper mij aanspreekt met een bullshit verhaal speel ik wel es dom omdat het zo entertaining kan zijn met wat voor crap argumenten ze aankomen ;)

Kim Wilson
14 augustus 2007, 16:30
@ ACSlater>
Nog even terugkomend op deze vraag, ik ben namelijk wel benieuwd:

Citaat:
Origineel gepost door ACSlater
Omdat bij een verkoopprijs van €135,- toch een bepaald beeld ontstaat misschien? Als het nou idd een gitaar uit de "duurdere serie" is, als Stagg die uberhaubt heeft, dan zou ik misschien geneigd zijn om enige waarheid achter de TS zijn stelling te zoeken.



En nu niet? Waarom niet? Hij zegt dat ie meerdere gitaren heeft geprobeerd en dat deze er als zeer goed uit kwam. Waarom zou je dat in twijfel trekken? Waarom geloof je hem niet?

Orgasmocaster
14 augustus 2007, 16:30
ps: om te bewijzen dat ik zelf ook niet merkgeil ben:
ik geef liever meer geld uit aan warmoths dan aan Fenders, terwijl het een feit is dat Warmoths in de eerste instantie duurder zijn dan Fenders, maar op (bijv) ebay heel erg weinig opbrengen omdat dr geen merkje opstaat. toch is de kwaliteit gelijk of beter dan de gemiddelde US fender.

pupanus1
14 augustus 2007, 16:41
@kim

no offence maar wat ben jij een irritant stokertje zeg damn

@TS

Veel plezier met je nieuwe gitaar, als jij er tevreden mee bent is dat toch het belangrijkste? Ik zelf heb nog nooit een fatsoenlijke Stagg vast gehad maar ja die waren dan ook niet afgesteld. Ik hoop alleen dat de Stagg long lasting is, mn neefje had er 1 en die viel na een half jaar uit elkaar..

Maar ach voor 135 euro who cares anyway:)

Kim Wilson
14 augustus 2007, 16:45
@kim

no offence maar wat ben jij een irritant stokertje zeg damn

...
Mijn excuses daarvoor als het zo overkomt. Dat was niet de bedoeling. Maar ik kan me er wel serieus een beetje boos over maken als anderen al een oordeel klaar hebben liggen zonder ook maar één enkel feit te kennen van de TS of de gitaar. En ja, dan wil ik misschien wel iets te lang doorzeuren. Feliciteer die jongen in plaats van hem af te branden op non-argumenten. Dat is mijn punt.

Verder zal ik er over ophouden. :)

Dark_Tranquillity
14 augustus 2007, 16:49
Mijn excuses daarvoor als het zo overkomt. Dat was niet de bedoeling. Maar ik kan me er wel serieus een beetje boos over maken als anderen al een oordeel klaar hebben liggen zonder ook maar één enkel feit te kennen van de TS of de gitaar. En ja, dan wil ik misschien wel iets te lang doorzeuren. Feliciteer die jongen in plaats van hem af te branden op non-argumenten. Dat is mijn punt.

Verder zal ik er over ophouden. :)

Helemaal mee eens!

@ TS Gratz, het zijn best leuke gitaartjes moet ik zeggen trouwens :P

gnoeontheboard
14 augustus 2007, 16:54
Als jij zo overtuigt bent van je gelijk, waarom kom je de mensen hier dan vragen welke er beter is, de Fender Mex of de Stagg? Lijkt me een beetje overbodig dan om dat te vragen als je je mening toch al gevormt hebt, en zo defensief reageert als mensen een andere mening zijn toegedaan dan jou...

Hier sluit ik mij bij aan.
Hier heeft Stagg nu eenmaal een rot reputatie, dat is niet voor niets. Dat komt namelijk omdat tientallen ( of nog wel meer ) mensen met jaren ervaring, allemaal zo'n ding in handen gehad en hun oordeel getrokken.
Nou wil ik niet meteen met mijn oordeel over jou klaarstaan, ik zou zelf ook nog niet zo veel verschil tussen een Stagg en een MIM Fender zien. Maar je kan wat meer van die mensen aannemen, die mensen hebben mij immers aan mijn London City geholpen die volgens iedereen die hem ziet, uitstekend is. ( over reputaties gesproken! )

Maar goed, veel plezier met je Stagg, en late het je smaken...ofzo.

sjoerd5
14 augustus 2007, 16:55
De naam Stagg valt en bam: 10 pagina's.
Ik weet niet hoeveel jij er voor betaald hebt.
Maare ik heb zo'n cheopo stagg LP, aan sommige kanten nog best goed.
Maar op andere vlakken idd puur poep.
Ik hoop morgen de electronica een klein beetje onder handen te nemen.

Waarschijnlijk zijn die dingen gesoldeerd door een persoon uit China die
het woord soldeerbout kent.:chicken:

ACSlater
14 augustus 2007, 16:56
@ ACSlater>
Nog even terugkomend op deze vraag, ik ben namelijk wel benieuwd:

Citaat:
Origineel gepost door ACSlater
Omdat bij een verkoopprijs van €135,- toch een bepaald beeld ontstaat misschien? Als het nou idd een gitaar uit de "duurdere serie" is, als Stagg die uberhaubt heeft, dan zou ik misschien geneigd zijn om enige waarheid achter de TS zijn stelling te zoeken.

Ik stuur je wel een pm omdat ik dit topic redelijk vind ontsporen en daar eigenlijk niet (verder) aan mee wil werken.

Kim Wilson
14 augustus 2007, 16:57
Ik stuur je wel een pm omdat ik dit topic redelijk vind ontsporen en daar eigenlijk niet (verder) aan mee wil werken.
Da's goed. :)

Megadeth_
14 augustus 2007, 16:59
is je argument nou dat omdat de mex iets duurder is moet hij per definitie ook beter zijn?
dat zou handig zijn!
maakt dit forum voor de toekomst ook gelijk een stuk simpeler.

IETS duurder? Hij kost 3x zoveel, dan kan je al een héél sterk vermoeden hebben. En ik heb ook niet gezegd dat hij beter is. 'k Ben benieuwd wat beide gitaren door een lampenversterker zouden geven, er zou waarschijnlijk iemand snel van oordeel veranderen.

frekie
14 augustus 2007, 17:01
Ik heb een MIM Fender strat en tele gehad, waren beide dooie planken, zat geen resonantie in. Ik heb een RW Strat van 175 euri waar ik heerlijk mee kan klooien, net hardtail gemaakt, vast brugje erop gezet. Er zit wat werk aan maar er valt best iets van te maken, het is zijn geld iig waard. Kan ik van MIM Fender en Epiphone (nieuwprijzen) niet zeggen. Anderzijds verkoopt MIM Fender idd weer probleemloos, RW/Stagg wil niemand hebben. Tipje voor Strats en Teles: London City.

Rikguitar
14 augustus 2007, 17:24
Jongens .. de rest heeft zwier niet gezecht maar ik ... k heb dingen op gezocht en gesproken met vrienden die ook veel van gitaren af weten ...
k heb hem daar alleen gekocht ... het komt misschien zo over dat zwier dat gezecht heeft, omdat op internet nog al gauw iets lijkt omdat sommige dingen nie goed overkomen ,duss dit is onzin ... voor mij persoonlijk speelt de stagg net zo lekker of lekkerder dan de andere waar ik op gespeelt heb .. en toevallig had zwier hem...
punt uit ... dit slaat tog compleet nergens op ... Sjak zwier heeft hier helemaal niks mee te maken voor de rest .. alleen dat ik hem bij hem gekocht heb :S ... en hij kwam met meerdere gitaren aan ,... en deze wou ik gewoon omdat hij lekkerdere speelde dan de andere vergeleken met de prijs :S .. sjonge jonge jonge ...

Saf
14 augustus 2007, 18:01
blijf het volgens en het is echt te bizar voor woorden deze discussie. ik kan het nog zwart witter zeggen ehb op een gibson lefty les paul gespeeld toe nwe in duitsland in zo'n muzieksupermarkt waren en ik van mijn chinees squiertje beter spelen en klinken waarom? is mijn squier dan beter dan die gibson? ik denk van niet ik denk dat het je persoonlijke smaak is. ik heb een oude fender musicmaster bas uit 75 speelt als een droom toch moet ik toegeven dat ik de hals van de squier hello kitty bronco bas (160 euro) en net wat fijnere feel vind hebben. Ik denk zelfs dat hij er neit voor onder doet. Daarin tegen ooit op een alembic gespeeld die ik no offence zwaar klote vond.
Over smaak valt niet te twisten maar ik zie hier al een 10 pagina lange poging

Die richwood tele die ik in mijn eerdere post bedoelde kocht ik nieuw voor 89 euro incl. verzending. Waar vind je een losse goede kwalteits alder body voor dat geld. (die tele body had zelf niet dat sleufje voor de wiring onder de slagplaat dus was zelfs zonder slagplaat mooi) en dat is wel vaker met dit soort goedkopere merken. Ik zie op MP ook wel body voorbij komen die verkocht worden voor 150 euro als een ideale start voor je zelfbouw proect terwijl ik bijna zeker weet dat de complete gitaar minder ksotte. Voor een goede massief houten body van zeg een strat krijg je al een 75 tot 100 euro als je het goed weet te verkopen. dus voor 113 kun je, je niet een buil vallen.

Dus gast veel plezier met die stagg. maar leave de puntjes

Orgasmocaster
14 augustus 2007, 18:06
maar ik kwam kijken met een budget van 700 euro .. en niet met 150...
duss je moet bij een goeie zaak gaan die om gitaren geven .. niet bij een zaak die van alles verkoopt..(vind k dan)

en dan nog zou het me niets verbazen dat ie nog steeds meer winst maakt op de Stagg. Kijk maar es op ebay, gitaren van merken zoals Titan en Indiana (wat waarschijnlijk uit dezelfde fabriek als Stagg komt) worden voor $22 b.i.n. aangeboden. dus het zou goed kunnen dat die inkoop prijs hier ook zo laag zit. Als Zwier 15 Minuutjes even de trussrod afstelt, de fretjes polijst, dan heb je snel 127 E verdient.. (bij wijze van spreken)

Rikguitar
14 augustus 2007, 18:37
en dan nog zou het me niets verbazen dat ie nog steeds meer winst maakt op de Stagg. Kijk maar es op ebay, gitaren van merken zoals Titan en Indiana (wat waarschijnlijk uit dezelfde fabriek als Stagg komt) worden voor $22 b.i.n. aangeboden. dus het zou goed kunnen dat die inkoop prijs hier ook zo laag zit. Als Zwier 15 Minuutjes even de trussrod afstelt, de fretjes polijst, dan heb je snel 127 E verdient.. (bij wijze van spreken)

maar dat geloof ik weer niet, want fender verdient veel meer dan stagg.
ze hebben een naam, ze kunne daarom veel meer vragen dan stagg.
Fender maakt ook veel meer reclame wat dus duurder kost.
Fender zal ook veel meer mensen hebben die bezig zijn aan de gitaren waar je dus ook allemaal voor betaald. terwijl ze bij stagg soms goede gitaren maken voor weinig geld.

G.G.
14 augustus 2007, 19:21
En tegen G.G. zeggen dat hij er geen verstand van heeft slaat natuurlijk nergens op. :blast:

Is dat werkelijk gezegt? Wie had dat gore lef :o

G.G.
14 augustus 2007, 19:27
na gekeken door Zwier en hij heeft , zo als hij het noemt, de elementen opgevoerd...

Als hij dit werkelijk gezegd heeft (elementen opvoeren) dan kan dit topic behoorlijk schadelijk zijn voor zijn reputatie (jammer dat Zwier geen account heeft hier om te reageren) Elementen opvoeren? Wat is dat? Preamp inbouwen? opnieuw wikkelen met meer windingen? of gewoon wat dichter tegen de snaren schroeven?

guitarnijboer
14 augustus 2007, 19:39
Als hij dit werkelijk gezegd heeft (elementen opvoeren) dan kan dit topic behoorlijk schadelijk zijn voor zijn reputatie (jammer dat Zwier geen account heeft hier om te reageren) Elementen opvoeren? Wat is dat? Preamp inbouwen? opnieuw wikkelen met meer windingen? of gewoon wat dichter tegen de snaren schroeven?

Nou, daar ben ik dus ook reuze benieuwd naar!

bass blom
14 augustus 2007, 19:44
dat vroeg ik me op pagina 2 ook al af..


is dit nou reclame voor sjak zwier? :o

G.G.
14 augustus 2007, 20:00
dat vroeg ik me op pagina 2 ook al af..

Enige die uitleg kan geven hierover is Sjak zelf. Heb hem een mailtje gestuurd. We horen wel....

bass blom
14 augustus 2007, 20:01
ben benieuwd..

Braindead
14 augustus 2007, 20:04
Zou het misschien ook kunnen zijn dat hier niet het hele verhaal vertelt wordt? Misschien dat Zwier zijn advies nog op basis van andere gezegde dingen (wensen toekomstplannen etc) heeft gebaseerd?

Dus RIck, wat heb je hem nog meer vertelt. :-)

Of misschien had Zwier momenteel wel niet zo'n goed exemplaar staan van de Fender Mexico strat. Zou ook kunnen, en dat deze Stagg dan deze jongen in ieder geval even een een jaartje vooruit laat kunnen. Wellicht denkt Zwier wel dat hij toch nog niet precies weet wat ie wil ofzo...

Ik weet het, het zijn allemaal maar hypothesen maar het zou kunnen.

Of Zwier wilde gewoon van zijn Stag af, dat kan inderdaad ook. Ook iemand met een goede reputatie kan niet weten dat dit verhaal zo breed uitgemeten op gitaarforum gaat belanden..... (had ie kunnen weten :-)

Ben wel benieuwd wat er voor antwoord komt van Zwier himself

Dreamer
14 augustus 2007, 20:05
Maar wat ik duss op internet las was .. dat fender mexico een populieren houte body heeft en de stagg een Amerikaanse elze(alders) ...



:???: mexicaanse fender word van alder gemaakt, heb er zelf een.

drap
14 augustus 2007, 20:09
Volgens mij heeft Rikguitar een hele grote duim. Er staan zoveel dingen in dit topic door hem gezegd waar je je vraagtekens bij kunt zetten, ik geloof er echt allemaal geen fuck meer van. Verder hoop ik dat ie een hoop plezier gaat beleven met z'n nieuwe gitaar.

edit: Ik heb ook een Mexicaanse Fender gehad, ik kan het beamen wat een post hierboven staat.

Braindead
14 augustus 2007, 20:15
Haha, dan kan het ook nog leuk worden als Zwier straks zijn mailtje klaar heeft. Helaas heb ik echt zo goed als geen ervaring met Stagg gitaren dus kan er geen zinnig woord over zeggen......

En Rick wens ook ik veel plezier met zijn Stagg. Beauty is in the eyes of the beholder zeggen ze toch?




Volgens mij heeft Rikguitar een hele grote duim. Er staan zoveel dingen in dit topic door hem gezegd waar je je vraagtekens bij kunt zetten, ik geloof er echt allemaal geen fuck meer van. Verder hoop ik dat ie een hoop plezier gaat beleven met z'n nieuwe gitaar.

edit: Ik heb ook een Mexicaanse Fender gehad, ik kan het beamen wat een post hierboven staat.

Kaboemba
14 augustus 2007, 20:16
Jongens jongens jomgens, elke winkel heeft 1 of meer goedkope merken in de winkel, ze moeten wel om klanten te krijgen.

Als er dan een beginner komt die niet alles van een gitaar weet maar toch een uitleg wil dan kan ik me voorstellen dat je met een beetje jip en janneke taal komt (opgevoerde elementen).

Die goedkope dingen kunnen best redelijke exemplaren tussen zitten en dat ze er winst op maken lijkt mij niet meer dan logisch, een bedrijf draait niet op liefdadigheid.

Verder denk ik dat een goede winkel een goed advies zal geven, gitaristen zijn nu niet mensen die snel tevreden zijn over hun spulen dus grote kans dat je in de koop der jaren meer aan de klant kwijt kan. Met een lul verhaal kom je er dan niet.

bass blom
14 augustus 2007, 20:20
maar hij zegt dat ie met 700 euro kwam :o

Kaboemba
14 augustus 2007, 20:26
maar hij zegt dat ie met 700 euro kwam :o

Okee maar misschien vond de verkoper wel dat hij meer had aan een goedkope gitaar als beginner. Je zou zelfs kunnen stellen dat dat verstandig is.

Rikguitar
14 augustus 2007, 20:36
Jongens .. de rest heeft zwier niet gezecht maar ik ... k heb dingen op gezocht en gesproken met vrienden die ook veel van gitaren af weten ...
k heb hem daar alleen gekocht ... het komt misschien zo over dat zwier dat gezecht heeft, omdat op internet nog al gauw iets lijkt omdat sommige dingen nie goed overkomen ,duss dit is onzin ... voor mij persoonlijk speelt de stagg net zo lekker of lekkerder dan de andere waar ik op gespeelt heb .. en toevallig had zwier hem...
punt uit ... dit slaat tog compleet nergens op ... Sjak zwier heeft hier helemaal niks mee te maken voor de rest .. alleen dat ik hem bij hem gekocht heb :S ... en hij kwam met meerdere gitaren aan ,... en deze wou ik gewoon omdat hij lekkerdere speelde dan de andere vergeleken met de prijs :S .. sjonge jonge jonge ...

G.G.
14 augustus 2007, 20:43
Haha, dan kan het ook nog leuk worden als Zwier straks zijn mailtje klaar heeft. Helaas heb ik echt zo goed als geen ervaring met Stagg gitaren dus kan er geen zinnig woord over zeggen......



Misschien eindelijk een uitleg op een verhaal waar we alleen maar één kant van kennen. Ik ben ook benieuwd. Maar de reactie die ik terug krijg, die hou ik voor mijzelf, en ga ik niet hier posten. Dat vind ik niet fair. Ik stel hem persoonlijk een vraag via mail, dus het antwoord dat ik terug krijg is ook voor mij persoonlijk bedoeld.

Reageren op dit forum kan natuurlijk altijd. Hoop dat Sjak Zwier dat gaat doen, hebben we eindelijk duidelijkheid, want ik heb ook het idee dat er wat onzin in het topic staat.

bass blom
14 augustus 2007, 20:45
inderdaad, uit die mail plakken zou niet netjes zijn.
je zou hem kunnen vragen of het mag :D

G.G.
14 augustus 2007, 20:55
inderdaad, uit die mail plakken zou niet netjes zijn.
je zou hem kunnen vragen of het mag :D

Als het goed is bekijkt ie mijn link, en dan hoor ik het wel. Gaan we verder nu niet over door a.u.b.

guitarnijboer
14 augustus 2007, 20:56
Plakken lijkt mij idd niet ok maar kun je dan niet in je eigen woorden uitleggen wat opvoeren is? Ik ben ontzettend benieuwd en om hem nu allemaal een mailtje te sturen......

Rikguitar
14 augustus 2007, 21:09
Jongens .. de rest heeft zwier niet gezecht maar ik ... k heb dingen op gezocht en gesproken met vrienden die ook veel van gitaren af weten ...
k heb hem daar alleen gekocht ... het komt misschien zo over dat zwier dat gezecht heeft, omdat op internet nog al gauw iets lijkt omdat sommige dingen nie goed overkomen ,duss dit is onzin ... voor mij persoonlijk speelt de stagg net zo lekker of lekkerder dan de andere waar ik op gespeelt heb .. en toevallig had zwier hem...
punt uit ... dit slaat tog compleet nergens op ... Sjak zwier heeft hier helemaal niks mee te maken voor de rest .. alleen dat ik hem bij hem gekocht heb :S ... en hij kwam met meerdere gitaren aan ,... en deze wou ik gewoon omdat hij lekkerdere speelde dan de andere vergeleken met de prijs :S .. sjonge jonge jonge ...

Danny Drug
14 augustus 2007, 21:10
dat is wat hij gezecht had .


GODSAMME!

Die stagg mag je houden. Als dit de manier is waarop jij spelt, hoop ik dat je van de rest van je leven alleen nog maar Staggs koopt.

en deze jongen is 17?

Rik, ik wens je veel plezier met je gitaartje, ik hoop dat je meer talent hebt voor gitaar spelen dan voor spellen.

Ook ben ik erg benieuwd naar de inhoud van het mailtje.

Maurice_732
14 augustus 2007, 21:11
post ff een foto van je gitaar.
Wil wel s weten hoe eeen goede stagg eruit ziet

Kaboemba
14 augustus 2007, 21:14
Hoezo gezecht is toch heel normaal, gezecht gezeit gezechtet.

Maar serieus 17 en dan zo beroerd schrijven en zinnen opbouwen ?
Zelfs ik doe het nog beter en ik heb nog nooit, nog nooit, een voldoende voor dictee gehad.

Danny Drug
14 augustus 2007, 21:14
en deze wou ik gewoon omdat hij lekkerdere speelde dan de andere vergeleken met de prijs :S

dus, een Stagg is niet beter. Jij voelt gewoon niet dat een Fender beter is, omdat je je dood staart op de prijs?

drap
14 augustus 2007, 21:20
Jongens .. de rest heeft zwier niet gezecht maar ik ... k heb dingen op gezocht en gesproken met vrienden die ook veel van gitaren af weten ...
k heb hem daar alleen gekocht ... het komt misschien zo over dat zwier dat gezecht heeft, omdat op internet nog al gauw iets lijkt omdat sommige dingen nie goed overkomen ,duss dit is onzin ... voor mij persoonlijk speelt de stagg net zo lekker of lekkerder dan de andere waar ik op gespeelt heb .. en toevallig had zwier hem...
punt uit ... dit slaat tog compleet nergens op ... Sjak zwier heeft hier helemaal niks mee te maken voor de rest .. alleen dat ik hem bij hem gekocht heb :S ... en hij kwam met meerdere gitaren aan ,... en deze wou ik gewoon omdat hij lekkerdere speelde dan de andere vergeleken met de prijs :S .. sjonge jonge jonge ...

Ah, dat verklaart een hoop. Sjak Swier heeft dus helemaal niet gezegd dat die Stagg beter was dan de Mexicaanse Fender. Je kan trouwens wel gauw je eerste post aanpassen, maar je eigen opmerking is al meerdere keren gequote. Ga nou gewoon lekker gitaar spelen en verkoop niet zo van die onzin.

G.G.
14 augustus 2007, 21:21
Rik, waarom heb je al je posts op de eerste pagina geëdit?

EDIT: Drap was me voor.

renier
14 augustus 2007, 21:22
maar dat geloof ik weer niet, want fender verdient veel meer dan stagg.


Oja? vergis je daar niet in, ik denk dat je heel erg stil wordt als je de jaarcijfers van die grote chinese en koreaanse bouwers ziet.

Duurdere gitaren betekent niet automatisch meer winst.



ze hebben een naam, ze kunne daarom veel meer vragen dan stagg.
Fender maakt ook veel meer reclame wat dus duurder kost.
Fender zal ook veel meer mensen hebben die bezig zijn aan de gitaren waar je dus ook allemaal voor betaald. terwijl ze bij stagg soms goede gitaren maken voor weinig geld.

Tja, je lokt het ook wel een beetje zelf uit met je ongenuanceerde uitspraken.
Jesus, JIJ hebt een stagg gekocht die je beter vind klinken dan een mex fender in dezelfde winkel! Good for you! Moet daar nou zo'n hoop geleuter over winsten, reclame, merken en weet ik wat omheen? Wees er gewoon blij mee en speel er lekker op, in plaats van ons allemaal te willen overtuigen dat stagg betere gitaren maakt dan fender.

Je hebt een goeie gitaar gekocht voor een spotprijs. Prima, enjoy!

ps: Let inderdaad eens op je schrijfstijl en spelling: werkwoorden in meervoud hebben een N erachter en het is OF "is duurder" OF "kost meer". noem het maar miereneukerij, maar op een forum is dat naast je mening het enige waar mensen je op kunnen beoordelen.

Rikguitar
14 augustus 2007, 21:23
MIJN FOUT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! oke ... Klaaaaar ......

G.G.
14 augustus 2007, 21:24
Zwier heeft dus geen onzin uitgekraamd. Reputatie gered.

Rikguitar
14 augustus 2007, 21:27
ja mijnnnnnnnnnnnnnnnnnnn fout .... SORRRRRRRRRYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY YYYYYY .... k ben gewoon koppig oke ..!!!!!!!!! weet iedereen het nu op gitaarnet het .. Bedankt ... ik bied me excusses aan...

G.G.
14 augustus 2007, 21:28
ja mijnnnnnnnnnnnnnnnnnnn fout .... SORRRRRRRRRYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY YYYYYY .... k ben gewoon koppig oke ..!!!!!!!!! weet iedereen het nu op gitaarnet het .. Bedankt ... ik bied me excusses aan...

Lijkt me een prachtig moment voor een slotje. Modjes, als jullie meelezen....

Rikguitar
14 augustus 2007, 21:30
Bedankt .. eindelijk .. mag k wel blij zijn met m'n nieuwe gitaar...

hendrix2
14 augustus 2007, 21:31
Nee, niet klaar denk ik.
Jij laat eerst een hoop mensen vermoeden dat de persoon die jou een gitaar verkocht je echt zegt dat die gitaar veel beter is dan een andere. Nu blijkt dit een dubieuze opmerking te zijn van de verkoper zeker omdat je er enkele andere dingen bij vertelt (elementen opgevoerd?) die de verkoper jou vertelde.
Blijkt als er iemand een beetje uitleg vraagt aan de verkoper zelf dat jij gauw terugkrabbelt en je post aanpast enzo.
Het is niet fair van jou want je maakt de situatie voor de heer Zwier eigenlijk niet zo mooi. Zeker op dit forum. Straks vraagt een beginner hier of hij er goed aandoet om bij J.Zwier een gitaar te kopen en krijgt hij antwoord: 'nee, die verkoopt liever staggs dan wat anders'. Dat is ook niet de bedoeling.

Als jij je nieuwe gitaar beter vind, SUPER!! Echt waar, respect dat je deze kiest dan, weinigen zouden het doen, alleen al omdat er Stagg op staat. Maar verkondig dit dan niet als een mening van een ander, da's niet erg netjes.

En je doet best wat aan je spelling want je lijkt eerder 10 jaar ofzo. Dat zorgt er mede voor dat je niet altijd serieus genomen word. Als persoon van 17 jaar zou het triest zijn als je niet beter kon schrijven dan dit.

edit: ik was dit al aan het typen voor bovenstaande post

Squier4ever
14 augustus 2007, 21:31
Bedankt .. eindelijk .. mag k wel blij zijn met m'n nieuwe gitaar...

hou je nou eens op met die fucking irritante teringpuntjes tussen elk fucking woordje?
word er een beetje gek van....

bass blom
14 augustus 2007, 21:33
wel een beetje laf... dat je... al je posts... nu veranderd hebt...
bang dat... de meester... ze zou lezen?

Rikguitar
14 augustus 2007, 21:34
Ik heb me excuses al aan geboden ! En ik heb dyslectie ja, sorry voor de spellings fouten en ik zal kappe met de puntjes.

Kan er nou eindelijk een Slot op.

Squier4ever
14 augustus 2007, 21:35
Ik heb me excuses al aan geboden ! En ik heb dyslectie ja, sorry voor de spellings fouten en ik zal kappe met de puntjes.

Kan er nou eindelijk een Slot op.


dyslectie vind ik geen excuus voor al die puntjes, sorry als mensen mij nu onredelijk vinden.

maar idd slotje een nooit meer een positief woord over Stagg aub!

drap
14 augustus 2007, 21:36
hou je nou eens op met die fucking irritante teringpuntjes tussen elk fucking woordje?
word er een beetje gek van....

Die puntjes zijn hem niet vreemd, dat deed ie bij eerdere accounts ook al. Wat zeg ik nou weer... :roll:

Squier4ever
14 augustus 2007, 21:38
Die puntjes zijn hem niet vreemd, dat deed ie bij eerdere accounts ook al. Wat zeg ik nou weer... :roll:

drap ga nou niet zeggen dat jij een stagg hebt gekocht :o:o!

guitarnijboer
14 augustus 2007, 21:38
GODSAMME!

Die stagg mag je houden. Als dit de manier is waarop jij spelt, hoop ik dat je van de rest van je leven alleen nog maar Staggs koopt.

en deze jongen is 17?

Rik, ik wens je veel plezier met je gitaartje, ik hoop dat je meer talent hebt voor gitaar spelen dan voor spellen.

Ook ben ik erg benieuwd naar de inhoud van het mailtje.

Ik zou het niet zo in deze bedekte termen zeggen :D maar inderdaad vraag je je af wie er aan de andere kant van de monitor zit!

Wat ik weet van Sjak is dat hij de laatste keer dat ik er was erg enthausiast was over de LC gitaartjes. Hij beweerde dat als die door hem afgesteld en bewerkt waren ze beter speelden en klonken dan een Fender. Ik weet niet of je dit nu echt zo letterlijk moet nemen of dat Sjak bedoeld dat het best goede gitaartjes zijn waar met een beetje aandacht heel wat uit te halen valt. Ondanks dat ik niet Sjaks grootste fan ben denk ik dat ie enkel goede bedoelingen heeft en voor beginnende gitaristen voor erg weinig een goed afgesteld en lekker bespeelbaar product wil leveren. En dat is hem kennelijk gelukt.

Ik denk dat de TS misschien nog niet oud genoeg is om te weten hoe je sommige zaken moet interpreteren en/of zich een beetje verliest in zijn eigen fantasie.....

Ik heb trouwens veel later eens zo'n LC Comet in mijn handen gehad, overigens niet afgesteld door Sjak, maar euh... Beslist niet verkeerd voor die paar centen! Alleen een iets te Ibanezsige radius, maar misschien verschilt dat per model.

drap
14 augustus 2007, 21:39
drap ga nou niet zeggen dat jij een stagg hebt gekocht :o:o!

Eh... neh, maar dat is omdat ze er niet linkshandig zijn. Anders had ik er zo eentje gekocht. Echt massief hout voor een schijntje!

Rikguitar
14 augustus 2007, 21:40
OKE >>> K HEB HET VERNEUKT >>> HET IS MIJN FOUT >>> IK WAS TE ENTHAUSIAST >>> HET IS MIJN SCHULD >>> EN VOOR DE REST HEEFT NIEMAND ER MEE TE MAKEN.

PUNT UIT ... Excusses naar iedereen toe !!!!

hendrix2
14 augustus 2007, 21:41
Haha >>> zijn >>>> pijltjes >>> de nieuwe oplossing>>

Edit: hoe dan ook erg laf dat je al je posts aangepast hebt waar je ook maar iets over J.zwier zei. Iemand werd blijkbaar bang...

drap
14 augustus 2007, 21:45
Ik had trouwens ten koste van alles volgehouden. Wat zou mij het wat kunnen schelen, het is maar internet :D

bass blom
14 augustus 2007, 21:47
ja, als je een leugen lang genoeg blijft herhalen wordt het waarheid :D

hendrix2
14 augustus 2007, 21:47
Ik had trouwens ten koste van alles volgehouden. Wat zou mij het wat kunnen schelen, het is maar internet :D
Er er misschien een schepje bovenop doen in de stijl van:

Verkoper X heeft mij verteld dat Stagg eigenlijk in de Fender fabriek word gemaakt maar een ander decal krijgt. Het zijn dus eigenlijk Fenders voor 800 euro minder. :D

marc_o
14 augustus 2007, 21:49
Doet me weer terugdenken aan die prachtige Ibanez-haters-flamewars uit de begindagen van Gitaarnet......héérlijk!!!


Verder moet ik melden dat wie Sjak dist, vroegtijdig en pijnlijk aan z'n einde verdient te komen........zo simpel is het.

guitarnijboer
14 augustus 2007, 21:51
Kom laten we hem ook niet te veel afzeiken. Ik ken iemand die in zijn eerste topic pagina's lang bleef spreken van travo's zonder dat ie doorhad dat iedereen hem al lang en breed zat uit te lachen :D

Dat is toch ook allemaal goed gekomen?

Kaboemba
14 augustus 2007, 21:51
Ik laat me nooit uit over winkelseigenaren, voor jet het weet heeft iemand de naam van "die lul van ......"

Btw stagg en fender likken beide zwaar buffel stront.

bass blom
14 augustus 2007, 21:52
Kom laten we hem ook niet te veel afzeiken. Ik ken iemand die in zijn eerste topic pagina's lang bleef spreken van travo's zonder dat ie doorhad dat iedereen hem al lang en breed zat uit te lachen :D

Dat is toch ook allemaal goed gekomen?

http://www.internut.nl/phpBB2/images/smiles/rofl.gif

drap
14 augustus 2007, 21:54
Kom laten we hem ook niet te veel afzeiken. Ik ken iemand die in zijn eerste topic pagina's lang bleef spreken van travo's zonder dat ie doorhad dat iedereen hem al lang en breed zat uit te lachen :D

Dat is toch ook allemaal goed gekomen?

Wie was dat en welk topic! :D

Squier4ever
14 augustus 2007, 21:54
Doet me weer terugdenken aan die prachtige Ibanez-haters-flamewars uit de begindagen van Gitaarnet......héérlijk!!!


Verder moet ik melden dat wie Sjak dist, vroegtijdig en pijnlijk aan z'n einde verdient te komen........zo simpel is het.


ibanez is toch ook kut? :D:D:D

marc_o
14 augustus 2007, 21:57
ibanez is toch ook kut? :D:D:D


Ibanez is Cort......

guitarnijboer
14 augustus 2007, 21:57
Wie was dat en welk topic! :D

Ik zwijg als het grav.....

drap
14 augustus 2007, 22:03
Ik zwijg als het grav.....

Aaaaah.... :(

Squier4ever
14 augustus 2007, 22:06
Ibanez is Cort......

cort is toch ook kudt, behalve akoestisch :D:D














































grapje

drap
14 augustus 2007, 22:10
cort is toch ook kudt, behalve akoestisch :D

Ook niet behalve akoestisch! Ik kan het weten, ik heb er zelf één. Kwam een verkoper destijds mee aan. Ik had eerst een Taylor in handen, maar deze scheen veel beter te zijn volgens hem en nog goedkoper ook. En ik zweer je, toen ik 'm bespeelde was ie echt vele malen beter dan die Taylor :o

Kaboemba
14 augustus 2007, 22:12
Ook niet behalve akoestisch! Ik kan het weten, ik heb er zelf één. Kwam een verkoper destijds mee aan. Ik had eerst een Taylor in handen, maar deze scheen veel beter te zijn volgens hem en nog goedkoper ook. En ik zweer je, toen ik 'm bespeelde was ie echt vele malen beter dan die Taylor :o

Hallo, niks geleerd van dit topic.
Je moet nooit een verkoper geloven.
























Btw bij ging het precies hetzelfde met een cort, klonk beter dan een duurdere seagull om maar wat te noemen.

G.G.
14 augustus 2007, 22:14
Nou jongens, genoeg geweest. Slotje of dit topic met rust laten, TS is genoeg afgezeken zo, denk ik. Excusses zijn aangeboden,

Mooi geweest zo denk ik. Wees volwassen.

EDIT: komma toegevoegd, mijn vrouw leest mee, en die is erg precies wat spelling betreft (ondanks dat zij zegt van niet).

drap
14 augustus 2007, 22:15
Bij nader inzien heb ik dat ook eigenlijk zelf verzonnen om die Cort 'n beetje op te hemelen. SORRY, IK WAS WAT TE ENTHOUSIAST! KLAAARRRRRR! KAN ER NU EINDELIJK EEN SLOTJE OP?!?!

edit: Wat G.G. zegt :D

G.G.
14 augustus 2007, 22:16
edit: Wat G.G. zegt :D

Leest jouw vrouw ook mee :o

drap
14 augustus 2007, 22:18
Leest jouw vrouw ook mee :o

Kappeh nou... Mijn schoonmoeder kon geen kinderen krijgen... Dat licht heel diep...

wietse
14 augustus 2007, 22:19
Eh... neh, maar dat is omdat ze er niet linkshandig zijn. Anders had ik er zo eentje gekocht. Echt massief hout voor een schijntje!

flauwekul!!!
jawel staggs zijn er ook linkshandig heb al eens een linkshandige stagg strat in de handen gehad.
dus ik zou er maar snel bestellen als ik jou was drap :D.

guitarnijboer
14 augustus 2007, 22:21
http://i181.photobucket.com/albums/x297/guitarnijboer/slot.jpg

drap
14 augustus 2007, 22:22
flauwekul!!!
jawel staggs zijn er ook linkshandig heb al eens een linkshandige stagg strat in de handen gehad.
dus ik zou er maar snel bestellen als ik jou was drap :D.

Het is dat ik niet meer mag klieren, maar anders had ik hier graag wat op terug gezegd. Man, je wil niet weten hoe zwaar dit voor mij is :D

MarkV
14 augustus 2007, 22:28
Kan niet anders zeggen dan dat dit een zeer onderhoudend topic is (geweest).

http://www.thegearpage.net/board/images/smilies/munch.gif

almarvk
14 augustus 2007, 22:47
En we zijn er mee klaar.

Deze gaat dicht

Vragen? -> PM!