PDA

View Full Version : Gear sound demo



Ibanez666
13 augustus 2007, 16:08
Ik had in een andere post over effect app. een youtube filmpje gepost met een sound demo van mijn SD-9. ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie van de sound vinden. Het is opgenomen met een fototoestel, maar het karakter van het geluid is wel goed te horen. Let niet op het gerommel (en de rommel haha) op het eind ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=02vnc5HlVa8

Benjamin Blue
13 augustus 2007, 17:07
klinkt lekker man!

klnkt ook vooral lekker met blues :lp:

Ibanez666
13 augustus 2007, 22:33
klinkt lekker man!

klnkt ook vooral lekker met blues :lp:

thnx, klinkt inderdaad wel wat bluesy, hoewel mijn voorkeur meer uit gaat naar jaren 80 rock als Deep Purple en zo. Ik denk dat daar met dit geluid ook wel aardig mee op weg been

Chris Roos
13 augustus 2007, 22:47
Ben in eens erg nieuwschierug naar het ding . Wat is het precies ? Ik hoor namelijk dat er ergens echt wel dat soundje in zit dat ik zoek. Die ga ik dus zeker is chekken . Ook wel lekkere riffs btw.

Regards,

Ibanez666
14 augustus 2007, 09:35
Ben in eens erg nieuwschierug naar het ding . Wat is het precies ? Ik hoor namelijk dat er ergens echt wel dat soundje in zit dat ik zoek. Die ga ik dus zeker is chekken . Ook wel lekkere riffs btw.

Regards,

Het is een gemodde (door Hoshino zelf) SD-9. Kijk maar in deze thread:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=94981

Ik heb hem gekocht van een ex Ibanez medewerker die hem op zo'n personeelsverkoopdag had gekocht. Ik weet alleen niet hoe een "gewone" klinkt in vergelijking met deze. Het hangt natuurlijk ook van de amp en de gitaar af.
Bedankt voor de opmerking over de riffs. Ik ga redelijk vrijuit,maar speel wel met de rem erop, dat is een van mijn kwalen: opnemen=oeps bij mij. Zo releaxed als jij er bij zit zal bij mij niet snel gebeuren. Misschien een kwestie van vaak doen en dat ben ik wel van plan :-)

Luke-wannabe
16 augustus 2007, 16:23
Klinkt te gek! Ik lekker dat holle geluid met die EQ! Lekker zo'n Ibbi Les Paultje!

Ibanez666
16 augustus 2007, 23:46
Klinkt te gek! Ik lekker dat holle geluid met die EQ! Lekker zo'n Ibbi Les Paultje!

sja was puur toeval. Ik wist niet dat de positie van de pedalen in de chain zo'n ongelovelijk verschil konden maken. Het was echt een hel om alles zo te krijgen. Ik bedoel eq op mijn amp, eq op de SD eq op de eq natuurlijk, ik wist op een gegeven moment van gekkigheid niet meer waar ik aan moest draaien en schuiven....

Die Ibanez heeft super 70-ies en die klinken echt wel twee keer zo goed als mijn andere gitaar die Seymour duncans Jeff Beck en een '59 heeft. De super 70-ies hebben alleen wat meer last van microfonie, maar ja de NS-2 van Boss doet wonderen ;-)

Is het trouwens normaal dat wanneer ik mijn losse 1x12 cabinet 8 ohm aansluit op mijn combo, het volume van mijn combo omlaag gaat?