PDA

View Full Version : randall RH50T vs Engl thunder



Me_bigboy
13 augustus 2007, 14:20
goeiemiddag lieve mensen,

ik heb eergisteren enkele amps weesten testen:

-randall RG50T: klonk heel goed, mooie volle distortion, bruut geweld, bruikbare clean met een randje, heel mooie crunch:o. Maar ik zou dan de top kopen

-Engl thunder combo: Deze klonk in mijn oren een heel pak minder, veel te compressed, het geluid miste precies iets maar ik weet niet goed wat...



Ik weet dus niet goed wat het is, die engl thunder is kwa kwaliteit beter heb ik horen vertellen. Maar toch klonk de randall voor mij beter. Lag dat compressed, steriel geluid aan die amp of zijn alle engels zou? Anders zou ik eventueel kijken voor een screamer combo...

Zijn er nog andere opmerkingen rond de randall head of de engl?
En welke 212 cab past er goed bij de randall?(kan moeilijk testen wegens gebrek aan goede winkels met veel cabs.)


vriendelijke groeten
bigboy

dr.distortion
13 augustus 2007, 14:40
Als jij die Randall beter vindt klinken dan de Engl...wat let je dan? Kies met je oren zou ik zeggen. Verder kan het natuurlijk absoluut geen kwaad om verder te testen, het is maar de vraag hoever je budget gaat, toch?
Een 2 x 12 cab, goed en goedkoop: Fame 2x12" met Celestion V30. Ik heb deze zelf, alhoewel ik de celestions inmiddels vervangen heb door eminence speakers, maar alleen vanwege ohmage van combo en cab matchend te krijgen. Verder zou je de Harley Benton 2 x12" eens kunnen bekijken bij Thomann, deze schijnt ook V30 te hebben en is ook niet duur.
En verder: testen en luisteren! Veel succes!!

ColourofFire
13 augustus 2007, 15:30
Ik heb de Engl thunder, hij kan inderdaad wat steriel zijn, maar dat is ook een kwestie van instellen. De clean vind ik zelf heel goed, en als ik drive gebruik gebruik ik eigenlijk alleen de crunch, de lead is zeker iets te gladjes. Het is wel een hele stevige amp, die een hoop kan hebben. Ik gebruik hem nu bijna alleen nog maar clean met een fuzz factory ervoor. Als je de drive wat viezer wilt hebben moet je er vrij veel high en mid ingooien, en de gain niet te hoog zetten. Hoop dat je hier wat aan hebt en succes met kiezen.

gerrekat
13 augustus 2007, 16:43
Tja plus de resale value van een Randall is 0,0. Ik moet eggen dat de buizen Randalls best aardig zijn, pakken beter dan hun SS spul IMO.

Me_bigboy
14 augustus 2007, 08:36
De resale value doet me niet veel omdat die amp de eerste jaren toch lekker bij mij zou blijven. Mijn budget is +- 900 euro

Ik denk dat ik de Randall RH50t + Fame of Framus 2*30V ga nemen.
Goeie keuze voor een lekkere scheur? of zijn er nog andere opmerkingen?Schiet maar af!

rutger0
14 augustus 2007, 13:23
Mischien kun je de engl thunder head ook nog is aan de tand voelen? Het schijnt dat die toch behoorlijk anders klinkt dan de combo versie.

Me_bigboy
14 augustus 2007, 13:26
Mischien kun je de engl thunder head ook nog is aan de tand voelen? Het schijnt dat die toch behoorlijk anders klinkt dan de combo versie.

Hier in België heb ik hem nog niet zien staan in de head versie...spijtig genoeg. Als ik de kans nog krijg zal ik dat zeker doen!

Me_bigboy
17 augustus 2007, 13:21
Het wordt dus de RH50T + cab.

Ik ben nu iets tegengekomen:

RH50T–E Amp + RA412XC Cabinet(Celestion rocket 50s)
Van: € 1131,95,00 voor:

€ 899.00

Bij Musicmol.nl



Ik had eerst gedacht aan die RH50T + fame 4*12 met V30
Dat komt op ongeveer 1000€

Wat is nu het beste/slimste om te kopen?

Marc Oblivian
17 augustus 2007, 15:59
Je kan voor het verschil tussen de twee genoemde speakers even luisteren op www.kool-elfring.com bij mp3's
Rockets zijn wat goedkopere speakers.
V30 wordt door veel dure versterkermerken in hun cabinetten gebruikt (Engl, Mesa, Bogner)

Me_bigboy
17 augustus 2007, 18:51
Je kan voor het verschil tussen de twee genoemde speakers even luisteren op www.kool-elfring.com bij mp3's
Rockets zijn wat goedkopere speakers.
V30 wordt door veel dure versterkermerken in hun cabinetten gebruikt (Engl, Mesa, Bogner)

dank u voor de link
De V30 klinkt duidelijk beter in mijn oren:)

Ok, mijn setup(na het zien van de foto's van de harley benton...)

Rh50T + Fame 412 vintage = 595 + 495 = 1090 €

90 euro boven mijn budget maar dat heb ik er voor over!