PDA

View Full Version : Lowlands & entree-rij



skabouter
13 augustus 2007, 12:15
Jaja, over 3 dagen alweer naar Lowlands :) whoohoooo!!

ff over de rij! ik ben al 4x geweest, en ik heb 2 jaar geleden 6 uur in de rij gestaan. dit jaar wil ik alles doen om dat te voorkomen! daarom, wie heeft er ideeen?

ik ben nog nooit vanaf het begin geweest, ik hoor van mensen die om 12uur smiddags donderdag al vertrekken. zou er dan een korte rij staan? rond 6 uur savonds is het op zn drukst geloof ik, 2 jaar terug steonden we van 6 tot 12 in de rij...

nu overwegen we om donderdag nacht (na 12 uur) te gaan.....dan is er vaak geen rij meer. wat zouden jullie doen? juist heel vroeg, of juist laat? ervaringen?

Optipop
13 augustus 2007, 12:32
Ik was er vorig jaar als een van de eerste. Toen stonden er nog maar 30 mensen. We zijn toen door personeel helemaal de verkeerde kant opgestuurd waardoor we zo'n beetje als laatste van iedereen aankwamen. Maar als we waren blijven staan dan weet ik zeker dat we wel als eerste de camping in konden. En het was volgens mij niet eens zo vroeg, 11 uur ofzo?

Fuhgawz
13 augustus 2007, 13:12
Let wel op! Op de Lowlands site staat dat dit jaar de camping pas om 18:00 open is op donderdag, dus als je al om 12:00 daar bent kun je inderdaad 6 uur in de rij gaan staan.
In de nacht vertrekken lijkt me niet echt relaxed. Ik kwam vorig jaar op Rock Am Ring om 02:00 uur snachts pas aan en toen moest ik in het donker een geschikte plek vinden om mijn tentje op te zetten en vervolgens met behulp van een zaklamp mijn tentje inderdaad opzetten. Misschien dat op de Lowlands camping meer licht is (ik weet het niet, het wordt mijne eerste keer) maar ik zou er toch van afzien.

EDIT:

WANNEER MAG JE KOMEN? IK HOORDE DAT DONDERDAG AL KAN?
Op donderdag geldt een beperkte openstelling vanaf 18:00 uur, met minimale voorzieningen. En hoewel de doorstroming bij de ingang sterk verbeterd is, kunnen we niet vaak genoeg herhalen: vermijd lange wachtrijen bij de ingang en kom niet voor donderdag 18:00 uur naar Biddinghuizen!

Squier4ever
13 augustus 2007, 13:33
wij waren 2 jaar geleden bij de eerste zoveel-duizend, en toen mochten we in een afgesloten gebied een aantal uren wachten om vervolgens om 17.30 al op de camping te mogen, ipv 18.00 uur van het gebied daarachter. kregen ook al om 3 uur bandjes. was wel chill. beetje bier hijsen, jointje roken en chillen in de zon.

Fuhgawz
13 augustus 2007, 14:06
Ik heb naar Lowlands gemaild met de vraag wanneer de rijen het minst groot zouden zijn. De (overigens hele snelle) reactie was:

Hallo Dennis
Dit kunnen we niet met zekerjeid zeggen maar ik zou het rond een uurtje of 10 proberen.
grtjs

Bl44t44p
13 augustus 2007, 17:45
Nouja, wat de organisatie zegt over dat vóór 18.00 komen klopt inderdaad wel een beetje want het is simpelweg gewoon druk rond die tijd. Volgens de regels gaan de deuren om 18.00 open, vorig jaar was het echter zo dat deze al eerder open gingen (rond 16.00 ofzo?) in verband met een aankomende onweersbui (die helemaal niets voorstelde zo bleek daarna). Het was toen al wel behoorlijk druk moet ik zeggen.

De weersverwachtingen voor dit jaar zijn ook niet best dus wie weet gaan de deuren weer eerder open ;) Hoe lang je moet wachten is natuurlijk niet te voorspellen, maar als je ergens voor 18.00 komt dan heb je wel kans dat je enkele uurtjes moet wachten... wat ik eigenlijk helemaal niet erg vind :D

drap
13 augustus 2007, 19:20
Ik zou er zeker weten op tijd heengaan. Vorig jaar waren we ook op de donderdag al 's middags aanwezig (wat overigens al een hele leuke dag is en al genoeg te doen is 's avonds) en we hadden nog alle moeite om een beetje geschikte plek te vinden voor drie éénpersoonstentjes. Ik heb mensen gezien die 's avonds laat aankwamen en konden letterlijk hun tentje zo'n beetje in de bosjes opzetten naast de doorgaande weg van de camping velden naar het terrein toe. Lijkt me geen pretje. Als je dus de eerste dag zelf komt heb je alleen nog maar kutplaatsen, als je al bij elkaar kunt staan. Wij moesten ook nog redelijk lang in de rij staan, maar absoluut geen 6 uur. De velden zijn wel belicht trouwens, maar het houdt niet over.

Vampire
13 augustus 2007, 20:24
Ik was er 2 jaar geleden ook om een uurtje of 13:00 en was pas om 20:00 's avonds op de camping aanwezig. Gelukkig waren 2 van onze groep met de tenten vast vooruit gesleurd, dus de tenten stonden al toen we aankwamen, maar manmanman, dat doe ik nooit weer, 7 uur slepen met tassen.
Ik woon bijna naast het terrein, dus als ik weer ga, dan sta ik 's ochtends om 9:00 en dan helemaal vooraan, zodat ik de hele dag kan chillen en als een van de eersten binnenben. Potverdorie...

Stelt trouwens nog niks voor bij Roskilde, mijn broer en vader waren in Denemarken toen Roskilde begon en vertelden me dat, hoewel het donderdag pas begon, zondag al een aantal mensen een gat in het hek hadden gevonden en zondagavond er al 45.000 (!!!) mensen op de camping stonden, te wachten op donderdag :seriousf:

schizo910
14 augustus 2007, 11:06
2 jaar geleden heb ik veel van die verhalen gehoord, zelf gingen we vrijdagochtend weg en waren binnen het uur binnen, 2 uur later stond onze tent op een mooi plekje...

Debaser
14 augustus 2007, 11:26
stonden vorig jaar te lang in de rij op donderdag avond.
en plek op camping 'naast parkeer plaats'

Mithrandir
14 augustus 2007, 15:15
Ik ben tot nu toe altijd nog op de eerste dag gekomen en heb nog nooit problemen gehad met het vinden van een plek voor de tent. Toegegeven, je staat dan wel op de verder gelegen kampeer-tereinen, maar dat zal mij echt worst wezen. Ik heb werkelijk nog nooit langer dan 10 minuten in de rij gestaan.

Mike McCready
14 augustus 2007, 18:26
Verkopen ze al blikken bier op de donderdagavond bij de camping store? Heb geen zin om met blikken te sjouwen en ze waar en heel netjes geprijsd de voorgaande jaren. ben 9x op vrijdagochtend gegaan, ga nu voor het eerst op donderdagavond, vandaar...

drap
14 augustus 2007, 19:22
Verkopen ze al blikken bier op de donderdagavond bij de camping store? Heb geen zin om met blikken te sjouwen en ze waar en heel netjes geprijsd de voorgaande jaren. ben 9x op vrijdagochtend gegaan, ga nu voor het eerst op donderdagavond, vandaar...

Zelf blikken kopen is toch veel slimmer. Je mag volgens de regels 12 blikken meenemen naar binnen. Daar heb ik me vorig jaar keurig aan gehouden. Oké, het waren wel 12 halve litersen, maar 12 blikken zijn 12 blikken. Op het terrein zelfs zijn die blikken allejezus duur. Dat heeft me echt een flink bedrag gekost vorig jaar. Ik denk dat ik meer aan drank dan aan eten kwijt was en dat was echt niet omdat ik nou zo buitensporig had gezopen.

skabouter
14 augustus 2007, 19:41
ik ga denk ik toch savonds om 10 uur. we zitten daarvoor namelijk ergens in brabant, en als het mooi weer is dan doen we daar nog wqat leuke dingen en savonds door naar lowlands. denk dat de rij dan t kortste is. en we bellen tussendoor met mensen die al in de rij staan, om op de hoogte van de lengte te blijven :D

ik neem btw ook ieder jaar een lekker dozijn halve liters mee! toch lekker om de ochtend mee te beginnen, en stukken goedkoper dan daar kopen ja! bovendien, lauwe dooie halveliter blikken maken voor mij echt het lowlands gevoel :)

kheb dr zin an, WHO ELSE :) 3 hoeratjes voor lowlands!
hiep hiep
hiep hiep
hiep hiep
HOEERRRAAAAAA
HOEERRAAAAAAAAA
HOOOOERRRAAAAAAAA

drap
14 augustus 2007, 19:50
De ochtend? Ik had nog maar één blik over de volgende ochtend :D Als ik je een tip mag geven, geef je tentje mee aan iemand anders, als diegene toch al eerder is. Heb je mooi alle tentjes bij elkaar staan. Dat gaat je niet lukken als je later met je tentje aan komt kachelen. Vorig jaar heb ik het tentje van Commander Keen hier van het forum meegenomen, omdat ie de dag erna pas kon komen en dat was nog ff vechten(figuurlijk dan) voor een plek voor drie tentjes.

skabouter
14 augustus 2007, 19:52
ik heb een plekje in mind, moet haast wel goed komen. maar ik zeg het nu niet, voor je het weet staat er iemand anders :D

ja ik spaar de blikken op voor sochtends bij de tent. anders moet ik toch weer daar halen, eerst bij tent wat zuipen, en verder maar op t terrein .

Mike McCready
15 augustus 2007, 12:18
Zelf blikken kopen is toch veel slimmer. Je mag volgens de regels 12 blikken meenemen naar binnen. Daar heb ik me vorig jaar keurig aan gehouden. Oké, het waren wel 12 halve litersen, maar 12 blikken zijn 12 blikken. Op het terrein zelfs zijn die blikken allejezus duur. Dat heeft me echt een flink bedrag gekost vorig jaar. Ik denk dat ik meer aan drank dan aan eten kwijt was en dat was echt niet omdat ik nou zo buitensporig had gezopen.
Die blikken daar zijn echt niet duur hoor en lekker koud als je iedere keer met 3 man een traytje koopt. En het scheelt 6 kilo sjouwen. Ik ga natuurlijk geen Aldi bier van 20 cent meenemen en als ik me niet vergis waren die biertjes daar iets van 12 blikken voor 5 munten. Dus een euro of tien. Vind ik wel een nette prijs hoor...
Maar niemand die weet of de supermarkt open is op donderdag?

skabouter
21 augustus 2007, 15:35
zoooo terug. tis helemaal goed gegaan, plekje in de bosjes RECHT voor de ingang, 3e keer daar staan, en bevalt supergoed, alleen maar voordelen!

de entree rij viel mee, 3 kwartier ingestaan, we waren er om 8 uur! hatsikideee.

en verder superchill gehad, leuke bands, vriendinnetje mee, lekker gehangen en fun gehad! lowlands onafhankelijk!!! volgend jaar weer!

jarninho
21 augustus 2007, 22:33
Was jij d'r zoeen die niet echt op 'n camping stond maar dus echt langs de doorgaande weg? Vlak voor de ingang was dan ook vlak naast de 24h partytent, of niet? Ik zag een aantal tenten daar staan en zou daar nooit van mijn leven willen staan. Wij stonden lekker achteraan op camping 2. 2 minuten naar de douches, 4 naar het festivalterrein en 's nachts nog redelijk rustig. Grootste lawaai was die partytent die 200m verder stond. Als je daarnaast hebt geslapen, hoop ik dat je oordoppen mee had. Of maak ik een leesfout?

skabouter
22 augustus 2007, 15:29
wij stonden IN de bosjes voor de hoofdingang. hele prima plek, lekker afgelegen, kan niet volgebouwd worden, lekker rustig, bladeren dempen geluid en de bomen houden regen/zon tegen, genoeg bosjes eromheen (voor pisplekken) en lekker dichtbij t terrein dus, je loopt in no time ff terug naar de tent voor een vestje of een pilsje :)
das wel ff anders dan op bijv camping 6 :D

Primitive
22 augustus 2007, 16:02
Ik ben net weer terug van lowlands, gelukkig niet in de rij hoeven staan want lag lekker in een bungalow.
De camping ging dit jaar weer om 2 uur open ipv 6 uur net zoals vorig jaar.
Heb me goed vermaakt veel bier gedronken en veel geblowd en dit was van een blok hasj van maarliefst 1 ons. nog nooit in mijn leven zo'n groot blok gezien en het was nog lekkere ook!

Toch jammer dat ik je niet even gezien heb ska!!!