PDA

View Full Version : hals LED idee



iwamoto
13 augustus 2007, 03:02
ik zag vandaag in het gitaartopic een gitaar met de welbekende LED's in de hals en ik kreeg opeens een leuk idee, er schijnen ook al mensen bezig te zijn met led's die pas oplichten als de fret word aangeraakt, hoe cool zou het dan zijn om de toets gewoon zonder dots te maken, maar aan de binnenkant de plek waar de dots normaal zitten een beetje in te frezen waardoor het hout daar iets dunner is, zodat de LED's wel doorschijnen (daar zit trouwens ook mijn grote knelpunt, hoe krijg je het dun genoeg dat het nog wel hout blijft?) en je dus een oplichtende hals krijgt als je aan het spelen bent, het idee lijkt me iig wel super cool en zal waarschijnlijk veel ogen trekken, maargoed, in hoevere is dit haalbaar met de doorschijnendheid, nemen we even rosewood als voorbeeld

volg me maar mee op deze hersenkronkel, iwa :)

nickbongers
13 augustus 2007, 04:01
ik denk dat als je een mm of 2 aan hout hebt, je daar met een 2000+ cmd (of mcd ofzoiets) ledje wel doorheen komt. denk alleen niet dat ze die in dat kleine formaat nog hebben, en je dus naar een gewone 5mm led moet.

misschien schijnt n led beter door een normale toetsinlay dan door de toets zelf.

Xufar
13 augustus 2007, 16:21
misschien dat je een héél dun laagje hout overhoudt maar de rest wel opvult met doorzichtig plastic oid?

KoenB
13 augustus 2007, 21:39
Opvullen met plastic idd, anders is het fretboard veel te slap op die plekken waar je het hout weg haalt. Je moet ook een recht boortje zien te vinden, want de meeste boortjes hebben een puntkop. misschien de frees gebruiken?

Ik ben trouwens de bouwer van die Fretled gitaar. Ik raad je aan de leds hier te bestellen, niet duur en snelle levering. Met heel weinig verzendkosten trouwen, 1,80 euro dacht ik. Kijk hier even, deze leds zijn heel fel *klik* (http://www.leds-buy.nl/losse-leds-hyperflux-leds-c-102_42.html)

Dirtypool
14 augustus 2007, 13:10
Jongens, koop toch gewoon een flipperkast :-)

iwamoto
19 augustus 2007, 21:47
plastic is wel een optie, maar het gaafste lijkt me natuurlijk om een compleet egale hals te hebben, dus dat je opeens die plek ziet oplichten als je er op speelt, echt een soort van wow effect, ik zal nog eens verder werken aan het idee, wat is trouwens het sterkste licht uit een led? of gaat het dan weer te veel worden voor een 9v batterij