PDA

View Full Version : Snaren voor Les Paul



Wiellem
12 augustus 2007, 22:22
Ik kijk hier al een tijd op dit forum maar nu zit ik zelf met een dringende vraag.

Ik brak vanochtend de dikke E snaar van mij Les Paul Studio, nu moet ik morgen of overmorgen dus nieuwe snaren hebben (ik vervang alles meteen), maar ik weet niet wat ik hiervoor moet nemen.

Ik wil als dikte 0,010 of 0,011 hebben en het liefst snaren van Gibson zelf.

Maar Gibson heeft de zogenaamde 'Brite Wires' en speciale snaren voor de Les Paul modellen, welke snaren kan ik nou het beste op deze gitaar leggen?

Realeigo
12 augustus 2007, 22:26
gewoon een setje D'addario 0,010 erop pleuren, die zijn niet zo duur als gibson snaren en doen het ook goed. 0,011 zou ik niet doen, kans bestaat dat je gitaar dan niet meer lekker speelt om dat hij factory setup op 0,010 heeft geloof ik.

FruscianteFan
12 augustus 2007, 22:28
Daar gaan we weer..

.011 kan ook zonder problemen. .012 waarschijnlijk ook. Maar standaard zit er waarschijnlijk inderdaad .010 op.

Merk maakt niet zoveel uit. Probeer eens wat.

Wiellem
12 augustus 2007, 22:29
gewoon een setje D'addario 0,010 erop pleuren, die zijn niet zo duur als gibson snaren en doen het ook goed. 0,011 zou ik niet doen, kans bestaat dat je gitaar dan niet meer lekker speelt om dat hij factory setup op 0,010 heeft geloof ik.

Maar zal het niet veel verschillen met Gibson snaren? (als die zoiezo te vinden zijn hier in de winkel)

(Sorry dat dit al het zoveelste topic is, moet het gewoon ff zeker weten)

cas121
12 augustus 2007, 22:32
Je moet gewoon vanalles een keer proberen, dan zie je vanzelf wel wat je lekker vind spelen/klinken.

Overigens zijn die gibson snaren helemaal niet duur, 5 euro voor een setje bij dirk witte. Ik heb ze een tijdje gebruikt, vond die bright wires vrij prut maar die lp snaren echt prima! niet heel schel maar heel stabiel.

FruscianteFan
12 augustus 2007, 22:32
Het zal misschien wel verschillen met Gibson snaren, maar voor hetzelfde geld vind je die snaren veel lekkerder dan Gibson snaren.

Danieldg
12 augustus 2007, 22:32
Natuurlijk niet, allemaal hetzelfde met andere namen.

Wiellem
12 augustus 2007, 22:35
Allemaal bedankt voor de snelle reactie, ik ga gewoon kijken voor Gibson snaren morgen en als die er niet zijn dan neem ik gewoon D'addario.

Hopen dat ze een beetje naar mijn zin zijn dan :)

cas121
12 augustus 2007, 22:37
Natuurlijk niet, allemaal hetzelfde met andere namen.

Dat vind ik dus echt niet.. Tuurlijk doet het allemaal waar het voor gemaakt is maar je merkt echt wel wat verschillen...