PDA

View Full Version : vanuit pols snel aanslaan



jaspie
12 augustus 2007, 20:37
ben nu bezig met captain fingers van Lee ritenour. En ik kom er redelijk uit aleen er is een vrij snelle lick. En nou heb ik er niet mega problemen mee maar als ik snel speel ga ik vaak hoe sneller, hoe meer vanuit mijn onderarm spelen waardoor het een beetje bij mijn schouder verkrampt(geen id waarom). Nou als ik lee zie spele speelt ie die vet snelle lick gewoon heel lichtjes uit zen pols. Ik kan gewoon geen snelheid maken puur uit mijn pols. Is er een manier om dit te oefenen?

voor de lick: http://www.youtube.com/watch?v=_8Lcl8Prhi8 op 48 sec, zodat je een id krijgt vd snelheid die ik bedoel. Ik ben nietzon mega speedpicker maar wil er wel beter in worden, vandaar.

WICKED
12 augustus 2007, 20:47
dat je meer met je onderarm gaat spelen komt omdat je sneller wilt spelen dan je eigenlijk kan en dan ga je snel ipv je pols je onderarm gebruiken. wat je nu doet is ook niet goed want je ontspant je spieren niet en je moet juist zo relax mogelijk proberen te spelen. Je moet gewoon vanuit je pols spelen en daarop oefenen dan gaat het vanzelf wel beter.

WICKED
12 augustus 2007, 20:48
pff dat is wel een moeilijk stuk zeg:p

jaspie
12 augustus 2007, 21:14
pff dat is wel een moeilijk stuk zeg:p
haha ja ik weet het:p maar ik heb uit het verlede gemerkt dat als ik naast mijn standaard oefening een stuk pak wat iets boven men pet gaat en daar dan heel lang op ga drillen, ik er mega door voorruit ga.

Bedankt voor de tip iig. Het is dus zo datje uiteindelijk sneller kan aanslaan met je pols als je het opbouwt en meer kracht vanuit je pols krijgt?

WICKED
12 augustus 2007, 21:25
haha ja ik weet het:p maar ik heb uit het verlede gemerkt dat als ik naast mijn standaard oefening een stuk pak wat iets boven men pet gaat en daar dan heel lang op ga drillen, ik er mega door voorruit ga.

Bedankt voor de tip iig. Het is dus zo datje uiteindelijk sneller kan aanslaan met je pols als je het opbouwt en meer kracht vanuit je pols krijgt?

ja tuurlijk ga je dan vooruit maar ik bedoelde meer dat je de beweging dan gaat forceren en eigenlijk sneller gaat dan je pols kan:p. Ja.. vanuitje pols ga je uiteindelijk sneller.. alhoewel er zijn ook gitaristen die vanuit hun onderarm spelen zoals vinnie moore alleen dat ziet er erg lomp uit en je loopt snel kans op een blessure! Maar kijk bijvoorbeeld naar paul gilbert die is echt een meester met zijn pols!

Tias
13 augustus 2007, 13:29
volgens mij shred ie dat stukje op 48 a 49 seconden,
dan hoef je helemaal niet te speedpicken
Maar dat weet ik natuurlijk niet zeker he xD

Pul32
14 augustus 2007, 11:23
Mr Al di Meola !!Absoluut de Master!!
http://www.youtube.com/watch?v=9cadbYIzhqQ

De Middelste van de 3 :blast:

Ibanez666
14 augustus 2007, 11:37
Mr Al di Meola !!Absoluut de Master!!
http://www.youtube.com/watch?v=9cadbYIzhqQ

De Middelste van de 3 :blast:


Al di Meola staat in mijn top 3 gitaristen.

Zakk Wylde, Al di Meola, ??? (wisselt nogal eens)

jaspie
14 augustus 2007, 16:07
ok erg bedankt allemaal

jaspie
15 augustus 2007, 21:14
nog evene een vraagje. is het normaal datje onderarm lichtjes blijf mee bewegen, ookal zet ik er niet meer echt kracht vanuit...

Danieldg
15 augustus 2007, 23:43
Ja (volgens mij toch) heb ik ook, maar ik speel ook uit m'n pols.

WICKED
16 augustus 2007, 00:48
hier een erg goed voorbeeld:

http://www.youtube.com/watch?v=8YvsOKTPaks

dit is gewoon de beste techniek die ik ooit gezien heb

Blind Owl
16 augustus 2007, 01:53
Ik hou 'm plectrum precies 't zelfde xD

WICKED
16 augustus 2007, 22:34
als ik me plectrum zo tegen de zijkant van me wijsvinger houd dan komt hij tegen me nagel aan en dat irriteert nogal heeft niemand anders daar last van of weet iemand anders hoe je dat kan voorkomen? ik houd me plectrum nu ietsjes schuin naar binnen

Gitaro
16 augustus 2007, 22:55
als ik me plectrum zo tegen de zijkant van me wijsvinger houd dan komt hij tegen me nagel aan en dat irriteert nogal heeft niemand anders daar last van of weet iemand anders hoe je dat kan voorkomen? ik houd me plectrum nu ietsjes schuin naar binnen

Heb ik ook last van als mn nagel te veel is doorgegroeid. Gewoon een stukje van de zijkant afhalen (dat doe ik met m'n tanden... slechte gewoonte), dan ben je er vanaf :). Niet te veel he, want dan krijg je last val helse pijnen :D

Danieldg
16 augustus 2007, 23:50
Heb ik ook xD m'n nagel slijt int midden weg:/ goed kort houden helpt wel.