PDA

View Full Version : Meer heb je niet nodig, of toch wel?



GibsonDC
12 augustus 2007, 17:18
Ik ben zo verkocht aan gretsch nadat ik er eentje heb gekocht. Ik had niet verwacht dat ze zo veelzijdig waren je kunt er eigenlijk echt alles op spelen behalve het hardere rock werk maarja daar bemoei ik me eigen toch niet mee, hij speelt fijner, KLINKT beter en ziet er cooler uit dan mijn gibsons en de gibsons waren een stuk duurder. Dus ik zit er aan te denken om echt alles te verkopen (behalve de tokai) en daarvoor een gretsch 6120 en een leuke fender bassman erbij te kopen (meer heb je eigenlijk toch niet nodig ;) ) en dan evt. bijleggen. Ik vind het zelf wel een goeie combinatie voor mijn muziek stijl, ( Dirty-texas-blues, Rock'n'roll, Rockabilly, country). Wat vinden jullie van dit idee??
http://www.casamarti.com/fotos/68261b.jpg

JV
12 augustus 2007, 17:22
http://brick77.hyves.org/83900001-83950000/83909401-83909500/83909496_6_RVf2.jpeg

ik kan je in ieder geval aanraden om het gewoon te doen :p. gretsch + bassman is echt een meesterlijke combo

Orpheo
12 augustus 2007, 17:22
strak plan :) als je er zeker weten, 100% zeker achter staat.

RolandT
12 augustus 2007, 17:27
je kunt er eigenlijk echt alles op spelen behalve het hardere rock werkIk speel het hardere werk ook op mijn Gretsch. Die hollow-body kan je lekker laten feedback geven (tot de rest van de groep er zot van wordt :angry:
http://www.10pont.net/tr.jpg

guitartub
12 augustus 2007, 18:10
Tsja, ik zat vanmorgen even op de site van Gretsch de nieuwe collectie te bewonderen en werd acuut hebberig. Ik zal het echter voorlopig met de twee goedkopere Gretschen moeten doen die ik al heb en voorlopig even lekker door blijven dromen. Maar zo'n 6120 aanschaffen? ALTIJD DOEN!!

GibsonDC
12 augustus 2007, 19:20
@ JV * kwijl * mooie collectie, apart kleurtje! * kwijl *
@ orpheo, Dankjewel:)
@RolandT dat bewijst dan maar weer dat die ECHT alles aankan
@Guitartub, dat gevoel ken ik maar al te goed haha

vulvasonic
12 augustus 2007, 21:05
Natuurlijk is dit mooi. Maar het is een beetje erg kort door de bocht en onzinnig om nu meteen te gaan schreeuwen dat je niet meer nodig hebt dat die ene gitaar.

Wat doe je als je een snaar breekt?
Juist, je pakt je reserve 6120!
Da's twee.

Stel, je hebt 's avonds een optreden en je gitaren moeten dus mee met de bus of met de vrachtauto. Maar jij hoeft nog lang niet te gaan, want je hoeft pas hooguit een half uur voor het optreden ter plaatse te zijn om je even om te kleden. En dan ineens krijg je inspiratie!
Wat doe je daarmee?
Juist, je wilt een van je 6120llen pakken, maar die zijn er niet!
NEEEEEEE, die zitten in de vrachtwagen!!!!!!!!!

Dat betekent dat je MINSTENS een derde 6210 nodig hebt EN een tweede Bassman!

Hou daar rekening mee als je dit soort zaken overweegt!

Danielovich
12 augustus 2007, 21:42
je overdrijft vulva;) niet iedereen pleurt zn spul zomaar in een vrachtwagen. als ik een gig heb neem ik mn spul zelf mee.

vulvasonic
12 augustus 2007, 21:59
Vooruit, ik overdrijf wel een beetje. Maar niet helemaal hè!!!!!

Als ik een gitaar wil die echt afwijkt van dat wat ik al heb, en ik wil het daadwerkelijk gaan gebruiken als de belangrijkste gitaar voor een bepaalde band of wat dan ook, dan speelt het feit dat ik in zo'n geval een back-up nodig heb weldegelijk mee in mijn beslissing om het wel of niet te doen.

Mocht ik het over mijn hart kunnen verkrijgen iets dergelijks te doen, dan zou ik in DIT geval een 6120 kopen en een Koreaanse (???) Gretsch erbij als back-up.

Ik had het een beetje met m'n ES 347. Die gebruik ik de laatste tijd erg veel. Maar ik heb er geen enkele back-up voor. Gelukkig breek eigenlijk alleen snaren als ik in Nijmegen op de Waalkade sta. En gek genoeg gebruikte ik die keren steeds juist NIET die 347.......

Vreemd.

hubert
13 augustus 2007, 09:41
Ik zou inderdaad de koreaan als back up houden, de rest de deur uit doen en die gretsch kopen. Als dat is wat je wil, moet je dat doen.

Daarbij: jij zit volgens mij ook echt in de blueshoek, dus daar past het ook goed bij.

ACSlater
13 augustus 2007, 10:50
Wat voor Gretsch heb je dan gekocht?Ik heb waarschijnlijk dat topic gemist ofzo.
Ik heb ook een 6120 maar mijn Gibson LP custom is nog steeds mijn favoriet. Als ik een nummer van GNR speel met de band dan red ik het niet met de Gretsch. De klank is erg fijn maar de sustain is te weinig met een volledig holle kast. Bij jouw muzieksoort zul je daar minder last van hebben.

Rutger
13 augustus 2007, 10:56
...en daarvoor een gretsch 6120 en een leuke fender bassman erbij te kopen (meer heb je eigenlijk toch niet nodig ;) ) en dan evt. bijleggen. Ik vind het zelf wel een goeie combinatie voor mijn muziek stijl, ( Dirty-texas-blues, Rock'n'roll, Rockabilly, country). Wat vinden jullie van dit idee??
Dé Brian Setzer combi :) Ideaal voor jouw stijl lijkt me!

Orpheo
13 augustus 2007, 11:28
Natuurlijk is dit mooi. Maar het is een beetje erg kort door de bocht en onzinnig om nu meteen te gaan schreeuwen dat je niet meer nodig hebt dat die ene gitaar.

Wat doe je als je een snaar breekt?
Juist, je pakt je reserve 6120!
Da's twee.

Stel, je hebt 's avonds een optreden en je gitaren moeten dus mee met de bus of met de vrachtauto. Maar jij hoeft nog lang niet te gaan, want je hoeft pas hooguit een half uur voor het optreden ter plaatse te zijn om je even om te kleden. En dan ineens krijg je inspiratie!
Wat doe je daarmee?
Juist, je wilt een van je 6120llen pakken, maar die zijn er niet!
NEEEEEEE, die zitten in de vrachtwagen!!!!!!!!!

Dat betekent dat je MINSTENS een derde 6210 nodig hebt EN een tweede Bassman!

Hou daar rekening mee als je dit soort zaken overweegt!

haha, dat idee houd ik ook altijd mijn ouders voor als ik weer met een les paul thuiskom :D

Pentatonic
13 augustus 2007, 12:13
jij moet dan echt al onmogelijke verhalen gaan verzinnen, met heel je collectie :p

Orpheo
13 augustus 2007, 12:19
jij moet dan echt al onmogelijke verhalen gaan verzinnen, met heel je collectie :p

ja, tis nu onderhand iets als 'gevonden langs de weg' of 'gekregen als extra cadeau'. deze 2 verhalen zijn waar trouwens haha. of een andere mooie 'die had ik al, maar was bij de bouwer' ghehe.

GibsonDC
13 augustus 2007, 13:04
@ martijn: misschien kan ik inderdaad beter de koreaan erbij houden, ik vind het ook zo jammer dat ik een aantal gitaren heb die gewoon in een hoek staan niks te doen, en iemand anders kan ik er denk ik wel blij mee maken:)

@ ACslater: Ik had een Gretsch electromatic 5120 gekocht in keulen bij musicstore,

@Rutger: dat denk ik ook wel :) het is ook van setzer afgekeken

hubert
13 augustus 2007, 13:52
Goede gitaren die in de hoek staan en zeer waarschijnlijk niet gebruikt gaan worden kunnen beter weg. Daarom ook dat de tokai weg mocht.
Tenminste zo werkt het nu voor mij.

GibsonDC
13 augustus 2007, 16:28
Goede gitaren die in de hoek staan en zeer waarschijnlijk niet gebruikt gaan worden kunnen beter weg. Daarom ook dat de tokai weg mocht.
Tenminste zo werkt het nu voor mij.
Zo denk ik er nu ook over, ik ga nu een week naar belgie dus ik kan niks meer antwoorden:)