PDA

View Full Version : ibanez jem 555 white version



consequence
12 augustus 2007, 16:37
Ik zou graag binnenkort de ibanez jem 555 kopen en ik vroeg me af of iemand al ervaring heeft met deze gitaar...

iwamoto
12 augustus 2007, 16:46
ja, tegenvallend, beter een goede RG

Gitaristje 18
12 augustus 2007, 17:05
Als ik het goed heb zijn de Jem gitaren van Steve Vai op speelt (de Jem serie is de serie van Steve Vai, net zoals de JS serie van Joey Santriani) geen stock modellen. Je zal ze niet in de winkel spelen. De gitaren waar hij op speelt zijn speciaal gebouwd voor hem.

Blaahaab
12 augustus 2007, 17:08
ik dacht dat je "goedkope" JEM's had, van zo'n 1000 euro ofzo, maar je hebt ook JEM's van 2300 euro, en dat zijn die echte gitaren waar vai zelf ook op speelt geloof ik, maar ik heb er verder niet zoveel verstand van. (die duurdere gitaar heeft trouwens een volledig ingelegde hals, en die goedkopere maar voor de helft ofzo)

Kaïn
12 augustus 2007, 17:39
Als ik het goed heb zijn de Jem gitaren van Steve Vai op speelt (de Jem serie is de serie van Steve Vai, net zoals de JS serie van Joey Santriani) geen stock modellen. Je zal ze niet in de winkel spelen. De gitaren waar hij op speelt zijn speciaal gebouwd voor hem.
Dat heb je niet goed :p De JEM serie is wel degelijk in de winkel verkrijgbaar. Die zijn niet in de puntjes het zelfde als die van Vai maar zijn in de basis wel precies het zelfde.
Nog een puntje, het is JOE satriani, niet Joey, maargoed.

De JEM555 is een gitaar die geproduceerd is in korea, en hoewel daar tegenwoordig hele aardige gitaren vandaan komen zijn ze niet te vergelijken met z'n in japan geproduceerde neefjes. Daarbij betaal je voor de naam van Vai ook het nodige. De consequentie is dat je naar een gitaar kijkt waar de prijs kwaliteit verhouding niet zo best is.
Wat ik je aanraad is te kijken naar een goede RG. Die zijn op de afwezigheid van een monkey grip (handvat) qua model en houtsoorten vrijwel het zelfde als de JEM. Maar omdat deze geen naam draagt van een artiest krijg je veel meer gitaar voor je geld.

Blaahaab
12 augustus 2007, 17:54
http://www.musicdeals.nl/index.php?productID=4531&PHPSESSID=bd1792aca499d1189496a7fd6c4ed0ce
dit is de JEM555 zeg maar, zo'n 1000 eurie en is de "goedkope" jem. Deze is van mindere kwaliteit dan de gitaar van Steve vai, dat is namelijk een JEM7V:
http://www.zzounds.com/item--IBAJEM7V dit is de echte steve vai gitaar