PDA

View Full Version : Xpression probleem



Lord Abortion
12 augustus 2007, 15:17
Ik was aan 't spelen en opeens is mijn Xpression gewoon uitgevallen. Ik heb een andere adapter geprobeerd maar er gebeurt niets ...

Voor de vuilbak?

Magic Bean
12 augustus 2007, 21:22
Tweedehands gekocht of in een winkel? Bij het laatste: terugbrengen.
In het eerste geval: openschroeven en contacten controleren.

Zit de expression boven een apparaat dat veel warmte afgeeft?

Lord Abortion
13 augustus 2007, 10:22
Is tweedehands gekocht. Contacten zien er goed uit, en het apparaat stond niet speciaal warmpjes.

Marco5150
13 augustus 2007, 14:40
Misschien is de zekering gesprongen? Probeer eens een nieuwe zou ik zeggen.

Lord Abortion
13 augustus 2007, 14:48
Ik denk niet dat daar een zekering in zit. Toestel werkt op een 9VAC adapter.

Lord Abortion
14 augustus 2007, 11:13
Er zit dus toch een zekering in. Ik heb die vervangen, maar het toestel wil nog steeds niet opstarten. De oude zekering ziet er trouwens ook nog in orde uit.

Magic Bean
14 augustus 2007, 15:05
De adapter-ingang kapot misschien? Al op een ander stopcontact geprobeerd?
Misschien ligt het aan de stekkerdoos o.i.d.

Ik zou anders ook geen reparateur weten voor dit soort dingen.
(ik zoek nog iemand die mijn Nobels MS-4 kan maken...)

Lord Abortion
14 augustus 2007, 15:54
Verschillende stopcontacten heb ik al geprobeerd, verschillende adapters ook. Ik heb binnenin de unit ook al gekeken, maar nergens zit er een los contact. IC's zitten ook stevig in hun sockets (komt blijkbaar soms voor dat die lichtjes lossen).

Ik vrees dat het iets ernstigers is dan een los contactje.

Henri H
11 november 2007, 20:18
Ik overweeg een Xpression te kopen.
Heb je 'm al weer klaar?
Weet je of het mogelijk is om de kanalen van een JCM 800 Split Channel te schakelen met de Xpression?
Z'n voorloper de Replifex kon het wel naar men zegt.

Edit: Ik lees net dat er ook midi floorboards (o.a. Behringer FCB 10101) en (goedkope) midi switchers zijn die de kanalen van een amp kunnen schakelen.
Dus dat zou een goede oplossing zijn.
Ik blijf wel erg nieuwsgierig naar de prestaties van de Xpression.
Is hij kwalitatief net zo goed als de Intellifex en de Replifex?

Magic Bean
12 november 2007, 00:39
De Replifex is de enige uit de serie die een relais aan boord heeft om te schakelen.
Met een FCB1010 zou het geen probleem moeten zijn, maar dan heb je wel weer een extra kabel over het podium lopen.
Daarnaast kan je de 220V aansluiting zowel als een voordeel als een nadeel zien (phantom power? beschikbaarheid? flexibiliteit?)

Ik heb bij mijn DSL het probleem dat de relais uit mn Nobels MS-4 niet genoeg spanning krijgen (9V). Met een 220V (G-major, FCB1010) gaat het wel.
Jouw JCM kan hetzelfde probleem vertonen, kwestie van proberen...

Lord Abortion
12 november 2007, 06:41
Ik overweeg een Xpression te kopen.
Heb je 'm al weer klaar?
Weet je of het mogelijk is om de kanalen van een JCM 800 Split Channel te schakelen met de Xpression?
Z'n voorloper de Replifex kon het wel naar men zegt.


Nope, is nog niet klaar. Ik moet nog eens iemand vinden die de voedingssectie kan doormeten voor me. Kanalen schakelen met de Xpression zal niet gaan, die heeft daar geen uitgang voor. Maar op de printplaat is wel plaats voorzien voor een switching functie, én voor een tap-tempo via footswitch. Waarschijnlijk opties van een oudere voorganger die ze in de layout van de print gelaten hebben.

Henri H
12 november 2007, 22:25
Waarschijnlijk opties van een oudere voorganger die ze in de layout van de print gelaten hebben.Wellicht de Replifex ;)