PDA

View Full Version : Bedrading strat pickups



Jeffrey
12 augustus 2007, 14:28
Hallo,

Ik heb laatst mijn bestelling van Guitarfetish binnengekregen. Onder andere een set Lil Killers (dat zijn van die rail pickups).

Het probleem is dat ik niet weet welke mijn bridge, middle of neck pickup is. Er zit nergens een stickertje of iets op. Ik heb ook geen ohmage meter.

Het enige verschil in de pickups dat ik heb gezien, is dat één pickup een zwart (aarde?) draadje heeft.
Weet iemand hoe ik erachter kan komen welke pickup, in welke positie hoort?

http://img54.imageshack.us/img54/9035/pupskleinxw0.jpg

http://img478.imageshack.us/img478/9357/draadjeskleinkv0.jpg

joost104
12 augustus 2007, 15:23
Als het goed is hebben ze alle drie een zwart aarde draadje alleen is dat bij de andere twee vlak bij de isolatie gestript en loopt het met de 'kale' aarde mee...
De enige manier om er achter te komen welk element in welke positie moet komen is toch de weerstand te meten met een multimeter... kosten een drol bij een bouwmarkt (en zijn altijd handig om te hebben) ;)

Orpheo
12 augustus 2007, 15:24
de multimeter is een van de handigste dingen die ik ooit heb gekocht. kan je gewoon effe meten of je single/serie/parallelswitch t goed doet, of je pup wel de juiste is, of er een draadbreukje inzit,en of er ergens in je bedrading een aardlekje zit ofzo. kost je 10 euro, hooguit.

Jeffrey
13 augustus 2007, 12:03
Bedankt. Ik ga straks wel even kijken voor een multimeter.
Hoop dat het verder allemaal gaat lukken hehe.

Orpheo
13 augustus 2007, 12:20
de pickup met de meest output is btw voor de brug. minste output hals. overig element midden. maar dat leek me logisch :satisfie:

Nielsje
13 augustus 2007, 12:25
de pickup met de meest output is btw voor de brug. minste output hals. overig element midden. maar dat leek me logisch :satisfie:

Is dat zo? Ik heb verder geen ervaring met GFS elementen, maar oude strat elementen waren bijvoorbeeld alle 3 gelijk, later is bij Fender het brugelement wat 'opgeleukt' voor meer output (de X-1 dacht ik). Maar nog steeds waren de hals en middel gelijk. Maar bij GFS heb je dus oplopende waardes?

no 1 hops
13 augustus 2007, 14:05
bij een callibratet set wel.
omdat de snaren bij de brug minder trillen dan bij de neck levert een pickup dus ook minder output.
daarom veranderen vaak velen hun brugpup voor een humbucker.
de keystones set van bill lawrence heeft dat al standaart.
rond de 5Kohm voor neck en mid en rond de 8 a 9 Kohm voor de brug.
(dit zijn trouwens dan wel pure single coils)

Jeffrey
13 augustus 2007, 15:56
Ja, die Lil Killers zijn ook niet allemaal gelijk.

Neck Pickup is 6.5K
Middle Pickup is 10 K
Bridge Pickup is 15K

Ik heb net een multimeter gekocht. Het kostte inderdaad een drol bij de bouwmarkt. 5 euro :soul: Zometeen maar even proberen.

Thanks mensen.