PDA

View Full Version : Ishibashi webshop



Larry
12 augustus 2007, 14:20
Hey,
Ik zou graag een '72 Fender Tele Thinline aanschaffen, maar hier in België is die veel te duur, en dan is het nog eens een mexicaanse.
Via een Radiohead forum heb ik het advies gekregen om de gitaar rechtstreeks te bestellen op een Japanse webshop, met worldwide shipping. Daar had iedereen er positieve ervaringen mee.
Van de site zelf geraak je niks wijzer, want alles is in het japans, dus heb ik een mailtje gestuurd. Ik kreeg direct antwoord dat ze die gitaar beschikbaar hadden, het was een japans model, en hij bleek enorm goedkoop te zijn. Inclusief een verzekering voor beschadiging bij het verzenden enzo, kwam het neer op amper 550euro, bijna de helft van wat ze hier vragen voor een mex.
Wel zijn er nog kosten voor de douane enzo, iemand vertelde mij dat dat 20% van die 550euro is. Klopt dat?
Dan is het nog altijd maar iets meer dan 650euro.
Kan iemand mij vertellen of dit een goed idee is?
Overigens heb ik op 2dehands al rondgekeken, er is niks te vinden, of ze zijn duurder dan die 650euro, of het is in nederland, en ik woon in België, dus niet echt haalbaar.

grayfink
12 augustus 2007, 14:30
In nederland is het ca. 22 procent, 19% BTW en 3 % douanekosten. Ik weet niet hoe het in België zit, maar dat zal niet heel veel verschillen denk ik.

Danielovich
12 augustus 2007, 14:36
als je goedkoper uitbent dan dat je zon gitaar in belgie koopt zou ik het gewoon doen

RolandT
12 augustus 2007, 14:49
Overigens heb ik op 2dehands al rondgekeken, er is niks te vinden, of ze zijn duurder dan die 650euro, of het is in nederland, en ik woon in België, dus niet echt haalbaar.Nedeland is niet haalbaar maar Japan wel ;)

Zo'n 72 Thinline heb kost idd (in Duitsland) 799 euro (http://www.thomann.de/de/fender_72_telecaster_thinline.htm).

vgl met Belgie is dit toch al zo'n 200 euro goedkoper: Keymusic 1016 euro (http://www.keymusic.be/details.asp?prodid=70354&taal=); bij Piens 985.61 euro (http://www.piens.com/prices/index.lasso?id=32&trans_id=009463)

Larry
12 augustus 2007, 16:17
Nedeland is niet haalbaar maar Japan wel ;)


Dat klopt :-) , ik bedoel, ik had al een akkoord met iemand om de gitaar te kopen, maar die zag het niet zitten om op te draaien voor al die miserie met verzendingen enzo, hij antwoordde alleszins niet meer terug. Dat was overigens de enige die ik vond voor een goeie prijs, dusja.. :)

Ik merk overigens ook overal dat men de Japanse veel hoger aanschrijft dan de Mexicaanse versie.

Dit was de mail die ik kreeg:


Dear Laurens,

Thank you for your e-mail. This is Koichi from Ishibashi WEB SHOP.
Here is the total for you to order the Fender Japan Thinline '72 model
through us. Hope you would like this:)

Fender Japan
TN72-93 NAT w/original soft case---74400 Yen
http://www.ishibashi.co.jp/webshop/guitar/fender-j/tn7285.htm
Shipping/Insurance fee---16000 Yen
================================================== =============
TOTAL---90400 YEN (=560euro)

Please note that the shipping(and handling fees) include the cost of
insurance, which will cover any damage, defects, or loss that may occur.
We use EMS for international shipping. It takes approximately one week
for the item to arrive once we have shipped it.

You will not be charged any Japanese taxes. However, you may be charged
import duties and/or other fees upon receiving the item. I am afraid
that I do not know how much this may cost. If you need more information,
please contact a local post office or customs agent.

We accept payments by credit card (Visa, American Express, or Mastercard)
or by wire transfers via bank. However, if you choose to pay by wire
transfer, you are responsible for any additional fees required for
processing, and wire transfers must be made in Japanese Yen (JPY).
[...]
If you have a question, please feel free to contact me.
Thank you very much.
[...]


Die import duties slaat dus enkel op 21% BTW? Hoe werkt het dan om die te betalen?

zjanke
12 augustus 2007, 16:51
Import duties (invoerrechten) zijn 3.2%, BTW is 21% in Belgie. BTW betaal je over aankoop+verzendkosten, invoerrechten over aankoop.

Dus het wordt grofweg 700 euro. EMS schiet de BTW en invoerrechten voor bij de douane en gaat ze dan eerst bij jou innen voor er iets wordt afgeleverd. Soms gebeurt dat bij aflevering, maar dan krijg je vooraf een bericht hoeveel je moet gaan betalen.


edit: invoerrechten zijn 3.7% ipv 3.2% ik heb er ook niet dagelijks meer mee te maken... http://www.motor-forum.nl/global/smileys/nopompom.gif

RolandT
12 augustus 2007, 17:14
Indien de waarde van de zending meer bedraagt dan €22,00 zal de Administratie de "rechten bij invoer" en de "BTW" innen op de totale waarde van de zending. De "BTW" zal wel 21% zijn de "rechten bij invoer" voor een gitaar heb ik niet kunnen vinden (is in functie van het soort product en zou in alle europese landen hetzelfde). Voor een auto is "rechten bij invoer" dit 10%, voor een gitaar zal dat dus wel minder zijn.

Edit: Ik zie hierboven dat het 3.2% is voor een gitaar

Larry
12 augustus 2007, 18:07
Ok bedankt voor de info. Ik ga ervoor gaan denk ik :dance:

Murt'n
5 juni 2008, 18:18
Ok bedankt voor de info. Ik ga ervoor gaan denk ik :dance:

En? gelukt?

Ik wil een Ibanez J.Custom gaan bestellen daar, maar heb echt géén idee of het wel betrouwbaar is enzo En de J.Custom series is niet te krijgen in Europa/USA dus ik heb niet veel keus....

ik bedoel het is wel eventjes aan de andere kant van deze aardklont...

Rormo
5 juni 2008, 18:27
Over het algemeen zijn Aziaten in dit soort dingen veel betrouwbaarder dan Europeanen. Geweldig goede webshops daar in het algemeen.

Larry
6 juni 2008, 22:51
Ik heb het uiteindelijk toch niet gedaan, vond het veel te veel administratieve rompslomp :stop: Maar afgaande op de antwoorden die ik kreeg op de mails leken ze mij vrij betrouwbaar idd.