PDA

View Full Version : Prs Se



Civendea
12 augustus 2007, 12:50
Haj.. Ik ben mijn peaveyke kotsbeu en ik wil graag een nieuwe gitaar kopen...
Heeft er iemand ervaring met de SE's van PRS? Zijn ze goed van kwaliteit enz...?

mvg
Civ

rjong999
12 augustus 2007, 13:12
Ik speel al een jaartje ofzo op een Se Standard, die bevalt me prima. Les Paul, maar dan iets glaziger. Mooi afgewerkt (de mijne heeft moon inlays), prima hardware, goed geluid, niet te duur.

Eko
12 augustus 2007, 13:15
De SE`s zijn in Korea gebouwd en worden daar netjes afgewerkt. Verwacht er geen kwaliteit van zoals de USA`s want dat kan niet voor het geld.
De body en hals zijn netjes gespoten en voelen goed en solide aan. Fretwerk en verzorgd. De electronica is voor dit niveau gewoon netjes. Een beter stel p.u.`s is misschien wel een keer te doen. De versie met de soapbars vind ik wel de leukste.

glasbier
12 augustus 2007, 13:20
Ik heb een PRS SE Custom met Dimarzio's Airzones!
Ben er dik tevreden mee.
Qua bespeelbaarheid,kwaliteit en natuurlijk de sound heb ik deze verkozen boven mijn fender strats(usa,mex en japan,62'er RI,57'er en plus deluxe),mijn gibsons en ibanezzen!
Geloof me,ik heb heel wat gitaren gehad maar deze doet het allemaal!
Ik heb hem ook vergeleken met zijn duurdere broer,maar deze doet er niet veel voor onder(alleen de prijs dan!).
De singlecuts vind ik minder,dus als je tegen een SE Custom aanloopt,kopen!

glasbier
12 augustus 2007, 13:32
De SE`s zijn in Korea gebouwd en worden daar netjes afgewerkt. Verwacht er geen kwaliteit van zoals de USA`s want dat kan niet voor het geld.

Zijn zeker wel kwaliteits gitaren!
Alleen de pups zijn ,uuh,minder..!

Civendea
12 augustus 2007, 13:48
Ik speel al een jaartje ofzo op een Se Standard, die bevalt me prima. Les Paul, maar dan iets glaziger. Mooi afgewerkt (de mijne heeft moon inlays), prima hardware, goed geluid, niet te duur.

Heb je er foto's van?

tjeabele
13 augustus 2007, 13:07
Heb mijn (grijs-groene) PRS SE Custom nu een half jaar, speelt heerlijk. Inderdaad een LP achtige geluid, maar wel veel minder gewicht om je nek. Met m'n gt8 kan ik er ook een Fender geluid uitkrijgen. Ben er dus errug blij mee.

glasbier
13 augustus 2007, 15:30
http://i161.photobucket.com/albums/t227/glasbier/DSCN1449-1.jpg

glasbier
13 augustus 2007, 15:31
http://i161.photobucket.com/albums/t227/glasbier/DSCN1446-1.jpg

Lekker ding!

tjeabele
13 augustus 2007, 16:50
Ik zal ook effe wat fotootjes van die andere kleur posten

glasbier
13 augustus 2007, 16:51
ben benieuwd!

Bl44t44p
13 augustus 2007, 17:41
Heb ze wel eens in de winkel geprobeerd, erg fijne gitaartjes (zeker voor die prijsklasse), alleen die looks vallen me altijd iets tegen... in vergelijking met de USA's haha ;)

glasbier
13 augustus 2007, 17:49
Heb ze wel eens in de winkel geprobeerd, erg fijne gitaartjes (zeker voor die prijsklasse), alleen die looks vallen me altijd iets tegen... in vergelijking met de USA's haha ;)

Alsof jij zo knap bent..... :(

tjeabele
13 augustus 2007, 20:30
hoe krijg ik die foto's eigenlijk gepost?

glasbier
13 augustus 2007, 20:37
Ga naar photobucket.com
Daar kun je je foto's uploaden.
Dan kopiėren
Dan op het envelopje hierboven klikken
Dan plakken
Dan voilą!

tjeabele
13 augustus 2007, 20:53
oke, geupload. maar wat moet ik kopieren en waar moet ik het weer plakken? (sorry, ben niet zo goed in dit soort dingen, misschien ook te lui om het zelf uit te zoeken)

glasbier
13 augustus 2007, 22:08
oke, geupload. maar wat moet ik kopieren en waar moet ik het weer plakken? (sorry, ben niet zo goed in dit soort dingen, misschien ook te lui om het zelf uit te zoeken)

Dan op IMG code klikken....(dan zie je kopiėren)
Dan weer terug hier naar toe
Op het gele envelopje klikken
Dan op de gele balk hierboven klikken(om scriptvensters toe te staan)
Dan plakken en klaar is Tjeabele!

glasbier
13 augustus 2007, 22:14
Lukt het Tjeabele?

Hendriks
14 augustus 2007, 08:50
Haj.. Ik ben mijn peaveyke kotsbeu en ik wil graag een nieuwe gitaar kopen...
Heeft er iemand ervaring met de SE's van PRS? Zijn ze goed van kwaliteit enz...?

mvg
Civ

Ik zou als ik jouw was ook eens kijken naar alternatieven bv: Fame Forum , Fernandes Dragonfly en Swing Classic DC , dit schijnen alle zeer fijne kwalitatieve gitaren te zijn , die bovendien alle een gewelfde esdoorn top (De SE heeft dacht ik een platte fineer top) hebben , ook hebben ze (naar verluid) betere elementen. De Forum kun je ook krijgen met een Piezo in de brug. Prijstechnisch ligt het allemaal bij elkaar.

tjeabele
14 augustus 2007, 09:10
ben weer een klein stukje verder, zie alleen geen gele envelopjes of gele balk.

glasbier
14 augustus 2007, 11:19
Dan moet je eerst wel op reageren klikken;dan pas zie je de envelop en en de gele balk.

tjeabele
14 augustus 2007, 11:48
http://i204.photobucket.com/albums/bb210/tjeabele/PRSSECustom005.jpg

tjeabele
14 augustus 2007, 11:49
http://i204.photobucket.com/albums/bb210/tjeabele/PRSSECustom001.jpg

tjeabele
14 augustus 2007, 11:50
eindelijk gelukt!!!

Butger
14 augustus 2007, 12:20
Hoe zit dat nou eigenlijk, hebben de SE's geen welving in de top? Als ik zo die foto's zie lijken ze wel plat te zijn.
Vind trouwens dat blauw-grijze een mooi kleurtje! Die cherry sunburst heeft iets te veel cherry als je het mij vraagt.

tjeabele
14 augustus 2007, 12:35
de headstock is inderdaad plat. is dat niet ook zo bij de USA's?

glasbier
14 augustus 2007, 12:44
Nee,die hebben geen welving in de top.
Dit omdat de produktiekosten lager blijven.

De cherry-sunburst heeft niet teveel cherry;dit ligt aan de foto's.

Hele mooie PRS,Tjeabele!
Tevreden ermee?

tjeabele
14 augustus 2007, 12:58
Hartstikke tevreden, al blijf ik ook veel op m'n Epi LP Custom spelen. Heb bij De Snaar de Cherry zien hangen en die is inderdaad iets minder fel rood dan op de foto.

Civendea
1 september 2007, 11:50
Nee,die hebben geen welving in de top.
Dit omdat de produktiekosten lager blijven.

De cherry-sunburst heeft niet teveel cherry;dit ligt aan de foto's.

Hele mooie PRS,Tjeabele!
Tevreden ermee?

heeft de PRS tremonti SE geen welving?

wrc_46
6 september 2007, 12:59
De tremonti se heeft een heel lichte welving in de top, dacht ik.