PDA

View Full Version : boost mijn solo



FJP
12 augustus 2007, 11:58
Hallo,

Ik zoek een pedaaltje (boost??), waarmee ik een vetter en wat 'aanweziger' geluid krijg. Het gaat me niet om een ander soort geluid. Met name wil ik het gebruiken voor vettere solo's.

groet

FJP

Johnny V
12 augustus 2007, 12:08
fulltone fatboost

Dirk_Hendrik
12 augustus 2007, 13:18
D_H lucky luca.
http://dirk-hendrik.com/images/luca3.jpg


Spam off...

sofa
12 augustus 2007, 13:37
Xotic AC Booster.

Luigi
12 augustus 2007, 13:42
Ik heb nog een Boss GE-7 voor je staan.:cheerup:

Mitch
12 augustus 2007, 15:14
Ik zoek een pedaaltje (boost??), waarmee ik een vetter en wat 'aanweziger' geluid krijg. Het gaat me niet om een ander soort geluid. Met name wil ik het gebruiken voor vettere solo's.


Budget ? Nieuw. tweedehands ? Wat is je gitaar en wat is je versterker ?
Oftewel: kan het iets specifieker ? ;)

EuroCinema
12 augustus 2007, 16:08
MXR micro-amp. Meer volume en stiekem een beetje extra laag volgens mij.

strat58
12 augustus 2007, 17:54
Hallo,

Ik zoek een pedaaltje (boost??), waarmee ik een vetter en wat 'aanweziger' geluid krijg. Het gaat me niet om een ander soort geluid. Met name wil ik het gebruiken voor vettere solo's.

groet

FJP

Hoi de Roger Mayer Voodoo 1 is precies wat je zoekt.
Peace Strat58

vulvasonic
12 augustus 2007, 17:58
De Vulvasonic Zone van HWA.

drap
12 augustus 2007, 19:23
MXR micro-amp. Meer volume en stiekem een beetje extra laag volgens mij.

Ja en nee :) Ietsje meer volume, zeker weten een vetter geluid, maar ook een ietsje meer hoog inplaats van laag. Tenminste, bij mij wel.

Dirk_Hendrik
12 augustus 2007, 20:02
Hoi de Roger Mayer Voodoo 1 is precies wat je zoekt.
Peace Strat58
:???:
Ik heb hier zo'n ding te logeren liggen. Dat ding scheurt, vervormt, kleurt en wat al niet meer zeit...

Lijkt me niet echt wat de TS wil.

vinni
12 augustus 2007, 23:40
Veel waar voor je geld..........BYOC Tribooster

The best : FX-Eng MoaB

Maar ja.....mijn mening hé....

Vinni

charlie45
13 augustus 2007, 10:34
ik denk dat het zo zit: een boost die je geluid niet kleurt is een illusie. de enige cleane manier is dat de geluidsman je schuif wat harder zet. dit komt omdat zodra je een boost aanzet er meer signaal je versterker ingaat, je eindtrap meer gaat vervormen en je speakers harders gaan werken. dat heeft automatisch invloed op de klank.

dat gezegd hebbende..
- mxr cae 402 is heel veelzijdig en bruikbaar
- mi audio buff 'n boost is fijn
- bosss ge7 heeft als voordeel dat je het gebooste geluid kan EQen.

een goed streven is denk ik niet om het gebooste geluid exact hetzelfde te laten klinken, maar gewoon op zijn eigen manier mooi te laten zijn.

ik gebruik een boss sd-1 als solo boost, totaal niet clean maar wel bruikbaar.

drap
13 augustus 2007, 11:35
ik denk dat het zo zit: een boost die je geluid niet kleurt is een illusie. de enige cleane manier is dat de geluidsman je schuif wat harder zet. dit komt omdat zodra je een boost aanzet er meer signaal je versterker ingaat, je eindtrap meer gaat vervormen en je speakers harders gaan werken. dat heeft automatisch invloed op de klank.

Maar het vervormen komt dan uit je versterker en niet uit het pedaal. Een goeie cleane booster kleurt dus niet, maar laat je versterker harder werken. Dat is nou eenmaal de werking van een cleane booster.

Een geluidsman kan je geluid niet meer uit je speakers doen persen, hij kan het alleen tijdelijk harder zetten. Als je dat met een pedaal wil bereiken heb je een EQ pedaal nodig en geen cleane booster.

charlie45
13 augustus 2007, 11:56
drap, helemaal mee eens.

dit is ook een leuk idee:
http://www.psionicaudio.com/main/lumos.htm

een extra volume knop in je effectsloop, maar dan op afstand bedienbaar

EuroCinema
13 augustus 2007, 15:11
Ja en nee :) Ietsje meer volume, zeker weten een vetter geluid, maar ook een ietsje meer hoog inplaats van laag. Tenminste, bij mij wel.

Heb hem gister in de oefenruimte gebruikt en idd: harder en vetter, of dat nou extra midlaag is of iets anders weet ik niet. Maar dit is dus wat de topicstarter hebben moet. (de MXR mixro-amp dus).