PDA

View Full Version : Mijn eerste rackje...



Rinze
12 augustus 2007, 10:24
http://img443.imageshack.us/img443/1649/rackspullq7.jpg

Net gekocht, JMP-1 en G-Major plus FC-50. De eindversterker had ik al: Peavey Classic 60/60. De boxen zijn nog niet klaar, worden twee naturel gelakte zelfbouwkastjes met elk een G12T-75 erin. Het rackspul klinkt over de fx-return van mijn Classic 30 erg lekker. De JMP verbaast me door hoe gemakkelijk de boventonen eruit vliegen, ga er nog even mee stoeien wat bertreft buisjes, heb nog een en ander liggen. Zit te denken aan een Tung Sol als eerste buis en een Shuguang voor de scheur.

Voorlopig ben ik even door het geld heen, moet nodig wat verkopen :sneaky:

patricia
12 augustus 2007, 11:18
gaaf rekje dude!

Rinze
12 augustus 2007, 11:42
Dank je, ik merk wel dat ik mijn kennis wat betreft midi even op moet halen. Net de handleiding van de G-Major doorgelezen, dat ding heeft zo belachelijk veel instelmogelijkheden, ben benieuwd hoeveel of weinig ik daarvan ga gebruiken.

patricia
12 augustus 2007, 11:51
nou....als je een beetje van effecten houd....gaat ie overuren maken bij je.

kwante
12 augustus 2007, 13:51
Hoi,

Heb ongeveer dezelfde opstelling JMP - Gmajor en dan een Classic 50/50 prachtige klank vindt ik zelf.

Wat handig kan zijn voor het programeren van je G-major is het volgende PC programmatje: GLydian.
Als je een gelduidskaart met midi hebt kan je je G-major instellen via PC, werkt net iets handiger als op het kleine schermpje.

Programma kan je hier vinden: GLydian (http://www.rig-talk.com/forum/viewtopic.php?p=142352&sid=e14b96c857087fc3f4bf4dc70a788531)

Groet
Kwant

Rinze
14 augustus 2007, 10:40
Hoi,

Heb ongeveer dezelfde opstelling JMP - Gmajor en dan een Classic 50/50 prachtige klank vindt ik zelf.

Wat handig kan zijn voor het programeren van je G-major is het volgende PC programmatje: GLydian.
Als je een gelduidskaart met midi hebt kan je je G-major instellen via PC, werkt net iets handiger als op het kleine schermpje.

Programma kan je hier vinden: GLydian (http://www.rig-talk.com/forum/viewtopic.php?p=142352&sid=e14b96c857087fc3f4bf4dc70a788531)

Groet
Kwant

Naar zoiets was ik al op zoek, ik hang mijn Tonelab ook altijd aan de pc. Ik had al wel een editor gevonden oovr de JMP-1: http://jmp-editor.mattzick.com/. Iemand misschien ervaring mee?

Hoe vind jij de cleane geluiden van de JMP eigenlijk, ik kan er wel een aardig geluid uit krijgen, maar vind ze in de aanslag een beetje.. indirekt. Ook vind ik niet zo gek veel verschil zitten in de beide clean-modes. Met een beetje saus uit de G-Major klinkt het trouwens prachtig... De scheurkanalen vind ik wel erg moo.Te gek apparaat die G-Major trouwens, wat een mogelijkheden. Daar kunnen mijn pedaaltjes echt niet tegenop, ook qua klank niet trouwens. En nu lees ik dat je je kanalen van je versterker ook nog via dit ding kunt schakelen (hoef ik nu natuurlijk niet), netjes!

Kim Wilson
14 augustus 2007, 10:41
Mooi setje, Rinze!

Rinze
14 augustus 2007, 10:51
Mooi setje, Rinze!

Dank je, Hans. Heel misschien neem ik het spul wel mee naar de meeting in Almere, moet ik wel auto regelen, ik zal es kijken. Neem jij die mastodont van je ook weer mee?

Kim Wilson
14 augustus 2007, 10:54
Nee, ik ben niet op de meeting, helaas (mijn trouwdag).

Kamiess
14 augustus 2007, 10:57
Mooi setje Rinze, vooral die jmp1... :-)

Rinze
14 augustus 2007, 11:04
Mooi setje Rinze, vooral die jmp1... :-)

:D :D 123456789

Mr.Bluesbreaker
22 augustus 2007, 22:25
Pffft, dat is zooo jaren 80!

Neehoor, ziet er puik uit Rinze. Ik heb nog nooit over 19" gespeeld, ben erg benieuwd hoe dat nou allemaal in mekaar steekt. Heb je die Celestions al in huis, of ben je van plan om te aan te schaffen?

Ik heb hier namelijk een 1*12 cabinet van Duitse makelaardij in huis (kosten: geen drol) met een Classic lead 80 die ik persoonlijk veel lekkerder vind dan die G12T75's. (had ik altijd in mijn 1960 A/B.) Ook een G12K85 vind ik nog wel te pruimen.

Bandverband ervaring met de G1275T's: moest alles echt vreselijk ver opentrekken om door de mix te snijden, master kan met andere speakers een pak lager bij mij en ben dan wat beter verstaanbaar zeker bij onversterkte gigs.

Rinze
22 augustus 2007, 23:17
Ik ben dol op de jaren 80:blast: :satisfie: moest alleen zolang wachten tot die rommel goedkoop genoeg was. Ik heb nog twee G12T-75's liggen, en de kastjes had een vriend van me al gemaakt. Heb ook wel over andere speakers zitten denken maar hou zelf niet zo van Classic30's, wil er wel metal mee kunnen spelen en dan vind ik die 75T's wel OK. Vroeger hoefde ik met mijn Fendertje en mijn JCM 800 halfstackje helemaal niet hard te staan. Kan ook door de OBL 500 XL blafbak komen die in die gitaar zat...

Ach, ik zie wel en anders gooi ik die speakers gewoon weer op MP en zoek andere. De JMP klinkt trouwens erg lekker, misschien ga ik er nog een Tung Sol (V1) en Shuguang (V2) in zetten om er het maximale uit te halen qua clean en scheur. En de TC G-Major is helemaal te gek vind ik. Wat een geluid, ik weet niet of ie nou echt niet kleurt (beweren ze bij TC) of dat ie gewoon heel mooi kleurt... Mooie cleane geluiden met een prachtige reverb en chorus, naast scheur en hele heavy scheur met wat delay... en dan ben ik nog maar net begonnen te kijken wat het allemaal kan. Viel me ook mee om een begin te maken met te snappen hoe het met de midi-toestanden en het pedaal zit. Nou straks nog stereo met twee boxjes... (en dan even keihard zetten om te kijken of ik misselijk word :chicken: )

Lullig van je Marshall en je Valvetech trouwens. Heb je nou nog wel een werkende versterker (had je ook geen Koch ofzo?)

Edovinus
22 augustus 2007, 23:51
Hee hallo! Eerste post hier...

Toevallig heb ik gisteren twee Tung Sol 12AX7 buisjes in m'n JMP-1 gezet, en ik ben zeer tevreden met de resultaten. Had er eigenlijk weinig verwachtingen van, vooral omdat er erg veel mensen zijn die claimen dat de JMP-1 voornamelijk afhankelijk is van transistors voor het geluid. Allemaal prietpraat dus, want die nieuwe buizen hebben wel degelijk een positieve invloed op de hoeveelheid gain en het geluid: mijn JMP-1 klinkt nu gewoon veel beter! Speelde al met het idee om hem op Marktplaats te zetten, maar nu dus niet meer ;)

Edo

Rinze
22 augustus 2007, 23:59
Ja, moet het ook nodig even checken, moet ik wel eerst mijn kruiskopschroevendraaier terugvinden :nervous:

EDIT: Welkom trouwens, zie nu pas dat je N.B. schrijft dat dit je eerste post is...

Mr.Bluesbreaker
23 augustus 2007, 00:05
Goed bezig met dat rack man.
Metal kreeg ik uit de T75'er wel uit, dat ging heel goed zelfs. Prima pompend laag, ook voor lagere stemmingen.

Sja de Marshall is even doorbijten, maar dan is ie a.s. zondag ook weer 200%.
Valvetech is gelukkig voorzien van nieuwe eindpitten en draait weer als een zonnetje, nu nog die verrekte reverb die niemand schijnt te kunnen fixen. Poen beetje op door alle mods en tweak/onderdelen, dus dat komt later wel. A.s. zaterdag flightcases bouwen met een vriend en dan is het hele spul getuned en ingepakt voor on the road in september.

Heb nog een Engl staan, maar die heeft sindskort dan weer een brom op het drivekanaal. Werkloos in de hoek. Het zit me niet mee dit jaar.

Rinze
23 augustus 2007, 00:58
Goed bezig met dat rack man.
Metal kreeg ik uit de T75'er wel uit, dat ging heel goed zelfs. Prima pompend laag, ook voor lagere stemmingen.

Sja de Marshall is even doorbijten, maar dan is ie a.s. zondag ook weer 200%.
Valvetech is gelukkig voorzien van nieuwe eindpitten en draait weer als een zonnetje, nu nog die verrekte reverb die niemand schijnt te kunnen fixen. Poen beetje op door alle mods en tweak/onderdelen, dus dat komt later wel. A.s. zaterdag flightcases bouwen met een vriend en dan is het hele spul getuned en ingepakt voor on the road in september.

Heb nog een Engl staan, maar die heeft sindskort dan weer een brom op het drivekanaal. Werkloos in de hoek. Het zit me niet mee dit jaar.

Misschien moet je er wat voorzichtiger mee doen of ze stallen bij iemand die daar heel goed in is... :cooler: ik ken er wel zo eentje.

minoin
23 augustus 2007, 02:42
Shuguang is voor de scheur een goeie keus!! Heb niet lang geleden mijn Laney VC50 er mee vol gegooid en wat een scheur... Word er bang van :P

Rinze
23 augustus 2007, 09:00
Shuguang is voor de scheur een goeie keus!! Heb niet lang geleden mijn Laney VC50 er mee vol gegooid en wat een scheur... Word er bang van :P

Dat is inderdaad de bedoeling, de Tung Sol voor clean en de Shuguang voor scheur.

Rinze
2 september 2007, 09:22
Heb de andere buizen erin gegooid, wat een verschil! :eek: :D


zie http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?p=1381721#post1381721