PDA

View Full Version : Yamaha FX370C of toch wat anders?



Kamicolo
12 augustus 2007, 09:46
Hallo iedereen,

Ik ben gister bij de lokale gitaarboer (Tonika) geweest om te kijken voor een mooie en goede western gitaar. Ik heb zelf een Fender Stratocaster Eric Clapton signature als electrisch, en ben dus gewend een een gelakte nek en dat de gitaar lekker soepel speelt.
Mijn style wat ik speel is veel Eric Clapton en andere blues muziek.

Toen ik in de winkel was viel gelijk mijn oog op de Yamaha FX370C en hij speelt ook goed + dat hij nog electrisch versterkt is wat ik ook graag zou willen voor het opnemen.

Mijn vraag zijn er andere gitaren die hieraan kunnen tippen voor hetzelfde geld en misschien beter zijn
en is dit een verstandige koop of zou ik snel weer opzoek gaan naar een betere gitaar?

Hier de specs:
Yamaha FX370C NA Acoustic Steel Guitar,
Cutaway,Top Spruce,Back & Sides Nato,
Neck Nato,
Fretboard Rosewood, 21Frets,
Scale 634mm,
Pickup Piezo 1 weg,
Color Natural

Hier een foto http://www.thomann.de/prodbilder/192476.jpg

De prijs bij Tonika: 279,00
Thomann : 239.00

Alvast bedankt,

guitartub
12 augustus 2007, 10:18
Yamaha levert kwalitatief erg goede gitaren af. Kijk bijv ook eens naar de
APX 500 (zit ongeveer in dezelfde prijsklasse (€299,-). Overigens is er in die prijsklasse keuze zat bijv Ibanez Crafter Tanglewood Washburn etc.

Melt
12 augustus 2007, 22:42
Wat guitartub al aangeeft is de Yamaha APX 500. Ik ben ook op zoek naar een Western gitaar die je kan versterken. Ik heb onder andere de APX 500 geprobeerd en die vond ik erg mooi klinken voor die prijs. Ik heb ook de takamine EG440C geprobeerd en die vond ik ook lekker spelen en mooi klinken. Die was ook 299,- euro. Voor de rest heb ik een tanglewood geprobeerd die ook erg mooi klonk en een Faith gitaar. Ook daar ben ik zeer onder de indruk van, alleen jammer dat die gitaren wel iets duurder zijn.

Ik zou dus zeggen: probeer nog een paar gitaren uit en kijk wat jou het beste lijkt. Ik ben er zelf in ieder geval nog niet uit, maar ik ga nog in een ander zaakje gitaren proberen.

In ieder geval succes ermee!

Groetjes,