PDA

View Full Version : G-system en TriAxis



rjong999
11 augustus 2007, 15:00
Ik heb op dit moment een TriAxis 'op zicht' in mijn rekje. Mooi ding, veel mogelijkheden, ik ben er wel enthousiast over.

Ik zit echter nog wel een beetje de klungelen met de routing.

Wat is beter, de triaxis in de loop van de g of de g in de loop van triaxis ? Ik heb nu de g in de loop van de triaxis, het nadeel is dan wel dat je wah en compressor na de gain stages van de triaxis zitten, ik zou het dus eerder andersom doen. Iemand iets slims over te melden ?
NB: vreemd genoeg zit de noise gate bij de G-System NA de loops - ik zou 'm helemaal voor in de keten zetten, snapt iemand daar iets van ?

bluegate
11 augustus 2007, 16:02
Ik denk dat Triaxis in een loop van de G-System het best is.
Op die manier zit alles op de juiste plek.

rjong999
13 augustus 2007, 19:17
Ja, dat heb ik dus nu gedaan, maar dan is er echt veel meer ruis en brom dan als ik de G in de loop van de Triaxis zet.

morris
13 augustus 2007, 20:16
ik ken de Gsystem niet zo geweldig goed, maar kun je de send van de triaxis niet op de return van de insert aansluiten en de outputs van de gsystem op de returns van de triaxis? En dan met je gitaar in de gystem, en bij loop 4 out naar de input van de triaxis. Zo verlies je alleen één loop, of de send van de insert zou even goed moeten werken, dat weet ik even niet. In het verleden deed ik iets vergelijkbaars met de lex g2, en dat functioneerde prima.
Heeft iemand een schema van de signal flow van de GSystem, dan kunnen we zo zien wat wel en niet zou kunnen werken. Ik weet namelijk niet excact de plaatsing van de convertors.

Morris

bluegate
13 augustus 2007, 20:28
Bij mijn weten zo:

Input
AD
Filter - Compressor
DA
Loops 1-4, Pre-amp Loop
AD
Mod - Pitch - Delay - Reverb
DA
Output

bluegate
13 augustus 2007, 20:31
Ja, dat heb ik dus nu gedaan, maar dan is er echt veel meer ruis en brom dan als ik de G in de loop van de Triaxis zet.

Brom is waarschijnlijk een aardlus, gebruik een kabel waarvan de ground is
losgemaakt aan één kant.

Ruis heeft te maken met de Levels, deze moeten goed op elkaar zijn afgestemd.
Let op de Loop Levels en headroom op de Gsystem en de Send level van de Triaxis.

Zelf denk ik dat instrument levels het beste werken in combi met de G-system.
Dit is -10dB.

groovieguitarguus
13 augustus 2007, 21:48
http://tcsupport.custhelp.com/cgi-bin/tcsupport.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=1943&p_created=1174643362&p_sid=XHyzR3Ji&p_accessibility=0&p_redirect=&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9zb3J0X2J5PSZwX2dyaWRzb3J0PSZwX 3Jvd19jbnQ9MTAmcF9wcm9kcz0xLDE1OCZwX2NhdHM9MCZwX3B 2PTIuMTU4JnBfY3Y9JnBfc2VhcmNoX3R5cGU9YW5zd2Vycy5zZ WFyY2hfbmwmcF9zY2ZfYWNjZXNzX2xldmVsX2lkPX51c2VyX2F jY2Vzc34mcF9wYWdlPTEmcF9zZWFyY2hfdGV4dD1wcmVhbXA*&p_li=&p_topview=1

Op de TC site, kan je bij TCSupport het nodige downloaden... ook de juiste manier voor het aansluiten van de Triaxis.
Zo werkt het bij mij super!!! Ook in combi met stompboxes.
Wat betreft Noisegate is het even stoeien met levels...
Zelf heb ik de Output levels van de Triaxis altijd voluit staan.

Gr. Guus

morris
13 augustus 2007, 22:39
http://tcsupport.custhelp.com/cgi-bin/tcsupport.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=1943&p_created=1174643362&p_sid=XHyzR3Ji&p_accessibility=0&p_redirect=&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9zb3J0X2J5PSZwX2dyaWRzb3J0PSZwX 3Jvd19jbnQ9MTAmcF9wcm9kcz0xLDE1OCZwX2NhdHM9MCZwX3B 2PTIuMTU4JnBfY3Y9JnBfc2VhcmNoX3R5cGU9YW5zd2Vycy5zZ WFyY2hfbmwmcF9zY2ZfYWNjZXNzX2xldmVsX2lkPX51c2VyX2F jY2Vzc34mcF9wYWdlPTEmcF9zZWFyY2hfdGV4dD1wcmVhbXA*&p_li=&p_topview=1

Op de TC site, kan je bij TCSupport het nodige downloaden... ook de juiste manier voor het aansluiten van de Triaxis.
Zo werkt het bij mij super!!! Ook in combi met stompboxes.
Wat betreft Noisegate is het even stoeien met levels...
Zelf heb ik de Output levels van de Triaxis altijd voluit staan.

Gr. Guus

Juist, zoals het hierboven staat is wat ik bedoelde. Ik ga even er van uit dat de FX send van de triaxis een constant niveau heeft, dan heb je op de manier zoals ik het beschreef een beter controle over je levels. Met de master sectie van je triaxis bepaal je dan het overall volume per preset.
Ik kreeg destijds met de G2 op deze manier een beter resultaat, maar je moet gewoon eens wat proberen, kwestie van wat kabeltjes prikken.

Morris

rjong999
14 augustus 2007, 00:06
Mannen, allemaal super bedankt voor de hulp! Even een update dan: ik geloof niet dat de brom een aardlus is, want als ik het volume van mijn gitaar dichtdraai of het gitaarsnoer er uit haal is de brom ook gelijk weg. Ik heb het ook alleen bij de hi-gain settings, dus bijv. Lead II Rood met gain op 3.5 en lead II drive op 5.5.
Maar ik heb voor alle zekerheid de aarde van de triaxis losgemaakt, dat heeft geen enkel effect.

Om te kijken of ik de oorzaak kan isoleren heb ik de boel eens zo geprikt:

gitaar>triaxis>insert return g-system>20/20.

Het geluid is dan gewoon prima, niet ander als deze:

gitaar>triaxis>fx send triaxis>g-system>fx return triaxis>20/29

Het probleem begint als ik het zo prik:

gitaar>g-system>insert send g-system>triaxis>insert return g-system>20/20

of

gitaar>g-system>insert send g-system>triaxis>20/20

dus mijn conclusie zou zijn dat er een probleem is in de impedantie of het signaalniveau van de g-system insert send, dat past kennelijk niet goed bij de input van de triaxis. Zou dat kunnen ? Kan ik dat nog op een of ander manier regelen ? ik heb de output van de insert send op -10dB gezet, maar dat haalt eigenlijk niks uit.

Het is wel wat vreemd, want mijn andere pre-amps hebben er geen last van. maar dat kan ook wel liggen aan het feit dat de triaxis veel meer gain heeft dan mijn andere pre-amps.

Mocht het niet anders kunnen dan kan ik de triaxis wel gewoon vooraan in de signaalketen zetten, met een splitter ervoor ofzo, maar ik hoop nog wel op een 'normale' oplossing

bluegate
14 augustus 2007, 00:22
Probeer de Triaxis is in Loop 1-4 ipv de Insert.
De Insert loop is anders opgebouwd dan de overige loops.

BeeJee
14 augustus 2007, 13:53
@Morris: Hoe sloot jij destijds exact de G2 aan? Anders dan de standaard pre-loop/post-loop configuratie zoals Lexicon die aanbeveelt?

groovieguitarguus
14 augustus 2007, 18:54
Indien je het High-Gain kanaal bedoeld... dit is de Rectifier modus, dan krijg ik ook een bak met herrie! Dit had ik ook al met de MPX G2...
....Ik heb hem aangesloten zoals eerdere bericht (Lexicon site).
Werkt prima...
Echter met een niet geaard stopcontact, of slecht afgeschermde gitaar, kabels o.i.d. gaat de boel altijd flink pruttelen... ;-)

morris
14 augustus 2007, 23:55
@Morris: Hoe sloot jij destijds exact de G2 aan? Anders dan de standaard pre-loop/post-loop configuratie zoals Lexicon die aanbeveelt?

Het is lang geleden ;-) Ik had een H&K Access, waarbij ik de Acess dus niet in de insert van de G2 had maar andersom. Dus de FXsend naar het post gain gedeelte van de G2, de outputs van de G2 naar de returns van de Access, en de outputs van de access naar de eindtrap. Het pregain gedeelte gebruikte ik eigenlijk nauwelijks, maar had ik in de mono series loop van de access gehangen. Zoiets was het. Ik heb nog steeds spijt dat ik die Access verkocht heb ;-)

Morris

rjong999
19 augustus 2007, 12:17
Over die H&K Access...ik kan er eentje kopen, voor weinig...en dat zou interessant zijn, als 'ie een behoorlijk heftig metal geluid kon produceren, zeg maar Recto. Zit dat er in ?

Over de G-System: ik ben inmiddels toch wel veel meer te weten gekomen, ik ben bepaald niet de enige met dit probleem, even doorgoogelen levert veel info op (dat geeft op zich wel weer vertrouwen in de wereld). Het lijkt een combinatie te zijn van impedantie-aanpassing, groundlooping en gain unity, en een wat ongelukkige standaard instelling van zaken als compressie, noise gate en fx loop headroom.

Ik ben er nog niet helemaal uit maar kom wel stapje bij beetje dichter bij de oplossing.

Om groundloops op te lossen adviseert iemand om de g-system volledig van aarde te isoleren, ergo aardedraad in de netspanning los en alle patchkabels ook de aarde aan 1 kant losmaken. Ik had dat al eens eerder gehoord, maar voor ik nu al mijn kabeltjes sloop, kan iemand daar iets zinnigs over zeggen ?

Een alternatief zou dan een hum destroyer zijn, Morley heeft ze voor iets van 60 euro en behringer voor 25. Iemand daar goede ervaringen mee ?

Nog andere alternatieven ? Ik gebruik hele korte patchkabeltjes, dus balanced trs kabels lijkt mij dan niet nodig, toch ?

morris
20 augustus 2007, 17:50
Palmer Line Isolaters zijn ook erg goed.