PDA

View Full Version : Hoe lang wachten na Clou voordat ik de zwarte niro cellulose burst kan aanbrengen?



hanzeman
11 augustus 2007, 13:22
Ik heb vandaag met Clou de body in de beits gezet (dankzij een volkomen waardeloos pompje van Swaak Utrecht is het onmogelijk om een rode brst rand aan te brengen zonder spetters, dus wordt het 2-tone sunburst...) maar ik vraag me af hoe lang ik moet wachten voordat ik de zwarte rand kan gaan spuiten (dit is een nitro spuitbus).

orreltak
11 augustus 2007, 14:40
als het droog is.dus als letterlijk het vocht uit het hout is getrokken en de kleur flets is

jan jansen
11 augustus 2007, 15:20
Ik heb vandaag met Clou de body in de beits gezet (dankzij een volkomen waardeloos pompje van Swaak Utrecht is het onmogelijk om een rode brst rand aan te brengen zonder spetters, dus wordt het 2-tone sunburst...)


Gebruik gewoon een doek om dat clou aan te brengen op het hout.Spettert niet en is heel precies werken.Zit er te weinig op dan nat in nat werken tot de gewenste kleur.
Ik denk na 24 uur is het hout wel droog,maar helemaal afhankelijk van de houtsoort en temperatuur.Als het goed is geeft ie niet meer af als ie droog is...,

JJ

hanzeman
11 augustus 2007, 19:28
Mmm, dat heb ik dus uiteindelijk ook gedaan: steeds met een plantenspuit de boel vochtig houden en dan met een sponsje en een theedoek de zaak opbrengen, inwrijven, weer natmaken, wrijven wrijven en nog eens wrijven enz enz. Resultaat is dat ik nu toch een redelijk geslaagde rode burst heb aangebracht over de gele laag, nu nog met zwart de randen spuiten.

hanzeman
11 augustus 2007, 22:04
http://img518.imageshack.us/img518/3739/img7522su2.jpg (http://imageshack.us)
Shot with Canon PowerShot A70 (http://profile.imageshack.us/camerabuy.php?model=Canon+PowerShot+A70&make=Canon) at 2007-08-11



Uiteindelijk toch nog een acceptabele sunburst.... voor mijn 1e poging ooit...

Heb Clou geel, eiken en rood in verschillende mengverhouingen gebruikt en nitro zwart.

Moet hem nog aflakken met nitro die in bestelling is bij Vox Humana.

Er komt een vintage tremolo met stalen blok in, USA pots en switch, en CS'54 Fender pups.

Nielsje
11 augustus 2007, 22:12
Waaaauw!

ik sta echt versteld van het feit dat er steeds meer mensen hier gave dingen maken! Lijkt het nou zo dat het onder de slagplaat een stuk donkerder is? En zo ja, waarom heb je dat gedaan? Je ziet het uiteindelijk toch niet..

hanzeman
11 augustus 2007, 22:17
Onder de slagplaat was ik wat onnauwkeurig met de rode burst (uitgeschoten met het opbrengen met het sponsje), heb die toen maar gewoon helemaal rood gelaten, komt inderdaad toch onder de slagplaat.

De hele rode burst is met spons en vochtige theedoek opgebracht. De Clou was al vrij snel droog en ik was niet geduldig genoeg om een dag te wachten dus heb ik de zwarte rand na een paar uur ook maar gelijk gespoten.

Er zitten nog wel wat kleine schoonheidsfoutjes in, met name de achterkant is niet 100% gelukt, maar daar ga ik toch binnen de kortste keren met mijn riem/gesp door de lak heen :)