PDA

View Full Version : Gitarenjacht



ThrusT
11 augustus 2007, 13:20
Hey,

Ben deze morgend weer enkele interessante dingetjes tegengekomen. ;)

Een Squier uit '92 met 2 single coils en een humbucker.
Een Ibanez JS100 Satriani signature.

Mijn voorkeur gaat uit naar de Squier maar ik vroeg me af of dit nog een goed bouwjaar is?
Meer info van de koper : "Het is een MIK squier
ik denk dat die geproduceert zijn tussen 87 en 94.
serienummer: M2722504"

Wat denken jullie?
En wat zou de juiste prijs zijn om voor deze gitaartjes te betalen?

Mvg

Jayjay
11 augustus 2007, 13:22
Ik denk dat de keuze van de speelstijl afhangt.

De JS is geen slechte slechte gitaar en een squier is een squier en dus ook niet slecht om mee te beginnen?

Melon1510
11 augustus 2007, 19:35
Ik heb iets tegen Signature-modellen, vooral als het gaat om het creëren van je eigen sound. Maar als je gewoon een oefengitaartje zoekt en die JS100 speelt lekker, kan je hem zeker overwegen.
Ga gewoon op je gevoel af, welke jij het beste vind spelen, klinken, in de beste staat is etc.

Van de prijs heb ik geen verstand. :soul:

ThrusT
11 augustus 2007, 20:56
Ik heb iets tegen Signature-modellen, vooral als het gaat om het creëren van je eigen sound. Maar als je gewoon een oefengitaartje zoekt en die JS100 speelt lekker, kan je hem zeker overwegen.
Ga gewoon op je gevoel af, welke jij het beste vind spelen, klinken, in de beste staat is etc.

Van de prijs heb ik geen verstand. :soul:
Die JS100 vind ik persoonlijk erg lekker spelen en ook wel enigzins bij mijn stijl passen.Deze heeft de vorm van een Satriani gitaar maar niet de p'ups.
Het is nl. de "budgetversie" van 1000€ ipv de echte van 1600€.


Nuja, die Squier, wat ik dus eigenlijk wou weten is of dit nog zo'n befaamde "goede" Squier is?Zo 1tje die een USA Fender benadert. ;)

MarkS
11 augustus 2007, 21:08
Die Squier kan gewoon van multiplex zijn, in dat geval lekker laten hangen.
Een 2e hands JS100 (geen sig) heb ik gezien voor 495.
Denk ook niet dat de Squier zoveel toevoegt aan de rest van je gitaren.

Jayjay
11 augustus 2007, 21:32
Kwalitatief..is denk ik de JS beter..maar das mijn mening..
Zowiezo latistig om een strat met een JS te vergelijken omdat het andere planken zijn.

Wil je een US> kop dan een US of een Jap..ik denk niet dat een Koreaan het USA HELEMAAL benaderd voor je..wel een heel eind naturlijk

ThrusT
11 augustus 2007, 21:37
Erg bedankt voor de replies!

Ik ga die Squier links laten liggen.
Die JS 100 kan ik krijgen voor 300€ wel zonder de hardcase, nieuw staat ie nu aan 800€ bij Thomann denkik.
Dus vermoedelijk wel een goeie prijs 8)?Is in een behoorlijke staat.. :)


Mvg

Nielsje
11 augustus 2007, 21:44
Ja hoor, als ie nieuw 800 kost, en je kan hem krijgen voor 300 dan is de prijs goed. Hopelijk heb je er veel plezier van, gefeliciteerd en succes!

Danielovich
11 augustus 2007, 21:46
neem de js100. gewoon een goede gitaar.