PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar, maximum budget = 360€



I-am-crazy
11 augustus 2007, 12:55
Hey,

Ik benvan plan volgende week een nieuwe gitaar te kopen, maar ik ben er nog niet helemaal uit welke ik nu moet kiezen?
Ik heb de Ibanez RGR321EX in gedachten, welke ook 360€ kost bij men lokale dealer, maar zijn er nog andere, betere mogenlijkheden voor mij?

Even wat info over mezelf:
- ik wil altijd gaan voor "the most bang for the buck", kortom het meeste waar voor je geld.
- De gitaar gaat in mijn Line6 spider3 150W combo geprikt worden.
- Ik ga Hardrock/metal spelen, hoewel ik nog niet zo ver ben, hoewel sommige solo's en riffs van de band Iced Earth me wel al lukken. Soms een beetje Clean en acoustische gitaar vind ik dus ook wel leuk (Denk aan wonderwall van Oasis, dat ben ik nu aan het leren.)

Ik speel 8 maand, waarvan 3 maand redelijk intensief, en merk dan ook elke week/dag nog vorderingen bij mezelf.

De gitaar die ik nu heb voldoet in mijn ogen echt niet meer, het is een noname gitaar, die in een starterspakketje zat van 135€ (versterker, gigbag, die gitaar, schouderband, kabel)


Alvast Bedankt!

marter544
11 augustus 2007, 13:12
Ik denk eigenlijk dat die RG321 wel één van de beste gitaren is die je voor dat geld kan krijgen (tis sowieso een goede gitaar). Je zou ook even kunnen kijken naar een Schecter Omen 6 (of de extreme versie, lukt ook wel voor dat geld), k zou ook een Dean Vendetta 3.0 proberen, kun je misschien net vinden voor 360 euro, normaal kost die 400,-.

I-am-crazy
11 augustus 2007, 13:23
dank je voor je reactie!

probleem is dat men lokale dealer volgens mij geen dean gitaren verkoopt.
Scheckter is hier in belgie volgens mij ook zeer moeilijk te verkrijgen.

Is er hier misschien iemand die ervaring heeft met de Ibanez RGR321EX?


En, is het echt de moeite waard om die gitaar te kopen, 'k wil maar zeggen, niet dat ik volgend jaar weer een nieuwe gitaar moet kopen omdat deze niet meer voldoet?


misschien nog andere opties?

r33n
11 augustus 2007, 13:41
schecter vind je hier in belgie niet, of toch nauwelijks

heb de mijne particulier moeten kopen destijds, geen enkele verdeler in de buurt/in het land zelfs denk ik die schecter verkoopt

piens heeft er nog nooit vn gehoord

wou de mijne intijds importeren vanuit duitsland, via een duitse dealer bestellen maar heb toch eentje gevonden

I-am-crazy
11 augustus 2007, 15:23
dus dan kan ik toch best blijven gaan voor die ibanez?

BartL
11 augustus 2007, 17:51
Misschien heb ik een goede Ibanez voor je. Stuur maar even een mailtje: bartloog <at> gmail <dot> com

Vind hem echt heerlijk spelen, maar ik gebruik geen floyd rose...vandaar dat 'ie wegmag en dat ik liever naar een strat of tele ga kijken :)

Spitfire
11 augustus 2007, 17:58
Met alle respect voor BartL, maar ik zou voor die RGR321EX gaan die je zelf al noemde. Een floyd rose zie ik nog altijd als een ding waar je alleen maar problemen mee kan krijgen, dus een vaste brug is wel zo prettig. Zelf zou ik eerder voor een Ibanez met passieve elementen gaan, maar dat is (voor jou) een kwestie van proberen en kijken wat je het lekkerste vind klinken (passief vs actief).

I-am-crazy
11 augustus 2007, 18:16
'k heb een mailtje gestuurt met vraag naar typenummer en prijs bartL.

'k ga die 2 eens een beetje vergelijken...
maar ik heb wel wat schrik van een floyd rose tremolo... je hoord er eigenlijk alleen maar slechte dingen over, maar diegenen die ermee kunnen werken... WOW :rockon:

Megadeth_
11 augustus 2007, 18:55
't Is geen kunst om er mee te werken. Je moet er gewoon wat geduld voor hebben. Zolang dat je niet ieder uur een andere stemming hoeft, is het geen enkel probleem. De mijne staan altijd in E en ze blijven perfect gestemd hoeveel je ook aan de tremelo sleurt. Ze zijn ook niet temperatuursafhankelijk, m'n gitaar heeft al meerdere keren in de felle zon gestaan en hij ontstemt niets.

BartL
11 augustus 2007, 22:01
Ik ben benieuwd :)

I-am-crazy
11 augustus 2007, 22:12
'k heb er wat over nagedacht en...

voor mij is het wel handiger om bij men lokale dealer een nieuw gitaar te gaan kopen, en dan heb ik ook ineens een "nieuwe" wat een ander gevoel geeft als een "nieuwe" 2de handse.

De Ibanez van BartL Ziet er op de foto's wel heel mooi uit, en zeer goed, krijgt op internet ook goede reviews. Alleen lijkt het alsof de frets nogal afgesleten zijn door het vele gebruik. Ik zie mezelf ook niet echt op een podium staan over een jaar of 2 in een metal/rockband met een witte gitaar :( .

BartL
11 augustus 2007, 22:33
Alleen lijkt het alsof de frets nogal afgesleten zijn door het vele gebruik. Ik zie mezelf ook niet echt op een podium staan over een jaar of 2 in een metal/rockband met een witte gitaar :( .
Ola! Ik reageer hier maar eventjes.

1. Het lijkt alsof de frets versleten zijn? Ik weet niet hoe je dat zo goed kan zien op een foto van redelijke afstand (en zeker als beginner...NO OFFENCE!), maar de frets van m'n 450S zijn in prima conditie.

2. Wil je een goede gitaar, of wil je PER SEE een zwarte gitaar? Oftewel: Wil je een RGR321EX omdat hij er cool uitziet, of omdat het een kwalitatief goede gitaar is waarmee je nog een aantal jaren mee vooruitkan.

Ik wil je niet ompraten naar mijn gitaar (erg goed, alleen gebruik ik de floyd niet...en jah, dan is 'ie alleen maar onhandig eigenlijk), maar misschien is het verstandiger iets meer het forum door te lezen. Ik denk namelijk dat er meer gitaren zijn voor een lagere prijs (2dehands) die kwalitatief veel beter zijn dan de RGR321EX. Ik denk bijvoorbeeld aan een Charvel Model 4, mijn 450S, of een andere RG serie van Ibanez (RG550?).

Denk er nog eens over!

BartL
11 augustus 2007, 22:37
PS Ik zou iets meer dan 45 minuten bedenktijd aanhouden :)

I-am-crazy
12 augustus 2007, 00:10
je moet je niet aangevallen voelen he ;)

over die frets zei ik er bij, het lijkt, wil niet zeggen dat het zo is he :)
ik hoef niet per see een zwarte gitaar, maar ik wil wel eentje die een beetje bij me past, wit hoort er niet bij, hoewel dat geen argument is om die gitaar niet te kopen natuurlijk, een paintjob is zo gebeurt in principe.

't is gewoon het feit, als je een nagelnieuwe gitaar gaat halen uit de winkel voelt dat toch anders aan als een gitaar die al bespeeld is. Ook, als je een nieuwe koopt kan je ook altijd helemaal je eigen smaak kiezen, die bij je stijl hoord; dan bedoel ik niet alleeen muziek stijl, maar ook een beetje levensstijl. Dat is ook iets waarvoor ik liever iets meer neertel zodat ik er eentje heb die helemaal naar men eigen stijl is. Niet dat ik geen 2de handse wil hoor! Integendeel, 'k heb al vaker 2de hands spullen gekocht, niets mis mee...

Als je ooit eeen gitaar hebt gekocht die je bevalt, dan houd je die vaak ook een zeer lange tijd, zo niet de rest van je leven, mits tussendoor een paar upgrades...
'k heb ook al geregeld gehoord dat die RGR321EX maar een 350€ kost, maar dat verschillende winkels ervoor naar ibanez hebben gebeld omdat ze niet snappen dat hij zo goedkoop is; "het is net alsof je een gitaar van 700€ vast hebt."

BartL
12 augustus 2007, 00:15
Heej,
Voel me nie aangevallen hoor, wilde je alleen even op 't hart drukken er goed over na te denken. Maar dat zal wel helemaal goedkomen dan :) Succes ermee!

glasbier
12 augustus 2007, 00:33
Tja,ik zou het wel weten!
Ik heb eens een 540S gehad en verkocht.....stom,stom,stom!
Die S-series zijn professionele gitaren in tegenstelling tot de EX-serie..
Advies van mij:koop meteen die S!

I-am-crazy
13 augustus 2007, 00:55
'k heb nog eens aan het rondkijken geweest, wat denken jullie van deze?


http://www.thomann.de/thoiw7_jackson_js30dk_tbk_prodinfo.html

happynjitram
13 augustus 2007, 01:11
ik zou niet voor die jackson gaan. Naar mijn mening worden die dingen pas goed bij extreem hoge prijzen. Ik vind zowiezo dat je moet inzien dat je voor 350 euro geen nieuwe gitaar kan krijgen die je heel je leven zal plezieren. Welke kleur de gitaar ook is. Als ik jouw was zou ik gewoon even doorbijten en sparen voor een dure gitaar die perfect bij jouw past. En als je net zo ongeduldig bent als mij zou ik toch gaan voor die 2dehandse uit de S-serie. Kan je die altijd nog zonder verlies verkopen als jij de gitaar gaat kopen die je ECHT wilt hebben.

Kakihara
13 augustus 2007, 18:52
Ik weet niet of Herentals ver is vanuit Weelde, maar daar houdt muziekhandel Limit totale uitverkoop. Volgens mij de moeite om daar eens naartoe te rijden

BartL
13 augustus 2007, 22:35
Ik vind zowiezo dat je moet inzien dat je voor 350 euro geen nieuwe gitaar kan krijgen die je heel je leven zal plezieren. Welke kleur de gitaar ook is. Als ik jouw was zou ik gewoon even doorbijten en sparen voor een dure gitaar die perfect bij jouw past. En als je net zo ongeduldig bent als mij zou ik toch gaan voor die 2dehandse uit de S-serie. Kan je die altijd nog zonder verlies verkopen als jij de gitaar gaat kopen die je ECHT wilt hebben.
Lijkt mij ook...maarja; Ik ben de verkoper :)

Melon1510
13 augustus 2007, 22:42
...al een Epiphone Les Paul Standard overwogen? Hangt erg van de winkel af hoeveel die dingen kosten, op internetwinkels als playback-europe.com zijn ze vaak goedkoper. Hebben alleen geen tremolo.

BartL
14 augustus 2007, 00:31
...al een Epiphone Les Paul Standard overwogen? Hangt erg van de winkel af hoeveel die dingen kosten, op internetwinkels als playback-europe.com zijn ze vaak goedkoper. Hebben alleen geen tremolo.
Heb even rondgekeken, maar vind geen Epi LP Standard onder de 420 euro.
En, is het echt de moeite waard om die gitaar te kopen, 'k wil maar zeggen, niet dat ik volgend jaar weer een nieuwe gitaar moet kopen omdat deze niet meer voldoet?
Persoonlijk denk ik wel dat de kans levensgroot is wanneer je een NIEUWE gitaar koopt voor een euro of 300 - 350. Het is dan niet echt een instapper meer, maar echt hele goede kwaliteit is het in 't algemeen ook niet. Hoe sneller je vooruit gaat, des te sneller zal je er genoeg van krijgen...maar da's mijn voorspelling :)

Edit: Toch even vragen aangezien ik er weinig zie op internet; Wat zou ik kunnen vragen voor een 450S in goede technische staat met gebruikersporen incl. koffer? :) Moet even beslissen of het de moeite is hem te verkopen.

I-am-crazy
14 augustus 2007, 00:57
Ik had afgelopen middag gebeld voor de Jackson JS30DK, niet binnen bij de leverancier. Zou dan normaal 3 maanden duren voor hij binnen was, Maar ze hadden er 2 maanden geleden al een paar besteld, in september zouden ze binnen komen bij de leverancier en er zou er eentje voor mij bij zijn!


Body: Elzen
Hals: Esdoorn (Geschroefd)
Fretten: 22 Jumbo
Toets: Palissander
Inleg: Dot
Halselement: Jackson CVR2 Humbucker
Brugelement: Jackson CVR2 Humbucker
Slagplaat: Geen
Schakelaar: 5-Standenschakelaar
Volume: Master
Toonrgeling: Totaal
Mechanieken: Die-cast
Brug: Floyd Rose® Licensed Jackson® Low Profile JT580 LP Double Locking 2-Point Tremolo
Kleur: Black

http://www.jacksonguitars.com/products/prod_images/guitars/2900012503_xl.jpg

DeiDRagonas
14 augustus 2007, 04:08
cool man, gefeliciteerd.
Zorg dat je van die paar die ze binnen krijgen de beste uitzoekt.

BartL
15 augustus 2007, 22:32
Edit: Toch even vragen aangezien ik er weinig zie op internet; Wat zou ik kunnen vragen voor een 450S in goede technische staat met gebruikersporen incl. koffer? :) Moet even beslissen of het de moeite is hem te verkopen.
Niemand 'n idee?





@ topicstarter: Al een keuze weten te maken?

Arts
15 augustus 2007, 22:33
zeker een Epiphone Les Paul proberen aan te komen.. :)
Ik had een 2e hands die een week was gebruikt voor 350 euri's;)
en nog wel Custom he :).. (nieuw 700 euro :O )