PDA

View Full Version : ervaringen met GFS p90 pups



no 1 hops
11 augustus 2007, 08:37
jammer genoeg levert de zoekfunctie geen resultaat op p90
dus dan maar rechtstreeks een vraag.
ik heb een OLP uit de eerste serie (blauw).
die gaat weg, maar zou dan zonder pickups zitten, de originele zijn ooit ingebouwt in een yamaha en mijn bill lawrence doe ik echt niet weg.
nu zat ik te denken om er een paar GFS p90 in te zetten, of evt een humbucker bij de brug en een P90 bij de neck.

iemand een leuke suggestie gebaseerd op eigen ervaring?

Meneer I.
11 augustus 2007, 19:01
Niks mis met GFS qua kwailiteit, maar Tonefactory heeft ook geweldig klinkende Kluson P90's in het arsenaal, niet duur en snel in huis.
Ik heb een P90 in de nekpositie, zoek even op "Mijn Les Telestrat" op dit forum dan heb je meteen wat geluidssamples.

no 1 hops
12 augustus 2007, 09:19
@Meneer l
die klinkt niet verkeerd, bedankt voor de tip.
eigenlijk heb ik vaak gedacht dat de OLP MM1 niks anders is als een doorontwikkelde tele.
alleen loop ik tegen 1 nadeel aan , en dat is als je veel zittend speeld de rand van de body in je arm drukt en daar krijg je op het laatst last van.
staand spelen heb je daar echter geen last van.

Sjel
12 augustus 2007, 10:30
Heb een setje op m'n DeArmond X-135 (oorspronkelijk een humbuckergitaar) en ben er heel tevreden over. Was zeer aangenaam verrast, want ik verwachtte er eigenlijk niet heel veel van omdat ze zo goedkoop zijn (was eigenlijk een experiment met de bedoeling om ze daarna te vervangen door betere, maar ik laat ze er gewoon opzitten. Ze klinken supergoed!)

http://i30.photobucket.com/albums/c302/Catslap/DAX135.jpg

Meneer I.
12 augustus 2007, 10:53
@sjel,
zijn het dan GFS of Kluson P90s?

Sjel
12 augustus 2007, 11:42
@sjel,
zijn het dan GFS of Kluson P90s?

GFS, waarom?

FruscianteFan
12 augustus 2007, 12:26
Omdat dit topic over GFS gaat.