PDA

View Full Version : epiphone valve junior head + multi fx



bluesbrother
10 augustus 2007, 21:34
Hi,
Ik koop voor the fun een epiphone valve junior head 5 watt.
Om de powertubes te oversturen met een overdrive pedaaltje.
Dit kan thuis niet met mijn engl 50 thunder reverb , dus ik sluit de epi aan op
de speaker van de engl.Het resultaat met een overdrive pedaaltje was ronduit
kut.Dus ik denk .ik sluit mijn zoomG9.2tt( gebruik ik voor koptelefoon en heel soms in de return van de engl)aan.Woow , holy shit dit is het.Beter dan wat ik ooit gehoord heb met de zoom , in mijn oren zelfs beter dan een atomic
reactor.Mijn vraag is wie heeft ervaring met de epihone valve junior en een
multi fx en wat zijn jouw bevindingen?
Ik vind het ongeloofelijk : zo een mooie buizensound en superieure werking met een multifx voor een prijs van 159 euri
Bluesbrother. :dance:

MarkS
11 augustus 2007, 00:27
Mijn ervaring met een VJH en een PodXT waren bedroevend.
reden voor mij om de PodXT te vervangen door een stel trapdozen.

brunodb
11 augustus 2007, 11:29
volgens mij heb je dan iets verkeerd gedaan bij het aansluiten op dat engl cabinet of heb je een ruk overdrive pedaal want mijn valve junior in combinatie met een marshall 1X12 met vintage 30 speaker met een fulltone ocd voor klinkt geweldig.

BartL
11 augustus 2007, 13:39
Heej Luitjes,
Kan je gewoon nieuwe EL84 buisjes in de valve junior duwen zoals 't je uitkomt? Of moeten er dan ook dingen opnieuw worden afgesteld?

Chris Winsemius
11 augustus 2007, 14:03
Heej Luitjes,
Kan je gewoon nieuwe EL84 buisjes in de valve junior duwen zoals 't je uitkomt? Of moeten er dan ook dingen opnieuw worden afgesteld?

Yep, je hoeft niet te biasen. 't Is wel aan te raden 'n "stevige" EL84 te gebruiken zoals bijvoorbeeld 'n mil spec russisch type ivm de hoge spanning.

BartL
11 augustus 2007, 14:11
Dan wordt het denk ik wel verschrikkelijk aantrekkelijk een VJH aan te schaffen. Erg handig lijkt me dat...en met een fatsoenlijk cabinet eronder... :cooler:

BamBuFan1
11 augustus 2007, 16:47
Dan wordt het denk ik wel verschrikkelijk aantrekkelijk een VJH aan te schaffen. Erg handig lijkt me dat...en met een fatsoenlijk cabinet eronder... :cooler:

De Harley Benton GA5 head zit er ook aan te komen, en zal naar alle verwachting minder dan de GA5 combo van €98 kosten... Reken er €8 verzendkosten naar NL of BE bij, en modden maar!

BartL
11 augustus 2007, 17:52
Ja OK...maar dat "modden maar" bevalt me niet zo goed :) Ben geen techneut en blijf het liefst van die dingen af (behalve de knopjes!).