PDA

View Full Version : bartolini pickups.



rinaldo
10 augustus 2007, 19:45
ik heb even een vraagje aan de techneuten onder ons. ik heb hier een bartolini pickup liggen, en die heeft dezelfde kleurcode als seymourduncan, wil dat ook automatisch zeggen dat ik ze op de zelfde manier aan kan sluiten als de seymour duncans?

iemand ervaring met deze pickups? ik wou hem als humbucker op de brugpositie plaatsen op mijn strat. en als ik de duncan site bekijk dan moet ik de zwarte en de groene draden omdraaien als de neck en middle pickups fenders zijn. dit in verband met fase verschil?

werkt dat dan ook zo met de bartolini? :???:

electronica is mijn sterkste kant niet dus... wie het weet mag het zeggen.

G.G.
10 augustus 2007, 21:06
Kapot gaat het er niet van, dus probeer eens rood en wot bij elkaar, zwart aan de massa en groen naar je switch/pot.

rinaldo
10 augustus 2007, 21:58
nee kapot gaat het niet, maar het is altijd zo,n gepiel als je alles hebt gesoldeerd snaartje er op, en het blijkt toch niet goed te zijn, dat je alles weer andersom moet solderen, vandaar dat ik eigenlijk had gehoopt dat er iemand bekend was met bartolinis en mij een antwoord op deze vraag kon geven, zodat het in een keer goed zou zijn. :p

iemand een idee?

orreltak
10 augustus 2007, 22:08
http://www.bartolini.net/instructions/pickups/passive/switching/Switch_Wiring_DualCoil_Pickups4_cond.pdf

kijken bij series wiring

rinaldo
10 augustus 2007, 22:12
hey orreltak, bedankt die had ik zelf ook kunnen vinden natuurlijk, was te lui om te googelen 8)