PDA

View Full Version : Eigen instrumentale nummer, mooie solo.



TimoSomers
10 augustus 2007, 19:12
Hier dan een instrumentaal nummer van me.
Er zit zon beetje alles in, m'n snellere spel, m'n langzame, beetje bluesy, classical lickjes.
De drums hebk met riffworks gedaan.

Nieuw Nummertje (http://rapidshare.com/files/48166056/tt11.mp3)

Thanks voor het luisteren, en kzou graag opinies horen:)

bass blom
10 augustus 2007, 19:23
http://www.internut.nl/phpBB2/images/smiles/clipart_people_140.gif

Reel Big Fish
10 augustus 2007, 21:55
Toch moet ik weer zeggen dat ik het allemaal hetzelfde vind. Probeer eens wat vettere licks uit want echt bijna alles wat je speelt is hetzelfde... vooral de eerste 3 minuten vind ik het eentonig en heb ik het doorgespoelt.

De begeleiding/rhythm spel is dan ook echt ruk, totaal niet boeiend en ik heb het idee dat het jou puur om ego-tripperij gaat. Probeer daarom eens wat meer gevoel in je spel te leggen en dan vooral qua rhythm.

MichaelSS
10 augustus 2007, 22:56
Ik vind het wel goed.

Ik zou wel eens iets willen horen zonder al die effecten eromheen. Dit wordt wel echt irritant.

Frankiefrank2
10 augustus 2007, 23:05
Thanks voor het luisteren, en kzou graag opinies horen:)

Wat zou je dan willen horen, want volgens mij doe je toch niets met de tips/kritiek die je krijgt. Elke keer post je toch ongeveer weer het zelfde ego getrip.

chubbyfan
10 augustus 2007, 23:25
ik vind het wel lekker klinken ,alleen het eind vind ik wat afgeraffeld :rockon:

Benjamin Blue
11 augustus 2007, 12:34
Toch moet ik weer zeggen dat ik het allemaal hetzelfde vind. Probeer eens wat vettere licks uit want echt bijna alles wat je speelt is hetzelfde... vooral de eerste 3 minuten vind ik het eentonig en heb ik het doorgespoelt.

De begeleiding/rhythm spel is dan ook echt ruk, totaal niet boeiend en ik heb het idee dat het jou puur om ego-tripperij gaat. Probeer daarom eens wat meer gevoel in je spel te leggen en dan vooral qua rhythm.


+ 10 tekens :sssh:

Das Schaap
11 augustus 2007, 13:03
Ik heb het zowaar volledig geluisterd, meerdere keren zelfs. Ik had namelijk niet eens door dat het nummer opnieuw was begonnen.

Je hebt genoeg techniek nu in huis om al flink wat leuke dingen te kunnen doen, richt je op songwriting, echt een nummer van kop tot staart (zonder gelijk een solo erover te verzinnen), het hoeft niet de standaard vorm te zijn, maar iets waar echt nog iets in gebeurt qua nummer. Ik hoor namelijk echt niet echt iets gebeuren in dit nummer. De drum staat vooral nogal stil gedurende het gehele nummer.

Jeroensnake
11 augustus 2007, 15:20
Is het niet de kunst om juist zo weinig mogelijk in een liedje te stoppen in tegenstelling tot zo veel mogelijk ... ? Ik bedoel dat er wat ruimte over moet zijn voor de luisteraar. Die wil aan de ene kant graag meegezogen worden in de muziek, maar aan de andere kant ook graag zelf een invulling eraan geven. Er moet natuurlijk iets herkenbaars in zitten, maar dat hoeft niet nadrukkelijk aanwezig te zijn. Als je net genoeg hints speelt die op het thema/idee wijzen, dan vallen de stukjes hopelijk samen bij je publiek. Je kan precies de basis spelen die je wilt spelen, maar dat is saai. Je kan ook de basis spelen en alles tot de nok vullen met noten, maar dat is nog saaier. Zoals gezegd; het ligt absoluut niet aan je techniek van gitaarspelen. Doe rustig, neem je tijd. Of gun dat in ieder geval je luisteraar. Een beetje meer afwisseling kan geen kwaad. Het einde, bijvoorbeeld. Klinkt allemaal als hetzelfde, maar gebroken. Niet je gitaarspel. De muziek. Alsof stukjes zijn geplakt. Een half uurtje 1 ding willen spelen. Knip, plak. Op de maat, ingekort. Tot een soep. Zonder. ballen. 1 Geheel.

____
inter
wel
nog
net

Hiddie
11 augustus 2007, 20:32
Ik begon met luisteren, vond het wel goed klinken, maar na de 10e seconde dacht ik: wanneer komt er iets nieuws. Probeer meer een opbouw en variatie in je muziek te brengen. Wat ik hier hoor is iemand die zomaar wat speelt ipv een echt nummer. Houd het ook niet langdradig...

En ja, men heeft gelijk dat je niet luistert naar adviezen.

Doe je dit expres of vind je songwriten gewoon moeilijk.

Je kan wel goed gitaar spelen BTW, nu het schrijven nog.

Chris Roos
11 augustus 2007, 20:51
Jongens jongens willen we even niet vergeten dat deze jongen pas 15 is. Tuurlijk schort er nog veel aan maar dat geldt ook voor mij. Dat geldt namelijk voor iedereen. Je bent namelijk nooit klaar. Het voelt gewoon goed als je hier en daar wat complimenten krijgt dat boost je spel namelijk enorm. Probeer het maar eens, maak een solo van 1 minuut en probeer af te wisselen en dan wel improviseren he. Nou dat valt tegen hoor!! Ik denk dat Timo hier wil laten zien dat hij op weg is. En competitie en ego hoort daar nou eenmaal bij. Daar groei je van. Tuurlijk ook kritiek en hoop wel dat je daar idd iets mee doet Timo. Ik denk dat het gewoon zijn manier is van groeien en dat Timo over een paar jaar best wel in staat is om een kop en een staart te maken. Tja zolang duurt dat nou eenmaal. Een proces van jaren en jaren helaas. Maar het is de moeite waard. Ga gewoon zo door ik was precies zo op jouw leeftijd. Je bent nu al te gek en je rockt nu al. Maar nooit naast je schoenen gaan lopen, dan kom je jezelf vies tegen.

Regards, :soul:

Ibanez666
13 augustus 2007, 11:32
Jongens jongens willen we even niet vergeten dat deze jongen pas 15 is. Tuurlijk schort er nog veel aan maar dat geldt ook voor mij. Dat geldt namelijk voor iedereen. Je bent namelijk nooit klaar. Het voelt gewoon goed als je hier en daar wat complimenten krijgt dat boost je spel namelijk enorm. Probeer het maar eens, maak een solo van 1 minuut en probeer af te wisselen en dan wel improviseren he. Nou dat valt tegen hoor!! Ik denk dat Timo hier wil laten zien dat hij op weg is. En competitie en ego hoort daar nou eenmaal bij. Daar groei je van. Tuurlijk ook kritiek en hoop wel dat je daar idd iets mee doet Timo. Ik denk dat het gewoon zijn manier is van groeien en dat Timo over een paar jaar best wel in staat is om een kop en een staart te maken. Tja zolang duurt dat nou eenmaal. Een proces van jaren en jaren helaas. Maar het is de moeite waard. Ga gewoon zo door ik was precies zo op jouw leeftijd. Je bent nu al te gek en je rockt nu al. Maar nooit naast je schoenen gaan lopen, dan kom je jezelf vies tegen.

Regards, :soul:


Ik denk dat je als 15 jarige inderdaad meer hebt aan (verdiende) complimenten. Wat ik wel vaak gezien heb zijn jongens van deze leeftijd die geweldig spelen, die jaren later eigenlijk niet beter zijn geworden. Er wordt dus wel veel tijd, aandacht en passie gevraagd om beter te worden en niet iedereen kan dat opbrengen. Talent is 1 ding, maar het 2e noodzakelijke is doorzettingsvermogen en inzet.
Ik speel nu niet veel beter dan toen ik 16 was. Dit betekent dat ik toen een talent was, maar nu een aardige gitarist met mijn 35. Ik heb ruim 10 jaar geen gitaar meer aangeraakt. Maar ik heb de draad nu wer serieus opgepakt en ga er maar vanuit dat je nooit te oud bent om te leren ;-)

Ik voel me wel weer 16 als ik nu mijn gitaar pak! :-)

c.hultermans
13 augustus 2007, 17:30
Jongens jongens willen we even niet vergeten dat deze jongen pas 15 is. Tuurlijk schort er nog veel aan maar dat geldt ook voor mij. Dat geldt namelijk voor iedereen. Je bent namelijk nooit klaar. Het voelt gewoon goed als je hier en daar wat complimenten krijgt dat boost je spel namelijk enorm. Probeer het maar eens, maak een solo van 1 minuut en probeer af te wisselen en dan wel improviseren he. Nou dat valt tegen hoor!! Ik denk dat Timo hier wil laten zien dat hij op weg is. En competitie en ego hoort daar nou eenmaal bij. Daar groei je van. Tuurlijk ook kritiek en hoop wel dat je daar idd iets mee doet Timo. Ik denk dat het gewoon zijn manier is van groeien en dat Timo over een paar jaar best wel in staat is om een kop en een staart te maken. Tja zolang duurt dat nou eenmaal. Een proces van jaren en jaren helaas. Maar het is de moeite waard. Ga gewoon zo door ik was precies zo op jouw leeftijd. Je bent nu al te gek en je rockt nu al. Maar nooit naast je schoenen gaan lopen, dan kom je jezelf vies tegen.

Regards, :soul:

Helemaal mee eens!!

Ik vind t best lekkah klinken overigens, ik wou dat ik al op die leeftijd was begonnen hehe ;-)

Grtz,

Conrad