PDA

View Full Version : anyone for trivia?



Pepe
10 augustus 2007, 16:00
net op marktplaats gezet voor peanuts, ik weet dat er liefhebbers voor zijn dus doe uw voordeel ermee

Wietse?

http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/108541396-elektrische-gitaar-te-koop.html

http://img257.imageshack.us/img257/3659/italiadk1.jpg

bert k
11 augustus 2007, 00:34
Geweldig! Het is te ver, maar anders...

Orpheo
11 augustus 2007, 00:44
pff.... als ik nu eens zeker wist dat ie van de gitarist van the scorpions is geweest,dan had ik 'm zo opgehaald.

pieter-jan1
11 augustus 2007, 00:51
da zou ik toch geen peanuts noemen ... het laatste bod is 275 euro (is niet echt veel, maar wel als je bedenkt dat het van 75 euro afkomt ;) )

Cheetoria
11 augustus 2007, 01:03
t lijkt op een Epi (firebird headstock?)

Pepe
11 augustus 2007, 01:21
Tis een Gemelli

tis mij ook te ver.
Gitaartje kom ik soms nog wel eens tegen, 275 is nog steeds een steal, geloof me...

http://www.fetishguitars.com/img/galassiabartolini/varie/unknown/02.jpghttp://www.fetishguitars.com/img/galassiabartolini/recanati/carl_lam04.jpg

zoon van Piet
11 augustus 2007, 10:36
Gemelli, inderdaad, maar dan een met de merknaam Bartolini - getuige dat prachtige wapenschildje ( het wapen van de stad Recanati). Erg gezocht en gewild, in deze kleur iets minder dan de blauwe die ik lange tijd had. Daar had ik biedingen op van 700 Euro (ze mailden uit heel europa) en nog betere ruilvoorstellen. Dat was 5 jaar geleden.. toen was de Italo-gitarengekte op haar hoogtepunt. Zouden de prijzen gedaald zijn, sindsdien?


Ik moet zeggen dat het ding, ondanks alle onhandigheid van de bedieningsmogelijkheden en de boomstamdikke hals een supervet klinkende gitaar was, met een enorm dik geluid. Ondanks dat kermisuiterlijk zeer geschikt voor de blues.. niet voor niets gebruikte blueslegende Hubert Sumlin (http://www.furious.com/perfect/wolf/graphics/hubert3.jpg) een soortgelijk model in zijn dagen bij Howlin Wolf.

Ik had m gekregen voor nop, van kennissen. En ik ben dan zo stom/eerlijk om ze te vertellen wat ie waard is, waarna ze de gitaar graag terug wilden hebben...

Niet echt zakelijk van me.. Maar Hubert maakte het nog bonterĖ hij ruilde in de 50s zijn LP goldtop voor een Italiaans stuk plastic...

Maurice_732
11 augustus 2007, 10:44
Hij is eigendom geweest en gebruikt door de gitarist van The Scorpions.
Zal t echt zo zijn? :???:

strat58
11 augustus 2007, 12:11
Zal t echt zo zijn? :???:

Hi er was nog een Scorpions in de jaren 60 bekend van de hit Hello Josphine een cool rock and roll nummer. Die zie ik wel met zo'n kermisgitaar spelen :)
Peace Strat58

grayfink
11 augustus 2007, 12:36
Hi er was nog een Scorpions in de jaren 60 bekend van de hit Hello Josphine een cool rock and roll nummer. Die zie ik wel met zo'n kermisgitaar spelen :)
Peace Strat58

En die Scorpions worden ongetwijfeld bedoeld. Ik vermoed dat Orpheo ook zat te denken aan de heren Schenker, Roth en Jabs.

Pepe
11 augustus 2007, 13:35
Are you sure?

http://img172.imageshack.us/img172/9844/schenkerqb1.jpg

EpiCenturiesAWAy
11 augustus 2007, 14:01
Spijtig dat die prijs zo in de lucht geschoten is ten opzichte van de originele prijs, is vlak bij m'n deur.. :)

ACSlater
11 augustus 2007, 14:27
leuk gitaartje met al die accordeonkitsch! Jammer dat het in Limbabwe is...

EpiCenturiesAWAy
11 augustus 2007, 14:56
Current bid is al 325.. :)

wietse
11 augustus 2007, 16:13
waarom zo ver weg?
had dat ding in het noorden gestaan dan had ik ze direct gemaild, en zo snel als m'n auto wil opgehaald, echt een koopje.
heb hem niet zien staan en dit topic trok ook niet echt m'n aandacht met dat trivia gedoe.

Pepe
11 augustus 2007, 16:17
Ik wed dat "oude verlopen kermismeuk" dat wel had gedaan.. haha

zoon van Piet
12 augustus 2007, 10:17
Ik wed dat "oude verlopen kermismeuk" dat wel had gedaan.. haha

hoho, het is wel ff een bluesklassieker, met een dijk van een sound. en intussen is ie verkocht...

Jay75
12 augustus 2007, 11:20
Heb jij 'm gekocht dan?

Erg vet ding!

marij
13 augustus 2007, 19:48
Hallo, ik ben marij en heb de gitaar te koop op Marktplaats. Ik kwam toevallig terecht op deze side en zie daar de foto die ik gemaakt heb. Als ik het goed begrijp is dit een duurdere gitaar. Ik heb hier de ballen verstand van en vind het dan ook onvriendelijk van mensen die reageren en hem willen voor 75,=.Ik heb hem voor die prijs erop gezet, omdat ik totaal geen benul heb van wat de prijs ervan zou moeten zijn. Maar ik heb hem nog en weet nu beter. Hij gaat er dus niet uit voor 75,=

Veel plezier met deze side en met het bieden.

Pepe
13 augustus 2007, 19:54
You're welcome!

Maurice_732
13 augustus 2007, 20:20
Ik heb hier de ballen verstand van en vind het dan ook onvriendelijk van mensen die reageren en hem willen voor 75,=.Ik heb hem voor die prijs erop gezet, omdat ik totaal geen benul heb van wat de prijs ervan zou moeten zijn. Maar ik heb hem nog en weet nu beter. Hij gaat er dus niet uit voor 75,=

Dat is toch logisch dat iedereen hem dan voor 75 euro op wil komen halen.
Jij zei dat je dat ervoor wou hebben dus hebben mensen wel interesse

bass blom
13 augustus 2007, 20:29
http://www.internut.nl/phpBB2/images/smiles/ihoohase.gif

Maurice_732
13 augustus 2007, 20:48
Hoera hij is verkocht!!!!!!!!!
En nu maar raden voor hoeveel!!
210 euro??

wietse
13 augustus 2007, 20:57
Hoera hij is verkocht!!!!!!!!!
En nu maar raden voor hoeveel!!
en aan wie van de twee tegen elkaar opbiedende bieders?
albert ken ik wel persoonlijk (is hier wel eens over de vloer geweest) en maria en martin heb ik ook wel eens contact mee gehad.
of heeft arjen zich ook nog eens in de strijd gemengd (heb het namelijk niet gevolgd), die ken ik ook erg goed, allemaal fanatieke verzamelaars van italiaans spul.
volgende keer als je iets hebt waar je de waarde niet van kent kies dan bieden inplaats van een bedrag, het is toch logisch dat iedereen er bovenop springt als zoiets voor een schijntje aangeboden wordt, zo heb ik ook enkele zeldzame gitaren weten te bemachtigen.

marij
14 augustus 2007, 11:30
Dank je voor de tip. Maar ik hoop dat dit maar eenmalig was. Heb hem in 1998 gekregen van een klant in mijn cafe. Juul Tholen. Hij heeft gespeeld, in de band The Scorpions. (Duitse). Hij is vorig jaar overleden en daar ik mijn zaak heb verkocht, heb ik allerlei spullen, die in het cafe hangen, te koop aangeboden.
Hoe kan ik me hier weer laten uitschrijven?????
M.Vr.GR Marij

renier
14 augustus 2007, 12:15
Hallo, ik ben marij en heb de gitaar te koop op Marktplaats. Ik kwam toevallig terecht op deze side en zie daar de foto die ik gemaakt heb. Als ik het goed begrijp is dit een duurdere gitaar. Ik heb hier de ballen verstand van en vind het dan ook onvriendelijk van mensen die reageren en hem willen voor 75,=.Ik heb hem voor die prijs erop gezet, omdat ik totaal geen benul heb van wat de prijs ervan zou moeten zijn. Maar ik heb hem nog en weet nu beter. Hij gaat er dus niet uit voor 75,=

Veel plezier met deze side en met het bieden.

no offense hoor, maar als jij iets te koop aanbied zonder de moeite te nemen te onderzoeken wat het waard is verdien je niet beter dan dat mensen proberen een scherpe prijs te scoren, zeker als je ze al een voorzetje geeft door een enorm lage prijs te kiezen. met een beetje onderzoek had je kunnen achterhalen wat deze gitaar echt waard is en als dat je te veel moeite was had je simpelweg geen prijs kunnen ingeven en rustig bekijken wat er geboden word.

als ik een picasso in de etalage zet voor 10 euro, en iemand komt binnen en zegt dat hij hem wel wil hebben voor die prijs is dat toch niet gek?

ik vind het juist onvriendelijk dat jij iets op marktplaats zet voor een bepaalde prijs en vervolgens weigert te verkopen, alleen omdat jezelf niet de moeite neemt om van te voren uit te zoeken wat je ervoor wilt hebben.

tip: zet er in het vervolg bij dat je de waarde niet weet, en dat de gitaar naar de hoogste bieder gaat na 7 dagen ofzo, dan weet iedereen waar hij aan toe is.

overigens heb ik zelf niet gereageerd hoor, leuk ding, maar tegen de tijd dat ik doorhad wat het was was de prijs al flink opgedreven, dus ik heb me er maar niet mee bemoeid.