PDA

View Full Version : Hoe kan je het beste 6 sporen of meer opnemen met PC.



MilanSeegers
10 augustus 2007, 15:13
gegroet,
Na een jaar in het bezit geweest te zijn van een alesis iO2 geluidskaart, wil ik wat nieuws en wat groters. Waar ik naar opzoek ben is een setup waarmee ik bijvoorbeeld een drumstel compleet kan opnemen - dus mics voor base, tom, overhead etc. - van een nieuwe setup verlang ik dus meer dan 2 inputs, ik wil er iets van 8.

Mijn vraag is dan ook hoe valt dit het beste te realiseren?

Ik kom in winkels kaarten tegen met 8 inputs rond de 400 a 500 euro (bv. deze: http://www.feedback.nl/?id=55&b=FIREPOD&a=179&treeID=5_2_3 maar voor dezelfde prijs ook deze: http://www.feedback.nl/?id=55&b=FSAFFIRE&a=179&treeID=5_2_3 )

Bij de eerste zit de mic pre amp in gebouwd , bij de 2e zul je die waarschijnlijk apart aan moeten schaffen wil je condensator mics gebruiken.

Ik vraag me af wat nu het beste is? Of is dit wel de juiste keuze als ik 8 sporen tegelijkertijd wil openemen? Ik zit iniedergeval vast aan een Core 2 duo 1024mb notebook met een firewire 400 poort en 4 usb poorten.

Alvast bedankt voor jullie advies!
groet, Milan

bass blom
10 augustus 2007, 15:20
de 2e heeft maar 2 mic ingangen..
4 inputs waarvan 2 digitaal.

MjS
10 augustus 2007, 15:35
Die FirePod is precies wat je zoekt volgens mij.

stevie_vp
10 augustus 2007, 18:07
Bij de eerste zit de mic pre amp in gebouwd , bij de 2e zul je die waarschijnlijk apart aan moeten schaffen wil je condensator mics gebruiken.



uhmmmm ook met dyn. en rb. mics heb je een pre nodig gap.
condensers hebben aanvullend fantoom nodig.


ik zou trouwens voor de firepod gaan. prima ding voor "beginners"
succes!
/
s

yhcmarc
10 augustus 2007, 19:19
Ik gebruik zelf een Audiotrak Maya1010 pci kaart met breakout box. Moet je er alleen nog wel een losse mengtafel / preamp voorhangen. 8 analoog in/uit, 2 maal digitaal in/uit en een midi in/uit. Kost je 200 euro bij de feedback, prima kaartje.

bert k
11 augustus 2007, 00:38
Ja, en dus een mengtafel met insertiepunten of direct outs per kanaal, anders krijg je de signalen niet apart de kaart in. En dat zijn niet de goedkoopste tafeltjes.

Roman
11 augustus 2007, 10:53
De presonus firepod en focurite saffire pro zijn ideaal voor jouw doeleinden.
Helemaal nu de presonus firepod in prijs is gedaald omdat presonus de "vernieuwde" versie heeft omgedoopt naar FP10 en daarmee de "firepod" achterzich laat (qua naamgeving). Mooi moment om DAAR gebruik van te maken (overigens is allen de naam veranderd, de hardware is nog steeds hetzelfde, net als de support/ondersteuning)

OF, wat ook geinig spul is, de helix tafels van Phonic (budgetmerk ala behringer). Je hebt dan een complete mengtafel MET firewire en bv 16 kanalen input voor een paar lousy buckaroons.

yhcmarc
11 augustus 2007, 13:56
Ja, en dus een mengtafel met insertiepunten of direct outs per kanaal, anders krijg je de signalen niet apart de kaart in. En dat zijn niet de goedkoopste tafeltjes.

Met een beetje zoeken kom je ver ;) .. ik heb zelf een oude Soundcraft series one, gemodificeerd met gebalanceerde trafo en post eq direct outs op de 1e 10 kanalen voor 200 euro in een stevige flightcase.