PDA

View Full Version : LTD EC1000 weer afstellen?



RedBuell
10 augustus 2007, 14:07
Ik heb 2 maanden geleden een LTD EC1000 VBK besteld via E-bay voor een leuk prijsje. Heb hem laten afstellen want de aktie was behoorlijk hoog terwijl ik toch wel wat fretbuzz had. Aflaten stellen, aktie was stukken beter maar nog wel wat fretbuzz, mischien ligt dat een beetje aan mijn techniek dat kan ook.

Nu heb ik toch het idee dat de aktie weer aan de hoge kant is, vooral als zo vanaf de 10e fret speel is het verschil tussen ingedrukte snaren en losse snaren best groot en als ik een barre akkoord pak op de 10e dan kletteren de frets weer naar hartelust.

KAn ik gewoon aan de hals pen draaien (heb dat eens gezien in een interview van Zakk Wylde) of moet hij weer afgesteld worden, ligt dit dan aan de vorige afsteller of aan de gitaar??

Hij staat gewoon in E en er ligt een stetje D'Addario 010 snaren op.

Noid
10 augustus 2007, 14:57
Ik heb 2 maanden geleden een LTD EC1000 VBK besteld via E-bay voor een leuk prijsje. Heb hem laten afstellen want de aktie was behoorlijk hoog terwijl ik toch wel wat fretbuzz had. Aflaten stellen, aktie was stukken beter maar nog wel wat fretbuzz, mischien ligt dat een beetje aan mijn techniek dat kan ook.

Nu heb ik toch het idee dat de aktie weer aan de hoge kant is, vooral als zo vanaf de 10e fret speel is het verschil tussen ingedrukte snaren en losse snaren best groot en als ik een barre akkoord pak op de 10e dan kletteren de frets weer naar hartelust.

KAn ik gewoon aan de hals pen draaien (heb dat eens gezien in een interview van Zakk Wylde) of moet hij weer afgesteld worden, ligt dit dan aan de vorige afsteller of aan de gitaar??

Hij staat gewoon in E en er ligt een stetje D'Addario 010 snaren op.
Wat me opvalt is dat je over hoge actie spreekt, terwijl je tegelijkertijd over fretbuzz rondom de 10e fret praat. Dat is niet logisch: fretbuzz duidt op een (te) lage actie en niet op een te hoge ...
Vanaf hier is het moeilijk te zien wat er aan de hand zou kunnen zijn: is het de actie, is het de bolling van de hals, zijn er wellicht frets die omhoog zijn gekomen, is de hals wat getordeerd? Heb je al eens op de site van Don Hofstee (http://www.donhofstee.nl/) gekeken? Wellicht vind je daar meer info over je probleem en info hoe je dit aan kunt pakken. Ook kun je overwegen om met de gitaar langs een gitaarzaak/gitaarbouwer te gaan, voor diagnose v/h probleem en advies.

Nellyrocks
10 augustus 2007, 15:18
Je hals staat gewoon heel krom. Ik heb het ook gehad met mijn telecaster. Kwart tikkie de halspen tegen de klok indraaien. Doet wonderen

Daarnaast. Als een winkel je gitaar afsteld en je hebt nog steeds fretbuzz zou ik meteen teruggaan.

RedBuell
10 augustus 2007, 16:27
Wat me opvalt is dat je over hoge actie spreekt, terwijl je tegelijkertijd over fretbuzz rondom de 10e fret praat. Dat is niet logisch: fretbuzz duidt op een (te) lage actie en niet op een te hoge ...
Vanaf hier is het moeilijk te zien wat er aan de hand zou kunnen zijn: is het de actie, is het de bolling van de hals, zijn er wellicht frets die omhoog zijn gekomen, is de hals wat getordeerd? Heb je al eens op de site van Don Hofstee (http://www.donhofstee.nl/) gekeken? Wellicht vind je daar meer info over je probleem en info hoe je dit aan kunt pakken. Ook kun je overwegen om met de gitaar langs een gitaarzaak/gitaarbouwer te gaan, voor diagnose v/h probleem en advies.

Het klinkt idd vreemd maar heb er wel last van.
Ik zat eerst te denken dat het komt door gebrek aan techniek van mijn kant maar nu lijkt hij toch echt hoger te staan dan eerst. Ik zal dat Zakk Wylde filmpje eens zoeken waarin hij verteld over die halspen.

Tin
10 augustus 2007, 17:07
Ik had ook een soort gelijk probleem met een ltd gitaar.

De hals was verre van stabiel.

Bij elk klein verschil in temeratuur/luchtvochtigheid ging de hals anders staan.

Egt heel erg irrietant.

RedBuell
11 augustus 2007, 00:46
Ik had ook een soort gelijk probleem met een ltd gitaar.

De hals was verre van stabiel.

Bij elk klein verschil in temeratuur/luchtvochtigheid ging de hals anders staan.

Egt heel erg irrietant.

Tja instabiel lijkt wel t ekloppen, als ik bijvoorbeeld op bed een beetje lig te tokkellen dan ligt de gitaar dus op mijn buik en de hals steunt dan op mijn linker hand dan hoor je al dat de toonhoogte omlaag gaat.

Gitaro
11 augustus 2007, 03:10
Dat heb je volgens mij altijd bij een gezette nek.

Orpheo
11 augustus 2007, 10:03
Dat heb je volgens mij altijd bij een gezette nek.

nee hoor. ik heb daar echt totaal geen last van, bij geen van mijn set neck les pauls, vee of sg.