PDA

View Full Version : Nieuwe bas



Curious bassman
10 augustus 2007, 11:14
ok ik ga zeer waarschijnlijk een nieuwe bas kopen ( tot 1500,- ). ik vind mn ibanez erg fijn spelen (SR400). maar nu, wat is een mooie Goeie bas die mn ibanez naar de achtergrond doet verdwijnen? (met andere woorden; hebben jullie tips voor een nieuwe bas?)

greets

FC Spoiler
10 augustus 2007, 11:23
2e hands Alembic zorgt ervoor dat je Ibanez een stofhapper wordt ;)
Smokes everything in die prijsklasse (IMHO)
(en je kunt zelfs wat centen overhouden)

musicmaestro
10 augustus 2007, 14:55
Fender Jazzbass USA natuurlijk! Daar kan niks tegen op!

Curious bassman
13 augustus 2007, 18:49
hey ik zou graag extra info/meningen willen horen van warwick

OJJVZ
13 augustus 2007, 20:28
hm... op harmony-central.com staan veel reviews, als je echt gerichte vragen hebt over bassen kan je ook goed/beter op basgitaarforum.nl terecht, hier zitten niet erg veel bassisten...
ik weet niet veel van warwick, moet wel gaaf spul zijn, maar waarmee te vergelijken? geen ID..

Valentijn
14 augustus 2007, 16:24
ik hou niet van t uiterlijk, en niet van de klank.... Maar het zijn over het algemeen goede bassen

Henkie spenkie
14 augustus 2007, 22:06
Ik vind ze duur.

Kwa vormgeving vind ik er wel wat leuke tussen zitten. Kan me niet herinneren dat ik ooit 1 gehoord heb. Ben wel benieuwd wat voor geluid erin zit eigenlijk.

B-bass
21 augustus 2007, 17:28
heb laatst een spector legend 6-snaar gekocht met EMG's erin. klinkt als een beest!

Vorago
21 augustus 2007, 23:51
Wat betreft Warwicks, uitkijken voor nekdive!

Al aan Spector gedacht? Fender USA natuurlijk, misschien een tweedehands Sterling, ...


Vraag het anders eens op www.talkbass.com, daar zitten net iets meer bassisten dan hier ;)

sinneD
22 augustus 2007, 10:46
wel grappig dat lakland nog niet is voorbij gekomen, kan je nieuw rond dat bedrag krijgen en 2e hands nog goedkoper, ook goeie bassen

/spam on
hier staat een leuke collectie aan highend basgitaren o.a. in jouw prijscategorie
http://www.bassmatters.nl/
/spam off

yhcmarc
22 augustus 2007, 11:05
Wat wil je er mee gaan doen is eigenlijk het belangrijkste he ;) .. iedereen kan wel een beetje loos merken gaan opnoemen .. dus doe ik ook maar ff mee ahaha .. misschien een G&L

Mr.Fingers
22 augustus 2007, 16:40
2e Hands Rickenbacker 4003? Een kenmerkender model van bas bestaat volgens mij niet, en ik vind ze best lekker klinken...

olaf reijnders
23 augustus 2007, 02:39
hey ik zou graag extra info/meningen willen horen van warwick

Warwick is cool maar ik vind ze kwalitatief achteruit gegaan. De wengé van de hals die de Warwick bassen de karakteristieke geluid gaf is vervangen voor ovangkol. Op zich ook goed hout, maar het klinkt anders.

Als je een 2e handse kan kopen die nog een wengé hals heeft zou ik ervoor gaan. Overigens een mooie 2e hands zien staan op Marktplaats. (http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-bas/111032526-actieve-basgitaar-warwick-fortress-one.html)

Ik heb zelf ook een Fortress One gehad. Wel een vijfsnaar, maar qua geluid vrijwel gelijk. Lekker in balans, mooi model en een lekker organische geluid.

vibes2008
17 januari 2008, 11:55
Läkland is absoluut een aanrader, vette sound en de 5 snaar is echt subliem in het laag! Ja natuurlijk de Fender Deluxe Jazz is echt te cool gewoon! Warwick vind ik echt minder geworden, ik vind van Warwick de goedkope modellen echt slecht.