PDA

View Full Version : JCM 800 vraagje



Luke-wannabe
10 augustus 2007, 10:33
Hey Iedereen. Ik heb nu een paar dagen een JCM 800, maar wat mij opvalt is dat als je er meer hoog bij draait dan bijv voorbij '9 uur', word het een beetje krakerig in het hoog. Iets wat ik zelf met het woord 'hiss' assicieer.
Sorry dat ik het niet beter uit kan leggen, maar mijn vraag is dus: Is dit normaal voor de JCM's, of is er iets aan vervanging toe (buizen, whatever)?
Alvast bedankt!

Chris Winsemius
10 augustus 2007, 11:01
Als het 'n soort sssssssssssssss-geluid is: probeer even nieuwe buisjes (eerste en/of tweede).

the sure thing
10 augustus 2007, 13:34
Een sjjjjj is inderdaad niet normaal. IDD ff experimenteren met nieuwe buisjes...

Luke-wannabe
10 augustus 2007, 19:59
Nee ik bedoel als je speelt. Niet als een soort brom ofzo...
Ik associeer het geluid een beetje met speaker oversturing. Maar dat is het niet denk ik.

Chris Winsemius
10 augustus 2007, 20:30
"Krasserig"?
(Zo ervaar ik zelf veel Marshalls van na '68 hoewel 'n eind jaren 70 100 Watt MV JMP op hoger volume wel te doen is.)

Je kan wat experimenteren met andere, warmere preamp-buizen, eindbuis-biasing (laten) checken. Welke speakers heb je?

Met wat "tweaks" (qua circuit/uitgangstrafo) zijn de meeste JCM800s behoorlijk "vet" te krijgen.

Luke-wannabe
10 augustus 2007, 20:54
Het is niet dat de Marshall niet vet is, het is meer dat als ik er meer hoog bij draai, dat het dan krasserig in het hoog word.
Buizen ga ik pas doen als ze aan vervanging toe zijn. Want het lukt zo wel, ik was alleen benieuwd waar het aan lag. Ik ben echt super blij met de amp.
Speakers zijn de gewone Celestion G12m70 speakers. En Mods aan de amp ben ik niet van plan. Ik houd 'm gewoon origineel. Maar thanx anyways!

the sure thing
10 augustus 2007, 20:58
Nogmaals, hij zou niet echt "krasserig" moeten klinken.Is het er nog steeds als je m op hard volume zet?

Kim Wilson
10 augustus 2007, 20:58
Wellicht kan een goed setje speakers wonderen doen. :)

Luke-wannabe
10 augustus 2007, 21:03
Edit: Ik zou het eens op harder volume proberen. Maar ik speel hier thuis ook al best wel hard (voor thuis begrippen).
Die Celestions zijn (ga ik van uit) gewoon goed.

Chris Winsemius
10 augustus 2007, 22:09
M70s vond ik zelf nog (wat) brighter dan T75s. Met 65 Watters wordt het al behoorlijk warmer maar zelfs dan zijn er wat "de-kras-mods" "nodig" om het allemaal leuker te krijgen.

Niet om je iets op te dringen!!!, maar waar je tegen aan loopt is de aard v/h beestje...

Luke-wannabe
10 augustus 2007, 22:34
Dan weet ik dat er niks mis is. En dat wilde ik weten. Bedankt! :D
Edit: Misschien wil ik dat wel eens.