PDA

View Full Version : Gitaarspuiterij?



Rockintimon
10 augustus 2007, 10:29
Ik heb een witte gibson sg. Maar hij is verkleurd door de zon en is nu ongeveer groen. Ik wil hem dus weer wit laten spuiten (en laten af stellen). Weet iemand waar ik dat het beste kan doen. in omgeving gelderland?

Kim Wilson
10 augustus 2007, 10:33
Heb je hem al proberen te poetsen? Spuiten zou ik vooralsnog even terughoudend mee zijn, aangezien het nog weleens een aanzienlijke waardevermindering kan betekenen.

Debaser
10 augustus 2007, 11:44
maak er eens een fototje van .

wel uniek een groene SG !

Pepe
10 augustus 2007, 11:49
Wat Kim zegt:

schuren met korreltje 1500 of 2000, polijsten et voila, witter dan wit.

kosten: 10 euro.

ben je lui & heb je geld zat, breng hem dan naar een gitaarwinkel of bouwer voor een laklaag.


vraagje. Hoe kan het zijn dat iemand een Gibson SG heeft en niet weet hoe je een gitaar moet afstellen?
Toch niet lui & geld zat?

Rouzy
10 augustus 2007, 12:19
vraagje. Hoe kan het zijn dat iemand een Gibson SG heeft en niet weet hoe je een gitaar moet afstellen?
Toch niet lui & geld zat?misschien wilt ie z'n gitaar niet beschadigen :p of misschien maakt ie het nog erger de afstelling

cas121
10 augustus 2007, 13:00
Tsja, het is de celluloselaag die verkleurd is, de kleurlaag daaronder is nog spierwit. Ik heb ook een voormalig witte SG en LP, dat zijn nu ook 2 kanaries...

Zonde hoor, je zou ze helemaal moeten opschuren en refinishen... zou ik erg terughoudend mee zijn.

bass blom
10 augustus 2007, 13:01
ja kanaries zo is alle lak op mijn zwarte 1975 lpc ook.
niet groen.
en waar het weggesleten is zie je gewoon wit.

omni
10 augustus 2007, 13:05
een groene explorer = vintage
een witte explorer = respray = 50% minder waard.
denk er nog eens over na zou ik zeggen ;)

Ricis
10 augustus 2007, 14:25
Draait alles dan alleen om doorverkopen en waarde? Als hij die gitaar nou nooit verkoopt en er gewoon op blijft spelen, wat is dan het probleem, los van het feit dat die er mooier uit ziet als dat 'groene' eraf is?

Kim Wilson
10 augustus 2007, 14:27
Omdat het zonde is van zo'n mooi origineel exemplaar. Daarom.

Rouzy
10 augustus 2007, 14:29
Ik heb een witte gibson sg. Maar hij is verkleurd door de zon en is nu ongeveer groen. Ik wil hem dus weer wit laten spuiten (en laten af stellen). Weet iemand waar ik dat het beste kan doen. in omgeving gelderland?Cool... groen :rockon: ik dacht altijd dat ie geel word

Braindead
10 augustus 2007, 14:45
Misschien dat je het eens voorzichtig met commandant kan proberen?

Parasite
10 augustus 2007, 22:18
Wat Kim zegt:

vraagje. Hoe kan het zijn dat iemand een Gibson SG heeft en niet weet hoe je een gitaar moet afstellen?
Toch niet lui & geld zat?

Onhandig misschien? heb ik zelf ook last van bij afstellen :stop:

Rockintimon
11 augustus 2007, 12:15
Ik heb hem dus 2de hands gekocht van zo'n gast. en die zei dat ik hem beter opnieuw kon spuiten. en hij zat toevallig bij een spuiterij dus heeft hij het gelijk gedaan. toen ik hem terug kreeg leek hij wel oke maar de lak liet los dus heb ik er nog steeds niks aan. maar ik wil wel graag mn sg gebruiken en ik heb geen zin om weer al het lak er af te halen en af te plakken enzo. dus wil ik het liever dat een goede spuiterij/gitaarwinkel het doet.

Rockintimon
11 augustus 2007, 12:21
een vriend van me kan het ook doen (heeftie al vaker gedaan). maar weet iemand welke verf ik dan moet kopen, en of ik dan duurder uit ben als ik het laat doen door een gitaarwinkel?

The Mess
11 augustus 2007, 12:23
Misschien moet je eerste de Lak F.A.Q. eens doorlezen; (subtopic zelfbouw)