PDA

View Full Version : Timo Somers' Insane guitarsolo



TimoSomers
10 augustus 2007, 09:56
Weer nieuwe video, ik improviseer over een stuk van een eigen nummer.
'kspeel op m'n fender strat uit 1965.

Link: http://nl.youtube.com/watch?v=pdJj75-y1Gc

Danku voor het kijken :)

jasper159
10 augustus 2007, 10:22
Weer het goede ouwe werk!
Ik blijf echt perplex staan.

Maar, JOUW fender strat uit 1965?? :nervous: :nervous:

Die backingtrack mag je me altijd eens sturen:D

BTW: Je hebt ook het bekende "kenneth-sexgezicht"

X-Rated
10 augustus 2007, 11:37
Ik dacht even dat ik weer naar hetzelfde filmpje zat te kijken als de vorige keer :D

Kun je je spullen niet digitaal vastleggen ipv door de camera? Cubase kopen/lenen voor onbepaalde tijd, goede microfoon voor die amp van je, backingtrack importeren en knallen maar. Het hoeft allemaal niet zo moeilijk :D

GibsonDC
10 augustus 2007, 11:44
Hoe kom je aan die gitaar?? Het is niet mijn stijl, maar je hebt wel goed gespeeld!

hendrix2
10 augustus 2007, 12:28
BTW: Je hebt ook het bekende "kenneth-sexgezicht"

:nervous: :o :nervous:

Benjamin Blue
10 augustus 2007, 12:37
wow, als dat n echte '65 er is...en voor jouw leeftijd.......
ff eerlijk waar heb je em gejat :sssh: ;)

jasper159
10 augustus 2007, 12:55
:nervous: :o :nervous:


Ja Kenneth, ookal kan je je gezicht niet helemaal zien op je mandolinefilmpje, maar je seksgezicht is wel heel bekend! :D

MichaelSS
10 augustus 2007, 13:03
Ik vind het niet mooi, wel knap.

Maar die gitaar.. Hoe ?? :???:

iwamoto
10 augustus 2007, 13:34
hehe, ik vind het knap, en mijn stijl, backing track sturen? wil er ook best mijn versie op maken :D

TimoSomers
10 augustus 2007, 13:35
Thanks :)
En de gitaar is van m'n pa, maar hij heeft 'm aan mij gegeve.

Rutger
10 augustus 2007, 13:37
Je pinch harmonics.... woei! :cheerup:

Benjamin Blue
10 augustus 2007, 14:13
Thanks :)
En de gitaar is van m'n pa, maar hij heeft 'm aan mij gegeve.

...............no comment..... :nervous:

Samder
10 augustus 2007, 14:20
wow look at me i can hit 2500001325, 33 notes per minute

X-Rated
10 augustus 2007, 14:29
wow look at me i can hit 2500001325, 33 notes per minute

Jaloers? Beetje een kut opmerking denk je ook niet?

Njah ik vind de filmpjes en alles wel grappig maar het maakt op mij meteen een stuk meer indruk als je je improvisaties uit weet te werken tot een goed gefraseerd stuk en daar vervolgens een knappe opname van maakt. Je backing klinkt al prima en als je die zelf gemaakt hebt zal het vast ook niet zo'n probleem worden om je uitgewerkte improvisatie op band te zetten.

mikeyaxeman
10 augustus 2007, 14:31
Nou ik wou dat ik zo had kunnen spelen toen ik zo oud was, maar ja ben ook later begonnen.
Trouwens Timo ik heb je vader Jan nog een paar keer op die strat zien spelen.
Want ik heb Paultje (Thissen) gekend en ben een aantal keren meegeweest naar optredens.

MichaelSS
10 augustus 2007, 14:46
Dus als ik het goed begrijp krijg jij zomaar even een gitaar van misschien 4 a 5000 euro van je vader?? (of zijn ze toch minder waard ??)

Lekker ! :D

iwamoto
10 augustus 2007, 15:24
waar is dan die backing track?!! >.<

haha, sorry maar ik wil gewoon ook spelen

Reel Big Fish
10 augustus 2007, 15:25
Heel erg knap wat je allemaal doet, maar ik vind er persoonlijk geen reet aan. Het blijft allemaal één dreun als het ware. Na 2 minuten heb ik je truukjes gezien en komt er niks vernieuwends. Het blijft muzikaal gezien een grote ravage.

Hoe dan ook, ik doe het je niet na.

jasper159
10 augustus 2007, 15:28
Probeer eens zoals Bosch bvb, rond een thema te spelen, instrumentaal nummertje maken ofzo.


En zet die backingtrack eens online gotverdoeme :D

Das Schaap
10 augustus 2007, 16:03
Sorry maar ik heb het denk ik misschien 1 minuut geluisterd, ik hoorde echt geen enkele connectie tussen de backingtrack en wat je doet...

Kijk het is leuk dat je snel kunt spelen, die fase hebben we allemaal wel gehad denk ik (alleen niet allemaal op jouw leeftijd, dus euh "mad props yo"), maar maak er meer van. Vinnie Moore kende je dacht ik, check zijn oude shred stijl eens (Mind's eye periode dus), snel, vette licks, maar het gaat ergens heen.

Bruce
10 augustus 2007, 16:14
Heel erg knap wat je allemaal doet, maar ik vind er persoonlijk geen reet aan. Het blijft allemaal één dreun als het ware. Na 2 minuten heb ik je truukjes gezien en komt er niks vernieuwends. Het blijft muzikaal gezien een grote ravage.
sluit ik me helemaal bij aan

Gitaro
10 augustus 2007, 16:26
Inderdaad, probeer er wat thema's enzo in te verwerken. Het zou veel indrukwekkender zijn als er samenhang was. Denk ook aan je phrasing, zie je solo als een stuk tekst. Nu is die tekst nog grotendeels zonder leestekens en dat leest heel onprettig. Keep at it!

TimoSomers
10 augustus 2007, 17:51
@ Samder: Schattig filmpje, en leuk hondje heb je :)

@mike: Nice, 'keb hem er zelf nooit live op horen spelen.
En het is nog steeds ontzettend klote van paultje's plotselinge overlijden.

@ de rest: ik weet ook wel dat je niet zomaar nummers kan maken door 3852854 noten in 1 miliseconde te douwe, maar dat ik 2 snelle video's heb, betekent dat nog niet dat ik alleen snel notenpoep, right?
'Keb 20 eigen instrumentale nummers met allemaal uitgeschreven solo's, waaraan ik bezig ben om ze goed op youtube te zetten.
En thanks voor de constructieve kritiek.

WICKED
10 augustus 2007, 20:59
ehm sorry maar ik vind dit toch echt niet cool. Er klopt geen bal van wat je speelt met de backingtrack en losgezien van de backingtrack gebruik je ook noten die totaal niet bij elkaar horen, hier zit gewoon totaal geen muzikaliteit in.. en dan bedoel ik niet dat snel spelen kut is. Je speelt hier echt slordig met je gain op 10, probeer niet elke keer je pickarm op 100 touren te zetten en het werk te laten doen maar gewoon alle noten netjes gecoordineerd te pakken want dit vind ik eigenlijk nergens op slaan zo. en my insane guitar solo klinkt niet wat arrogant denk?:P mja dat wou ik ff kwijt..

laters!!

WICKED
10 augustus 2007, 21:11
maar ik ben wel jaloers op je gitaar:d

Frankiefrank2
10 augustus 2007, 23:02
ik ben jaloers op dit


http://www.youtube.com/watch?v=8Bs_X1ZvcR0
WICKED!!

10 keer beter dan timo zn shit.

Om GOEIE Muziek te maken hoef je niet goed te kunnen spelen

X-Rated
11 augustus 2007, 00:00
Mag ik dan wat instrumentaaltjes en themaatjes enzo in het rock/metal genre terug verwijzen naar ons aller Mendel die met dit nummer m.i. toch iets moois heeft neergezet! (ik moet hem even zelf hosten omdat ik het filmpje op youtube niet meer kan vinden en het nummer niet op zijn soundclick staat :( Mendel help me out here :D)

http://www.zvenix.com/mendel/Mdrive.mp3

Daemon
11 augustus 2007, 12:14
ik ben jaloers op dit


http://www.youtube.com/watch?v=8Bs_X1ZvcR0
WICKED!!

10 keer beter dan timo zn shit.

Om GOEIE Muziek te maken hoef je niet goed te kunnen spelen

Die gast op dat videotje gebruikt echt een enorme overkill aan gain. Waarom moeten zoveel mensen zo giga veel gain gebruiken?(gebeurd bij veel mensen die dit soort spul posten) Met een stuk minder is 't maybe wat moeilijker te spelen voor sommigen, maar 't klinkt in my opinion 10x beter.

Back to the topic poster: Voor je leeftijd speel je inderdaad goed. Maar ook voor jou: less gain. & wat iemand anders ook al zei: ik zou niet een titel als: insane guitar solo gebruiken, dat komt arrogant over. O.a. daardoor zul je slechte punten&kritiek krijgen op youtube.
Also: Heb je niet iets als cubase or something? Ik hoor liever een goed opgenomen mp3 van iemands spel als een onduidelijk klinkende video.

Gitaro
11 augustus 2007, 12:21
WICKED!!

10 keer beter dan timo zn shit.

Om GOEIE Muziek te maken hoef je niet goed te kunnen spelen

Wat is dit nou voor triestheid? Zo praat je toch niet in het topic van iemand die een filmpje of mp3tje post. Lekker respectloos. Het zal timo (en de rest van Gitaarnet) roesten wat jij beter vindt.

Samder
11 augustus 2007, 16:03
nou...

Deze shit is WEL geweldig :D:D:D

http://www.youtube.com/watch?v=8Bs_X1ZvcR0

iwamoto
11 augustus 2007, 16:09
nou, waar blijft nou die backingtrack?!?!?!?!?!

meul
11 augustus 2007, 18:15
Ik begrijp de negatieve commentaren niet zo. Ik hoor wel degelijk lijn met de backing hoor. nee, van opbouw is hier geen sprake maar of ik dit nu zo erg vind. Ik vind dat het rocked als een tierelier. het kan altijd beter. maar ik vraag me af of er veel jongens van jouw leeftijd zijn die ons dat gaan laten zien. Wicked is net als jij ook zo'n jongen waarvan je kan verwachten dat dit zwaar killer word als je de lijn doortrekt. maar een vergeklijking gaat nergens over behalve dan dat ik vind dat jullie beide veel talent hebben.

hendrix2
11 augustus 2007, 18:25
Ik vind de commentaren ook wat overdreven.
Ik heb het al eens gezegd, maar ik vind dat Timo gewoon fantastisch gitaar kan spelen. Helemaal mijn ding niet, maar ik doe het hem in de verste verte niet na. Hij kan er uiteraard nog veel meer mee doen. De opbouw enzo... maar ik zou toch niet vergeten dat hij nog jong is. Ik denk dat als hij zo doordoet, Timo een heel vette gitarist word!

Ga zo door zou ik zeggen :rockon:

Tristan
11 augustus 2007, 19:15
Wel een beetje bekrompen hoor om zo negatief te reageren alleen omdat iemand iets "Insane Guitar Solo" noemt ofzo...
Op mij komt het niet echt arrogant over, het is toch ook insane?
In ieder geval zo insane dat een aantal "normale" mensen hier het niet aan kunnen horen... :D

Timo, ik vind dat je een erg goede toon in je vingers hebt, je bends zijn echt lekker zuiver ook...

Samder, ik moet zeggen dat ik helemaal krom lag van jouw filmpje, geweldig, die kop erbij ook, volgens mij kan jij stiekem ook heel lekker spelen ook al doe je alsof je er niets van bakt...

Blaahaab
24 augustus 2007, 17:07
Mag ik dan wat instrumentaaltjes en themaatjes enzo in het rock/metal genre terug verwijzen naar ons aller Mendel die met dit nummer m.i. toch iets moois heeft neergezet! (ik moet hem even zelf hosten omdat ik het filmpje op youtube niet meer kan vinden en het nummer niet op zijn soundclick staat :( Mendel help me out here :D)

http://www.zvenix.com/mendel/Mdrive.mp3

offtopic:
Mischa is godse sicke drummer, hij is echt vet :D
Zvenix is relaxte band ^^


Ik ben het er trouwens wel mee eens dat ik dit nummer van timo niet zo veel aan vind, die backing track kon je net zo goed weglaten, voegt niets toe aan het snelle spelen van je, past totaal neit bij elkaar. Wel snel, dat wel, maar het gaat nergens over. Mijn leraar vertelt altijd dat je een verhaal moet vertellen met je gitaar, niet zomaar wat pingelen

The Lo Lands
24 augustus 2007, 17:34
Mooie schilderijen :D

Highway49
24 augustus 2007, 18:07
Het is mijn stijl ook niet, maar zeker impressive! Ik zou er nooit of te nimmer aan kunnen tippen, ik mis alleen een paar dingen...het lijkt 5 minuten toonladders shredden, lijkt een beetje inspiratieloos, alsof ik constant naar hetzelfde zit te luisteren.

Maar nogmaals, vooral qua techniek en snelheid zeer geniaal! Gave gitaar ook, meesten shredden op zo'n snelle gitaar, lijkt me op een strat lastiger.

Wel m'n complimenten dus!

ZonderZout
24 augustus 2007, 19:45
Volgens mij heb ik iemand ooit eens horen zeggen: "Impressive. Most impressive. But you're not a Jedi yet!". Ik vind het wel een bijzonder kunstig stukje snelle vingerwerk wat je daar vertoont. Naar mijn idee mag er iets meer rust in hier en daar, kleine relax momentjes met harmonieus oorgenot. Maar zonder meer; sterk stukje freaken!

Benjamin Blue
24 augustus 2007, 21:33
Volgens mij heb ik iemand ooit eens horen zeggen: "Impressive. Most impressive. But you're not a Jedi yet!". Ik vind het wel een bijzonder kunstig stukje snelle vingerwerk wat je daar vertoont. Naar mijn idee mag er iets meer rust in hier en daar, kleine relax momentjes met harmonieus oorgenot. Maar zonder meer; sterk stukje freaken!

qui-gon,obi-wan,yoda of.....mace windu?

jasper159
25 augustus 2007, 12:24
Obi Wan in Empire!

Benjamin Blue
25 augustus 2007, 12:30
Obi Wan in Empire!


o.0 shame on me!!!! nooo!!!

i'm not worthy towards the force...... :dontgeti: