PDA

View Full Version : belangrijker voor geluid: versterker of speakers?



dalon
19 januari 2003, 16:59
Tja, dit vraag ik me dus al een tijd af. wat betreft CLEAN geluid, wat vinden jullie dat het meest belangrijk is, de versterker of de speakers?

Daan

Kjiratsiekoedel
19 januari 2003, 17:03
zonder versterker geen geluid en zonder speaker geen geluid en zonder gitaar geen geluid

beide factoren spelen dus ernstig mee

McCloud
19 januari 2003, 17:09
Helemaal mee eens. Maar, speakers worden nog weleens onderschat.

qwerty
19 januari 2003, 17:25
Je kent vast het gezegde: "de keten is zo sterk als de zwakste schakel."
Dit is volledig van toepassing op jouw vraag.Met een goede gitaar, goede versterker en slechte speaker heb je een kutgeluid, maar ook met een slechte versterker en goede speakers.
Kortom: beide ongeveer even belangrijk.

:B :B :B :B

dalon
19 januari 2003, 19:51
Nou, ik vraag me dus af of de speakers niet een grotere invloed hebben dan de versterker. Clean dan he!

qwerty
19 januari 2003, 20:38
Zoals hier boven vermeld: als jij goede speakers hebt en je hangt er een K#T-versterker voor dan zal die ook met cleane instellingen een K#T-geluid geven.
Zoals gezegd: "de keten is zo sterk als de zwakste schakel..."

Nog 1 voorbeeldje: als jij een leuke set hebt van goede spullen, maar je knoopt het zooitje aan elkaar met een of andere goedkope baggerkabel, dan zal het ook niet klinken.......ook al heb je nog zoŽn goede versterker speakers en gitaar......

:B :B :B :B

Negative K3 fan
19 januari 2003, 21:34
Op 2003-01-19 17:09, schreef McCloud:
Helemaal mee eens. Maar, speakers worden nog weleens onderschat.


ja, speakers worden vaak zwaar ONDERschat, ik kan het niet over clean zeggen, maar bij scheur maken dede speakers/cabs meer verschiul in het geluid dan de versterker.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Negative K3 fan op 2003-01-19 21:41 ]</font>

Al
20 januari 2003, 02:09
"meest belangrijk is, de versterker of de speakers?"

Ik neig naar speakers. De juiste speaker kan een amp corrigeren. Beter als andersom lijkt me.

Al