PDA

View Full Version : Jaguar



FruscianteFan
9 augustus 2007, 23:04
Okee, ik ben van plan om een nieuwe Fender Jaguar te kopen. Mag tweedehands zijn, maar het liefst koop ik hem nieuw in de winkel (Schreeven).

Het vervelende is, het blijkt zo te zijn dat Japanners niet meer gemaakt/geleverd worden, en dat de productie is verhuisd naar Mexico. Dit verbaast me nogal! Weet iemand hier iets meer van?

Voor de goede orde: ze zouden er een voor me bestellen, in elk geval niet een Amerikaan. Uiteindelijk maakt het me ook niet uit waar ze gemaakt is, als ze maar gewoon goed haar werk doet. Maar ik ben wel heel erg benieuwd of er hier mensen meer van weten. Ik geloof ook niet dat het verhaal helemaal eenduidig is..

Brand los ;)

Badman
9 augustus 2007, 23:14
Check m'n 'nieuwe gitaar'-thread hieronder eens :) Komt uit Japan...

FruscianteFan
10 augustus 2007, 00:08
Mooie gitaar, maar dat is niet de Jaguar waar ik naar op zoek ben. Het gaat mij om de 'old school' '62 reissue.

Luke-wannabe
10 augustus 2007, 00:34
Nieuw zijn ze niet meer te krijgen, nee. Maar ze worden regelmatig aangeboden op MP enzo. Maar het zijn allemaal japanners, hoor! Mex maakt geen Jags.

FruscianteFan
10 augustus 2007, 00:41
Ik houd MP ook wel in de gaten. En ik dacht/wist al dat Mex Jags niet bestaan.

Maar goed. Schreeven neemt nog contact met me op. Ben bang dat ik haar ergens anders moet kopen. Ik heb er laatst ergens op gespeeld, op slag verliefd, maar ik kocht haar liever bij Schreeven. En zometeen is het te laat :(

Luke-wannabe
10 augustus 2007, 00:45
Maar sowieso zijn ze bij een winkel duurder...

FruscianteFan
10 augustus 2007, 00:53
Dat klopt. Echter, in de winkel krijg je garantie, onderhoud en service. Bovendien moet ik maar net een witte Japanner tegenkomen die een beetje in de buurt zit.

Luke-wannabe
10 augustus 2007, 00:57
Heb je ook weer gelijk in..

hansmans
14 augustus 2007, 19:22
iemand vertelde mij dat in japan nog wel fenders worden gemaakt, maar alleen bepaalde speciale modellen waaronder ook de jaguar... dus misschien heb je geluk en worden ze nog wel nieuw gemaakt

drap
14 augustus 2007, 20:32
Ze zijn in principe niet in Europa te bestellen, in ieder geval niet via de Fender importeur, maar er zijn nog wat Engelse sites waar je ze kunt bestellen. Opzich als je Japanese Fender Jaguar intoetst op Google komt er ook al een aardig rijtje voorbij met ook wat tweedehandse Jaguars hier in Nederland.

rscalex
15 augustus 2007, 09:34
musicstore heeft ze toch?

FruscianteFan
15 augustus 2007, 11:37
Ik ben door Schreeven gebeld, hun gitaarexpert zei dat hij de vorige keer verkeerd was ingelicht. Ze kunnen de sunburst en de rode direct bestellen. Alleen op de witte moet ik wachten, en dat is net de kleur die ik wil.

Rather Ripped
15 augustus 2007, 13:17
Frusciantefan je hebt een PM ;)

Luke-wannabe
15 augustus 2007, 13:21
Bij Feedback hangen er geloof ik ook 2. Maar ik weet niet of het een witte is..

peterjasper
15 augustus 2007, 18:59
Bij Feedback hangen er geloof ik ook 2. Maar ik weet niet of het een witte is..

In Rotterdam hing twee weken geleden een tweedehands witte, speelde wel lekker.